abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 november 2005 @ 17:05:22 #101
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_31965182
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 16:48 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik china, rusland, iran, n-korea etc. nooit goed bezig geweest wat mensenrechten betreft. En zal het ook nooit goedpraten voor die landen. Ik snap ook niet dat sommige mensen het voor die landen opnemen terwijl ze de VS veroordelen wat mensenrechten betreft. Maar ik kan het wel begrijpen eigenlijk, die andere landen zijn niet westers en stellen zich niet op als grote bewaker van de wereldvrede en democratie.
Het grappige is dat die bewaker niet schuwt dezelfde methoden te gebruiken als het nodig is in hun ogen. Dus het is eigenlijk een pot nat. De enige die gelijk heeft is diegene die zijn vijand volkomen vernietigd. De winaar van een oorlog heeft altijd gelijk. En op dat gebied is de VS met name tegenover China nog lang geen winaar. En bedenk dan ook dat een oorlog meer is als een strijd tussen legers. Het is ook iets wat zich op de beurs en economische vlak kan afspelen. Je kan op meer manieren winnen dan met een getrokken zwaard.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 4 november 2005 @ 17:17:33 #102
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_31965484
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 16:48 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik china, rusland, iran, n-korea etc. nooit goed bezig geweest wat mensenrechten betreft. En zal het ook nooit goedpraten voor die landen. Ik snap ook niet dat sommige mensen het voor die landen opnemen terwijl ze de VS veroordelen wat mensenrechten betreft. Maar ik kan het wel begrijpen eigenlijk, die andere landen zijn niet westers en stellen zich niet op als grote bewaker van de wereldvrede en democratie.
Met dit antwoord kan ik goed leven. Helaas komen dit soort nuances vaak pas naar veel aandringen (niet bij jou ) of helemaal niet. Ik persoonlijk houd me als Europeaan maar gedeist, want ik ben benieuwd hoe wij het er vanaf zullen brengen in staat van oorlog, na een aanslag met de omvang van 9-11.
De geschiedenis van Europa geeft weinig reden om te denken dat we het beter zullen doen dan de Amerikanen. Integendeel.

Eens kijken wat de Fransen zullen doen als de rellen daar geen zachte dood sterven.
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
  vrijdag 4 november 2005 @ 17:29:25 #103
70154 klez
pi_31965841
quote:
die andere landen zijn niet westers en stellen zich niet op als grote bewaker van de wereldvrede en democratie.
Feit is dat de VS op veel plekken behulpzaam is geweest bij het opbouwen van democratie en/of vrede. Feit is ook dat ze dat op veel plekken niet zijn (geweest).

Feit is ook dat die andere landen dat zeker niet zijn geweest. Of dat nou iets is om trots op te zijn...
  vrijdag 4 november 2005 @ 22:26:26 #104
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_31974716
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 17:29 schreef klez het volgende:

[..]

Feit is dat de VS op veel plekken behulpzaam is geweest bij het opbouwen van democratie en/of vrede. Feit is ook dat ze dat op veel plekken niet zijn (geweest).

Feit is ook dat die andere landen dat zeker niet zijn geweest. Of dat nou iets is om trots op te zijn...
Daar mogen ze zeker niet trots om zijn. De VS helpen wel of niet bij het opbouwen van een land al gelang hun belang is. de ene keer komt het wel goed uit, de andere keer niet. die andere landen zijn geen haar beter. Hoe groter en/of meer macht des te vuiler het gaat.
Wie alle Amerikaanse geniepigheden van de laatste jaren nog als incidenten afdoen, wat veel mensen doen, vind ik zeer naief.
Ben benieuwd of we Bush wettelijk kunnen tegenhouden ons land te betreden, als hij dat zou willen. Wat toch niet gebeurt. En dan een heel groot borden ophangen waar puntsgewijs zijn overtredingen van de mensenrechten en ''andere waarheden'' opstaan.
Wat een land..met zijn grote mond met vrijheden en mensenrechten enzo. Niet dat andere landen een haar beter zijn. zeg het maar gelijk erachteraan want veel mensen denken dat als je de VS afkraakt je het voor Noord-Korea of Iran opneemt wat een onzinnge gedachte is. Maar zoals eerder is gezegd, die hebben niet zo grote mond en macht wat natuurlijk niks goedpraat.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  vrijdag 4 november 2005 @ 23:05:24 #105
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_31976213
quote:

[..]

Misschien niet, maar waarom zou je je daar in moeten mengen? De handel met niet-democratische regimes komt heus niet in gevaar hoor (zie de goede banden tussen de USA en Saoedi-Arabië.)

