Vooral die laatste zin lijkt er op te wijzen dat 3VO voorstander is van (meer) 15 km-zones. Ze beginnen nu wel een beetje door te slaan om het zacht uit te drukken.quote:HUIZEN Verkeersveiligheidsorganisatie
3VO vindt de veiligheid voor kinderen
in woonwijken onvoldoende. Straten met
een snelheidsbeperking van 30 km wekken
de indruk veilig te zijn,maar vaak is
dat niet zo, zegt 3VO.
Tweederde van de 30 km-straten is amper
voorzien van drempels,wegversmallingen
en andere obstakels om automobilisten
tot afremmen te dwingen. De snelheid van
veel bestuurders is er daardoor nog te
hoog en de auto blijft er dominant.
3VO vindt dat kinderen vanaf vier jaar
zonder toezicht op straat moeten kunnen
spelen. In straten met een limiet van 15
km is dat volgens 3VO nu al mogelijk.
Als we zo gaan redeneren kun je auto's beter verbieden binnen de bebouwde kom en moeten alle stoeptegels van rubber zijn en op iedere straathoek een camera om de kroost ind egaten te houden.quote:Op dinsdag 1 november 2005 12:15 schreef Loohcs het volgende:
Ik zag net dit bericht op teletekst:
[..]
Vooral die laatste zin lijkt er op te wijzen dat 3VO voorstander is van (meer) 15 km-zones. Ze beginnen nu wel een beetje door te slaan om het zacht uit te drukken.
Vind ik ook. Ik zou m'n kroost als het erg jong is dan wel in de gaten willen houden.quote:Op dinsdag 1 november 2005 12:24 schreef MouseOver het volgende:
Trouwens, ik vind het eigenlijk helemaal niet zo wenselijk dat kinderen van vier zonder toezicht op straat rennen. Welke idioot laat dat ueberhaupt toe
Helemaal mee eens. Ik ben opgegroeid in een tijd dat auto's nog gewoon 50 km per uur in de straat mochten rijden. Wat ik daarvan geleerd heb ? Opletten in het verkeer.quote:Op dinsdag 1 november 2005 12:18 schreef MouseOver het volgende:
Auto's horen dominant op straat te zijn. Daar is een straat voor. Kinderen worden veel te onvoorzichtig door alle verkeersremmende maatregelen.
Das wel een beetje waar we naar toe gaan. "Ja leive burgertjes, jullie hoeven helemaal nergens meer op te letten, wij zorgen wel voor jullie", of dat nou om reclames, leningen of verkeersmaatregelen gaat.quote:Op dinsdag 1 november 2005 12:23 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Als we zo gaan redeneren kun je auto's beter verbieden binnen de bebouwde kom en moeten alle stoeptegels van rubber zijn en op iedere straathoek een camera om de kroost ind egaten te houden.
Ik zag laatst een interview met een asielzoeker die zich verbaasde over de schijterigheid en de besherming van kroost door de ouders, die zei dat men in Afrika een kind 3 keer waarschuwt voor de hitte van vuur en dat het kind dat de vierde keer zelf maar uit moet vinden, daar leert ie veel meer mee en wordt ie zelfstandiger van.quote:Op dinsdag 1 november 2005 12:36 schreef Labtech het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Ik ben opgegroeid in een tijd dat auto's nog gewoon 50 km per uur in de straat mochten rijden. Wat ik daarvan geleerd heb ? Opletten in het verkeer.
Wat leren de kinderen tegenwoordig: De autos kijken wel voor jouw uit, dus je hoeft niet meer op te letten...
En als de automobilist toch ff niet goed oplet, dan is er altijd wel een ouder of buurtbewoner die de bestuurder inelkaar trapt..Dat zal hem leren !
Een keer onverwacht hard claxonneren doet ook wonderen hoor.quote:Op dinsdag 1 november 2005 12:39 schreef PsychoDude_666 het volgende:
Bij ons het dorp is het vanaf binnenkomst tot einde al 30. Zelfs op de wegen die buitenom straten met huizen liggen, echt belachelijk. Bij ons in de straat zelf lopen wel soms kindjes van nog geen 3 jaar te spelen. Als je ziet wat voor fratsen die mormels uithalen kan je beter kinderen op straat verbieden dan auto's nog zachter te laten rijden. Heb er al eens eentje aangereden op mn fiets, en met de auto scheelde het soms ook niet veel, maar die situaties waren onvermijdelijk door het gedrag van die kinderen. (Spelen wie er het laatst kan oversteken, stuur van fiets omgooien enz. )
Idd. Laatst fietse zo'n driewielkoter de weg op tegen m'n ondertussen stilstaande auto aan.quote:Op dinsdag 1 november 2005 12:39 schreef PsychoDude_666 het volgende:
Bij ons het dorp is het vanaf binnenkomst tot einde al 30. Zelfs op de wegen die buitenom straten met huizen liggen, echt belachelijk. Bij ons in de straat zelf lopen wel soms kindjes van nog geen 3 jaar te spelen. Als je ziet wat voor fratsen die mormels uithalen kan je beter kinderen op straat verbieden dan auto's nog zachter te laten rijden. Heb er al eens eentje aangereden op mn fiets, en met de auto scheelde het soms ook niet veel, maar die situaties waren onvermijdelijk door het gedrag van die kinderen. (Spelen wie er het laatst kan oversteken, stuur van fiets omgooien enz. )
Nou ja, je kunt het die kinderen die kwaad nemen maar de ouders.quote:Op dinsdag 1 november 2005 12:49 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Idd. Laatst fietse zo'n driewielkoter de weg op tegen m'n ondertussen stilstaande auto aan.
kunnen we niet gewoon verboden-voor-kinderen-zones invoeren?quote:Op dinsdag 1 november 2005 12:23 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Als we zo gaan redeneren kun je auto's beter verbieden binnen de bebouwde kom en moeten alle stoeptegels van rubber zijn en op iedere straathoek een camera om de kroost ind egaten te houden.
Het leven zit vol gevaren, ook voor kinderen en dat is maar goed ook en bovendien is Nederland het veiligste land binnen de EU, dus waar zeuren we überhaupt over?
In "onze" kinderrijke 30 km-zone racen juist de scootahs er met 70 doorheen, remmen zelfs niet af voor het voorrangsfietspad dat hun weg kruist. Dat er nog nooit een kleuter op een stepje ofzo is aangereden mag een wonder heten want het stikt er hier van op een mooie herfstdag.quote:Tweederde van de 30 km-straten is amper
voorzien van drempels,wegversmallingen
en andere obstakels om automobilisten
tot afremmen te dwingen. De snelheid van
veel bestuurders is er daardoor nog te
hoog en de auto blijft er dominant.
natuurlijk, het geld zit niet bij die scootergastjes hoor.quote:Op dinsdag 1 november 2005 13:28 schreef r_one het volgende:
[..]
In "onze" kinderrijke 30 km-zone racen juist de scootahs er met 70 doorheen, remmen zelfs niet af voor het voorrangsfietspad dat hun weg kruist. Dat er nog nooit een kleuter op een stepje ofzo is aangereden mag een wonder heten want het stikt er hier van op een mooie herfstdag.
Maar nee hoor, 3VO verkettert de automobilisten weer eens.![]()
ik zal nog 's een ferrari kopenquote:Op dinsdag 1 november 2005 13:47 schreef mstx het volgende:
Leuk, auto's inhalen op de fiets!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |