abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32130994
quote:
Op woensdag 9 november 2005 21:45 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

En nu vergeet jij hem

Qua salaris moet je naar het hele jaar kijken. Maar qua partner alleen naar het aantal maanden dat er een partner is. Dus qua het salaris van die partner ook.
Dat is precies wat ik bedoel.

Wanneer jij de eerste 6 maanden ¤ 1.800,-- belastbaar inkomen hebt (maandelijks) en de resterende 6 maanden ineens ¤ 2.400,-- (jaarinkomen dus: ¤ 25.200,--) krijg jij géén zorgtoeslag, ondanks dat je op basis van de eerste 6 maanden (fictief jaarinkomen: ¤ 21.600,--) er wél recht op hebt. (in dit voorbeeld ga ik uit van een alleenstaande)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_32145626
Ik wist helemaal niet dat je MOET kijken of je een toeslagpartner hebt. In mijn geval is het in ieder geval gunstig dat ik mijn huisgenoot als toeslagpartner op kan geven. Alleen had ik recht op 403 Euro toeslag, samen hebben we recht op 1155 Euro
A mind with a heart of it's own
pi_32238399
Hoogervorst houdt rekening met meevaller
DEN HAAG - Minister Hoogervorst (Volksgezondheid) denkt zelf ook dat hij een meevaller zal hebben, omdat de premies van de zorgverzekeringen volgend jaar lager uitvallen dan verwacht. Donderdag bleek dat ook de laatste van de vijf grootste zorgverzekeraars onder de door Hoogervorst gehanteerde gemiddelde premie van 1106 euro per jaar blijft. Achmea vraagt 1056 euro per jaar voor de basisverzekering.

Dit betekent dat Hoogervorst de zorgtoeslag voor mensen met lage inkomens volgend jaar naar beneden moet bijstellen en het kabinet daar minder geld aan kwijt is. Lage inkomens profiteren daardoor niet van lagere zorgpremies.

Hoogervorst is echter niet van plan zijn meevaller al bij voorbaat „te verbrassen”, door een deel via een tegemoetkoming voor bijzondere ziektekosten te geven aan chronisch zieken en gehandicapten. GroenLinks en de PvdA willen dat graag. De meevaller zou volgens de PvdA boven de 200 miljoen euro kunnen uitkomen.

Minister Zalm van Financiën maakt in december de balans op, zei minister Hoogervorst donderdag. Dan bekijkt het kabinet of mensen er niet teveel op achteruit gaan door de hogere energieprijzen, als gevolg van de hoge olieprijzen. Volgens Hoogervorst is er dan ook enig inzicht in de mogelijke meevaller.

Eerder heeft het kabinet al beloofd in te grijpen, als blijkt dat een groep mensen er als gevolg van het nieuwe zorgstelsel onverwacht op achteruit gaat. CDA en de VVD vinden dat de meevaller van Hoogervorst daar voor bewaard moet blijven.

De VVD-bewindsman gaat in maart of april 2006 definitief uitrekenen hoe hoog de gemiddelde zorgpremie is. Volgens de wet moet hij de zorgtoeslag aanpassen als de gemiddelde premie 25 euro hoger of lager uitvalt dan de 1106 euro waarop hij had gerekend. Als de zorgtoeslag dan wordt verlaagd, moeten mensen te veel ontvangen geld terugbetalen. In juli stuurt de Belastingdienst een brief met daarin de nieuwe, verlaagde zorgtoeslag.

http://www.telegraaf.nl/b(...)g_met_meevaller.html

pi_32244799
quote:
Op woensdag 9 november 2005 22:20 schreef Five_Horizons het volgende:

Dat is precies wat ik bedoel.

Wanneer jij de eerste 6 maanden ¤ 1.800,-- belastbaar inkomen hebt (maandelijks) en de resterende 6 maanden ineens ¤ 2.400,-- (jaarinkomen dus: ¤ 25.200,--) krijg jij géén zorgtoeslag, ondanks dat je op basis van de eerste 6 maanden (fictief jaarinkomen: ¤ 21.600,--) er wél recht op hebt. (in dit voorbeeld ga ik uit van een alleenstaande)
Qua alleenstaande heb je helemaal gelijk. Dan gaat het puur en alleen om een verandering in je eigen inkomen en wordt gekeken naar het jaarinkomen.

Maar als het gaat om een verandering in het inkomen omdat er een partner bijkomt (of afgaat), gaat mijn versie op
pi_32246131
quote:
Op zondag 13 november 2005 22:31 schreef ChrisJX het volgende:

Maar als het gaat om een verandering in het inkomen omdat er een partner bijkomt (of afgaat), gaat mijn versie op
Dat ligt er dus maar net aan of de partner toeslagpartner en/of fiscale partner is.
pi_32251438
quote:
Op zondag 13 november 2005 23:09 schreef Five_Horizons het volgende:
Dat ligt er dus maar net aan of de partner toeslagpartner en/of fiscale partner is.
*zucht. Als ik het in deze context over partner heb, bedoel ik natuurlijk toeslagpartner
pi_32254282
quote:
Op maandag 14 november 2005 09:05 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

*zucht. Als ik het in deze context over partner heb, bedoel ik natuurlijk toeslagpartner
Ah, dan ga je dus nat!

Want als zij toeslagpartner is, geldt het gezamenlijke jaarinkomen

Weet je wat: laten we de slaapsmileys maar achterwege laten.
pi_32274242
quote:
Op maandag 14 november 2005 11:47 schreef Five_Horizons het volgende:

Ah, dan ga je dus nat!

Want als zij toeslagpartner is, geldt het gezamenlijke jaarinkomen
Nee, dat wordt per maand berekend. Pas vanaf de maand dat er een toeslagpartner bij komt, telt het inkomen van die partner mee.
quote:
Weet je wat: laten we de slaapsmileys maar achterwege laten.
Je moet doen wat je niet laten kan
pi_32280985
quote:
Op maandag 14 november 2005 23:29 schreef ChrisJX het volgende:

Je moet doen wat je niet laten kan
Nee, jij laat de smileys gewoon achterwege, dat lijkt me verstandig.

Verder mag het vanaf hier ontopic, als je eventueel nog wat te melden hebt verder, mag het in [WGR] FB.

Voor de onzekeren onder ons: bel even een paar keer met de Belastingtelefoon (of bel even met de plaatselijke fiscalist), dan weet je het ook

[ Bericht 19% gewijzigd door Five_Horizons op 15-11-2005 12:05:13 ]
pi_32290542
Ik heb nog een klein vraagje over de no claim teruggaaf omdat me dat niet helemaal duidelijk is.
Ik ben nu particulier verzekerd.

Zoals ik heb begrepen is er vanaf volgend jaar een no claim regeleing van 225 euro ofzo?
Ik wil een hoog eigen risico omdat ik echt heel weinig kosten heb in een jaar (2 keer tandarts, een keer huisarts pil). Zo gaat het al jaren en mocht ik over ene hlaf jaar onder de auto komen.. nou ja pech dan.

Maar hoe zit dat dan met die no claim? Iemand die me dat wil/kan uitleggen?
pi_32293949
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 11:19 schreef Five_Horizons het volgende:

[sub]Nee, jij laat de smileys gewoon achterwege, dat lijkt me verstandig.
quote:
Voor de onzekeren onder ons: bel even een paar keer met de Belastingtelefoon (of bel even met de plaatselijke fiscalist), dan weet je het ook
Een paar keer met de Belastingtelefoon zelfs Krijg je daar een antwoord in stukjes ofzo

EDIT: Ik wou het zeker weten, dus ik heb de telefoonhoorn maar ter hand genomen. Mevrouw belastingtelefoon geeft mij gelijk

[ Bericht 12% gewijzigd door ChrisJX op 15-11-2005 19:38:52 ]
pi_32294005
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 17:22 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik heb nog een klein vraagje over de no claim teruggaaf omdat me dat niet helemaal duidelijk is.

Zoals ik heb begrepen is er vanaf volgend jaar een no claim regeleing van 225 euro ofzo?
Ik wil een hoog eigen risico omdat ik echt heel weinig kosten heb in een jaar (2 keer tandarts, een keer huisarts pil). Zo gaat het al jaren en mocht ik over ene hlaf jaar onder de auto komen.. nou ja pech dan.

Ik heb overal alleen maar gehoord over een vast bedrag van 250 euro. Geen idee of je dat ook vrijwillig kunt ophogen...
pi_32294071
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 19:27 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Ik heb overal alleen maar gehoord over een vast bedrag van 250 euro. Geen idee of je dat ook vrijwillig kunt ophogen...
Je kunt je eigen risico zelf bepalen.
De no claim is een vast bedrag van ¤ 255,-

2 héle verschillende dingen !
pi_32294108
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 19:29 schreef Serinde het volgende:

Je kunt je eigen risico zelf bepalen.
De no claim is een vast bedrag van ¤ 255,-

2 héle verschillende dingen !
Idd Stom
pi_32294204
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 17:22 schreef Twinkle20 het volgende:

Uitleg no-claimregeling

In het kort : alles wat je aan ziektekosten maakt in een jaar, muv huisarts/kraamzorg/verloskundige zorg én zaken die opgenomen zijn in aanvullende verzekeringen, wordt opgeteld. Je krijgt de no-claim (¤ 255,-) minus de gemaakte kosten retour. Meer kosten gemaakt dan ¤ 255,- ? Geen probleem, maar ook dan krijg je - natuurlijk - niks terug.
pi_32294266
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 19:31 schreef ChrisJX het volgende:

[..]

Idd Stom
Het is best een belangrijk verschil

Soms ook wel verwarrend. Huisartsbezoek telt bijvoorbeeld wel mee voor je eigen risico maar niet voor je no-claim. Als de huisarts ook je bloed laat onderzoeken door het lab, telt dat voor beide zaken mee.
pi_32294424
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 19:36 schreef Serinde het volgende:

Het is best een belangrijk verschil

Soms ook wel verwarrend. Huisartsbezoek telt bijvoorbeeld wel mee voor je eigen risico maar niet voor je no-claim. Als de huisarts ook je bloed laat onderzoeken door het lab, telt dat voor beide zaken mee.
En als de huisarts medicijnen voorschrijft, gaat dat ook van je no-claim af...

Maar is de eerste 250 euro van je eigen risico dan gelijk aan de no claim?
  dinsdag 15 november 2005 @ 20:03:10 #58
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_32295012
Als je niet weet wat je volgend jaar gaat verdienen en dus niks aan vraagt, kun je dan als tegen het eind van dat jaar blijkt dat je wel recht op hebt op zorg toeslag het dan alsnog met terugwerkende kracht aanvragen
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_32295416
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 20:03 schreef deedeetee het volgende:
Als je niet weet wat je volgend jaar gaat verdienen en dus niks aan vraagt, kun je dan als tegen het eind van dat jaar blijkt dat je wel recht op hebt op zorg toeslag het dan alsnog met terugwerkende kracht aanvragen
Ja

Je mag nog tot 1 april 2007 de zorgtoeslag voor 2006 aanvragen. Maar als je het pas in 2007 aanvraagt krijg je het hele bedrag in één keer uitgekeerd, omdat er geen maanden meer zijn om het over te spreiden.
pi_32295932
Vandaag de boel van de VGZ binnen en ik zal 102 euro per maand betalen (basis plus jongeren xtra verzekering voor de tandarts ) met een inkomen van net iets onder de 300 euro (incl. prestatie beurs)

Dus dat wordt klote.

heb dit topic nog niet doorgelezen en dat ga ik straks eens doen
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')