helaas mag dat allemaal niet......quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 22:00 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ze mogen mij gewoon in het albert kanaal gooien, of in de tuin begraven als ik overlijdt, is gratis. Ik hoef geen dure begrafenis, dus sluit ik er ook geen verzekering voor af. willen de nabestaanden meer, dan betalen ze dat maar zelf, van mij hoeft het niet.
En zo wordt een mooie advertentie op gesteld:quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 22:10 schreef existenz het volgende:
Op mijn kaartje bij mijn begrafenis zal staan:
Gelieve een schep, eigen muziek en een (bak)steen mee te nemen.
met onder:quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 22:12 schreef greatgonzo het volgende:
[..]
En zo wordt een mooie advertentie op gesteld:
liever geen bloemen: we hebben net zo lief geld
dat dat wel tot problemen leiden dan..quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 22:06 schreef wendytje het volgende:
[..]
helaas mag dat allemaal niet......
ofze moeten het stiekem doen
jij wil dat misschien niet, maar je familie wil misschien wel afscheid.....quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 22:29 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
verder kunnen ze mn spaargeld gebruiken voor het betalen van een verplichte begrafenis. zoals ik al zei hoef ik geen poespas en muziek, gewoon in de oven en klaar.
*SPAM*quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 21:25 schreef H2 het volgende:
Nu we `t er toch over hebben.....
Mischien een beetje raare vraag, maar hoe/waar zou je je uitvaart moeten vast leggen?
crematie/begrafenis, muziek enz enz
Zat net te denken aan m`n colega die 2/3 jaar geleden 'heen is gegaan'.
Daar wisten 'ze' ook niet van hoe hij het hebben wilde, dus hebben ze er maar een dominee voor opgesnord en een oud orgel waarop gejammert werd...niet bepaald zijn style naar oordeel van de rest van zijn colega's![]()
Wat een onzin, wij bepalen voor een groot gedeelte niet de prijzen maar de crematoria en gemeenten voor de begraafplaatsen ik ken begraafplaatsen waar een graf 6000,00 euro kost, een gem. crematorium rekent voor de crematie en aula huur bijna 1000 euro.... dan heb ik het nog niet over onze kosten.. kist, uitvaartverzorger, vervoer, verzorgen, kaarten, koffie, advertentie, bloemen etc....quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 21:25 schreef FredvZ het volgende:
Die uitvaart ondernemers zijn ook eigenlijk een stelletje uitzuigers...
8000 euro voor een kuiltje met een steentje erop of 4500 euro om een open haardje aan te zetten...
Maar inderdaad, hoe jonger je begint, hoe lager je premie. Je kan natuurlijk ook zelf gaan sparen, maar dan moet je niet te vroeg overlijden
.
Waarschijnlijk heeft hij het over duurverlenging qua premiebetaling. Daarmee wordt je verzekerde bedrag hoger.(of verrekening in een nieuwe polis, dat is waarschijnlijker).quote:Op zondag 30 oktober 2005 02:15 schreef Vava het volgende:
Mijn moeder heeft lang geleden al zo'n verzekering voor me genomen en sinds ik 18 ben betaal ik het zelf, kreeg trouwens wel pas een telefoontje van de verzekeringsadviseur wat ik wilde. Ik zit blijkbaar aan het max. bedrag ofzo, ik kon stoppen met betalen of doorgaanik was op mijn werk en zei dat ik hem er over terug zou bellen. Even uitzoeken wat nou de bedoeling is.
Ik weet niet, maar de betreffende poster heeft het over een uitvaartondernemer....quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 23:40 schreef funnyfox het volgende:
[..]
Wat een onzin, wij bepalen voor een groot gedeelte niet de prijzen maar de crematoria en gemeenten voor de begraafplaatsen ik ken begraafplaatsen waar een graf 6000,00 euro kost, een gem. crematorium rekent voor de crematie en aula huur bijna 1000 euro.... dan heb ik het nog niet over onze kosten.. kist, uitvaartverzorger, vervoer, verzorgen, kaarten, koffie, advertentie, bloemen etc....
Als je even goed had gelezen wist je ook dat ik een uitvaartverzorger (begrafenisondernemer) benquote:Op zondag 30 oktober 2005 02:38 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ik weet niet, maar de betreffende poster heeft het over een uitvaartondernemer....
quote:Op zondag 30 oktober 2005 09:03 schreef funnyfox het volgende:
[..]
Als je even goed had gelezen wist je ook dat ik een uitvaartverzorger (begrafenisondernemer) ben
Ik denk dat hij dat inderdaad bedoelde. Logisch ook natuurlijk, over 50 jaar is een uitvaartdienst veel duurder.quote:Op zondag 30 oktober 2005 02:36 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Waarschijnlijk heeft hij het over duurverlenging qua premiebetaling. Daarmee wordt je verzekerde bedrag hoger.(of verrekening in een nieuwe polis, dat is waarschijnlijker).
Je zit nooit aan een maximum bedrag in elk geval.
Same here alhoewel ouders niet in die sector zitten/zaten.quote:Op zondag 30 oktober 2005 12:31 schreef Cowie03 het volgende:
en hebben voor ons bij de geboort een eigen polis gesloten. Die betalen ze nog steeds voor en is bijna premie vrij.
Idd en met de praktische kant van het verhaal heb ik helaas ook al te maken gehad.quote:Op zondag 30 oktober 2005 12:55 schreef Cowie03 het volgende:
Hahahaha ik ben ook nog maar 27, en ook nog niet van plan om te gaan. Maar ja daar hebben we niets over te zeggen.
Idd premie is zo laag dat het zelfs voor alleenstaande moeders met een uitkering nog wel te doen is denk ik.quote:Maar het is idd iets kleins wat je voor je kids kunt doen. wij betalen geloof ik 7,50 per kind. En ze hoeven daar later nooit naar om te kjken.
Je weet er al een hoop vanaf, lees ik al...quote:Op maandag 31 oktober 2005 06:18 schreef StefanP het volgende:
Een uitvaartverzekering moet je NOOIT doen tenzij je echt een gat in je hand hebt en zelf niet kunt sparen. Je moet sowieso zo min mogelijk verzekeringen nemen, omdat de meeste oplichting zijn en je ze nooit nodig hebt. Zo ook voor een uitvaartverzekering. De kosten voor een uitvaart kan iedereen die een beetje spaart, makkelijk betalen en zijn een stuk lager dan wat je uiteindelijk aan premies betaalt. Ik weet overigens niet meer precies welk financieel blad (de Safe volgens mij? van Robeco), maar daar heeft iets meer dan een jaar een heel artikel over in gestaan.
Ik gebruik mijn spaargeld liever ergens anders voor.quote:Op maandag 31 oktober 2005 06:18 schreef StefanP het volgende:
Een uitvaartverzekering moet je NOOIT doen tenzij je echt een gat in je hand hebt en zelf niet kunt sparen. Je moet sowieso zo min mogelijk verzekeringen nemen, omdat de meeste oplichting zijn en je ze nooit nodig hebt. Zo ook voor een uitvaartverzekering. De kosten voor een uitvaart kan iedereen die een beetje spaart, makkelijk betalen en zijn een stuk lager dan wat je uiteindelijk aan premies betaalt. Ik weet overigens niet meer precies welk financieel blad (de Safe volgens mij? van Robeco), maar daar heeft iets meer dan een jaar een heel artikel over in gestaan.
Als je jong bent moet je toch wel veel gespaard hebben wil je een begrafenis kunnen betalen of zadel je er iemand anders mee op, financieel dan?quote:Op maandag 31 oktober 2005 06:18 schreef StefanP het volgende:
Waarom niet ? Je bent er toch niet actief bij.quote:Op zondag 30 oktober 2005 11:33 schreef releaze het volgende:
op mn 21e heb ik van de agis een uitvaartsverzekering offerte oid gekregen. maar die heb ik niet ingevuld omdat ik niet weet of ik wel bij agis wil. mijn ouders hebben tot mn 21e geloof ik ook nog uitvaartverzekering voor mij betaald, bij amev ofzo, dus ik zal dat waarschijnlijk wel kunnen overnemen.
ik vraag me af in hoeverre je je uitvaart echt kan regelen, echt je wensen kan achterlaten, of dat je alleen op een formulier moet aankruisen dat je begraven/gecremeerd wilt worden, of je cake of bolletjes met kaas geserveerd wilt hebben en een spreker of een dominee oid. IK WIL HELEMAAL NIET ZO UITVAREN! Maar zal je zien dat je voor zo'n custom uitvaart nog meer moet betalen, aan administratiekosten oid, terwijl ik weinig beroep wil doen op zo'n uitvaartdienst en meer beroep wil doen op mijn familie. Klinkt dat aso? Ik heb liever een persoonlijke uitvaart dan zo'n uitvaart die iedereen heeft. Met de auto naar de begraafplaats, liedje luisteren, kist laten zakken, plakkie cake, en wachten tot de volgende oma sterft. Nee. Niet zo. Alsjeblieft NIET ZO.
bij dela hoef je alleen maar binnen een maand even te bellen (kijk op site voor nummer) en je kind is meeverzekerd.quote:Op maandag 31 oktober 2005 11:29 schreef Randa_v het volgende:
Nu ik in verwachting ben zal ik de polis straks ook meteen aanpassen als ons beebje geboren is, zodat beebje ook verzekerd.
Wij hebben hem trouwens bij de Dela afgesloten, lijkt mij wel te vertrouwen
je weet nooit wanneer je doodgaat.quote:Op maandag 31 oktober 2005 13:52 schreef blieblie het volgende:
Dood gaat iedereen. Dus dat weet je.
De kosten van een begrafenis kan je prima bij elkaar sparen. Waarom zou je het dan verzekeren?
Ik mag geen namen noemen anders wordt mijn bericht weer verwijderd wegens spam ? maar ik werk bij een maatschappij waar het kind de eerste 3 maanden met de moeder is meverzekerd, overigens als de vrouw zwanger is is het kind vanaf 25 weken zwangerschap ook net zo verzekerd als de moeder...quote:Op maandag 31 oktober 2005 13:41 schreef wendytje het volgende:
[..]
bij dela hoef je alleen maar binnen een maand even te bellen (kijk op site voor nummer) en je kind is meeverzekerd.
Mocht er (tja, je wil er nooit aan denken, maar toch...) iets gebeuren is je kindje tot een maand na de geboorte gratis hetzelfde verzekerd als jijzelf
ben net zelf bevallen... Geniet ervan!
ik ben er niet actief bij maar dat betekent niet dat ik niet zo mn voorkeuren mag hebben voor mn uitvaart. een plakje cake in het uitvaartcentrum vind ik net zo vreselijk en onpersoonlijk als waarheen leidt de weg of die andere italiaanse begrafeniskraker. Mijn uitvaart moet mijn laatste beetje IK uitstralen, een waardig afscheid, de allerlaatste keer. Met mijn voorkeuren, eventueel de voorkeuren van mn familie, (als ik later mn eigen gezin heb zal ik het daar zeker over hebben en om hun meningen vragen) maar het is mijn laatste "feest".quote:Op maandag 31 oktober 2005 12:10 schreef BrickTop het volgende:
[..]
Waarom niet ? Je bent er toch niet actief bij.
Ik laat wel een paar kratten bier neer zetten. Is het gelijk de laatste keer dat ik een rondje geef.![]()
In feite heb je gelijk.quote:Op maandag 31 oktober 2005 06:18 schreef StefanP het volgende:
quote:Op maandag 31 oktober 2005 20:01 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
In feite heb je gelijk.
Je moet je nooit verzekeren tegen risico's die jezelf kunt dragen.
quote:Het geld wat je kwijt bent aan verzekeringspremies is dan "vrij" besteedbaar aan 1 of meerdere risico's.
quote:Alleen als je geen spaargeld achter de hand hebt (bv. jongeren en jonge gezinnen) zou zo'n verzekering kunnen lonen. Alleen is het stertecijfer bij bv. jongeren juist erg laag: zo verdient een verzekeringsmaatschappij dus geld.![]()
Je mag van mij noemen waar je werkt.(dat weten de meesten al, net als van mij) Maar wat we niet graag zien, is reclame maken ervoor en dat is wat je daarboven deed.quote:Op maandag 31 oktober 2005 19:19 schreef funnyfox het volgende:
[..]
Ik mag geen namen noemen anders wordt mijn bericht weer verwijderd wegens spam ?
Wat bij bijna alle maatschappijen zo is. Overigens geldt voor dat laatste niet de zwangerschapsduur, maar of er aangifte van geboorte/overlijden is geweest.(het komt bijna op hetzelfde neer, alleen is de duur dan 24 weken; ik neem aan dat dat ook bij jullie zo geldt)quote:maar ik werk bij een maatschappij waar het kind de eerste 3 maanden met de moeder is meverzekerd, overigens als de vrouw zwanger is is het kind vanaf 25 weken zwangerschap ook net zo verzekerd als de moeder...
Dit is onzin.quote:Op maandag 31 oktober 2005 21:43 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Het leuke van risico's is dat je dus niet weet óf je ze wel zult kunnen dragen.
[..]
Nee dat is niet waar, ik wil ook helemaal geen reclame maken het gaat hier om vergelijkingen van uitvaartondernemingen soms. Ik kan alleen voor mijn eigen werkgever spreken en dat doe ik dan ook.quote:Op maandag 31 oktober 2005 21:50 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Je mag van mij noemen waar je werkt.(dat weten de meesten al, net als van mij) Maar wat we niet graag zien, is reclame maken ervoor en dat is wat je daarboven deed.
[..]
Jij weet echt niet wat het kost, he?quote:Op dinsdag 1 november 2005 11:23 schreef Tiger_Woods het volgende:
Wat is zo'n verzekering een flauwekul.
Kinderen vezekeren?
Je hoopt het nooit mee te maken en anders maar een PL-tje voor die paar euro's.
quote:Partners?
Je hebt toch een levensverzekering? Van die paar ton kan je echt wel een aula afhuren...
Tuurlijk wel, gaat er niemand dood in jou omgeving? (wel belachelijk hoor die eikenhouten kisten van 1-2 mille...quote:Op dinsdag 1 november 2005 11:51 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Jij weet echt niet wat het kost, he?
[..]
Wie zegt dat er een levensverzekering is? Daarnaast: als er een koopwoning is, is die verzekering (meestal) verpand. (een uitvaartverzekering is ook gewoon een levensverzekering)
quote:Op dinsdag 1 november 2005 15:09 schreef Tiger_Woods het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, gaat er niemand dood in jou omgeving? (wel belachelijk hoor die eikenhouten kisten van 1-2 mille...)
quote:Geen levensverzekering da's pas gokken. Niet slim dus. Maar hoe deze ook is 'verwerkt' er komt altijd (een hoop) kapitaal vrij en daar kan je altijd bij (als je maar wil...)
Ja joh. Wat een kul. Als jij maandelijks afgerond 12 euro inlegt tussen je 20e en je 70e, dan loop je -inclusief 3% rente die sparen oplevert- 16500 euro mis. Kassa voor de verzekeraar dus. Maar ja, als je bang bent morgen te overlijden, geef dan vooral je geld weg.quote:Op maandag 31 oktober 2005 21:43 schreef Five_Horizons het volgende:
De gemiddelde Nederlander heeft gewoon geen ¤ 6.000,-- Daarnaast even een rekenvoorbeeldje voor StefanP:
Vrouw, 18 jaar, 25 jr. premiebetaling, verzekerd bedrag: ¤ 6.000,--, premie gedurende 25 jaar: ¤ 11,56 per maand. Totaal is er betaald aan premie: ¤ 3.468,--.
Verzekerd bedrag a.d.h.v. winstdeling (traditioneel): ¤ 9.395,--
Ja, dat zou ik ook rondstrooien als het mijn business zou zijn...quote:Op dinsdag 1 november 2005 18:09 schreef groningerstudent het volgende:
Misschien is het even handig in het achterhoofd te houden dat een uitvaart steeds meer gaat kosten. DELA becijfert dat in 2045 een uitvaart zo'n 30.000 euro gaat kosten. De vraag die dan rijst is of je dat bedrag wel bij elkaar kan sparen.
Jij leest best selectief, he?quote:Op woensdag 2 november 2005 02:23 schreef StefanP het volgende:
[..]
Ja joh. Wat een kul. Als jij maandelijks afgerond 12 euro inlegt tussen je 20e en je 70e, dan loop je -inclusief 3% rente die sparen oplevert- 16500 euro mis. Kassa voor de verzekeraar dus. Maar ja, als je bang bent morgen te overlijden, geef dan vooral je geld weg.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |