Dat is precies wat ik bedoel.quote:Op woensdag 9 november 2005 21:45 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
En nu vergeet jij hem
Qua salaris moet je naar het hele jaar kijken. Maar qua partner alleen naar het aantal maanden dat er een partner is. Dus qua het salaris van die partner ook.
Qua alleenstaande heb je helemaal gelijk. Dan gaat het puur en alleen om een verandering in je eigen inkomen en wordt gekeken naar het jaarinkomen.quote:Op woensdag 9 november 2005 22:20 schreef Five_Horizons het volgende:
Dat is precies wat ik bedoel.
Wanneer jij de eerste 6 maanden ¤ 1.800,-- belastbaar inkomen hebt (maandelijks) en de resterende 6 maanden ineens ¤ 2.400,-- (jaarinkomen dus: ¤ 25.200,--) krijg jij géén zorgtoeslag, ondanks dat je op basis van de eerste 6 maanden (fictief jaarinkomen: ¤ 21.600,--) er wél recht op hebt. (in dit voorbeeld ga ik uit van een alleenstaande)
Dat ligt er dus maar net aan of de partner toeslagpartner en/of fiscale partner is.quote:Op zondag 13 november 2005 22:31 schreef ChrisJX het volgende:
Maar als het gaat om een verandering in het inkomen omdat er een partner bijkomt (of afgaat), gaat mijn versie op
*zucht. Als ik het in deze context over partner heb, bedoel ik natuurlijk toeslagpartnerquote:Op zondag 13 november 2005 23:09 schreef Five_Horizons het volgende:
Dat ligt er dus maar net aan of de partner toeslagpartner en/of fiscale partner is.
Ah, dan ga je dus nat!quote:Op maandag 14 november 2005 09:05 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
*zucht. Als ik het in deze context over partner heb, bedoel ik natuurlijk toeslagpartner
Nee, dat wordt per maand berekend. Pas vanaf de maand dat er een toeslagpartner bij komt, telt het inkomen van die partner mee.quote:Op maandag 14 november 2005 11:47 schreef Five_Horizons het volgende:
Ah, dan ga je dus nat!
Want als zij toeslagpartner is, geldt het gezamenlijke jaarinkomen
Je moet doen wat je niet laten kanquote:Weet je wat: laten we de slaapsmileys maar achterwege laten.
Nee, jij laat de smileys gewoon achterwege, dat lijkt me verstandig.quote:
quote:Op dinsdag 15 november 2005 11:19 schreef Five_Horizons het volgende:
[sub]Nee, jij laat de smileys gewoon achterwege, dat lijkt me verstandig.
Een paar keer met de Belastingtelefoon zelfsquote:Voor de onzekeren onder ons: bel even een paar keer met de Belastingtelefoon (of bel even met de plaatselijke fiscalist), dan weet je het ook
Ik heb overal alleen maar gehoord over een vast bedrag van 250 euro. Geen idee of je dat ook vrijwillig kunt ophogen...quote:Op dinsdag 15 november 2005 17:22 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik heb nog een klein vraagje over de no claim teruggaaf omdat me dat niet helemaal duidelijk is.
Ik ben nu particulier verzekerd.
Zoals ik heb begrepen is er vanaf volgend jaar een no claim regeleing van 225 euro ofzo?
Ik wil een hoog eigen risico omdat ik echt heel weinig kosten heb in een jaar (2 keer tandarts, een keer huisarts pil). Zo gaat het al jaren en mocht ik over ene hlaf jaar onder de auto komen.. nou ja pech dan.
Maar hoe zit dat dan met die no claim? Iemand die me dat wil/kan uitleggen?
Je kunt je eigen risico zelf bepalen.quote:Op dinsdag 15 november 2005 19:27 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Ik heb overal alleen maar gehoord over een vast bedrag van 250 euro. Geen idee of je dat ook vrijwillig kunt ophogen...
Iddquote:Op dinsdag 15 november 2005 19:29 schreef Serinde het volgende:
Je kunt je eigen risico zelf bepalen.
De no claim is een vast bedrag van ¤ 255,-
2 héle verschillende dingen !
Uitleg no-claimregelingquote:Op dinsdag 15 november 2005 17:22 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik heb nog een klein vraagje over de no claim teruggaaf omdat me dat niet helemaal duidelijk is.
Ik ben nu particulier verzekerd.
Zoals ik heb begrepen is er vanaf volgend jaar een no claim regeleing van 225 euro ofzo?
Ik wil een hoog eigen risico omdat ik echt heel weinig kosten heb in een jaar (2 keer tandarts, een keer huisarts pil). Zo gaat het al jaren en mocht ik over ene hlaf jaar onder de auto komen.. nou ja pech dan.
Maar hoe zit dat dan met die no claim? Iemand die me dat wil/kan uitleggen?
Het is best een belangrijk verschilquote:
En als de huisarts medicijnen voorschrijft, gaat dat ook van je no-claim af...quote:Op dinsdag 15 november 2005 19:36 schreef Serinde het volgende:
Het is best een belangrijk verschil![]()
Soms ook wel verwarrend. Huisartsbezoek telt bijvoorbeeld wel mee voor je eigen risico maar niet voor je no-claim. Als de huisarts ook je bloed laat onderzoeken door het lab, telt dat voor beide zaken mee.
Jaquote:Op dinsdag 15 november 2005 20:03 schreef deedeetee het volgende:
Als je niet weet wat je volgend jaar gaat verdienen en dus niks aan vraagt, kun je dan als tegen het eind van dat jaar blijkt dat je wel recht op hebt op zorg toeslag het dan alsnog met terugwerkende kracht aanvragen![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |