abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31933967
quote:
Op donderdag 3 november 2005 17:30 schreef Yildiz het volgende:
ja, maar als je afgewezen wordt bij elke sollicitatie omdat je in n bepaald postcode gebied woont, is dat ook weer zo wat...
Wat is dat wat?

Een reden om te gaan rellen, auto's in de fik te steken, te schieten op politie?

Wat een jaren '70 gedachte zeg...............
pi_31934255
quote:
Op donderdag 3 november 2005 15:35 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ik hoorde net dat ze het leger willen gaan inzetten, en een avondklok in willen stellen

gaat lekker
Dat ze met scherp gaan schieten om er vervolgens een muur er omheen te bouwen
pi_31934278
Zo'n vent die Sarkozy, die zie ik nog wel president worden.
pi_31934299
Gaat goed daar, beetje het toekomstbeeld van Nederland vrees ik (weet wel zeker) .

Maar ach, Fortuyn kwam daar al veel eerder achter.
  donderdag 3 november 2005 @ 18:14:42 #155
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_31934382
Snap inderdaad niet waarom men nog niet met scherp schiet. Een grote schoonmaak zou niemand kwaad doen.
pi_31934406
quote:
Op donderdag 3 november 2005 18:14 schreef ShaoliN het volgende:
Snap inderdaad niet waarom men nog niet met scherp schiet. Een grote schoonmaak zou niemand kwaad doen.
Nou ja, 2 down .... to go

Leon zou er wel raad mee weten
pi_31934453
quote:
Op donderdag 3 november 2005 18:14 schreef ShaoliN het volgende:
Je ziet de aanleiding, proberen ze eindelijk wat criminelen op te pakken, gaan ze meer rellen .
pi_31934455
Wij kunnen altijd de Moslimmerwaard inpolderen
  donderdag 3 november 2005 @ 18:19:05 #159
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_31934479
quote:
Op donderdag 3 november 2005 18:17 schreef pberends het volgende:

[..]

Je ziet de aanleiding, proberen ze eindelijk wat criminelen op te pakken, gaan ze meer rellen .
Precies oppakken werkt niet, dan maar opruimen. Tot er geen relschopper meer over is.
pi_31934482
En nog snappen ze niet waar de aanhang van Le Pen vandaan komt Niet dat ik voor die creep ben, maar hoe naief kan je zijn.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 3 november 2005 @ 18:36:52 #161
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_31934884
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 20:34 schreef Floripas het volgende:

[..]

Waarom? Wij spreiden meer en bouwen meer gemengde wijken.
Je bent duidelijk nooit in Rotterdam zuid geweest.
pi_31934914
quote:
Op donderdag 3 november 2005 18:36 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Je bent duidelijk nooit in Rotterdam zuid geweest.
De Parijse buitenwijken zijn wel even wat groter.

Maar ontopic, hebben ze de relschoppers nog niet hard aangepakt?
  donderdag 3 november 2005 @ 18:47:19 #163
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_31935160
Er zijn al meer dan 315 auto's in de brand gestoken.

Niet normaal meer zeg.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 3 november 2005 @ 18:47:54 #164
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_31935172
quote:
Op donderdag 3 november 2005 18:38 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

De Parijse buitenwijken zijn wel even wat groter.
Ja, en wat heeft dat met de leefsituatie opzich te maken?

Volgens onze intellectuele huppelkut hebben we geen kansarme stadsdelen in Nederland. Ik betwijfel dat.
  donderdag 3 november 2005 @ 18:49:15 #165
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_31935210
Gezien de etniciteit van de rellers voel ik weer een pleidooi voor segregatie opkomen.
pi_31935271
quote:
Op donderdag 3 november 2005 18:47 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja, en wat heeft dat met de leefsituatie opzich te maken?

Volgens onze intellectuele huppelkut hebben we geen kansarme stadsdelen in Nederland. Ik betwijfel dat.
Hoe groter wijken zijn waar bv alleen maar moslims bij elkaar wonen hoe groter de kans is dat ze met z'n allen op zichzelf zijn en zich niet met autochtonen bemoeien, of slechter intregeren.
Ik weet niet of je daaruit de conclusie kunt trekken dat zij beweert dat hier geen kansarme stadsdelen zijn.
Alleen is de situatie daar wel even wat dramatischer.
Maar als het zover komt dat wordt geschoten op politie snap ik niet dat er niet eens flink wordt teruggeschoten. Je kunt je afvragen wat dan de volgende stap is van die relschoppers.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 3 november 2005 @ 18:56:15 #167
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_31935355
quote:
Op donderdag 3 november 2005 18:52 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Hoe groter wijken zijn waar bv alleen maar moslims bij elkaar wonen hoe groter de kans is dat ze met z'n allen op zichzelf zijn en zich niet met autochtonen bemoeien, of slechter intregeren.
Ik weet niet of je daaruit de conclusie kunt trekken dat zij beweert dat hier geen kansarme stadsdelen zijn.
Alleen is de situatie daar wel even wat dramatischer.
Maar als het zover komt dat wordt geschoten op politie snap ik niet dat er niet eens flink wordt teruggeschoten. Je kunt je afvragen wat dan de volgende stap is van die relschoppers.
Zij oordeelt dat we zulke slechte wijken/voorsteden niet hebben in Nederland.
Die hebben we wel, alleen op wat kleinere schaal.

Nogmaals als je durf te beweren dat we zulke wijken niet hebben, ben je recentelijk niet in de probleemwijken geweest welke de grote steden rijk zijn (R'dam Zuid, Kanaleneiland Utrecht, etc)

Rotterdam heeft het afgelopen jaar een gedurfde stap genomen om uit de negatieve spiraal van achterstandswijken te komen door een minimum inkomen te eisen voor bepaalde woningen. Dat zijn geen maatregelen welke je neemt als er niets aan de hand is zullen we maar zeggen.
pi_31935387
De grootte van de wijken maakt niet zo heel veel uit, wat vooral de trigger is tussen het verschil in Nederland en Frankrijk is dat Frankrijk's werkeloosheid dubbel zo hoog is.
  donderdag 3 november 2005 @ 18:57:48 #169
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_31935396
quote:
Op donderdag 3 november 2005 18:56 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Zij oordeelt dat we zulke slechte wijken/voorsteden niet hebben in Nederland.
Die hebben we wel, alleen op wat kleinere schaal.

Nogmaals als je durf te beweren dat we zulke wijken niet hebben, ben je recentelijk niet in de probleemwijken geweest welke de grote steden rijk zijn (R'dam Zuid, Kanaleneiland Utrecht, etc)

Rotterdam heeft het afgelopen jaar een gedurfde stap genomen om uit de negatieve spiraal van achterstandswijken te komen door een minimum inkomen te eisen voor bepaalde woningen. Dat zijn geen maatregelen welke je neemt als er niets aan de hand is zullen we maar zeggen.
Je hebt gelijk maar nummer_zoveel bracht wel een goede nuance aan dat het niet helemaal te vergelijken is met de franse wijken. Pim Fortuyn waarschuwde ons trouwens voor franse voorstad gevallen.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 3 november 2005 @ 19:01:06 #170
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_31935463
quote:
Op donderdag 3 november 2005 18:57 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Je hebt gelijk maar nummer_zoveel bracht wel een goede nuance aan dat het niet helemaal te vergelijken is met de franse wijken. Pim Fortuyn waarschuwde ons trouwens voor franse voorstad gevallen.
Onze steden zijn in omvang uberhaupt niet te vergelijken met Parijs. De getto vorming wel. Pas de laatste jaren wordt serieus werk gemaakt van spreiding.
pi_31935500
In Frankrijk hebben ze trouwens de meeste belachelijke zaken als ministers. Minister voor sociale cohesie en een minister voor "the promotion of equality of opportunities".

Belachelijk kutland .

Nederland ook hoor, met Bestuurlijke vernieuwing .
  donderdag 3 november 2005 @ 19:03:04 #172
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_31935515
quote:
Op donderdag 3 november 2005 19:01 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Onze steden zijn in omvang uberhaupt niet te vergelijken met Parijs. De getto vorming wel. Pas de laatste jaren wordt serieus werk gemaakt van spreiding.
Omvang is natuurlijk wel van belang.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_31935553
quote:

[..]

Maar hoe groter hoe moeiljiker onder controle te houden.
Verder heb ik niet gezegd dat de wijken bij ons in Nederland niet net zo verpauperd zijn. Maar ze zijn wel kleiner, en dat is gewoon een voordeel.
Verder geldt bij mij in de flat ook een minimuminkomen hoor.
pi_31935554
quote:

[..]

Alleen in Rotterdam. In Amsterdam en andere steden is het een fucking puinhoop die nog erger wordt met de dag.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 3 november 2005 @ 19:05:09 #175
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_31935575
quote:
Op donderdag 3 november 2005 19:03 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Omvang is natuurlijk wel van belang.
In de probleemwijken in de grote steden hebben we het niet over 2 straten ofzo hoor. Dat zijn tegenwoordig ook complete dorpen. Ik ben van mening dat eenzelfde situatie als in Parijs zich op elk moment kan voltrekken in vergelijkbare Nederlandse wijken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')