abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 31 oktober 2005 @ 13:34:21 #1
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_31836071

Op 25 oktober 2005 is de Amerikaanse release van Sid Meier's Civilization IV op de markt gekomen.
Vanaf 4 november zou hij in onze contreien te verkrijgen moeten zijn.

[...] the latest and coolest installment in the greatest strategy game series of all time. Civilization IV features breathtaking 3D graphics, cool reward movies, brilliant audio and music, and, most importantly, the best and most addictive gameplay of any strategy game ever created. As a matter of fact, Time magazine has named Civ IV one of the hottest new games this year!

A game of remarkable depth, Civilization IV spans the entirety of human history, from the stone age to the space age. At the start you choose the nation you want to lead. At first, your people are primitive stone-age villagersand its your job to guide their development and research technologies to drive their advancement. They begin by discovering more primitive technologies such as sailing, archery, mysticism, and mining; eventually - if they survive - you will lead your people to the modern era and beyond, becoming the greatest ruler in history.

During the game, you will meet other growing civilizations - the United States, Mongolia, Persia, China, India, France - there are 18, each ruled by famous historical figures. Each civilization has its own special military units and strategies - some are fairly peaceful, while others are expansionists and conquerors. You will battle your foes with a huge arsenal of weapons, beginning with primitive archers and warriors, then catapults, knights and frigates, and eventually with modern tanks, submarines, mobile infantry, helicopter gunships, stealth bombers, and nuclear weapons. However, Civilization IV is more than just a great combat game: you can achieve victory through global conquest, diplomatic cunning, cultural or religious alliances, and technological dominance.

Sid Meier's Civilization IV offersthe most fun, addictive and visually exciting Civ experience ever. In addition to faster mid- and late-game AI turns, as well as vastly improved graphics and audio, Civilization IV offers greater control over your civilization's government and religions, while at the same time de-emphasizing the less fun portions of the earlier games (cleaning up pollution, for example). Further, Civilization IV has been designed from the ground-up to deliver fantastic multiplayer gaming options, as well as easy modding - allowing you to create new units, game maps, scenarios, and even entire new civilizations!

Screenshots :

Site

http://www.2kgames.com/civ4

of

http://www.civilization4.com

movie

http://www.gametrailers.com/player.php?id=6302&type=mov

Box

Systeemeisen

1 GHz CPU, 256MB RAM
32MB video card with hardware transform and lighting capabilities.

The recommended Specifications:

512MB of ram, Pentium4 processor
and a recent graphics card (like the Radeon 9800).

Multiplayer

yep, zit d'r in!

reviews

http://pc.ign.com/articles/660/660495p1.html

Een paar feats die erin zitten:

-spelen van de stone age tot de space age; 4000BC - 2050AD
-18 civilizations waaronder USA, Mongolië, Persië en China
-Meerdere victory conditions waaronder conquest, diplomacy en culture
-echte AI verbetering ipv meer units
-religions
-wonder movies (45+)
-3D living world
-No more static era's
-Make your own government
-Great Leaders can be prophets, artists and scientists
-Rock Paper Scissors Combat system

pre-order:

www.CD-WOW.nl - EUR 37.99 - datum: 4 Nov
www.Dynabyte.nl - EUR 43.50 - datum: 2 Nov
www.GCShop.nl - EUR 39.50 - datum: 3 Nov
www.PCMedia.nl - EUR 46.65 - datum onbekend
www.Play.com - GBP 17.99 / EUR 28.99 - datum : 4 Nov

Deze openingspost is voor het grootste deel van Ericjuh
Vorig topic: [Sid Meiers Civilization IV] - Eindelijk komt ie er aan

[ Bericht 1% gewijzigd door Frollo op 01-11-2005 09:22:47 ]
pi_31836219
Paar dagen gespeeld nu, en hij is weer heerlijk Coby!
Dus...
  maandag 31 oktober 2005 @ 13:41:46 #3
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_31836238
Wanneer is 'ie in Nederland te koop?

