Over die zooi...af en toe spuit ik em schoon in zo'n washok. Mik ik er zo'n 2 euro in en je kan op je gemak die scooter schoonspuiten. Tot nu toe geen beschadingen ontdekt tengevolge van dat washok bij het benzinestation. Enige is dat ik velgen toch wel vaak handmatig schoon moet maken om ze goed schoon te krijgen.quote:Op woensdag 21 december 2005 22:22 schreef Cerbie het volgende:
Ik vrees dat ie lek is, ik had hem onderweg opgepompt bij een tankstation en hij liep weer leeg. Het was wel een tubless band (geen binnenband), dus misschien heb ik door te hard over een drempel heen te rijden de velg iets beschadigd waardoor ie lekt.
Dat was trouwens niet het enige, de vering op de voorvork komt niet meer terug omhoog en de achterrem blijft hangen, waarschijnlijk allemaal modder en zooi ertussen
Mocht je willen...quote:Op maandag 12 december 2005 22:52 schreef Fulcrum_X het volgende:
[..]
Voor 3000 euro heb je wel een aardige 750cc Supersport motor![]()
Ja, jij vol gas terwijl de rest nog stationair draait ofzo, met een top van tegen de 40 trek je dus echt niet hard op, hoor...quote:Op dinsdag 13 december 2005 00:16 schreef Cerbie het volgende:
Mijn vrijwel standaard brommertje van 60kg is meestal sneller weg, totdat ik ~30/40km/h rij en tegen mijn top aanzit
Ach het is sneller dan de meeste scooters hier wegrijden, ik zit er verder niet zo mee. Over een half jaar kan ik auto gaan rijden en zit jij met je scooter waar je ~5000¤ aan hebt besteedquote:Op maandag 26 december 2005 20:10 schreef Modwire het volgende:
[..]
Ja, jij vol gas terwijl de rest nog stationair draait ofzo, met een top van tegen de 40 trek je dus echt niet hard op, hoor...Al is dat wel zo dan kun je beter andere vertanding er op zetten...
plus de Technigas uitlaat, tenminste neem aan dat het niet de Evo pijp is.quote:Op maandag 26 december 2005 19:12 schreef DarkBunny het volgende:
daarna heb ik scooter genomen:
(gaat +/- 64km/u met varioplaat en gaat 85km/u zonder varioplaat).
auto'squote:Op maandag 26 december 2005 21:36 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Ach het is sneller dan de meeste scooters hier wegrijden, ik zit er verder niet zo mee. Over een half jaar kan ik auto gaan rijden en zit jij met je scooter waar je ~5000¤ aan hebt besteed
Jij hebt echt een kut brommertje. Slaat nergens op wat je vaak vertelt net zo als wat je nu vertelt van die powerband.quote:Op maandag 26 december 2005 20:24 schreef Geqxon het volgende:
Mijn snor heeft een top van 40, maar is de eerste paar meter enorm snel weg. Dit vanwege de 2-speed en het feit dat hij direct ingrijpt als ik gas geef.
Wat het bij scooters altijd is, is dat ze vaak nog "op moeten komen" ivm. de powerband (hier weet ik alleen niet alles van).
Dat sowieso. In het kort: Je scooter heeft een bepaald aantal toeren waarbij het koppel het hoogst is. Je wilt dus hebben dat je scooter weg rijdt als je motor dat aantal toeren draait. Dat kan je instellen dmv van trekveertjes in je koppeling. Hoe stijver die zijn hoe hoger het aantal toeren je scooter nodig heeft om weg te trekken. Je scooter zal dan ook geen meter bewegen tot dat je motor zo veel toeren maakt dat de koppeling 'sterker' wordt dan de trekveertjes en de koppeling vast slaat in het slakkehuis (of hoe heet dat kreng) pas dan ga je vooruit.quote:Op dinsdag 27 december 2005 15:17 schreef Geqxon het volgende:
Wat ik wel weet is dat een scooter niet direct weg gaat als je vol gas geeft, maar hij eerst een beetje in zijn toeren moet klimmen.
Die is wel erg tofquote:Op maandag 26 december 2005 19:12 schreef DarkBunny het volgende:
en een "winkelmini" die +/- 70km/u gaat:
afbeelding
Over een half jaar kan ik ook autorijden, hoorquote:Op maandag 26 december 2005 21:36 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Ach het is sneller dan de meeste scooters hier wegrijden, ik zit er verder niet zo mee. Over een half jaar kan ik auto gaan rijden en zit jij met je scooter waar je ~5000¤ aan hebt besteed
kijk! zulke scooters zien we graagquote:Op maandag 26 december 2005 19:12 schreef DarkBunny het volgende:
Ik ook maar even het hele zooitje posten.
Eerst had ik een oude zwarte puch maxi, en die zelf opgeknapt naar dit:
(ging +/-65km/u)
[afbeelding]
daarna heb ik scooter genomen:
(gaat +/- 64km/u met varioplaat en gaat 85km/u zonder varioplaat).
[afbeelding]
met neon:
[afbeelding]
en kheb ook een zelfgebouwde minibike:
van een puchblok, 70cc.
[afbeelding]
en een "winkelmini" die +/- 70km/u gaat:
[afbeelding]
Hoogstwaarschijnlijk een Technigas Next. Goedkope uitlaat met aardige prestaties. Zo niet dan een Polini Evo maar dn heeft hij voor veels te veel geld een uitlaat gekocht aangezien zo'n uitlaat pas op een goede 70cc volledig tot z'n recht komt.quote:Op woensdag 28 december 2005 15:02 schreef junkiesietze het volgende:
kijk! zulke scooters zien we graag
wat voor uitlaat heb jij daar onder hangen?
en waarom neem je een terugloper met varioplaat als je met standaard uitlaat zonder varioplaat harder gaat?
Ai my badquote:Op donderdag 29 december 2005 01:28 schreef DarkBunny het volgende:
is geen technigas..is een power one uitlaat.
Zo af en toe haal ik de varioplaat er uit maar is laatste tijd veel controlle dus dan zittie er weer ff in.
Trekt iig wel lekkr op zo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |