abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32076849
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 01:02 schreef Ryan3 het volgende:
Vooral een "oorlog" tegen (s)links, Godslasteraar... .
Daar ga ik me pas zorgen om maken als ik er zelf achter ben of ik nu links of rechts ben
pi_32076910
Wat versta je onder bijltjesdag die je graag wilt?
Woedende volksmassa die het Binnenhof bestormt ?
Politici kaalscheren, mishandelen en in de gevangenis zetten ?
En welke politieke kaste wil je dan na de revolutie invoeren ?

Is het niet gewoon beter een politieke partij op te richten en als die niet aanslaat bij het volk je erbij neer te leggen dat het volk jouw partij niet mot..
Dat lijkt me wel democratischer dan bijltjesdagen introduceren, toch ?
pi_32076936
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 01:06 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Daar ga ik me pas zorgen om maken als ik er zelf achter ben of ik nu links of rechts ben
Ik vraag me dat ook af bij jou af, eerlijk gezegd. Sommige bepaalde fundamenten deel ik met jou, maar ik beschouw me tov die denkbeeldige lijn als "links". Soms erg links, vooral wb menswetenschappelijke zaken en moraal, soms iets minder links wb economische zaken...
I´m back.
pi_32077002
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 01:09 schreef Bluesdude het volgende:
Woedende volksmassa die het Binnenhof bestormen ?

Is het niet gewoon beter een politieke partij op te richten en als die niet aanslaat bij het volk je erbij neer te leggen dat het volk jouw partij niet mot..
Voel jij dan niet dat er een bijltjesdag in de lucht zit??? Kijk al dat gebazel over paradigmaverschuiving kun je makkelijk weerleggen, zelfs een kind kan dat, maar hier op Fok!, gedurende deze dag, is er toch een heel vreemd sfeertje ontstaan...
I´m back.
pi_32077168
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 01:09 schreef Bluesdude het volgende:
Woedende volksmassa die het Binnenhof bestormt ?

Nou, dat kaalscheren vind ik wel lollig gevonden mishandelen hoeft niet zo, maar pek en veren is dan wél weer aardig.
Al heb ik wel een aantal namen die gevrijwaard dienen te zijn van welke represailles dan ook.

Wat ik persoonlijk graag zou zien is de mogelijkheid van in ieder geval bindende correctieve referenda. Een gekozen burgermeester en een onafhankelijk ministerie van financiën dat niet langer politiek dient te zijn. Of in ieder geval maatrgelen tegen het creatief boekhouden met de staatshuishouding. Géén totale revoluties, dan sluit ik me liever aan bij Ryans evolutie-leer.
Verder heb ik gewoon de pest aan die schijnheilige droevige kop van Donner, zeker na die rotstreek om na de moord op Bolle Gogh te beginnen over godslastering en de vervolging ervan.
pi_32077171
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 01:12 schreef Ryan3 het volgende:

Voel jij dan niet dat er een bijltjesdag in de lucht zit??? Kijk al dat gebazel over paradigmaverschuiving kun je makkelijk weerleggen, zelfs een kind kan dat, maar hier op Fok!, gedurende deze dag, is er toch een heel vreemd sfeertje ontstaan...
Niet te somber joh....
De drijfveren achter die stemming is o.a. ethnische haat, maar een bestorming van de Bastilhof zijn natte ranzige dromen.
pi_32077251
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 01:10 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik vraag me dat ook af bij jou, eerlijk gezegd. Sommige bepaalde fundamenten deel ik met jou, maar ik beschouw me tov die denkbeeldige lijn als "links". Soms erg links, vooral wb menswetenschappelijke zaken en moraal, soms iets minder links wb economische zaken...
Ik heb ook niet zo de behoefte me vast te leggen, of een min of meer vaste lijn te trekken waarlangs ik mij dan begeef. En zo kan ik s'avonds een andere mening hebben dan s'ochtends. En aangezien ik geen verantwoordelijkheden draag noch invloed heb op de gang van zaken is het een vrijheid die ik mezelf graag gun

Wat bedoel je eigenlijk precies met ''menswetenschappelijke zaken''
  dinsdag 8 november 2005 @ 01:25:19 #83
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32077286
Even een schaamteloze tvp. Morgenochtend lees ik dit terug.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_32077320
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 01:19 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Niet te somber joh....
De drijfveren achter die stemming is o.a. ethnische haat, maar een bestorming van de Bastilhof zijn natte ranzige dromen.
De sfeer is enigzins hysterisch. Het zou echter ook helpen als bv nu met die relletjes in Frankrijk niet uitsluitend discriminatie-theorieën worden rondgetoeterd. Wat dat betreft is het tijd voor een wat kritischer en bredere aanpak.
pi_32077331
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 01:19 schreef Godslasteraar het volgende:

Nou, dat kaalscheren vind ik wel lollig gevonden mishandelen hoeft niet zo, maar pek en veren is dan wél weer aardig.
Al heb ik wel een aantal namen die gevrijwaard dienen te zijn van welke represailles dan ook.
Als je hier zit te geinen dan wil ik wel meelachen..
quote:
Wat ik persoonlijk graag zou zien is de mogelijkheid van in ieder geval bindende correctieve referenda.
Prima idee... die vermeende NSB-partij D'66 vindt dat al 40 jaar.
quote:
Een gekozen burgermeester
Slecht idee.. want dat holt de gemeenteraad uit en het is beter de macht bij een pluriforme groep te leggen dan bij 1 persoon
quote:
en een onafhankelijk ministerie van financiën dat niet langer politiek dient te zijn.
Je moet dat ministerie niet onttrekken aan de controle van de Kamer
quote:
Of in ieder geval maatrgelen tegen het creatief boekhouden met de staatshuishouding.
da's beter
quote:
Géén totale revoluties, dan sluit ik me liever aan bij Ryans evolutie-leer.
Verder heb ik gewoon de pest aan die schijnheilige droevige kop van Donner, zeker na die rotstreek om na de moord op Bolle Gogh te beginnen over godslastering en de vervolging ervan.
Donner had wel gelijk om de vinger te heffen tegen de normaalheid van de geitenneukersobsessie van van Gogh. en ander discriminerend gehuil van zijn kant en de zijnen.
Heel klunsig was het om een ingeslapen godslasteringwet te willen activeren.
pi_32077583
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 01:27 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Als je hier zit te geinen dan wil ik wel meelachen..
Ik zit zeker niet op geweld te hopen, ook omdat dat averechts kan uitpakken.
quote:
Prima idee... die vermeende NSB-partij D'66 vind dat al 40 jaar.
Ja, maar een districtenstelsel vind ik dan weer een bijzonder slecht idee. Daarbij is D66 nogal een persoonlijke teleurstelling, te weinig principieel. Bv. na de streek die Tom de Graaf werd geleverd had D66 moeten opstappen. Maar zoals wel vaker kiest D66 dan voor het comfortabele pluche.
quote:
Slecht idee.. want dat holt de gemeenteraad uit en het is beter de macht bij een pluriforme groep te leggen dan bij 1 persoon
Gemeenteraden die vaak volledig uit ambtenaren bestaan, en nauwelijks nog gewone burgers herbergen.
Een gekozen burgermeester zou bevorderlijk zijn voor het leggen van verantwoordelijkheden binnen een gemeenschap, hij is aansprakelijk.
quote:
Je moet dat ministerie niet onttrekken aan de controle van de Kamer
Controle prima, zonder meer. Maar geen gemanipuleer meer met de boekhouding waarvan Kok destijds een handje had.
quote:
Donner had wel gelijk om de vinger te heffen tegen de normaalheid van de geitenneukersobsessie van van Gogh. en ander discriminerend gehuil van zijn kant en de zijnen.
Heel klunsig was het om een ingeslapen godslasteringwet te willen activeren.
Van Gogh was niet vermoord vanwege zijn groffe taal, het zal niet geholpen hebben zijn veiligheid te verbeteren, maar ook Ayaan staat op de lijst, niet iemand die grofgebekt is. Het gaat hier puur om een religieuze moord, moord vanwege godslastering. Dan is het een bijzonder minne streek, zelfs verraad, om dan te beginnen over dat wetje.
Iets tegen het groffe taalgebruik, prima, maar dat had ook anders gekund, en op een ander tijdstip,
Daarbij was Van Gogh's taal niet groffer dan de taal die in de koran en aanverwante schriften (bijbel etc.) wordt gebezigd, integendeel zelfs. Grote bescheidenheid van gelovigen is dan wat mij betreft wel gerechtvaardigd. Ook van een gelovig man als Donner.

[ Bericht 1% gewijzigd door Godslasteraar op 08-11-2005 02:08:58 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')