Dus je hebt er vertrouwen in?quote:Op woensdag 2 november 2005 19:04 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Zelfgemaakt idd, maar het lijkt lang niet slecht te gaan.
Oh, ik heb sowieso wel vertrouwen in de controller hoor, zoals ik al eerder zei, met een paar extra knoppen op een attachment is het een prima ding dat het ongetwijfeld goed zal doen bij een hoop games mits Nintendo de techniek op orde heeft.quote:
Zie de smilies en dequote:Op woensdag 2 november 2005 19:20 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Oh, ik heb sowieso wel vertrouwen in de controller hoor, zoals ik al eerder zei, met een paar extra knoppen op een attachment is het een prima ding dat het ongetwijfeld goed zal doen bij een hoop games mits Nintendo de techniek op orde heeft.
Do you have a life?quote:Op donderdag 3 november 2005 00:38 schreef Ruzbeh het volgende:
Ik heb naar aanleiding van de Cell Roadmap (je wordt natuurlijk jaloers als je zoiets ziet) een schema gemaakt hoe de roadmap van de Revolution GPU er het meest waarschijnlijk uit zal zien:
[afbeelding]
Had er maar een paar minuten voor nodig.quote:
Wedje leggen dat de Revolution zoveel gaat verkopen? Ik durf trouwens ook te wedden dat als ik gelijk heb over een paar jaar dat mensen (lees: non nintendo fanboys) gewoon zeggen dat het een lucky guess was i.p.v. dat ik een grote man ben van inzicht.quote:Op donderdag 3 november 2005 10:01 schreef Oksel het volgende:
Uhm, juist ja, meneer 180miljoen Revo's..
quote:Op donderdag 3 november 2005 11:23 schreef Ruzbeh het volgende:
Wedje leggen dat de Revolution zoveel gaat verkopen? Ik durf trouwens ook te wedden dat als ik gelijk heb over een paar jaar dat mensen (lees: non nintendo fanboys) gewoon zeggen dat het een lucky guess was i.p.v. dat ik een grote man ben van inzicht.Dan krijg ik ook nooit credit.
Maar dat geeft niet.
Ik voor de 40.quote:Op donderdag 3 november 2005 11:35 schreef Notorious_Roy het volgende:
180 miljoen halen ze niet. Ik ga voor de 80 miljoen
Believe.quote:Op donderdag 3 november 2005 11:35 schreef Notorious_Roy het volgende:
180 miljoen halen ze niet. Ik ga voor de 80 miljoen
Hoop er maar niet te veel op.quote:Op donderdag 3 november 2005 13:31 schreef Ruzbeh het volgende:
Met dat 180 miljoen bedoel ik dus minimaal he.Niet maximaal.
Maar goed. Vandaag en morgen worden pers conferenties gehouden voor Nintendo maar dat gaat over DS en GBA. Misschien met een beetje geluk...
In wat voor tijdsbestek had je die 180 miljoen in gedachten?quote:Op donderdag 3 november 2005 13:31 schreef Ruzbeh het volgende:
Met dat 180 miljoen bedoel ik dus minimaal he.Niet maximaal.
Hoe lang het duurt voordat die 180 miljoen verkocht zijnquote:Op donderdag 3 november 2005 13:44 schreef Ruzbeh het volgende:
Hoe bedoel je?
Edit: Ik kwam met die 180 miljoen minimaal toen ik in bed lag.NEE IK ZAT NIET TE DROMEN KTHX
16*10^16 units? Dan zou elk levend wezen op aarde een wel hele grote berg revolutions hebben.quote:
Ik denk 5-6 jaar ofzo.quote:Op donderdag 3 november 2005 13:53 schreef Tain het volgende:
[..]
Hoe lang het duurt voordat die 180 miljoen verkocht zijn1 jaar? 1 dag? 2 jaar?
quote:Op donderdag 3 november 2005 11:23 schreef Ruzbeh het volgende:
Wedje leggen dat de Revolution zoveel gaat verkopen? Ik durf trouwens ook te wedden dat als ik gelijk heb over een paar jaar dat mensen (lees: non nintendo fanboys) gewoon zeggen dat het een lucky guess was i.p.v. dat ik een grote man ben van inzicht.Dan krijg ik ook nooit credit.
Jij hebt zitten denken?quote:Op donderdag 3 november 2005 13:38 schreef Ruzbeh het volgende:
Het lijkt een belachelijk hoog aantal maar ik heb gewoon zitten denken. Het zit wel goed.
quote:Op donderdag 3 november 2005 17:15 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Jij hebt zitten denken?
Maar serieus, die 180 miljoen, dat geloof je zelf ook of niet
quote:Bankruptcy: The next generation
An unhealthy trend is forming on the horizon; the single failed game bankruptcy.
With gamers demanding cinema style graphics and CG, next generation games will cost as much as movies to make. They also take as long to make, sometimes several years. Some titles have seen development extended over three generations without release (Warhawk, now ps3). However, unlike a failed movie,a failed game title cannot be reedited/re-shot/re-released to another market. They cannot be sold as budget titles for the next ten years to slowly break even. They cannot be shown on pay-per-view or pay television and collect royalties.
They simply fail.
Once customers get that first taste of bad game play, even a successful series like tomb raider can be scarred and made unprofitable. This is the age of the internet. Advanced reviews and bad news spreads fast. Unlike the 16-bit era, this is no longer the age of the uneducated consumer. The days of shovelling bad titles to the shelves is long over.
Let us take a look at two companies, Midway and Majesco. Both had expensive titles that sold poorly. Both are now in straits. Majesco was opened to hostile takeover, and midway is now itself much weaker. How long have these companies been in trouble? How many bad games or unpopular games did they release? It is no longer about a series of poorly performing games. In the upcoming age of the 360 and PS3, it can come down to the failure of a single title alone.
Enter the next generation: Xbox 360 and PS3.
The average cost per game of the current generation systems, not including advertising/publishing/packaging is:
Xbox about $2,000,000 per game.
PS2 about $1,000,000 per game.
Next generation expected costs for a "major" title:
XBOX 360: $15,000,000
PS3 $14,000,000
Even if costs are overestimated by half, you are still looking at a cost that is seven fold over the current cost per title. If you add in the build times of 1-3 years, console life and the related start up costs, the possibility of disaster looms.
For smaller companies, it is completely possible to go bankrupt on the failure of just one or two titles. If the next crop of titles fails as well, even a company that has established and deep pockets is in for troubled times.
The failure of key titles also causes investor problems, a dry up of investor capital, and places a company at risk of hostile takeover.
In the end, the risks could make the next generation of games the least experimental, innovative and risky. Companies simply cannot afford the risk associated with new innovation. Are consumers condemned to a generation of safe, movie tie-in, off the shelf game engine based games?
The only counter to this trend is the Revolution console from Nintendo. Costs to develop are on the order of hundreds of thousands of dollars, not millions. The ability to create is not so risky, and companies can make many titles at once just in case some fail. However, if the revolution sells as poorly as gamecube, there isn't an opportunity for vast profit. The low costs to develop will have equally low returns.
So what does the future hold? Bankruptcies and mergers, unexciting un-risky games? Or will it be a new golden age of creativity thanks to the seemingly unlimited power of the new consoles? Nintendo clearly thinks the future is bleak with their split from the industry. Only the future and the power of your wallet will decide.
quote:Op donderdag 3 november 2005 16:37 schreef Xrenity het volgende:
1 op 1 bouwplaat van de controller bij de nieuwe Ngamer B)
Tis niet eerlijk hč, sommige mensen knutselen een werkende controller in elkaar, en voor andere mensen is een kartonnetje in de goede vorm vouwen te ingewikkeld.:Dquote:Op donderdag 3 november 2005 20:55 schreef Erwtensoep het volgende:
Haha ik heb het ook geprobeerd, maar ik ben nooit een kei in handenarbeid geweest
mijn handen zaten onder de lijm en die "controller" heb ik weg kunnen gooien
printerquote:Op donderdag 3 november 2005 21:56 schreef Ruzbeh het volgende:
Ik ga het niet proberen omdat ik een kutprinter heb.
quote:So we have touched on Revolution in the past, and the whole litany of benefits. Certainly backward compatibility with the game cube, the idea of the "Virtual Console," the WiFi integration out of the box. We are seeing very strong 3rd party support, and already talks about exclusive titles that will truly make use of the revolution controller and everything we are bringing in the machine. Affordability: Certainly from the standpoint of being a single-minded gaming device, it will absolutely be much more affordable than any of the other competing systems, and certainly on track to launch in 2006.
Erg positief nieuws, ben benieuwd of er veel kwaliteits niet-Japanse titels tussen zitten, daar gaat het mij tenslotte om, Japanse titels vind IK overwegend dodelijk saai.quote:
quote:De eigenaar van een kleine gamessite heeft naar eigen zeggen een e-mail ontvangen waarin een zekere Phoenix stelt dat binnen minder dan een maand de nieuwe Nintendo-console onthuld zal worden. In bijlage was bovendien een foto ingesloten van de console met een bijhorend projectiescherm. De naam van de console zou overigens 'Futurna' luiden. Opvallend op de foto is vooral het projectiescherm en de lichtstralen die de console op het scherm lijkt af te vuren. Tenzij het hier om een demo van 'Star Strek: The Game' gaat waarin laserwapens afgevuurd worden, lijkt het dan ook verstandig aan te nemen dat het om een met Photoshop bijgewerkte foto gaat. Dit hoeft er overigens niet op te wijzen dat de foto volledig vervalst is, maar kan omwille van marketing-doeleinden gedaan zijn.
Nintendo FuturnaDit projectiescherm verdient overigens wat extra aandacht. In een tweede e-mail legt Phoenix uit dat dit scherm aan de zijkant over een controlepaneel beschikt en kan gebruikt worden met behulp van een stylus. Op dit scherm zouden twee verschillende beelden geprojecteerd worden waardoor de gebruiker een 3d-ervaring zou krijgen zonder extra hulpmiddelen als een speciale bril. Aangezien het lekken van informatie, of het voor de gek houden van heel wat gamers, een leuke bezigheid lijkt te zijn, hield het echter niet op met twee e-mails. Zo wist hij ook nog te vertellen dat het zou gaan om een oprolbaar scherm, waarmee Nintendo de term 'draagbaarheid' extra kracht bij wil zetten en zou er bovendien nog een extra randapparaat gelanceerd worden.
Tot zover het warm maken van een hele gamers-community. Het blijkt namelijk dat de scanlines - lijnen die in het beeld ontstaan wanneer afgedrukte beelden weer ingescand worden - niet evenwoudig lopen wat erop lijkt te wijzen dat ze met behulp van Photoshop toevoegd werden om het document echt te laten lijken. Tenzij Nintendo op magische wijze enkele nieuwe technologieėn uit zijn hoge hoed getoverd heeft, lijkt het hier dan ook om een creatieve uitspatting van een enthousiaste Nintendo-fan te gaan. Gezien het geringe aantal artikelen op de website Playbomb.com is een andere mogelijkheid bovendien dat de eigenaar zijn site een extra duwtje in de rug wil geven om wat naamsbekendheid te verwerven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |