VPRO / Buitenhofquote:Burgemeester van Amsterdam Job Cohen en VVD- kamerlid Ayaan Hirsi Ali waren ooit beiden lid van de PvdA, min of meer bevriend zelfs. Na haar overstap naar de VVD scheidden hun wegen en sindsdien belichamen ze de sterk uiteenlopende standpunten in ons land over immigratie, terreurbestrijding, vrijheid van religie en meningsuiting. In Buitenhof het langverwachte debat tussen beide politici over de zachte versus de harde aanpak.
Dat is deels wel zo maar De Geus was ook wel erg zwak met zijn "dan rijden we toch een bed naar binnen op ieder kantoor" en geen antwoord weten op de vraag over de illegalen van de schipholbrand.quote:Op zondag 30 oktober 2005 13:09 schreef electricity het volgende:
ik vond witteman bij het gesprek met de geus overigens wel bijzonder denigrerend
dan moet je ook weten dat het niet Cohen is die eenzijdig is, maar dat hem dat wordt toegeschreven...quote:Op zondag 30 oktober 2005 13:10 schreef Xtreem het volgende:
eenzijdigheid van Cohen die Ayaan aanhaalt en hekelt.
De pure redenatie in jouw betoog doet mij verstommenquote:Op zondag 30 oktober 2005 13:10 schreef axis303 het volgende:
Ik was even vergeten waarom ik Cohen slappe hap vond, maar nu weet ik het weer.
hij durft niet toe te geven dat een groot deel van de mensen waarschijnlijk voor de rest van hun leven werkloos blijven. de gunstige voorwaarden voor de werkgevers zijn er wel, maar ex WAO'ers zullen wel harder moeten knokken voor een baan dan anderen.quote:Op zondag 30 oktober 2005 13:10 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat is deels wel zo maar De Geus was ook wel erg zwak met zijn "dan rijden we toch een bed naar binnen op ieder kantoor" en geen antwoord weten op de vraag over de illegalen van de schipholbrand.
Ga jij maar hier naartoe.quote:Op zondag 30 oktober 2005 13:10 schreef axis303 het volgende:
Ik was even vergeten waarom ik Cohen slappe hap vond, maar nu weet ik het weer.
Heb je wel gelijk in. Cohen wil zijn mening over radicale moslims altijd nuanceren met de boodschap: de grote meerderheid is niet zo. Dat klopt natuurlijk wel, maar het is misschien niet zo handig. Overigens hebben we het dan nog niet over de éénzijdigheid van Hirsi Ali niet gehad.quote:Op zondag 30 oktober 2005 13:10 schreef Xtreem het volgende:
Eerlijk gezegd deel ik de nuance in de probleemdefinitie van Cohen, maar onderschrijf ik de (althans in de media/ naar het grote publiek) eenzijdigheid van Cohen die Ayaan aanhaalt en hekelt.
Ik woon niet in Amsterdam. Hetgeen wat ik van Cohen zie en hoor is vrij eenzijdig. In mijn post bracht ik die nuance al aan.quote:Op zondag 30 oktober 2005 13:12 schreef Nyrem het volgende:
[..]
dan moet je ook weten dat het niet Cohen is die eenzijdig is, maar dat hem dat wordt toegeschreven...
Dat heeft hij mijn inziens ook erg goed weerlegt.
Helaas bleef Ali haar plaat maar herhalen.
Kijk dat is een heel andere post die ik wél kan waarderen. Ik denk dat Job Cohen helemaal geen ruimte wil geven aan fundamentalisten, extremisten hoe we het ook willen noemen. Kijk maar naar zijn anti terreurplan. Hij is die mensen op de -inmiddels bekende manier- aan het storen.quote:Op zondag 30 oktober 2005 13:20 schreef axis303 het volgende:
Ik begrijp de heer Cohen wel, enerzijds wil hij de kleine groep extremisten niet te hard aanpakken in verband met verdere escalaties, anderzijds geeft hij deze groep de kans zich verder uit te breiden en te ontwikkelen door ze met rust te laten.
Moeilijke positie, die deze toch wat uitgerangeerde burgemeester bekleedt. Hij zou eens een knoop door moeten hakken. Het is net als een affaire, uiteindelijk krijg je van een van de twee vrouwen toch wel de deksel op de neus. De vraag is alleen: wanneer en hoe.
Juist. Alsof een moslim in Pakistan hetzelfde is als een moslim in Nederland. Ach tja er zijn mensen die dat ook echt denken.quote:Op zondag 30 oktober 2005 13:16 schreef yootje het volgende:
Domme discussie.
, ik ergerde me de hele tijd aan Hirsi Ali: het dringt maar niet tot haar door dat "haar definitie van de Islam" ten eerste niet de enige juiste is en ten tweede dat niet elke moslim zich aan haar definitie houdt.Je hebt 1 miljard moslims ofzo, en er zijn dus 1 miljard interpretaties van de Islam.
Uitgerangeerd is hij allerminst hoor. Amsterdammers zijn behoorlijk tevreden met Cohen.quote:Op zondag 30 oktober 2005 13:20 schreef axis303 het volgende:
Moeilijke positie, die deze toch wat uitgerangeerde burgemeester bekleedt. .
ja, dat gebeurd.quote:Op zondag 30 oktober 2005 13:24 schreef Toad het volgende:
[..]
Maar wellicht moet je die zaken scheiden in het debat.
Gisteren deed Clairy Polak bij NOVA een beroep op ons.quote:Op zondag 30 oktober 2005 13:26 schreef DaveHarris het volgende:
Ik heb het niet gezien, helaasch! Maar het ziet er naar uit dat de hele linkse kliek opgetrommeld is om er naar te kijken en er verslag van te doen...
Het lastige is dat bepaalde politieke partijen er winst uit willen halen. Kijk eens naar ons, wij zijn voor de harde aanpak etc. En dan gebruiken ze natuurlijk regelmatig one-liners. Het debat wat zonet werd gevoerd was van een heel andere orde.quote:Op zondag 30 oktober 2005 13:27 schreef Xtreem het volgende:
[..]
ja, dat gebeurd.
Ja, dat moet je scheiden in het debat.
Maar hoe kun je die nuances aan- en overbrengen, zonder dat mensen gaan voor simplistische, ongenuanceerde oneliners? Het is een zeer delicate discussie, die overloopt van de (noodzakelijke!) nuances. Maar daar wordt de discussie niet begrijpelijker op..... Hoe daar mee om te gaan?!
Ik reken mezelf nou niet bepaald tot de linkse kliekquote:Op zondag 30 oktober 2005 13:26 schreef DaveHarris het volgende:
Ik heb het niet gezien, helaasch! Maar het ziet er naar uit dat de hele linkse kliek opgetrommeld is om er naar te kijken en er verslag van te doen...
Ja klopt ik werd door mijn Kameraden opgeroepen om te gaan kijken in een Linkse Kerk, terwijl ik mijn kleine bonzaiboompje knuffel.quote:Op zondag 30 oktober 2005 13:26 schreef DaveHarris het volgende:
Achja vandaar, maar dat heb ik ook niet gezien... Ik gebruik mijn zaterdag avond regelmatig om mijn sociale contacten te onderhouden..quote:Gisteren deed Clairy Polak bij NOVA een beroep op ons.
Al weer zo'n inhoudelijke post dat getuigd van inzicht en groot redenatie vermogen.quote:Op zondag 30 oktober 2005 13:26 schreef DaveHarris het volgende:
Het is echt heel simpel.quote:Op zondag 30 oktober 2005 13:24 schreef Toad het volgende:
[..]
Kijk dat is een heel andere post die ik wél kan waarderen. Ik denk dat Job Cohen helemaal geen ruimte wil geven aan fundamentalisten, extremisten hoe we het ook willen noemen. Kijk maar naar zijn anti terreurplan. Hij is die mensen op de -inmiddels bekende manier- aan het storen.
Waar hij wel bang voor is dat een hele gemeenschap, in dit geval moslims, aangesproken wordt op de daden van een kleine groep extremisten. En dat gebeurd, min of meer, ook. Maar wellicht moet je die zaken scheiden in het debat.
Ik snap wel dat de VVD trots is op Tilburg met een centrum links college en een PvdA burgmeester.quote:Op zondag 30 oktober 2005 13:28 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Ik reken mezelf nou niet bepaald tot de linkse kliek
klik maar 'ns op trots op tilburg in m'n sig![]()
Nah in mijn OP staan de herhalingstijden + de vermelding naar uitzendinggemist.nl.quote:Achja vandaar, maar dat heb ik ook niet gezien... Ik gebruik mijn zaterdag avond regelmatig om mijn sociale contacten te onderhouden..
Vergeet een geheel subjectief artikel schrijven voor de Volkskrant niet.quote:Op zondag 30 oktober 2005 13:30 schreef Nyrem het volgende:
[..]
Ja klopt ik werd door mijn Kameraden opgeroepen om te gaan kijken in een Linkse Kerk, terwijl ik mijn kleine bonzaiboompje knuffel.
Daarna moest ik verslag uitbrengen aan ene Fidel.
![]()
ssst! Het college is echt Ruk. Vreeman als burgemeester doet het heel behoorlijk. Maar het volgende college wordt (hopelijk) CDA-VVD...quote:Op zondag 30 oktober 2005 13:33 schreef Toad het volgende:
[..]
Ik snap wel dat de VVD trots is op Tilburg met een centrum links college en een PvdA burgmeester.
Precies en eigenlijk herhaalde dat Cohen een paar keer voor mevrouw Ali. Maar het leek maar niet aan te komen. Ze reageerde meestal weer met het bekende riedeltje. Tja en je zag een beetje de verbijstering op het gezicht van Cohen verschijnen zo af en toe, als ze weer met zo´n riedeltje opkwam.quote:Op zondag 30 oktober 2005 13:32 schreef yootje het volgende:
Die tweede groep moet je natuurlijk aanpakken, maar zoals Cohen al zei in het debat, is dat gewoon cirminaliteitsbestrijding. Het grappige is dat zo ongeveer iedereen dat wilt, maar niemand naar elkaar luistert en maar over de extreme, ware, fundamentalitische of gewone Islam lult zonder enige nuance (frontpage volk of Hirsi Ali) of juist met heel veel nuance (Job Cohen). En die twee groepen begrijpen elkaar niet, en dat is de oorzaak van al die nutteloze debatten. IMHO.
offtopicquote:Op zondag 30 oktober 2005 13:36 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Vreeman als burgemeester doet het heel behoorlijk.
Ze had het, mijn inziens, over vertroebelingen in de omgang van bewindspersonen, die de discussie over dit issue naar het tweede plan verwijzen, in plaats van een gezamenlijke aanpak.quote:Op zondag 30 oktober 2005 13:02 schreef SCH het volgende:
Hirsi Ali is helemaal niet voor het vrije woord - ze vindt dat sommige Kamerleden bepaalde dingen niet mogen zeggen, zoals Klaas de Vries Verdonk onmenselijk noemde. Tegelijkertijd doet ze alsof ze de grootste voorvechtster van het vrije woord is maar dat is blijkbaar alleen voor de mensen die het met haar eens zijn.
Ik vond dat Hirsi Ali ook moeiteloos overeind bleef in het debat. Dat ze repeterend is, ligt natuurlijk aan het gegeven dat de problematiek rond radicalisering nog maar nauwelijks is gedefinieerd; laat staan dat er op kort termijn daarvoor een oplossing is. De benoeming en het herhalen van het probleem en zoeken naar oplossingen lijkt mij evident en noodzakelijk.quote:Coehn bleef in het debat moeiteloos overeind. Eigenlijk is zo'n debat met Hirsi Ali saai. Ze is verblind door haar eigen definities en eigen gelijk en doet geen enkele moeite te luisteren. Bovendien doet ze teveel laffe slagen onder de gordel, zoals over beveiliging e.d. Jammer dat ze zo vreselijk repeterend en daarmee oninteressant is geworden.
Exact!quote:Op zondag 30 oktober 2005 13:32 schreef yootje het volgende:
Die tweede groep moet je natuurlijk aanpakken, maar zoals Cohen al zei in het debat, is dat gewoon criminaliteitsbestrijding.
Dat debat leek me ook niet de plaats om dat probleem, als het al een probleem is, van een oplossing te voorzien.quote:Op zondag 30 oktober 2005 14:13 schreef Pedroso het volgende:
Ik heb Hirsi Ali wel is sterker gehoord. Ze moest zoeken naar haar woorden en ze kwam niet helemaal uit de verf. Waar ze wel een punt heeft is dat de hoger opgeleiden en opiniemakers steeds meer vertrekken uit de stad en wat Cohen daaraan denkt te doen. Veel verder dan opmerkingen van "dat zie ik ook" en "dat komt niet door de Islam" kwam Cohen niet.
Hirsi Ali gaat de strijdt aan met de Islam zoals die in de Koran beschreven staat. Het merendeel van de moslims zijn gematigd, wat betekent dat ze de Koran met een korreltje zout nemen. Maar een steeds grotere groep gaat zich naar de letter van de Koran gedragen en daar trekt Hirsi Ali tegen ten strijde. Ze strijdt tegen wat er in de Koran staat en dat is haar volste recht. Nu kan je wel de wijsneus uithangen door te verwijzen naar een "bolle cineast" en een "kale machtspretendent" maar dat zegt meer over jou dan over Hirsi Ali.quote:Op zondag 30 oktober 2005 14:39 schreef Argento het volgende:
[..]
Exact!
Dat iemand zijn religie (naar zijn zeggen) aangrijpt om een bolle cineast om het leven te brengen, doet de dader nog niet in een andere dimensie belanden dan de dader die zijn liefde voor harige beestjes aangrijpt om een kale machtspretendent te executeren.
En daar zitten we dan met een volksvertegenwoordigster die eigenlijk niet veel meer kan dan zich profileren als slachtoffer c.q. doelwit van een hele godsdienst en dat zelfaangemeten profiel en passant aangrijpt om die godsdienst ns flink te ontdoen van alle mogelijke nuances.
Ik heb niet de bedoeling gehad om met 'bolle cineast' en met 'kale machtspretendent' ook maar iets over Hirshi Ali te zeggen. Ik vraag me wel af of het zo zinvol is dat een volksvertegenwoordiger ten strijde trekt tegen een religie, of tegen welk deel van die religie dan ook, zeker niet als die volksvertegenwoordiger, hoe spijtig ook, daarin geen privebelang ontzegt kan worden.quote:Op zondag 30 oktober 2005 15:00 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Hirsi Ali gaat de strijdt aan met de Islam zoals die in de Koran beschreven staat. Het merendeel van de moslims zijn gematigd, wat betekent dat ze de Koran met een korreltje zout nemen. Maar een steeds grotere groep gaat zich naar de letter van de Koran gedragen en daar trekt Hirsi Ali tegen ten strijde. Ze strijdt tegen wat er in de Koran staat en dat is haar volste recht. Nu kan je wel de wijsneus uithangen door te verwijzen naar een "bolle cineast" en een "kale machtspretendent" maar dat zegt meer over jou dan over Hirsi Ali.
Ja hoor, Mohammed B. was geen moslimterrorist maar heeft een slechte jeugd gehad. En die arme Samir A. en Jermaine W. zijn zomaar opgepakt terwijl iedereen weet dat het van die lieve jongens zijn. Zolang de moslims zelf passief blijven en het moslim terrorisme niet veroordelen (echt veroordelen) dan groeit het radicalisme alleen maar. De goedwillende moslims hebben zelf de sleutel in handen maar tot op de dag van vandaag is er nog (te) weinig actie ondernomen van die kant.quote:Op zondag 30 oktober 2005 15:10 schreef Argento het volgende:
[..]
Ik heb niet de bedoeling gehad om met 'bolle cineast' en met 'kale machtspretendent' ook maar iets over Hirshi Ali te zeggen. Ik vraag me wel af of het zo zinvol is dat een volksvertegenwoordiger ten strijde trekt tegen een religie, of tegen welk deel van die religie dan ook, zeker niet als die volksvertegenwoordiger, hoe spijtig ook, daarin geen privebelang ontzegt kan worden.
En dan nog, hoeveel moslim-terroristen hebben nu werkelijk de kop opgestoken in Nederland? Ik vraag me af of Mohammed B op grond van zijn daad als moslim-terrorist moet worden gezien, aangezien hij een nogal voor de hand liggend doel had en zeker niet het oogmerk had om er meer te grazen te nemen. Hij had zelfs het oogmerk zelf ook het leven te laten.
New York, Washington, Madrid, London hadden allemaal een politiek oogmerk en dat was de Westerse aanwezigheid in het Midden Oosten.
Van Samir A. kun je daarnaast zeggen wat je wil, maar vooralsnog staat niets vast. Om over Jermaine W. maar te zwijgen. En dan nog is de Islamitische godsdienst geen onderscheidende voorwaarde om tot dergelijke daden te komen. Zie Oklahoma.
Er zullen best wat Islamtische lieden rondlopen die in hun achterhoofd de gedachte hebben de boel ns goed op stelten te zetten, maar dat is van alle tijden met wisselende motieven. Die motieven vind ik ook niet zo interessant. Wat interessant is, is dat hun daden worden voorkomen en waar mogelijk een veroordeling wordt opgelegd. Wat dat betreft ben ik het met Cohen eens dat het 'slechts' om criminaliteitsbestrijding gaat en dat het eventueel religieuze motief van de daad, weinig zegt over de aard van de daad of de dader en schiet Ayaan haar doel voorbij met haar kruistocht tegen de 'uitwassen van de Islam' en is die kruistocht mijns inziens misplaatst zolang zij Kamerlid is.
Mohammed B. is een moordenaar. Dat hij religieuze motieven aanwendt voor zijn daad, maakt hem nog geen moslimterrorist. Bovendien was Van Gogh wel degelijk een gericht doelwit.quote:Op zondag 30 oktober 2005 15:39 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Ja hoor, Mohammed B. was geen moslimterrorist maar heeft een slechte jeugd gehad.
Jij hebt nergens kunnen lezen dat ik vind dat Samir en Jermaine 'zomaar' zijn opgepakt. Ik signaleer alleen dat men er nogal happig op is om de term 'moslimterrorist' te gebruiken en ook al zou je die term oprekken tot lieden als Samir A. en Jermaine W. dan nog kom je niet verder dan een handvol so-called terroristen.quote:En die arme Samir A. en Jermaine W. zijn zomaar opgepakt terwijl iedereen weet dat het van die lieve jongens zijn.
Misschien omdat hij het er niet mee eens is. Mag dat ook nog in dit land?quote:Op zondag 30 oktober 2005 17:00 schreef nikk het volgende:
Overigens zal het niet lang meer duren voordat in Nederland dezelfde situatie ontstaat als in Frankrijk en Engeland. Segregatie en bolwerken van radicalisme. En dat alleen maar omdat figuren als Cohen niet willen (durven?) in te zien wat Hirsi Ali (onder andere) aan het verkondigen is.
En met deze post verwoord je precies mijn gedachtequote:Op zondag 30 oktober 2005 19:33 schreef Argento het volgende:
[..]
Radicale moslims zijn het probleem niet. Radicale moslims die vanuit die radicale opvatting strafbare feiten plegen zijn wel een probleem, maar geen groter probleem dan niet-moslims die vanuit welke opvatting dan ook strafbare feiten plegen.
Natuurlijk zijn de radicale moslims het probleem wel. Radicale moslims zaaien intollerantie en haat. Veel vnl. jonge mosllims zijn gevoelig voor deze fanaten. Ze zijn veel gevaarlijker dan gewone criminelen omdat ze het geloof (Islam) gebruiken om hun achterlijke ideeen als het enige ware te beschouwen. Het is het grootste gevaar van deze en komende tijd omdat het potentieel van hun achterban groot is. Een vergelijk met gewone misdaad gaat uiteraard volkomen mank.quote:Op zondag 30 oktober 2005 19:33 schreef Argento het volgende:
[..]
Misschien omdat hij het er niet mee eens is. Mag dat ook nog in dit land?
Radicale moslims zijn het probleem niet. Radicale moslims die vanuit die radicale opvatting strafbare feiten plegen zijn wel een probleem, maar geen groter probleem dan niet-moslims die vanuit welke opvatting dan ook strafbare feiten plegen.
Voorlopig zijn er nog geen aanslagen gepleegd op westerlingen, enkel en alleen omdat zij westerling c.q. niet-moslim zijn. Theo van Gogh werd niet vermoord enkel en alleen omdat hij westerling is. New York, Washington, Madrid en Londen waren geen doelwitten enkel en alleen omdat zij westerse (al dan niet hoofd-)steden zijn.quote:Op zondag 30 oktober 2005 20:26 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn de radicale moslims het probleem wel. Radicale moslims zaaien intollerantie en haat. Veel vnl. jonge mosllims zijn gevoelig voor deze fanaten. Ze zijn veel gevaarlijker dan gewone criminelen omdat ze het geloof (Islam) gebruiken om hun achterlijke ideeen als het enige ware te beschouwen. Het is het grootste gevaar van deze en komende tijd omdat het potentieel van hun achterban groot is. Een vergelijk met gewone misdaad gaat uiteraard volkomen mank.
Interessant dat hierboven al ergens terecht geconcludeerd werd dat Hirsi Ali niet echt luistert: níet naar haar debatpartner als die iets tegenovergestelds zegt én ook niet naar de moslima's voor wie ze zegt op te komen en die zich niet herkennen in haar zwart/wit beeld omdat zij óok andere moslims om zich heen zien die met de tijd meegaan en in het geheel niets met fundamentalisme óf terrorisme hebben - zoals de meeste inwoners van dit (en menig ander) land.quote:Op zondag 30 oktober 2005 19:33 schreef Argento het volgende:
[..]
Maar laat ze daar dan zelf mee beginnen, ze doet het zelf voortdurend.quote:Op zondag 30 oktober 2005 14:07 schreef damian5700 het volgende:
Ik zie vaak in deze discussies, dat er meer op de persoon wordt gespeeld, dan inhoudelijk. Dat is wat Hirhi Ali daarmee aangaf.
Ik wacht nog steeds op echte plannen en voorstellen, anders dan de werkwijze van Cohen. Ze stelt niks voor, behalve dan dat mensen die dingen over de islam roepen, beter beveiligd moeten worden. Ik voel er niet zo veel voor om overheidsgeld aan Pamela Hemelrijk of Ebru Umar te spenderen als ze weer eens uit hun columnistische dakje gaan.quote:Ik vond dat Hirsi Ali ook moeiteloos overeind bleef in het debat. Dat ze repeterend is, ligt natuurlijk aan het gegeven dat de problematiek rond radicalisering nog maar nauwelijks is gedefinieerd; laat staan dat er op kort termijn daarvoor een oplossing is. De benoeming en het herhalen van het probleem en zoeken naar oplossingen lijkt mij evident en noodzakelijk.
Een probleem aanpakken is in mijn ogen dan ook niet oninteressant.
Je hebt slecht geluisterd, hij heeft dat helemaal niet toegezegd, geen van beiden niet.quote:Op zondag 30 oktober 2005 16:37 schreef nikk het volgende:
Wel aardig dat Hirsi Ali heeft weten te ontlokken van Cohen dat er beveiliging komt voor de herdenking en voor de regiseur van Submission 2. Op live televisie kun je immers moeilijk nee zeggen Jobje.
Voor al je punten geldt: je hebt géen feiten om je stelliingen te onderbouwen. Je roept maar wat.quote:1. Natuurlijk zijn de radicale moslims het probleem wel.
2 Radicale moslims zaaien intollerantie en haat.
3. Veel vnl. jonge mosllims zijn gevoelig voor deze fanaten.
4.Ze zijn veel gevaarlijker dan gewone criminelen omdat ze het geloof (Islam) gebruiken om hun achterlijke ideeen als het enige ware te beschouwen.
5.Het is het grootste gevaar van deze en komende tijd omdat het potentieel van hun achterban groot is.
Dat dachten ze in Engeland dus ook. Laat die radicalen met rust, laat ze lekker hun ding doen, ze doen toch niemand kwaad.quote:Op zondag 30 oktober 2005 19:33 schreef Argento het volgende:
[..]
Hij zou doen wat hij kon.quote:Op zondag 30 oktober 2005 20:51 schreef SCH het volgende:
[..]
Je hebt slecht geluisterd, hij heeft dat helemaal niet toegezegd, geen van beiden niet.
En waar komt deze wijsheid vandaan? Kan jij mij een respectabele bron geven voor jouw bewering dat Engeland radicalen met rust gelaten heeft?quote:Op zondag 30 oktober 2005 21:16 schreef nikk het volgende:
[..]
Dat dachten ze in Engeland dus ook. Laat die radicalen met rust, laat ze lekker hun ding doen, ze doen toch niemand kwaad.
En net zoals bijvoorbeeld de Hells Angels een groter probleem zijn de gemiddelde bende, is ook dit probleem veel groter.
Hij gaf terecht aan dat de organisatie van een feestje of bijeenkomst verantwoordelijk is voor de veiligheid van dat evenement en dat de overheid verantwoordelijk is voor de publieke ruimte. Het stoort me enorm dat Hirsi Ali zo'n debat aangrijpt om hem publiekelijk te chanteren en opnieuw het slachtoffer uit te hangen: "er komen allemaal arme publicisten die geen beveiliging kunnen betallen". Mevrouw Ali is niet arm, meneer Holman en meneer Van de Westelaken en meneer Pam zijn ook niet bepaald arm. Bovendien heeft mevrouw Ali voortdurend door de overheid betaalde beveiligers om zich heen (terecht hoor daar niet van). Om dit dan weer zo op te spelen en misbruik te maken van het medium tv vind ik beneden peil. Ze heeft een handje van dat soort tactieken, ook als het ging om kunstenaars: "heeft u die mensen opgezocht".quote:Op zondag 30 oktober 2005 21:19 schreef nikk het volgende:
[..]
Hij zou doen wat hij kon.
Ik mag toch hopen dat een burgermeester van onze hoofdstad daartoe in staat mag worden geacht?
helemaal mee eens. ik begrijp ook niet helemaal hoe een vertegenwoordiger van een liberale partij er dergelijke standpunten op na kan houden. ik vond het allemaal tamelijk ongepast, en een beetje zielig eigenlijk.quote:Op zondag 30 oktober 2005 21:28 schreef SCH het volgende:
[..]
Hij gaf terecht aan dat de organisatie van een feestje of bijeenkomst verantwoordelijk is voor de veiligheid van dat evenement en dat de overheid verantwoordelijk is voor de publieke ruimte. Het stoort me enorm dat Hirsi Ali zo'n debat aangrijpt om hem publiekelijk te chanteren en opnieuw het slachtoffer uit te hangen: "er komen allemaal arme publicisten die geen beveiliging kunnen betallen". Mevrouw Ali is niet arm, meneer Holman en meneer Van de Westelaken en meneer Pam zijn ook niet bepaald arm. Bovendien heeft mevrouw Ali voortdurend door de overheid betaalde beveiligers om zich heen (terecht hoor daar niet van). Om dit dan weer zo op te spelen en misbruik te maken van het medium tv vind ik beneden peil.
Misschien zou je eens wat moeten inlezen over Engeland. Engeland is het land waar de vrijheid van meningsuiting (in Europa) het hoogst is. Radicale lieden konden sinds mensenheugenis haat prediken in bijvoorbeeld London.quote:Op zondag 30 oktober 2005 21:23 schreef D1 het volgende:
[..]
En waar komt deze wijsheid vandaan? Kan jij mij een respectabele bron geven voor jouw bewering dat Engeland radicalen met rust gelaten heeft?
Engeland is, samen met Spanje, meer dan welk land ook in Europa ervaren met het gevaar van aanslagen in hun land. Dacht je nou voor 1 seconde dat de Engelsen met moslims een risico zouden lopen? Ze hebben een actief terroristen vervolgd, en meer dan eens mensen opgepakt op verdenking van het plannen en/of plegen van terroristische aanslagen.
Dus als een punt wil maken, kom dan niet met gebazel aan maar onderbouw je stelling...
Waarom zei Cohen geen nee dan? Zou dat een te duidelijk antwoord zijn?quote:Op zondag 30 oktober 2005 21:28 schreef SCH het volgende:
[..]
Hij gaf terecht aan dat de organisatie van een feestje of bijeenkomst verantwoordelijk is voor de veiligheid van dat evenement en dat de overheid verantwoordelijk is voor de publieke ruimte. Het stoort me enorm dat Hirsi Ali zo'n debat aangrijpt om hem publiekelijk te chanteren en opnieuw het slachtoffer uit te hangen: "er komen allemaal arme publicisten die geen beveiliging kunnen betallen". Mevrouw Ali is niet arm, meneer Holman en meneer Van de Westelaken en meneer Pam zijn ook niet bepaald arm. Bovendien heeft mevrouw Ali voortdurend door de overheid betaalde beveiligers om zich heen (terecht hoor daar niet van).
quote:Om dit dan weer zo op te spelen en misbruik te maken van het medium tv vind ik beneden peil. Ze heeft een handje van dat soort tactieken, ook als het ging om kunstenaars: "heeft u die mensen opgezocht".
Dan heb je niet goed geluisterd. Ze stelde namelijk helemaal niet dat de 'witte vlucht' met moslimfundamentalisme te maken had.quote:Ze gebruikte trouwens nogal wat algemeen heden en drogredenaties. Het vertrek van autochtonen uit sommige wijken heeft weinig tot niets met het moslimfundamentalisme te maken. Het is nogal eng om dat voorbeeld zo neer te zetten en te veralgemeniseren. Dat soort zwaktes doorspekken haar betoog, het is geen heldere lijn en ze onderscheidt geen hoofdzaken van bijzaken.
Het probleem is dat de wet maar deels een uitkomst bied op dergelijke maatschappelijke problemen.quote:Als ik het debat moet samen vatten denk ik dat Hirsi Ali het eigenlijk volledig eens is met Cohen: mensen die zich niet aan de wet houden, moeten worden aangepakt. Als het anders ligt dan slaagt ze verdomd slecht in het duidelijk maken van wat nou precies haar punt is.
quote:
Nadat ze daar op gewezen was inderdaad, blijkbaar kwam ze er achter dat ze volledig, wat wij zouden noemen off-topic gingquote:Dan heb je niet goed geluisterd. Ze stelde namelijk helemaal niet dat de 'witte vlucht' met moslimfundamentalisme te maken had.
Tja, waarom zou je daar zoveel tijd aan verdoen. Het probleem is allang helder voor degenen die er echt over gaan, behalve voor de sputteraars aan de zijlijn.quote:Het probleem is dat de wet maar deels een uitkomst bied op dergelijke maatschappelijke problemen.
Maar goed, voordat men aan een oplossing kan werken zal eerst het probleem benoemd moeten worden.
Stel dat je gelijk hebt. Waarom zegt Cohen in zo'n debat dan niet gewoon: Je krijgt geen beveiliging want [insert willekeurige reden].quote:
Nee, dat probleem is door haar op geen enkel moment in verband gebracht met het moslimfundamentalisme. Althans, niet als een grote reden of verklaring van de 'witte vlucht'.quote:Nadat ze daar op gewezen was inderdaad, blijkbaar kwam ze er achter dat ze volledig, wat wij zouden noemen off-topic ging
Het debat in Buitenhof, en de discussie in dit topic laat al zien dat het probleem helemaal niet benoemd is.quote:Tja, waarom zou je daar zoveel tijd aan verdoen. Het probleem is allang helder voor degenen die er echt over gaan, behalve voor de sputteraars aan de zijlijn.
Kijk nog maar eens naar het debat, ze heeft het een paar keer gezegd. Lees anders nog even wat van haar stukken.quote:Hirsi Ali heeft het voortdurend over een kleine groep, waartoe ze zelf behoort, "die het wel durft te zeggen en te benoemen". Zonder duidelijk te maken waar dat nou eigenlijk over gaat en wat dat bijdraagt.
Zucht...quote:Ze benoemde zichzelf ook nog eens tot ambassadeur van de vrijheid van meningsuiting om aan het einde van het debat nog maar eens heel nadrukkelijk iemand (k.de vries) de mond te snoeren. Toen viel mijn bek echt open, ik kan gewoon niet geloven dat ze dat serieus vindt, dat is toch niet met elkaar te rijmen?
Het is zo simpel omdat dat de harde werkelijkheid is.quote:Het enige dat je Cohen kan verwijten is dat hij zo keurig blijft en niet wat duidelijker is over zijn koers - hij doet veel meer dan hij zegt en accepteert het maar dat zijn beleid wordt afgedaan met "de boel bij elkaar houden". Ook nogal simpel van Witteman om dat steeds zo te noemen.
Ik denk omdat hij niet precies op de hoogte was van deze avond in De Rode HOed en van de stand van zaken en communicatie daarover. Dat is niet zo gek toch voor een burgemeester. Ze overviel hem er mee en dat vind ik er niet zo sympathiek aan.quote:Op zondag 30 oktober 2005 22:01 schreef nikk het volgende:
[..]
Stel dat je gelijk hebt. Waarom zegt Cohen in zo'n debat dan niet gewoon: Je krijgt geen beveiliging want [insert willekeurige reden].
Gek toch - want het debat ging over moslimfundamentalisme en ze begon haar verhaal over de witte vlucht ook als antwoord op een vraag over moslimfundamentalisme.quote:Nee, dat probleem is door haar op geen enkel moment in verband gebracht met het moslimfundamentalisme. Althans, niet als een grote reden of verklaring van de 'witte vlucht'.
Ik snap die constatering niet. Misschien omdat jij het niet met de probleem-definitie eens bent, maar dat is wat andersquote:Het debat in Buitenhof, en de discussie in dit topic laat al zien dat het probleem helemaal niet benoemd is.
Ze stelde hem er bij voorbaat al verantwoordleijk voor als Verdonk iets zou overkomen. Mensen zouden immers gaan denken dat zij echt onmenselijk is.quote:Kijk nog maar eens naar het debat. Ze heeft nergens gesteld dat De Vries z'n mond moet houden.
Zwaktebod nikk. Ik verdraai helemaal niks. Zoals de meeste users in dit topic vind ik dat Hirsi Ali erg onduidelijk is en blijft in haar redeneringen.quote:Heb jij eigenlijk het debat wel gezien? Je antwoorden hier slaan in ieder geval nergens op. Of je bent hier natuurlijk bewust de boel aan het verdraaien.
Dan kan jij het vast heel goed navertellen: wat is dan precies haar probleemdefinitie?quote:Op zondag 30 oktober 2005 22:01 schreef nikk het volgende:
Kijk nog maar eens naar het debat, ze heeft het een paar keer gezegd. Lees anders nog even wat van haar stukken.
Ik vraag me inmiddels af of jij het wel gezien hebt.quote:Op zondag 30 oktober 2005 22:01 schreef nikk het volgende:
Heb jij eigenlijk het debat wel gezien?
Nee, dat deed zij dus niet...quote:Op maandag 31 oktober 2005 01:44 schreef Nyrem het volgende:
[..]
Ik vraag me inmiddels af of jij het wel gezien hebt.
Want er komt toch echt een hoop nonsens uit je vingers
JE kon het nauwelijks een debat noemen. In het begin van het gesprek geeft Ali al de nuance aan, waarna ze er meteen weer van afwijkt en alle moslims over de hele wereld gelijk stelt.
Om over waanzin te spreken zeg...
Overvallen, kom nou zeg... Alsof het verzoek om beveiliging niet bekend zou zijn bij Cohen.quote:Op zondag 30 oktober 2005 22:55 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik denk omdat hij niet precies op de hoogte was van deze avond in De Rode HOed en van de stand van zaken en communicatie daarover. Dat is niet zo gek toch voor een burgemeester. Ze overviel hem er mee en dat vind ik er niet zo sympathiek aan.
Niet als antwoord daarop. Het ging om het wat Fortuyn blootlegde in de maatschappij. En dat het dus die mensen zijn die de PvdA de rug toe keren.quote:Gek toch - want het debat ging over moslimfundamentalisme en ze begon haar verhaal over de witte vlucht ook als antwoord op een vraag over moslimfundamentalisme.
Leg maar uit dan. Wat is het probleem dan?quote:Ik snap die constatering niet. Misschien omdat jij het niet met de probleem-definitie eens bent, maar dat is wat anders
Ze zei dat niet zo sterk. In ieder geval is je stelling dat zij De Vries de mond wil snoeren onzin.quote:Ze stelde hem er bij voorbaat al verantwoordleijk voor als Verdonk iets zou overkomen. Mensen zouden immers gaan denken dat zij echt onmenselijk is.![]()
Vind je het erg als ik het 'meeste users' argument geen enkele waarde toeken?quote:Zwaktebod nikk. Ik verdraai helemaal niks. Zoals de meeste users in dit topic vind ik dat Hirsi Ali erg onduidelijk is en blijft in haar redeneringen.
Ze gaat wel degelijk in op moslims. En wel als ze onderscheid maakt tussen wat de religie zegt en de volgelingen: islam en moslims.quote:Op maandag 31 oktober 2005 01:54 schreef nikk het volgende:
..Ze heeft het nergens over 'de Moslims'.
Daar zul je het debat voor moeten bekijken. Ik weet het niet zo goed uit m'n hoofd. Daarnaast lijkt het me sowieso verstandig dat je het nog eens terugziet...quote:Op zondag 30 oktober 2005 22:56 schreef SCH het volgende:
[..]
Dan kan jij het vast heel goed navertellen: wat is dan precies haar probleemdefinitie?
Cohen is een bestuurder. Hij hoeft dus ook niet al dit soort verzoeken en eenmalige regelingetjes te kennen.quote:Op maandag 31 oktober 2005 02:03 schreef nikk het volgende:
Overvallen, kom nou zeg... Alsof het verzoek om beveiliging niet bekend zou zijn bij Cohen.
[..]
Ik vermoed sterk dat ze dat wil doen, maar niet durft. Als je zegt dat het probleem besloten ligt in het gewelddadige karakter van de Koran, dan is elke moslim een probleem. Met Cohen's opmerking dat de bijbel dat ook heeft, had Hirsi Ali moeten reageren 'dat is dan in principe ook een probleem'. Maar 1/16e van Nederland van je afkeren is een ding, de helft van Nederland weer een heel ander.quote:Op maandag 31 oktober 2005 01:44 schreef Nyrem het volgende:
JE kon het nauwelijks een debat noemen. In het begin van het gesprek geeft Ali al de nuance aan, waarna ze er meteen weer van afwijkt en alle moslims over de hele wereld gelijk stelt.