Jij bent pro-inmenging, veronderstel ik, qua buitenlands beleid?
---verdwijnt---
  zaterdag 5 november 2005 @ 14:11:39 #106
70154 klez
pi_31989722
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 22:26 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Daar mogen ze zeker niet trots om zijn. De VS helpen wel of niet bij het opbouwen van een land al gelang hun belang is. de ene keer komt het wel goed uit, de andere keer niet. die andere landen zijn geen haar beter. Hoe groter en/of meer macht des te vuiler het gaat.
Dat is zeker waar. Toch mogen een heleboel Amerikanen wel degelijk trots zijn. Die hebben met de beste intenties, misleid of geleid door hun machthebbers, mensen elders in staat gesteld een beter leven op te bouwen.
Dat regeringen er vaak meervoudige dubbele agenda's op na houden, waarbij men gebruik/misbruik maakt van oprechte/integere en minder oprechte mensen is een feit.
Als de VS niet zou pogen haar macht overeind te houden, zou een ander land of machtsblok dat doen. De loop van de geschiedenis geeft geen enkele hoop om te denken dat indien de VS een vacuum zouden laten vallen, een andere partij het beter zou doen. Integendeel, zou ik zeggen...
quote:
Wie alle Amerikaanse geniepigheden van de laatste jaren nog als incidenten afdoen, wat veel mensen doen, vind ik zeer naief.
Ben benieuwd of we Bush wettelijk kunnen tegenhouden ons land te betreden, als hij dat zou willen. Wat toch niet gebeurt. En dan een heel groot borden ophangen waar puntsgewijs zijn overtredingen van de mensenrechten en ''andere waarheden'' opstaan.
Wat een land..met zijn grote mond met vrijheden en mensenrechten enzo. Niet dat andere landen een haar beter zijn. zeg het maar gelijk erachteraan want veel mensen denken dat als je de VS afkraakt je het voor Noord-Korea of Iran opneemt wat een onzinnge gedachte is. Maar zoals eerder is gezegd, die hebben niet zo grote mond en macht wat natuurlijk niks goedpraat.
Ik kan je garanderen dat de VS 'beter' zijn. Zowel in kwantitatieve als kwalitatieve zin. En dan hebben we het niet alleen over Iran en NK, maar over 80% van de niet-westerse wereld. Van Thailand tot Colombia tot Egypte tot China, wij als westen hebben het nog niet zo slecht voor elkaar. Ik reis al 20 jaar deze aardkloot over, en deze conclusie is niet zo moeilijk te trekken.
  zaterdag 5 november 2005 @ 14:17:51 #107
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_31989850
quote:

[..]

De Vs doen gewoon wat de anderen ook doen. Dat ze vechten voor vrijheid en democratie is slecht niets zegende rethoriek.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 5 november 2005 @ 15:22:15 #108
70154 klez
pi_31991586
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 14:17 schreef Megumi het volgende:

[..]

De Vs doen gewoon wat de anderen ook doen. Dat ze vechten voor vrijheid en democratie is slecht niets zegende rethoriek.
Who gives a fuck over wat mensen zeggen of wat mensen daarvan maken? Daar koop je geen verkiezingen of welvaart voor.
  zaterdag 5 november 2005 @ 15:39:43 #109
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_31992023
Jeetje Amerika laat zich weer eens van zijn slechtste kant zien. Het verbod op marteling is zo dwingend dat het niet eenzijdig opzij gezet kan worden. Ook het gewoonterecht in de internationale praktijk staat dat niet toe.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_31994041
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 14:11 schreef klez het volgende:

[..]

Dat is zeker waar. Toch mogen een heleboel Amerikanen wel degelijk trots zijn. Die hebben met de beste intenties, misleid of geleid door hun machthebbers, mensen elders in staat gesteld een beter leven op te bouwen.
Dat regeringen er vaak meervoudige dubbele agenda's op na houden, waarbij men gebruik/misbruik maakt van oprechte/integere en minder oprechte mensen is een feit.
Als de VS niet zou pogen haar macht overeind te houden, zou een ander land of machtsblok dat doen. De loop van de geschiedenis geeft geen enkele hoop om te denken dat indien de VS een vacuum zouden laten vallen, een andere partij het beter zou doen. Integendeel, zou ik zeggen...
[..]

Ik kan je garanderen dat de VS 'beter' zijn. Zowel in kwantitatieve als kwalitatieve zin. En dan hebben we het niet alleen over Iran en NK, maar over 80% van de niet-westerse wereld. Van Thailand tot Colombia tot Egypte tot China, wij als westen hebben het nog niet zo slecht voor elkaar. Ik reis al 20 jaar deze aardkloot over, en deze conclusie is niet zo moeilijk te trekken.
Met beide tukken eens. ik wil het Ameriaaknse beleid niet op alle amerikanen afschuiven. Er zijn zat Amerikanen die zich verbijten. En diegene die met goede intenties iets opbouwen mogenook zeker trots zijn.

Ik denk dat we in Nederland het nog beter hebben dan in de VS. Als veel mensen meer gaan reizen zullen ze zien wat wij allemaal hebben. hopelijk wordt er dan ook wat minder geklaagd.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')