abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31861266
niet vergeten de Russen, die hebben ook niet leuke ervaringen met de moslims.
Rusland begint ook langzaam weer op tekomen.

Met de miljarden aan olie inkomsten heeft putin de oude soviet onderzoeks centras weer tot leven gewekt.
-
pi_31862946
India is niet puur hindoeistisch. In India wonen meer moslims dan in welk arabisch land dan ook (echt waar). Daarnaast heeft China volgens mij ook regelmatig conflicten met moslimprovincies in het oosten van het land.

En ten slotte is het natuurlijk de vraag of deze landen echt de mogelijkheid zullen krijgen om een wereldmacht te worden. Energie en milieubeleid zijn twee al twee verstorendefactoren. Heel China draait op steenkool. Als ze op deze manier doorgaan met groeien en meer energie gaan gebruiken zal dat desastreus zijn voor de volksgezondheid. (ik geloof dat men zich op de moment ook zorgen maakt voor de olympische spelen, zo zou peking te vervuild zijn om een marathon in te kunnen lopen). En zolang China autoritair blijft zoals het nu is zullen mensen zich nooit 100% kunnen uiten wat ten koste gaat van de creativiteit.

Maar dat is een andere discussie. Ik denk dat als India en China supermachten worden dat het vooral China is dat mogelijk aanvaringen kan krijgen met de moslimwereld. Communistische regimes hebben het namelijk niet zo op godsdiensten.

Maar dit is natuurlijk allemaal toekomstmuziek en erg moeilijk om te voorspellen.

Alle goeds,

Don Gurgen
  dinsdag 1 november 2005 @ 12:16:12 #53
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31863147
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 19:52 schreef piet_pelle het volgende:

[..]

Verder reacties zijn overbodig.

Als China daadwerkelijk gaat beginnen met de moslim zuivering dan ben ik geen Amerika fan meer maar dan word ik een China fan.
"Moslimzuivering?"
Is dat iets met een stofzuiger?
  dinsdag 1 november 2005 @ 12:18:21 #54
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31863210
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 13:28 schreef McCarthy het volgende:

[..]

natuurlijk gaat dat problemen geven, met moeslims heb je toch altijd problemen
Ja, natuurlijk, want als er twee vechten, hebben er twee schuld, tenzij er één een moslim is, dan heeft die schuld. Wetmatigheid!

n=! moslim, hè, McCarthy?
pi_31863759
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 12:18 schreef Floripas het volgende:

[..]

.......als er twee vechten, hebben er twee schuld,...........
Nee hoor, niet persé. En als twee intelligente mensen van mening verschllen wil dat nog niet zeggen dat de waarheid in het midden ligt. Eén kan het gewoon mis hebben.
  dinsdag 1 november 2005 @ 14:15:19 #56
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31866344
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 12:37 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Nee hoor, niet persé. En als twee intelligente mensen van mening verschllen wil dat nog niet zeggen dat de waarheid in het midden ligt. Eén kan het gewoon mis hebben.
Dat ben ik met je eens, maar dat is niet van toepassing op India en Pakistan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')