Mja idd, en dan kiezen ze ook nog eens deze uit :\quote:Op vrijdag 4 november 2005 16:36 schreef Ruzbeh het volgende:
Is al gepost.
Verbazingwekkend dat tweakers.net het heeft neergezet op de site.Revolution geruchten komen daar niet vaak voor.
quote:I am right now watching a laughable documentary on the games industry on BBC1 in UK. I really can't state how much stupid and demoralized I felt while watching it. The basic reason?
It was 100% Microsoft XBOX and XBOX360 propaganda, with references to Sony's Playstation 2 and 3. Some of the "classics" so far:
Microsoft's rival is Sony. No mention of Nintendo's existence whatsoever.
Microsoft claims 30% of the marketshare in games, while Sony claims 70%. Nintendo obviously is a word the creators of this "deep" documentary never heard of.
XBOX was an amazing revolution in multimedia consoles, allowing to watch movies and play music. The 360 is going to capitalise on those innovative and amazing ideas.
About 5 bunch of idiot 7 year olds are declaring themselves "hardcore gamers" and they prefer XBOX because "the games are mature, fun and for grown ups".
Allard: "We have the best video-games ever, in the history of video-games".
I am in no way against Microsoft or Sony; but I do find this sort of abusive marketing tactic to be repulsive to say the least. People actually paying 120 pounds to TV licensing to watch this bunch of marketing and propaganda!
According to BBC1, which should be a neutral channel, Nintendo gamers do not exist, since Microsoft is the only competitor to Sony.
AND JUST IN: PSP is possible competition for the XBOX 360. Again, no mention of Nintendo, the Game Boy line or the DS line. The PSP is in it alone, in the handheld market, and its closest rival is obviously the XBOX 360 line.
I really feel that sometime this needs to stop. How do you expect the industry to get better, if we give this to our customers? I am studying computer games, and whenever I see a thing like this, I really feel how repulsive the video games industry can be. I am in this for the art, but I am afraid that there is really little to be found in this propaganda based industry anymore.
Ook leuk dat sony dacht dat de PSP nog steeds elke week het best verkoopt. En van het bestaan van de GBA heeft sony ook nog nooit gehoord. Nintendo?quote:Op zaterdag 5 november 2005 00:19 schreef mikando18 het volgende:
De BBC weet ook niet meer van het bestaan van Nintendo af![]()
[..]
In de UK bestaat Nintendo bijna niet meer...quote:Op zaterdag 5 november 2005 00:19 schreef mikando18 het volgende:
De BBC weet ook niet meer van het bestaan van Nintendo af![]()
[..]
allangquote:Op zaterdag 5 november 2005 12:03 schreef Dj_Day-V het volgende:
Reggie: (o.a. over de revo)
http://media.cube.ign.com/articles/664/664497/vids_1.html
zeker al gepost ?![]()
oudquote:Op zaterdag 5 november 2005 13:57 schreef H.Flick het volgende:
www.smashmyrevolution.com.
Oh, en ze zijn er ook voor de andere next-gen consoles.
quote:Gamer bouwt Nintendo Revolution-controller na
Een gamer heeft met wat electronica die hij had liggen de Nintendo Revolution-controller nagebouwd voor de pc. Daarvoor heeft de jongen, die schuilgaat achter de naam Tsietisin, een Gyration Ultra Mouse, een ASCII Grip on-hand PS1-controller en een verloopstekkertje voor de PS1-controller gebruikt. Tsietisin heeft de controller geprobeerd in een potje Half-Life 2 en was positief over het resultaat. Hoewel het richten in het begin wat problematisch kan zijn, denkt hij dat de controller na wat oefenen onder de knie te krijgen valt. Hij heeft een video gemaakt van zijn experiment waarvan hier de torrent kan worden gedownload. Het is niet helemaal zeker of de doe-het-zelfcontroller een goede nabootsing is van de uiteindelijke controller van de Revolution. Details als kalibratie, gevoeligheid en intergratie in de spellen zullen uiteindelijk gaan uitmaken of het een hit gaat worden.