-edit- deze week dus zo te zien

[ Bericht 37% gewijzigd door Againzender op 31-10-2005 13:46:43 (OP te snel gelezen) ]
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_31836425
Volgens de pc gameplay een topspel (geloof 92% als score), komt op mijn verlanglijstje te staan, maar heb nog een paar toppers die ik eest wil spelen helaas.... ach, alles op zijn tijd.
  maandag 31 oktober 2005 @ 13:52:35 #5
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_31836466
Ik heb zojuist m'n eerste pot bijna beslist. Wel op Noble, maar ik wilde even inkomen. Noble is wel erg goed te doen, ik liep que culture en science vér voor op de rest ( als science-georrienteerde civ-speler doe ik dat sowieso bijna altijd) en nu in 1750 heb ik al bijna het manhattan project afgerond, verder heb ik Washington en z'n civ al uitgeroeid en Isabella in de hoek gedreven met nog 2 steden. Enige echte bedreiging is Hatshepsut, hoewel zij nog in de rennaissance zit terwijl ik al diep in de modern age zit en bovendien 1500 pt voor sta.

Vanmiddag kan ik dit spel wel afronden en dan wil ik eens proberen of ik met Ghandi diplomatieke victory kan halen.

Roemde ik het vorige topic religion, was ik Civics vergeten, evenals het nieuwe, geweldige promotiesysteem. Bij deze:
  maandag 31 oktober 2005 @ 13:56:16 #6
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_31836577
* Frollo is om het wachten te veraangenamen maar weer een potje SMAC begonnen...
pi_31836679
Leuk spel lijkt me.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_31836857
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 13:34 schreef Frollo het volgende:
Deze openingspost is voor het grootste deel van Morthill
correctie.. ericjuh

tevens tvp

en tevens een schreeuw "NOG 4 DAGEN...."
Dit keer zonder signature
  maandag 31 oktober 2005 @ 14:13:56 #9
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_31837029
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 12:06 schreef IntruderAlert het volgende:
Ik ben nu al weer 3 avonden bezig met mijn eerste spelletje.
Het is weer vanouds leuk.
Nog steeds frustrerend dat die citywalls zoveel bescherming geven. Ook bij Civ 4 kun je je leger van 5 mach inf's nog stuk laten lopen op 4 gefortificeerde (achter city wall bukkende) archers.
Er zijn units die dat niet hebben. Helicopters bijvoorbeeld. Verschil moet er wezen denk ik.

Maar ik vind het wel Kut met peren dat de handleiding in het Nederlands is geschreven. En dan doel ik specifiek dat alles vertaald is en het spel gewoon engels is. !!!!!

Zoek je de "axeman" op (bijvoorbeeld) kom je bij "bijlman"

Alle termen zijn dus vertaald. dat is gewoon klote om het op te zoeken...
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  maandag 31 oktober 2005 @ 14:14:47 #10
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_31837054
Ik denk dat ik dit spel wel ga kopen, zoveel veranderd is er tov Civ 3 niet, maar het ziet er wel gaver uit .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  maandag 31 oktober 2005 @ 14:21:32 #11
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_31837228
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 14:14 schreef Falco het volgende:
Ik denk dat ik dit spel wel ga kopen, zoveel veranderd is er tov Civ 3 niet, maar het ziet er wel gaver uit .
En er zijn echt genoeg kleine details, talloze zelfs. Als je echter wat compleet anders verwacht kom je bedrogen uit. Maar een echte CIV-fan wil dat überhaupt niet natuurlijk.
  maandag 31 oktober 2005 @ 14:24:03 #12
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_31837283
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 14:21 schreef pfaf het volgende:

[..]

En er zijn echt genoeg kleine details, talloze zelfs. Als je echter wat compleet anders verwacht kom je bedrogen uit. Maar een echte CIV-fan wil dat überhaupt niet natuurlijk.
Oke ik ben wel overtuigd, CIV3 vond ik iig totnutoe de meest teleurstellende .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  maandag 31 oktober 2005 @ 14:26:12 #13
92076 Petomaan
Life in the fast lane
pi_31837334
Heb het nu een aantal keren gespeeld, en vindt het wel geinig. Eerlijk gezegd vind ik de veranderingen ten opzichte van CIV III een beetje tegenvallen! Wel vind ik de uitgebreide resources erg leuk, maar snap de toevoeging van de religie niet helemaal ...
No Soup For You!
pi_31837344
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 13:52 schreef pfaf het volgende:
Ik heb zojuist m'n eerste pot bijna beslist. Wel op Noble, maar ik wilde even inkomen. Noble is wel erg goed te doen, ik liep que culture en science vér voor op de rest ( als science-georrienteerde civ-speler doe ik dat sowieso bijna altijd) en nu in 1750 heb ik al bijna het manhattan project afgerond, verder heb ik Washington en z'n civ al uitgeroeid en Isabella in de hoek gedreven met nog 2 steden. Enige echte bedreiging is Hatshepsut, hoewel zij nog in de rennaissance zit terwijl ik al diep in de modern age zit en bovendien 1500 pt voor sta.

Vanmiddag kan ik dit spel wel afronden en dan wil ik eens proberen of ik met Ghandi diplomatieke victory kan halen.

Roemde ik het vorige topic religion, was ik Civics vergeten, evenals het nieuwe, geweldige promotiesysteem. Bij deze:
Na dit soort posts voel ik me n00b
Heb je nog wat tips om de tegenstand voor te blijven? Ik haal een dergelijke voorsprong eigenlijk alleen op warlord (en dan moet ik ook nog niet m'n tijd verspillen aan gevechten of het loopt weer terug)
pi_31837430
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 14:13 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]
Maar ik vind het wel Kut met peren dat de handleiding in het Nederlands is geschreven. En dan doel ik specifiek dat alles vertaald is en het spel gewoon engels is. !!!!!
heb jij hem al dan?
pi_31837485
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 14:26 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Na dit soort posts voel ik me n00b
Heb je nog wat tips om de tegenstand voor te blijven?
  maandag 31 oktober 2005 @ 16:22:17 #17
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_31840607
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 14:30 schreef Ericjuh het volgende:
heb jij hem al dan?
Yup. Zaterdag bij de Dynabyte gescoord. Hij is hier in Leiden overal te koop waar men PC spellen heeft....
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_31841797
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 16:22 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

Yup. Zaterdag bij de Dynabyte gescoord. Hij is hier in Leiden overal te koop waar men PC spellen heeft....
dvd of cd?
pi_31841869
Civilization 4 is binnen, maar eerst moet er gewacht worden op de Engelse tech tree en daarna duurt het nog twee weken voor-ie in Europa aankomt. Dus zeg dat ik over drie weken kan spelen.
  maandag 31 oktober 2005 @ 17:14:59 #20
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_31841974
Civ is altijd mooi.

Wat ik heel jammer vind is dat er nooit een vervolg op Colonization is gekomen.

Was nog briljanter dan Civ.

Dat wou ik even kwijt.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_31842042
Colonization is zo geweldig, vooral door het systeem met grondstoffen en handel. Juist daardoor, natuurlijk!
pi_31842787
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 14:24 schreef Falco het volgende:

[..]

Oke ik ben wel overtuigd, CIV3 vond ik iig totnutoe de meest teleurstellende .
BAAAAAAN. Heiligschennis, kruisigen, hangen, vierendelen, guilotine.

Civ 3 is Hera en Civ 2 is Zeus. (Civ 1 was Kronos, maar die telt dus niet echt meer)
Dus ok, mss is ie het meest teleurstellend, maar ja, hij heeft niet teleurgesteld, de game was meesterlijk, goddelijk, onwijs vet.
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
pi_31845438
en niemand hier technische problemen met het spel? op m'n laptop (ATI RADEON MOBILITY) krijg ik geen wereld te zien.
heb wat ge-edit in een xml bestand en nu krijg ik de complete wereld te zien zonder fog-of-war, maar ik kan tenminste spelen. civfanatics.com staat bol van de mensen bij het spel niet/slecht werkt...
ik kan het nu gelukkig spelen, maar kan niet zeggen dat het lekker werkt en m'n systeem voldoet toch echt aan de minimum eisen.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_31846858
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 19:13 schreef Ceased2Be het volgende:
en niemand hier technische problemen met het spel? op m'n laptop (ATI RADEON MOBILITY) krijg ik geen wereld te zien.
heb wat ge-edit in een xml bestand en nu krijg ik de complete wereld te zien zonder fog-of-war, maar ik kan tenminste spelen. civfanatics.com staat bol van de mensen bij het spel niet/slecht werkt...
ik kan het nu gelukkig spelen, maar kan niet zeggen dat het lekker werkt en m'n systeem voldoet toch echt aan de minimum eisen.
Zou vervelend zijn, ik heb ook mobility radeon
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
pi_31848613
schijnt vooral een issue te zijn met ATI kaarten... het is te spelen, maar hoop wel dat ze dat nog gaan patchen. komt het spelplezier niet echt ten goede.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')