Om over waanzin te spreken zeg...
Je moet het dan wel in de juiste context plaatsen. Ze heeft het nergens over 'de Moslims' zoals Nyrem dat aangeeft.quote:Op maandag 31 oktober 2005 02:04 schreef Yosomite het volgende:
[..]
Ze gaat wel degelijk in op moslims. En wel als ze onderscheid maakt tussen wat de religie zegt en de volgelingen: islam en moslims.
Dat is waar. Niet correct. Beschouw het als niet geschreven.quote:Op maandag 31 oktober 2005 02:12 schreef nikk het volgende:
[..]
Je moet het dan wel in de juiste context plaatsen. Ze heeft het nergens over 'de Moslims' zoals Nyrem dat aangeeft.
Ik denk niet dat zij moeite heeft zoiets te zeggen. Ik heb het idee dat ze op dat moment er simpelweg niet aan heeft gedacht.quote:Op maandag 31 oktober 2005 02:10 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik vermoed sterk dat ze dat wil doen, maar niet durft. Als je zegt dat het probleem besloten ligt in het gewelddadige karakter van de Koran, dan is elke moslim een probleem. Met Cohen's opmerking dat de bijbel dat ook heeft, had Hirsi Ali moeten reageren 'dat is dan in principe ook een probleem'. Maar 1/16e van Nederland van je afkeren is een ding, de helft van Nederland weer een heel ander.
Waarschijnlijk niet. Ze heeft immers kansen genoeg gehad. Tussen allerlei jongeren in een programma van de NMO past ze prima en vallen haar beperkingen niet op, maar dit is een niveau van een klasse hoger. Alhoewel Cohen het even makkelijk "wint" van een Marcel van Dam of een Paul Cliteur.quote:Op maandag 31 oktober 2005 02:07 schreef speknek het volgende:
[...] of je kunt je gaan afvragen of ze zo'n niveau wel kan halen.
Cohen is inderdaad vrij sterk in dit soort debatten al moet hij oppassen niet in de val van het "zuchten" te trappen. Wel logisch dat hij af en toe meewarig het hoofd knikt en zucht van de zoveeste open deur bij Ayaan maar dat moet hij niet teveel laten merken.quote:Op maandag 31 oktober 2005 08:09 schreef sizzler het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet. Ze heeft immers kansen genoeg gehad. Tussen allerlei jongeren in een programma van de NMO past ze prima en vallen haar beperkingen niet op, maar dit is een niveau van een klasse hoger. Alhoewel Cohen het even makkelijk "wint" van een Marcel van Dam of een Paul Cliteur.
Ik zou niet willen zeggen dat het niveau nou zo hoog lag...quote:Op maandag 31 oktober 2005 08:09 schreef sizzler het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet. Ze heeft immers kansen genoeg gehad. Tussen allerlei jongeren in een programma van de NMO past ze prima en vallen haar beperkingen niet op, maar dit is een niveau van een klasse hoger. Alhoewel Cohen het even makkelijk "wint" van een Marcel van Dam of een Paul Cliteur.
Ik ben het een keer helemaal met SCH eens.quote:Op zondag 30 oktober 2005 21:28 schreef SCH het volgende:
[..]
Hij gaf terecht aan dat de organisatie van een feestje of bijeenkomst verantwoordelijk is voor de veiligheid van dat evenement en dat de overheid verantwoordelijk is voor de publieke ruimte. Het stoort me enorm dat Hirsi Ali zo'n debat aangrijpt om hem publiekelijk te chanteren en opnieuw het slachtoffer uit te hangen: "er komen allemaal arme publicisten die geen beveiliging kunnen betalen". Mevrouw Ali is niet arm, meneer Holman en meneer Van de Westelaken en meneer Pam zijn ook niet bepaald arm. Bovendien heeft mevrouw Ali voortdurend door de overheid betaalde beveiligers om zich heen (terecht hoor daar niet van). Om dit dan weer zo op te spelen en misbruik te maken van het medium tv vind ik beneden peil. Ze heeft een handje van dat soort tactieken, ook als het ging om kunstenaars: "heeft u die mensen opgezocht".
[KNIP]
Niet altijdquote:Op woensdag 2 november 2005 16:00 schreef speknek het volgende:
Is Buitenhof niet speciaal bedoeld om de regering zwart te maken?
Stekelenburg heeft natuurlijk zijn vakbondverleden mee of tegen, en hij was ook een goeie.quote:Op vrijdag 4 november 2005 01:14 schreef Toad het volgende:
Cohen beste burgemeester in 25 jaar
HUIS TER DUIN - Job Cohen is tijdens het eerste Binnenlands Bestuur OverheidsBal uitgeroepen tot beste burgemeester van de afgelopen 25 jaar. Voor de prijs waren naast de Amsterdamse burgemeester ook oud-burgemeester Mans van Enschede en Bandell uit Dordrecht genomineerd.
Cohen kreeg een Athena uitgereikt, als blijk van waardering van zijn collega's en professionals bij de overheid. Die kozen hem omdat hij zich niet laat leiden door wat de pers vindt, en om zijn stabiele en evenwichtige leiding.
Het publiek, de lezers van het blad Binnenlands Bestuur, koos de overleden burgemeester Stekelenburg van Tilburg. (NOS TT)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |