abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31850385
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 20:01 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

In feite heb je gelijk.
Je moet je nooit verzekeren tegen risico's die jezelf kunt dragen.

Het leuke van risico's is dat je dus niet weet óf je ze wel zult kunnen dragen.
quote:
Het geld wat je kwijt bent aan verzekeringspremies is dan "vrij" besteedbaar aan 1 of meerdere risico's.

Als je een polis hebt waar je (ik noem maar iets) ¤ 6,-- per maand aan betaalt, dan heb je ineens ¤ 6.000,-- aan spaargeld vrij te besteden.
quote:
Alleen als je geen spaargeld achter de hand hebt (bv. jongeren en jonge gezinnen) zou zo'n verzekering kunnen lonen. Alleen is het stertecijfer bij bv. jongeren juist erg laag: zo verdient een verzekeringsmaatschappij dus geld.

De gemiddelde Nederlander heeft gewoon geen ¤ 6.000,-- Daarnaast even een rekenvoorbeeldje voor StefanP:
Vrouw, 18 jaar, 25 jr. premiebetaling, verzekerd bedrag: ¤ 6.000,--, premie gedurende 25 jaar: ¤ 11,56 per maand. Totaal is er betaald aan premie: ¤ 3.468,--.
Verzekerd bedrag a.d.h.v. winstdeling (traditioneel): ¤ 9.395,--
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_31850632
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 19:19 schreef funnyfox het volgende:

[..]

Ik mag geen namen noemen anders wordt mijn bericht weer verwijderd wegens spam ?
Je mag van mij noemen waar je werkt.(dat weten de meesten al, net als van mij) Maar wat we niet graag zien, is reclame maken ervoor en dat is wat je daarboven deed.
quote:
maar ik werk bij een maatschappij waar het kind de eerste 3 maanden met de moeder is meverzekerd, overigens als de vrouw zwanger is is het kind vanaf 25 weken zwangerschap ook net zo verzekerd als de moeder...
Wat bij bijna alle maatschappijen zo is. Overigens geldt voor dat laatste niet de zwangerschapsduur, maar of er aangifte van geboorte/overlijden is geweest.(het komt bijna op hetzelfde neer, alleen is de duur dan 24 weken; ik neem aan dat dat ook bij jullie zo geldt)
Al zullen de meeste maatschappijen hopelijk ook doen aan coulance/onverplichte uitkeringen.
  maandag 31 oktober 2005 @ 21:59:26 #53
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_31850968
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 21:43 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Het leuke van risico's is dat je dus niet weet óf je ze wel zult kunnen dragen.
[..]
Dit is onzin.
Of je binnen nu en 10 jaar een uitvaartverzekering nodig zult hebben is een bepaald risico.
Je hebt een bepaalde kans dat je komt te overlijden.
De grootte van het financiële risico van overlijden is beperkt cq. voorspelbaar, uit de posts hierboven kan ik opmaken dat je voor 5 tot 10K klaar bent. Dus je weet wel of je dat risco wel of niet kunt nemen/dragen.

Analoog kan je bijvoorbeeld naar een otooverzekering kijken.
-risico dat je iemand in een rolstoel helpt is klein, maar kosten zijn hoog/onvoorspelbaar: verplichte WA verzekering.
-risico dat je je eigen otoo in de prak rijdt is al iets groter, kosten zijn voorspelbaar, nl. 1 otoo: niet verplichte casco verzekering
-idem voor diefstal.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 1 november 2005 @ 09:19:30 #54
30926 funnyfox
De mortuis nil nisi bene
pi_31858805
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 21:50 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Je mag van mij noemen waar je werkt.(dat weten de meesten al, net als van mij) Maar wat we niet graag zien, is reclame maken ervoor en dat is wat je daarboven deed.
[..]
Nee dat is niet waar, ik wil ook helemaal geen reclame maken het gaat hier om vergelijkingen van uitvaartondernemingen soms. Ik kan alleen voor mijn eigen werkgever spreken en dat doe ik dan ook.
Wat jij weggehaald hebt is een link naar een site waar je je uitvaartwensen kenbaar kan maken, en dat was net een vraag van iemand hier, je kan het daar registreren en telkens weer aanpassen als je andere wensen hebt. Het is een site van mijn werkgever maar als je de moeite had genomen om het te lezen zul je zien dat je NIET bij ons verzekerd hoeft te zijn of je uitvaart door ons hoeft te late verzorgen om er gebruik van te maken, het is voor iedereen, juist omdat we ons bewust zijn dat dit belangrijk kan zijn voor mensen en nabestaanden....

Geef toch de link nogmaals als antwoord op de vraag of en waar je iets kan vastleggen: *SPAM*

[ Bericht 3% gewijzigd door Five_Horizons op 01-11-2005 09:40:33 (niet meer doen, laatste keer) ]
een vooroordeel is ook een oordeel, geen mening is ook een mening...
pi_31861722
Wat is zo'n verzekering een flauwekul.

Kinderen vezekeren?
Je hoopt het nooit mee te maken en anders maar een PL-tje voor die paar euro's.

Partners?
Je hebt toch een levensverzekering? Van die paar ton kan je echt wel een aula afhuren...
pi_31861888
Ik heb een koopwoning en moest bij de koop verplicht een overlijdensrisicoverzekering afsluiten.
Mocht ik komen te overlijden dan krigjen mijn nabestaanden 30.000 euro, genoeg om financiele zaken omtrent mijn huis af te ronden en ook genoeg voor een uitvaart lijkt me.
Dus het lijkt mij dubbelop om een uitvaartverzekering te nemen.
pi_31862431
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 11:23 schreef Tiger_Woods het volgende:
Wat is zo'n verzekering een flauwekul.

Kinderen vezekeren?
Je hoopt het nooit mee te maken en anders maar een PL-tje voor die paar euro's.
Jij weet echt niet wat het kost, he?
quote:
Partners?
Je hebt toch een levensverzekering? Van die paar ton kan je echt wel een aula afhuren...

Wie zegt dat er een levensverzekering is? Daarnaast: als er een koopwoning is, is die verzekering (meestal) verpand. (een uitvaartverzekering is ook gewoon een levensverzekering)
pi_31867701
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 11:51 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Jij weet echt niet wat het kost, he?
[..]

Wie zegt dat er een levensverzekering is? Daarnaast: als er een koopwoning is, is die verzekering (meestal) verpand. (een uitvaartverzekering is ook gewoon een levensverzekering)
Tuurlijk wel, gaat er niemand dood in jou omgeving? (wel belachelijk hoor die eikenhouten kisten van 1-2 mille... )

Geen levensverzekering da's pas gokken. Niet slim dus. Maar hoe deze ook is 'verwerkt' er komt altijd (een hoop) kapitaal vrij en daar kan je altijd bij (als je maar wil...)
pi_31869911
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 15:09 schreef Tiger_Woods het volgende:

[..]

Tuurlijk wel, gaat er niemand dood in jou omgeving? (wel belachelijk hoor die eikenhouten kisten van 1-2 mille... )

Ja, vorig jaar mijn opa nog.
quote:
Geen levensverzekering da's pas gokken. Niet slim dus. Maar hoe deze ook is 'verwerkt' er komt altijd (een hoop) kapitaal vrij en daar kan je altijd bij (als je maar wil...)

Dat is dus nog steeds maar de vraag.
pi_31870164
Ik ben nu pas rond aan het kijken voor een levensverzekering voor erbij. Dus een levensverzekering is hier niet. En dan nog, sluit je voor je kinderen een levensverzekering af? Je moet dan wel net het geld hebben of kunnen sparen voor een begrafenis, mocht iemand komen te overlijden. De levensverzekering dekt dan misschien wel jezelf en je partner maar geen kinderen.

Ik ben tevreden met de uitvaartverzekering en wat ik daaraan betaal. Als we hem de afgelopen jaren hadden moeten gebruiken, als net samenwonend stel, met een lager dan modaal inkomen was ik blij geweest dat ik verzekerd ben. Want immers, je weet nooit wanneer iemand komt te overlijden
pi_31872518
Misschien is het even handig in het achterhoofd te houden dat een uitvaart steeds meer gaat kosten. DELA becijfert dat in 2045 een uitvaart zo'n 30.000 euro gaat kosten. De vraag die dan rijst is of je dat bedrag wel bij elkaar kan sparen.

Bron: http://www.dela.be/NL/dela_op_maat/uitvaart.html

Ik heb sinds mijn geboorte een uitvaartverzekering gehad. Ik wil deze week nog al mijn verzekeringen even op een rij zetten, aanpassen en annuleren waar nodig. Ik weet echter wel dat mijn uitvaarverzekering zonder meer blijft. Stel namelijk dat ik over twee jaar dood ga, dan wil ik niet dat mijn ouders een financiële klap krijgen omdat ik me niet verzekerd heb. Want over twee jaar heb ik echt niet genoeg spaargeld om een uitvaart te betalen.

Ik heb van twee leeftijdsgenoten op (twee verschillende) scholen afscheid moeten nemen. Mijn oom is op zijn 35e overleden. Er is dus geen enkele garantie dat ik oud en grijs zal worden.
Bananenyoghurt...
pi_31887170
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 21:43 schreef Five_Horizons het volgende:

De gemiddelde Nederlander heeft gewoon geen ¤ 6.000,-- Daarnaast even een rekenvoorbeeldje voor StefanP:
Vrouw, 18 jaar, 25 jr. premiebetaling, verzekerd bedrag: ¤ 6.000,--, premie gedurende 25 jaar: ¤ 11,56 per maand. Totaal is er betaald aan premie: ¤ 3.468,--.
Verzekerd bedrag a.d.h.v. winstdeling (traditioneel): ¤ 9.395,--
Ja joh. Wat een kul. Als jij maandelijks afgerond 12 euro inlegt tussen je 20e en je 70e, dan loop je -inclusief 3% rente die sparen oplevert- 16500 euro mis. Kassa voor de verzekeraar dus. Maar ja, als je bang bent morgen te overlijden, geef dan vooral je geld weg.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_31889072
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 18:09 schreef groningerstudent het volgende:
Misschien is het even handig in het achterhoofd te houden dat een uitvaart steeds meer gaat kosten. DELA becijfert dat in 2045 een uitvaart zo'n 30.000 euro gaat kosten. De vraag die dan rijst is of je dat bedrag wel bij elkaar kan sparen.
Ja, dat zou ik ook rondstrooien als het mijn business zou zijn...

Dames, heren: een uitvaart is nog steeds zo duur als je het ZELF maakt. Dachten jullie nu werkelijk dat ze (de instanties...) je thuis laten liggen rotten omdat je zegt 0 euro uit te willen geven?

Goedkope tip: sterf in het ziekenhuis en stel jezelf beschikbaar aan de wetenschap. Kost je geen cent en ook geen 30.000 euro in 2045...

pi_31889390
Ik vind het ook wel vreemd dat in Belgie zowat niemand een uitvaartverzekering heeft, misschien heeft het ermee te maken dat wij meer een spaardersvolkje zijn en dus sowieso nog genoeg op de rekening hebben staan? Of zien wij gewoon meer (fiscale) voordelen in een levensverzekering?
  woensdag 2 november 2005 @ 09:55:01 #65
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_31889542
Ik ga er vast en zeker niet een nemen, wat een onzin. Ik heb een eigen huisje en omdat ik alleenstaand ben moest ik een hypotheekverzekering afsluiten. Als ik morgen sterf krijgen mijn ouders 40.000 euro. Lijkt me wel voldoende om alle kosten te dekken dacht ik zo.
Allemaal geldklopperij dat soort verzekeringen.
pi_31889789
quote:
Op woensdag 2 november 2005 02:23 schreef StefanP het volgende:

[..]

Ja joh. Wat een kul. Als jij maandelijks afgerond 12 euro inlegt tussen je 20e en je 70e, dan loop je -inclusief 3% rente die sparen oplevert- 16500 euro mis. Kassa voor de verzekeraar dus. Maar ja, als je bang bent morgen te overlijden, geef dan vooral je geld weg.
Jij leest best selectief, he?

Volgens mij is 70-20 nog altijd 50 jaar en ik heb het over 25 jaar. (bij 50 jaar kom je hoger uit dan jouw voorbeeld)

[ Bericht 4% gewijzigd door Five_Horizons op 02-11-2005 10:15:06 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')