Allang als het net 1 dag oud is ? Kneusquote:Op zaterdag 5 november 2005 13:54 schreef Xrenity het volgende:
[..]
allang
En rare docu
( link verwijderd, staan ook minder legale dingen op)
Check ook die ipod versie (video)quote:Op zaterdag 5 november 2005 13:57 schreef H.Flick het volgende:
www.smashmyrevolution.com.
Oh, en ze zijn er ook voor de andere next-gen consoles.
Bronquote:...Current rumblings report that NSTC has 2-3 development teams in full-force. One confirmed project comes from Richard Vorodi, who is finishing up Metroid Prime: Hunters. The only other title mentioned has been rumored to be a futuristic realistic first-person shooter for the Nintendo Revolution. Nintendo is in dire need of creating first-party software that will attract the American audience for the Revolution launch; it makes sense that they would try to recoup the loss of Goldeneye/Perfect Dark with an original FPS that isn't as alienating as Metroid Prime to the casual gamer. Will we see a Perfect Dark killer from NSTC? We shall see...
quote:development teams in full-force.
Perfect Dark killer boeit jou misschien geen reet, maar ik denk zo'n 90% van de Nintendo fanboys welquote:Op zondag 6 november 2005 10:55 schreef Ruzbeh het volgende:
Dat Perfect Dark killer boeit me geen reet, dit wel:
[..]
De eerste screens van Revolution games zullen echt prachtig zijn, mark my words.
quote:Op zondag 6 november 2005 11:13 schreef Vassili_Z het volgende:
nintendo z'n kiddy imago weet om te zetten in een wat volwassener image.
quote:Op zaterdag 5 november 2005 20:47 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Allang als het net 1 dag oud is ? Kneus]
quote:
Volgende keer wat rustiger hequote:
tja, het design van de console maakt weinig uit als ze pokemon games blijven maken. begrijp me niet verkeerd, ik ben een groot pokemon fan, maar ik kan de bezwaren begrijpen.quote:
* Dj_Day-V wacht op Xrenity's "oud".quote:Interne teams van Nintendo zouden werken aan een volledig nieuwe first-person shooter voor de Nintendo Revolution. Het spel zou in ontwikkeling zijn bij Nintendo Software Technology (NST), bekend van onder andere 1080 Avalanche. Als we de berichten mogen geloven is het een realistisch schietspel dat zich in de toekomst afspeelt.
NST zou twee of drie ontwikkelingsteams laten werken aan spellen voor de Revolution. Één van deze spellen zou worden geleid door Richard Vorodi, die momenteel ook werkt aan Metroid Prime: Hunters. De kans dat dit gerucht waar is is groot, Nintendo heeft namelijk bij de onthulling van de Nintendo Revolution controller aangegeven het first-person shooter-genre opnieuw te definiëren
http://www.insidegamer.nl/content.php?id=8392
nieuwquote:Op zondag 6 november 2005 15:18 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
* Dj_Day-V wacht op Xrenity's "oud".
quote:Op zondag 6 november 2005 15:18 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
* Dj_Day-V wacht op Xrenity's "oud".
Jongens, kijk eens voor de lol een paar posts boven je wat Tomasso heeft gepost.quote:
OUDquote:Op zondag 6 november 2005 15:18 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
* Dj_Day-V wacht op Xrenity's "oud".
Waarom wil je 1 gig hebben als je 512 hebt? Stel Nintendo doet er 1 gig in, koop jij dan ook weer 1 gig meer?quote:Op zondag 6 november 2005 17:38 schreef Ruzbeh het volgende:
Wie gaat er trouwens gelijk een 512MB SD kaart kopen met de Revolution? Ik in ieder geval wel, heb ik gelijk 1 gigabyte.Tenzij Nintendo op het laatste moment zelf kiest voor 1GB i.p.v. 512MB (lijkt me goedkoop genoeg).
Tegen de tijd dat hij de Revolution koopt, kost 1 GB nog maar een dubbeltjequote:Op zondag 6 november 2005 18:03 schreef BMH het volgende:
[..]
Waarom wil je 1 gig hebben als je 512 hebt? Stel Nintendo doet er 1 gig in, koop jij dan ook weer 1 gig meer?
Neen.quote:Op zondag 6 november 2005 18:03 schreef BMH het volgende:
Stel Nintendo doet er 1 gig in, koop jij dan ook weer 1 gig meer?
Wat een debiel stuk tekst. Het was een documentaire specifiek over Microsoft's Xbox 360, niet over consoles in het algemeen. Degene die dat heeft geschreven kan zich voortaan beter bij programma's als Big Brother en Nachtsuite houden; die zijn meer toegepast op zijn intelligentie.quote:Op zaterdag 5 november 2005 00:19 schreef mikando18 het volgende:
De BBC weet ook niet meer van het bestaan van Nintendo af![]()
Voor mijn gevoel bestaat 90% procent van degenen die beweren dat Nintendo een kiddy imago heeft uit puisterige pubers, die het liefst zien dat elk spel bestaat uit een combinatie van de wiebelende borsten van Dead or Alive en het politie-agentje-doodknuppelen van Grand Theft Auto.quote:Op zondag 6 november 2005 11:13 schreef Vassili_Z het volgende:
Mits er goede games uitkomen en nintendo z'n kiddy imago weet om te zetten in een wat volwassener image.
8 jarige jochies, 30+ jarige moeders en EA gamersquote:Op maandag 7 november 2005 14:14 schreef Thomper het volgende:
Het was inderdaad een documentaire over de 360, maar ze trokken er wel 5 minuten over de dreiging van de PSP in uit. Nu zijn de PSP en de 360 inderdaad meer hetzelfde door hun techy-ness als de DS en de 360, maar in dat hele stuk werd regelmatig gepraat als zijnde PS3 de enige andere console naast de 360. Des te opvallender was dat er in veel beelden met alle consoles (en dan de vergelijkingen door de hardcore gamers (jochies van 8 jaar![]()
! )) wel een GameCube, Xbox, en PS2 naast elkaar stonden, maar er met geen woord over werd gerept, terwijl de PS2 wel meerdere malen werd genoemd.
UK is qua gamesmaak toch een verloren zaak, heb al eens sales top 10's gezien met serieus enkel movie-franchise en sportgames.quote:Op maandag 7 november 2005 15:34 schreef Erwtensoep het volgende:
Ach ja laat ze maar denken, wij weten wel beter!
Das overal in europa hetzelfde en hetzelfde geld voor de EU Cube charts.quote:Op maandag 7 november 2005 15:36 schreef Retuobak het volgende:
[..]
UK is qua gamesmaak toch een verloren zaak, heb al eens sales top 10's gezien met serieus enkel movie-franchise en sportgames.
Ja want die engelsen zijn toch zo verschillend van alle andere westerlingenquote:Op maandag 7 november 2005 15:57 schreef Retuobak het volgende:
Mwoh das onzin, het is nergens zo extreem als in de UK.
Ja.quote:Op maandag 7 november 2005 15:59 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
Ja want die engelsen zijn toch zo verschillend van alle andere westerlingen![]()
Maar wat wil je precies duidelijk maken, dat de cube daar minder populair is omdat ze geen smaak hebben?quote:
quote:Konno: We have this game with a big wok that you use to cook Chinese food, and it's really interesting to have the meat and vegetables frying in there, and use the controller to flip the food around without it spilling out of the pan.
Meh. Het is gewoon een experiment. Ik zou willen dat ze nu ver waren met een grote Revolution project.quote:
Doe het, doe het!quote:Game|Life: Has your next project been announced?
Konno: There isn't a specific one. We've finished Kart, we've finished Dogs… we're pretty much just working on Revolution stuff right now. We have to continue working on DS stuff, but mostly we have to create something big for Revolution.
GEWELDIG!!!quote:Op dinsdag 8 november 2005 17:12 schreef Dj_Day-V het volgende:
http://artpad.art.com/gallery/?ipn8zlc58qo![]()
Miyamoto en Xrenity
quote:Nintendo heeft bekend gemaakt dat Platinum leden van Club Nintendo in Japan een kopie zullen krijgen van de Revolution controller. Deze replica is orgineel van Nintendo, maar bezit níet de functies van de echte Revolution Controller.
In december 2006 ontvange diezelfde platinum members in Nintendo Kalender met Kirby of Mario. De controller zullen deze Platinum members pas ontvangen tegen de release van de Revolution.
http://www.gamefront.de/
Toch wat nieuwsquote:Nintendo heeft intern de mogelijkheden onderzocht om een first-person shooter (FPS) te ontwikkelen voor de Nintendo Revolution. Zo zegt Nintendo president Saturo Iwata in de laatste editie van het magazine EDGE. Dit bevestigt (!!!!!!!) de eerdere geruchten dat Nintendo aan een schietspel zou werken. Nintendo kijkt ook naar mogelijke sportspellen voor de Nintendo Revolution.
Daarnaast wist de topman van Nintendo nogmaals te benadrukken dat Nintendo externe ontwikkelaars helpt met het ontwikkelen voor de Nintendo Revolution door verschillende concepten en ideeën voor te stellen. Ook deelt men de kennis en technologie, waarschijnlijk door Nintendo ontwikkelde software, met andere ontwikkelaars. Reggie Fils-Aime, de vice president van de marketing en verkoop, had dit al eerder aangegeven
http://www.insidegamer.nl/
schattig hoorquote:Op dinsdag 8 november 2005 16:56 schreef Tomasso het volgende:
http://artpad.art.com/?ipn8951bmgws
http://artpad.art.com/?ipn8up1bd514
Fool, zie je nou niet dat je jezelf voor schut zet ? Get a life...quote:Op dinsdag 8 november 2005 22:16 schreef Gamedemon het volgende:
[..]
schattig hoor
http://artpad.art.com/?ipnn3yoqzdw
De revolution is van Nintendo dus die is niet stuk te krijgenquote:Op dinsdag 8 november 2005 22:16 schreef Gamedemon het volgende:
[..]
schattig hoor
http://artpad.art.com/?ipnn3yoqzdw
quote:Op dinsdag 8 november 2005 22:16 schreef Gamedemon het volgende:
[..]
schattig hoor
http://artpad.art.com/?ipnn3yoqzdw
quote:Op dinsdag 8 november 2005 22:24 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Fool, zie je nou niet dat je jezelf voor schut zet ? Get a life...
quote:Op dinsdag 8 november 2005 22:25 schreef Dj_Day-V het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik zeg niks.![]()
wow, coole ps3 picsquote:Op dinsdag 8 november 2005 22:25 schreef Dj_Day-V het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik zeg niks.![]()
Gezien nintendo op dit moment geen pics wil loslatenquote:Op dinsdag 8 november 2005 22:44 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
PS3? Geen vieze woorden hier he !! foei
Ik vraag me echt zwaar af waar je die afbeeldingen vandaan hebt.quote:Op dinsdag 8 november 2005 22:25 schreef Dj_Day-V het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik zeg niks.![]()
quote:Op dinsdag 8 november 2005 22:16 schreef Gamedemon het volgende:
schattig hoor
http://artpad.art.com/?ipnn3yoqzdw
kijk die post van tomasso dan, ik kwam hier via het feedback topicquote:Op dinsdag 8 november 2005 22:25 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
[..]
Blijf weg uit dit topic als je niks te melden hebt.
Doodsverwensingquote:Op dinsdag 8 november 2005 23:44 schreef chibibo het volgende:
[..]
http://artpad.art.com/gallery/?ipnr1d9fp8s
Rot eens op trollertjequote:Op dinsdag 8 november 2005 23:53 schreef Gamedemon het volgende:
[..]
kijk die post van tomasso dan, ik kwam hier via het feedback topic
Halloquote:Op dinsdag 8 november 2005 23:53 schreef Gamedemon het volgende:
[..]
kijk die post van tomasso dan, ik kwam hier via het feedback topic
ik wou weg gaan maar heb nu weer een reden om te blijven!quote:
Wat nou als we je het voor de verandering eens vriendelijk vragen...quote:Op woensdag 9 november 2005 10:12 schreef Gamedemon het volgende:
[..]
ik wou weg gaan maar heb nu weer een reden om te blijven!
Vraag maar vriendelijkquote:Op woensdag 9 november 2005 10:14 schreef King_of_cubes het volgende:
[..]
Wat nou als we je het voor de verandering eens vriendelijk vragen...
http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=61604quote:Jim Merrick is a busy man. As Nintendo Europe's senior vice president of marketing, he's been rushed off his feet lately trying to ensure that we're all jolly excited about the forthcoming release of Mario Kart DS and the launch of Nintendo's Wi-Fi Connect service.
Advertisement
And he's done a very good job, at least as far as we're concerned. We're at the Nintendo Europe Summit in Frankfurt, where we've already had the chance to play Mario Kart against opponents in various locations all around the world, and we're very excited indeed. Even more excited than when we realised they were giving us actual frankfurters for tea.
Merrick's excited too, of course, but not about the frankfurters. No, it's all about the main focus of today's events, Wi-Fi Connection, as he explains when we get the chance to sit down and have a chat.
Getting connected
"We've been on the sidelines of online gaming for a long time - we just didn't see the right combination of value for the consumer and technology and gameplay," says Merrick.
"Now I think the time is right. We talked about the promise of Wi-Fi when we first introduced DS and now we can show you, with Mario Kart and with Tony Hawk, what Nintendo's vision of online gaming is."
But knowing Nintendo, and knowing that the Revolution is on the way, we suspect this is just the beginning. So, for starters can we expect a massively multiplayer title one day?
That's not Nintendo's style, says Merrick, but adds: "It's certainly possible... It really depends on Mr Miyamoto and Mr Konno, and whether they see that vision."
He reaffirms that the Revolution will make use of Wi-Fi Connection, although it "has a lot of different requirements and capabilities."
These include the "virtual console", Merrick explains, which will allow you to download NES, SNES and N64 games and store them on your Revolution's 512MB of flash memory - which Merrick confirms is expandable. And, of course, you'll be able to play GameCube games straight off the disc - "You don't need an adaptor, the Revolution will digest either full size Revolution games or the smaller GameCube discs," Merrick says.
"It's actually one of the unique elements of the system - there's never been a slot-based disc drive that can handle two different formats. It's one of the neat pieces of technology nobody seems to pick up on."
But back to the virtual console. Merrick tells us that a number of third parties have already committed to providing their back catalogue for download, but he won't tell us their names.
"I think you can guess, though," he says. "The usual suspects."
Merrick continues: "Will it be every game we ever published on any system? Probably not."
We point out that this is probably a good thing since some of them were rubbish, frankly, and Merrick greets this with a chuckle. We point out that we only meant one or two of them, and they were third party ones, and that everything Nintendo has ever done has been completely brilliant actually, and that we're very grateful that he hasn't thrown us out.
Name your price
Moving swiftly on, we ask Merrick what the price point for retro games is likely to be. "I have no idea," he says. "What would you pay for your favourite game of the 16-bit era, say?"
We suggest that naughty retro pirates would say "Nothing," since the scamps can download many old games for free, in between supporting drugs and terrorism and porn of course...
"If you want to play on your PC, then sure, but they don't play as well there as they play on a console. And then in the middle of the night there's a knock on your door and the Nintendo police come and take you away," Merrick says. He's chuckling again, thankfully.
"Obviously, that segment of the market will always exist - there's always going to be some sort of piracy. But I think that for many mass market consumers, if it's easy and relatively low cost - 'Oh gosh, I remember that, I love the original Mario Bros, I grew up on that game, a couple of pounds and boy I can download that'" - that would be great."
A couple of pounds, eh? Nothing's been confirmed, says Merrick. He does reveal that Nintendo's online plans for Revolution don't stop at old days games, however.
"It is possible that you could download movies or demos of games that would expire in 30 days, or a game that you could share with another person... Using the digital rights management system, there are a lot of possibilities how we can control these things that we download, whatever they are - movies, music, demos, or full games."
Hmm. That sounds a bit familiar - don't tell us Nintendo's going for the whole "multimedia hub" thing too...
"No. When I talk about music and movies, I mean you might download a trailer for a game, or in-game music. But our business is interactive entertainment - we're not looking to be the home multimedia broadband portal, they can fight over that." We think we know who "they" are, even though he's not saying.
Speaking of which, when it comes to the question of Blu-Ray versus HD-DVD, Merrick's very clear as to which side Nintendo's on: "Neither. We're not getting involved with that argument at all." It's probably for the best.
Back to the Revolution, then. When asked whether we'll be able to get our hands on the console at E3 in May, Merrick repeats what he told us last time - "I would be very disappointed if I went to E3 and didn't play Revolution games, wouldn't you?" Yes, sir, and now you've said that twice we're going to be even more disappointed if it all goes wrong.
Merrick says he's not sure if we'll only get to play games using the freestyle controller, or if those which use the "nunchuk" or "classic" add-ons will also be on show. "It's really the developers' choice," he tells us.
Ah ha, but which developers? And when, oh when are they going to tell us about their games?
"We haven't announced specifically what will be shown when, but there are a lot of third parties working on games for Revolution. But they are third parties, so when they decide to show or when they decide to announce is their call."
It seems likely that Metal Gear Solid creator Hideo Kojima will be one of those third parties - the fact that he was bigging up the Revolution at the Tokyo Game Show would imply that he's doing a game for the console, surely...
"That would imply that, yes," says Merrick carefully.
"He had very favourable comments to say about the freestyle controller. I think in his comments he stopped short of saying what game he was working on, so again, as a third party it's his privilege to say what he's doing."
But he is doing a Revolution game? "To my knowledge, yes." Goody.
Launch time
Next we asked Merrick about Satoru Iwata's recent comments regarding a possible simultaneous launch for the Revolution. Here's the good news: "With DS, we were 14 weeks, which was the tightest Nintendo has ever been with a console launch and that was an achievement. But with Revolution, we expect to do better than that. That certainly is our goal.
"You know, simultaneous - what's 'simultaneous'? The same day, the same time?" Merrick goes on.
"That probably doesn't even make commercial sense. But within a few weeks of one another, sure."
And here's the even better news: Europe might not get left behind for once.
"We're very serious about trying to be a more global company and not follow the stereotypical formula of Japan first, then the US, then Europe some time later," Merrick says. So does that mean the Revolution could be the first console to launch in Europe first?
"Anything's possible. There are no rules that it must be Japan or US first." Hurrah!
Merrick says that Revolution is still "just a codename" for the console, and that there's "a lot of trademark checking and copyright issues" still to be sorted out. He says that various names are still being bandied about - and that no, Revolution 360 isn't one of them.
Our time is almost up, according to the kindly PR gentleman with the stripy scarf, so let's end with a tricky one. What does Merrick think of Epic Games' Mark Rein and his suggestion that games based around the freestyle controller will be "gimmicky", "cheap" and downright "crappy"?
Merrick appears to be unconcerned. "Mark has a very narrow section of the business. Epic builds middleware, they're very technically savvy guys, but he doesn't have a Revolution controller, he doesn't have a dev kit, he's talking about something he knows nothing about.
"So if he'd like to get a dev kit and really dig into it, then I'd be interested to hear what he has to say."
There you have it, Epic Games' Mark Rein - come and have a go if you think you're hard enough. And now there's just time for one more trip round Cheep Cheep Beach before it's off home to reflect on what we've learned, ponder the future of Nintendo and wonder why it's surprising that frankfurters taste exactly the same in Frankfurt as they do everywhere else in the world. Ah, life's great mysteries.
quote:Op woensdag 9 november 2005 12:51 schreef Notorious_Roy het volgende:
De aansluitingen voor de Cube controller bij de Revo zitten toch achterop? Ik denk dat ik dan maar een Wavebird ga halen... De snoer is nu al te kort, laat staan als ie ook nog eens uit de achter kant van een console moet komen.
Nee, aan de zijkant. Als de Revolution op die grijze ding zit, zijn de ports aan de bovenkant. Edit: Te laat.quote:Op woensdag 9 november 2005 12:51 schreef Notorious_Roy het volgende:
De aansluitingen voor de Cube controller bij de Revo zitten toch achterop? Ik denk dat ik dan maar een Wavebird ga halen... De snoer is nu al te kort, laat staan als ie ook nog eens uit de achter kant van een console moet komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |