quote:Op maandag 31 oktober 2005 20:01 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
In feite heb je gelijk.
Je moet je nooit verzekeren tegen risico's die jezelf kunt dragen.
quote:Het geld wat je kwijt bent aan verzekeringspremies is dan "vrij" besteedbaar aan 1 of meerdere risico's.
quote:Alleen als je geen spaargeld achter de hand hebt (bv. jongeren en jonge gezinnen) zou zo'n verzekering kunnen lonen. Alleen is het stertecijfer bij bv. jongeren juist erg laag: zo verdient een verzekeringsmaatschappij dus geld.![]()
Je mag van mij noemen waar je werkt.(dat weten de meesten al, net als van mij) Maar wat we niet graag zien, is reclame maken ervoor en dat is wat je daarboven deed.quote:Op maandag 31 oktober 2005 19:19 schreef funnyfox het volgende:
[..]
Ik mag geen namen noemen anders wordt mijn bericht weer verwijderd wegens spam ?
Wat bij bijna alle maatschappijen zo is. Overigens geldt voor dat laatste niet de zwangerschapsduur, maar of er aangifte van geboorte/overlijden is geweest.(het komt bijna op hetzelfde neer, alleen is de duur dan 24 weken; ik neem aan dat dat ook bij jullie zo geldt)quote:maar ik werk bij een maatschappij waar het kind de eerste 3 maanden met de moeder is meverzekerd, overigens als de vrouw zwanger is is het kind vanaf 25 weken zwangerschap ook net zo verzekerd als de moeder...
Dit is onzin.quote:Op maandag 31 oktober 2005 21:43 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Het leuke van risico's is dat je dus niet weet óf je ze wel zult kunnen dragen.
[..]
Nee dat is niet waar, ik wil ook helemaal geen reclame maken het gaat hier om vergelijkingen van uitvaartondernemingen soms. Ik kan alleen voor mijn eigen werkgever spreken en dat doe ik dan ook.quote:Op maandag 31 oktober 2005 21:50 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Je mag van mij noemen waar je werkt.(dat weten de meesten al, net als van mij) Maar wat we niet graag zien, is reclame maken ervoor en dat is wat je daarboven deed.
[..]
Jij weet echt niet wat het kost, he?quote:Op dinsdag 1 november 2005 11:23 schreef Tiger_Woods het volgende:
Wat is zo'n verzekering een flauwekul.
Kinderen vezekeren?
Je hoopt het nooit mee te maken en anders maar een PL-tje voor die paar euro's.
quote:Partners?
Je hebt toch een levensverzekering? Van die paar ton kan je echt wel een aula afhuren...
Tuurlijk wel, gaat er niemand dood in jou omgeving? (wel belachelijk hoor die eikenhouten kisten van 1-2 mille...quote:Op dinsdag 1 november 2005 11:51 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Jij weet echt niet wat het kost, he?
[..]
Wie zegt dat er een levensverzekering is? Daarnaast: als er een koopwoning is, is die verzekering (meestal) verpand. (een uitvaartverzekering is ook gewoon een levensverzekering)
quote:Op dinsdag 1 november 2005 15:09 schreef Tiger_Woods het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, gaat er niemand dood in jou omgeving? (wel belachelijk hoor die eikenhouten kisten van 1-2 mille...)
quote:Geen levensverzekering da's pas gokken. Niet slim dus. Maar hoe deze ook is 'verwerkt' er komt altijd (een hoop) kapitaal vrij en daar kan je altijd bij (als je maar wil...)
Ja joh. Wat een kul. Als jij maandelijks afgerond 12 euro inlegt tussen je 20e en je 70e, dan loop je -inclusief 3% rente die sparen oplevert- 16500 euro mis. Kassa voor de verzekeraar dus. Maar ja, als je bang bent morgen te overlijden, geef dan vooral je geld weg.quote:Op maandag 31 oktober 2005 21:43 schreef Five_Horizons het volgende:
De gemiddelde Nederlander heeft gewoon geen ¤ 6.000,-- Daarnaast even een rekenvoorbeeldje voor StefanP:
Vrouw, 18 jaar, 25 jr. premiebetaling, verzekerd bedrag: ¤ 6.000,--, premie gedurende 25 jaar: ¤ 11,56 per maand. Totaal is er betaald aan premie: ¤ 3.468,--.
Verzekerd bedrag a.d.h.v. winstdeling (traditioneel): ¤ 9.395,--
Ja, dat zou ik ook rondstrooien als het mijn business zou zijn...quote:Op dinsdag 1 november 2005 18:09 schreef groningerstudent het volgende:
Misschien is het even handig in het achterhoofd te houden dat een uitvaart steeds meer gaat kosten. DELA becijfert dat in 2045 een uitvaart zo'n 30.000 euro gaat kosten. De vraag die dan rijst is of je dat bedrag wel bij elkaar kan sparen.
Jij leest best selectief, he?quote:Op woensdag 2 november 2005 02:23 schreef StefanP het volgende:
[..]
Ja joh. Wat een kul. Als jij maandelijks afgerond 12 euro inlegt tussen je 20e en je 70e, dan loop je -inclusief 3% rente die sparen oplevert- 16500 euro mis. Kassa voor de verzekeraar dus. Maar ja, als je bang bent morgen te overlijden, geef dan vooral je geld weg.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |