Er zijn meer redenen waarom je ergens niet hard mag rijden.quote:Op maandag 31 oktober 2005 13:47 schreef Salvad0R het volgende:
Vaag dat mensen hier denken dat een auto die 50 km/h rijdt minder dodelijk is dan een auto die 56 km/h rijdt..
Schijnveiligheid, om de zakken der overheid te vullen.
Heel doorzichtig, heel simpel .
Ken je cijfers. Volgens Justitie zelf is zo'n 70% van ALLE ontvangen verkeersboetes voor overtredingen van de maximumsnelheid van minder dan 10 km/h.quote:Op maandag 31 oktober 2005 13:51 schreef sp3c het volgende:
[..]
vaag dat jij lijkt te denken dat de gemiddelde snelheidsovertreding slechts 6 km/u betreft
smoesjes om je eigen misstappen goed te praten.
Heel doorzichtig, heel simpel.
Ik ook, dat soort tuig dienen ze zo snel mogelijk op een detentieboot neer te zetten, tussen de rest van het agressieve kutvolk .quote:Op maandag 31 oktober 2005 13:51 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ik heb geen problemen met vraagtekens. Ik heb wel problemen met proleten die agenten in elkaar schoppen.
V.
Snelheidsbegrenzer? Dan kan je buiten de snelweg alsnog overal te hard rijden.quote:Op maandag 31 oktober 2005 13:53 schreef Jalu het volgende:
[..]
Beetje simpele reactie, maar hij heeft wel een punt: als het onze beleidsmakers ECHT om de verkeersveiligheid ging en men er ECHT van overtuigd was dat als er niemand meer de maximumsnelheid overtrad er geen ongelukken meer zouden gebeuren, dan was de intelligente snelheidsbegrenzer al LANG ingevoerd, is technisch namelijk relatief simpel.
En daaruit blijkt dus de werkelijke drijfveer van de overheid want die snelheidsbegrenzer zou in een keer een inkomstenbron van ruwweg 500 mln euro per jaar doen opdrogen, en dat willen de verantwoordelijken voor de verkeersveiligheid niet.
Zeg eens eerlijk, ga jij je hier aan deze snelheid houden?quote:Op maandag 31 oktober 2005 13:28 schreef Verbal het volgende:
Altijd maar dat wijzen met dat kutvingertje omdat je zelf te belabberd bent om je aan de regels te houden...
V.
Een intelligente snelheidsbegrenzer heet zou omdat hij via GPS of dergelijke systemen de begrenzing aanpast aan de weg waarop gereden wordt(dus waar je 50 mag wil je auto simpelweg niet sneller). De techniek bestaat, is relatief simpel en zal NOOIT in Nederland ingevoerd worden, omdat dat teveel inkomsten gaat schelen.quote:Op maandag 31 oktober 2005 13:56 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Snelheidsbegrenzer? Dan kan je buiten de snelweg alsnog overal te hard rijden.
hmmm, hij bedoelt een begrenzer, gintergreerd in de auto zelf.quote:Op maandag 31 oktober 2005 13:56 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Snelheidsbegrenzer? Dan kan je buiten de snelweg alsnog overal te hard rijden.
Dat zijn op zich staande situaties, daar kun je geen conclusies uit trekken. Waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt.quote:Op maandag 31 oktober 2005 13:56 schreef Kadesh het volgende:
[..]
Zeg eens eerlijk, ga jij je hier aan deze snelheid houden?
[[url=http://img23.imagevenue.com/loc3/th_97c_regels_zijn_regels2.jpg]afbeelding][/URL]
Denk er wel aan dat er dienders zijn die graag op zo'n plekje gaan controleren...quote:Op maandag 31 oktober 2005 13:58 schreef Blapiet het volgende:
[..]
Dat zijn op zich staande situaties, daar kun je geen conclusies uit trekken. Waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt.
Wat kost de aanschaf van zo'n ding? Want bij de meeste mensen regent het niet boete's hoor, en dan maak ik zelf liever de keus af en toe een boete te krijgen dan in een keer een smak geld kwijt te zijn aan zo'n ding.quote:Op maandag 31 oktober 2005 13:58 schreef Jalu het volgende:
[..]
Een intelligente snelheidsbegrenzer heet zou omdat hij via GPS of dergelijke systemen de begrenzing aanpast aan de weg waarop gereden wordt(dus waar je 50 mag wil je auto simpelweg niet sneller). De techniek bestaat, is relatief simpel en zal NOOIT in Nederland ingevoerd worden, omdat dat teveel inkomsten gaat schelen.
en zich dan verstoppen achter het 30 bordquote:Op maandag 31 oktober 2005 13:59 schreef Jalu het volgende:
[..]
Denk er wel aan dat er dienders zijn die graag op zo'n plekje gaan controleren...
De foto zegt w.m.b. meer dan 1000 woorden. En helaas staan die borden er juist wat betreft werk in uitvoering wel voor niets, omdat de verantwoordelijke aannemer gewoon verzuimt ze weer weg te halen.quote:Op maandag 31 oktober 2005 14:00 schreef Salvad0R het volgende:
Als er een werk-in-uitvoering bord staat met 30 km/h.... Dan is dat niet voor niets en ik zou er ook zeker niet harden gaan rijden dan aangegeven is .
Zeg eens eerlijk, wil jij suggereren dat de meeste overtredingen bij dit soort gepolariseerde situaties worden begaan?quote:Op maandag 31 oktober 2005 13:56 schreef Kadesh het volgende:
[..]
Zeg eens eerlijk, ga jij je hier aan deze snelheid houden?
Dat is idd irritant. Kunnen ze geen boete's gaan uitdelen aan lakse aannemers?quote:Op maandag 31 oktober 2005 14:01 schreef Jalu het volgende:
[..]
De foto zegt w.m.b. meer dan 1000 woorden. En helaas staan die borden er juist wat betreft werk in uitvoering wel voor niets, omdat de verantwoordelijke aannemer gewoon verzuimt ze weer weg te halen.
Daar gaat het feitelijk niet om. De overheid zou van een jaar boeteinkomsten het hele wagenpark kunnen voorzien van zo'n begrenzer. Ik ben er zelf ook bepaald geen voorstander van hoor, maar aangezien onze beleidsmakers echt doen alsof ze geloven dat 99% van alle ongelukken gebeurt door overschrijding van de maximumsnelheid zou het in hun beleid passen als ze de automobilist zouden verplichten zo'n ding in te bouwen. Maar dat doen ze niet, omdat juist die kleine snelheidsovertredingen zo'n lucratieve bron van inkomsten zijn.quote:Op maandag 31 oktober 2005 14:00 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Wat kost de aanschaf van zo'n ding? Want bij de meeste mensen regent het niet boete's hoor, en dan maak ik zelf liever de keus af en toe een boete te krijgen dan in een keer een smak geld kwijt te zijn.
Ik betwijfel het ook. Dit soort maximumsnelheden zijn er niet om automobilisten te jennen, maar om de werkende mensen te beschermen. Puur veiligheid .quote:Op maandag 31 oktober 2005 14:01 schreef Verbal het volgende:
[..]
Zeg eens eerlijk, wil jij suggereren dat de meeste overtredingen bij dit soort gepolariseerde situaties worden begaan?
En om antwoord te geven op je vraag: ik betwijfel het. Maar ik ga dan ook geen agenten in elkaar schoppen als ik geflitst word.
V.
telkens??quote:Op maandag 31 oktober 2005 13:54 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Heb nog nooit een boete gehad voor te hard rijden.
Apart dat je telkens probeert mijn beargumenteerde kritiek probeert te veranderen in kritiek gebaseerd op persoonlijke conflicten met de geldende regels.
ok dat was ook flauw, ik geef toe dat ik het erom deedquote:Jammer genoeg voor jou, heb ik geen conflicten met geldende regels. Ik stel ze alleen aan de kaak.
Dus kap nu maar met mij verwijten dat ik misstappen maak, terwijl dat gewoon niet zo is.
Alvast bedankt .
Dat is ook nergens voor nodig, gewoon je mede-weggebruiker waarschuwen voor sneaky verstopte controles is al meer dan genoeg.quote:Op maandag 31 oktober 2005 14:01 schreef Verbal het volgende:
[..]
En om antwoord te geven op je vraag: ik betwijfel het. Maar ik ga dan ook geen agenten in elkaar schoppen als ik geflitst word.
V.
Is ook strafbaar en wordt zelfs op gecontroleerd.quote:Op maandag 31 oktober 2005 14:04 schreef Jalu het volgende:
[..]
Dat is ook nergens voor nodig, gewoon je mede-weggebruiker waarschuwen voor sneaky verstopte controles is al meer dan genoeg.
Als er echt werkzaamheden gaande zijn, dan absoluut. De ervaring leert echter dat snelheidscontroles bij wegwerkzaamheden vaker plaatsvinden op locaties waar op dat moment niemand aan het werk is dan op locaties waar echt gewerkt wordt. Omdat het voor de flitsende dienders veel te lastig is om de auto na een kwartier alweer te moeten verplaatsen omdat de werkzaamheden dat vereisen. Maar de betreffende dienders willen juist graag langdurig rustig op een plekje kunnen blijven staan, het inrichten van zo'n radar is zoveel werk...quote:Op maandag 31 oktober 2005 14:04 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Ik betwijfel het ook. Dit soort maximumsnelheden zijn er niet om automobilisten te jennen, maar om de werkende mensen te beschermen. Puur veiligheid .
Als ze mensen daar zouden controleren, zou ik het juist een goede zaak vinden.
au!!quote:Op maandag 31 oktober 2005 13:55 schreef Jalu het volgende:
[..]
Ken je cijfers. Volgens Justitie zelf is zo'n 70% van ALLE ontvangen verkeersboetes voor overtredingen van de maximumsnelheid van minder dan 10 km/h.
Dus het beleid van Justitie is eigenlijk vooral heel doorzichtig, heel simpel.
nee, maar ik ga vervolgens ook niet zitten zeuren dat ik die boete niet heb verdiend of agenten in elkaar slaan. In principe snap ik je probleem best maar het stuit mij nogal dat jij het in elkaar slaan van een politie agent een 'leuke actie' lijkt te vindenquote:Op maandag 31 oktober 2005 13:56 schreef Kadesh het volgende:
[..]
Zeg eens eerlijk, ga jij je hier aan deze snelheid houden?
[[url=http://img23.imagevenue.com/loc3/th_97c_regels_zijn_regels2.jpg]afbeelding][/URL]
Om eerlijk te zijn, ik zou het niet weten. Maar ik kan me goed voorstellen dat in massaproduktie de kosten behoorlijk binnen de perken zouden blijven, meer dan een eenvoudig navigatie systeem zou het niet moeten kosten.quote:Op maandag 31 oktober 2005 14:04 schreef nummer_zoveel het volgende:
Wat kost zo'n snelheidsbegrenzer?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |