abonnement Unibet Coolblue
  zondag 20 november 2005 @ 16:44:56 #126
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_32428394
Aan haar schema van 2006 te zien zal ze dat ook niet meer gaan doen...

http://www.misakrajicek.nl/volgende.php
  zondag 20 november 2005 @ 21:24:33 #127
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_32436236
Ze had niet alleen een wildcard in mixdubbel maar ook voor de enkel en de dubbel met elena dementieva.
  zondag 20 november 2005 @ 21:30:23 #128
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_32436417
Dr staat trouwens ook weer een artikeltje op de site van Misa
quote:
Martijn van Beeten, Algemeen Dagblad, November 2005

Tennissers moeten atleten worden
Conditietrainers met een atletiekachtergrond waken over de fitheid van de Nederlandse proftennissers. Na Miguel Janssen en Henk Kraaijenhof is nu ook Frans Thuijs actief in de tennissport. Hij werkt met Michaëlla Krajicek.

Als je hard genoeg serveert, hoef je ook niet zo hard te lopen, roept Petr Krajicek graag. Toch vinden de kenners dat zijn 16-jarige dochter Michaëlla fitter, sterker en sneller moet worden om de wereldtop te halen. Frans Thuijs, de man die Ellen van Langen in 1992 naar Olympisch goud leidde op de 800 meter, probeert de familie daarvan te overtuigen.

,,Michaëlla komt nu op een leeftijd die vraagt om een volgende stap’’, zegt de conditietrainer, die nog tot begin december onder contract van het Team Krajicek staat. ,,Ze komt op een hoger niveau, waar hogere eisen aan de fysiek worden gesteld. Je kunt altijd zeggen dat iemand dat vijf jaar te vroeg of tien jaar te laat doet, maar Petr Krajicek heeft bepaalde ideeën over tennis en daar is veel voor te zeggen. In de jonge jaren werk je veel aan snelheid, coördinatie en dynamiek. Niet aan kracht en uithoudingsvermogen.’’’

Nu doet Thuijs het rustig aan. ,,Goedkope winst is overal te behalen, maar ik wil structuur aanbrengen in haar trainingen en in haar leefpatroon. Ik kan haar in een maand tijd topfit krijgen, maar daar gaat het niet om. Je zet iemand die wil leren schaken ook niet meteen tegenover Kasparov. Dan verliest hij de eerste keer na vier zetten, de tweede keer na zes en dan haakt hij af.''

De nieuwe Krajicek is een substantieel aantal kilo's kwijt. ,,Maar het is niet mijn bedoeling om haar zo snel mogelijk te laten afvallen. Ze is iemand die power moet hebben om het spel te bepalen. Voor die power is massa nodig. Aan de andere kant is het goed om elke kilo die je kunt missen, ook kwijt te raken. Je zeult het toch allemaal mee.''

Progressie is er al, maar volgens Thuijs is veel meer mogelijk. Deze maand wordt daar in de Tsjechische hoofdstad Praag aan gewerkt. ,,Ze moet een tweemaal zo goede conditie krijgen, moet tweemaal zo sterk worden en ze moet sneller worden. Michaëlla heeft het in zich om een echte atlete te worden.''

Een sporter fysiek kneden is precisiewerk, stelt Thuijs. Kennis van tennis is in dit geval onontbeerlijk, meent hij. ,,Ik ben zelf vroeger tennistrainer geweest en dat helpt. In mijn ogen zou de fysieke training onderdeel moeten zijn van de opleiding tot tennistrainer. Je kunt die zaken niet los van elkaar zien. Toen ik Ellen van Langen trainde, deed ik alles zelf, behalve het medische gedeelte. Maar ik belde wel meteen naar Peter Vergouwen als een van mijn atleten bij hem was geweest. Mis je de specifieke kennis van een sport, dan is de kans groot dat je de verkeerde dingen verandert.''

Thuijs komt uit de atletiekwereld. ,,Daar weet iedereen dat krachttraining onderdeel is van het geheel. Als je de tien kilometer puur op techniek loopt, zie het er prachtig uit. Maar je wordt ook achttien keer ingehaald. In het tennis riep de leraar dat je met drie uur tennis per dag het fysieke gedeelte had afgedekt. Het is een utopie te denken dat dit nog werkt. Met de secundaire spieren, die de boel heel moeten houden, werd niets gedaan. Als de Nederlandse mannen al vroeg waren begonnen met fysieke trainingen, was de kans op al die blessures een stuk kleiner geweest.''
Met alle respect, maar ik denk niet dat ze in Thijs Thuijs de goede conditietrainer heeft. Het is een man uit de atletiekwereld die maar weinig tennisspecifieke kennis heeft. Ja hij is dan zelf tennisleraar geweest, maar dat is toch heel wat anders dan het moderne toptennis. Ik denk dat ze beter naar een gerenommeerde trainer als Pat Etcheberry had kunnen gaan. Deze man is een local guy, die denkt dat ie heel wat is en heel wat weet.
  donderdag 29 december 2005 @ 20:24:58 #129
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_33516602
maar weer ff een grote schop

Tennis Masetrs gewonnen, met goed spel. Niet veel tegenstand, maar toch
Morgen begint de Hopman Cup, waar ze samen met Wessels ons land zal vertegenwoordigen. Morgen Play-Off tegen China, 03.00 uur onze tijd
  donderdag 29 december 2005 @ 20:40:30 #130
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_33517255
Play-off tegen China gaat ze wel lukken. Ik heb de halve finale van Misa nog gezien tijdens de masters, speelde een goede wedstrijd, maar het was wel een inmaakwedstrijd zeg, 6-0 6-1 tegen Noorlander. Misa is goed bezig, het enige waar ze nog aan moet werken is herstel na haar service. Ze krijgt redelijk veel air tijdens haar service, op zich niet verkeerd, maar daardoor heeft ze vaak problemen op diepe returns.
pi_33521117
Ben benieuwd in 2006. Even wat Grand Slammetjes winnen?
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_33523076
quote:
Op donderdag 29 december 2005 22:15 schreef Norrage het volgende:
Ben benieuwd in 2006. Even wat Grand Slammetjes winnen?
Mwa, ik denk dat ze blij mag zijn als er ergens een uitschietertje in zit, 4e ronde of zo. Verder nog 3 finaleplaatsen van kleine WTA toernooitjes, waarvan ze er 1 wint en 2 verliest. Over een jaar terug te vinden rond plaats 29.

Hopelijk wordt ik niet vastgepind....
  vrijdag 30 december 2005 @ 11:21:00 #133
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_33533005
quote:
Primeur voor Michaëlla Krajicek

Uitgegeven: 30 december 2005 09:44
PERTH - Michaëlla Krajicek is de eerste tennisser die een beroep heeft gedaan op Hawkeye, het nieuwe hulpmiddel voor scheidsrechters. Een gecombineerde technologie van camera en computer bepaalt of een bal in of uit was.

Spelers mogen een beroep op Hawkeye doen. Krajicek achtte de tijd rijp tijdens haar partij tegen de Chinese Peng om de Hopman Cup in het vrouwenenkelspel, vrijdag in Perth. In de eerste set betwistte ze een beslissing van umpire Maria Pascual dat een bal uit was. Hawkeye leverde het onomstotelijke bewijs: de scheidsrechter had het bij het rechte eind.

Het nieuwe controlesysteem is drie jaar getest voor het vrijdag in Australië in de strijd om de Hopman Cup officieel in gebruik werd genomen. Het maakt meer juiste beslissingen mogelijk, vooral op kunststof banen. Op gravelbanen zijn minder omstreden beslissingen omdat de bal daarop een afdruk achterlaat.
nu.nl
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  vrijdag 30 december 2005 @ 12:48:16 #134
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_33536003
Die Peng is toch die goede die het Clijsters heel moeilijk maakte vorig jaar? (of van d'r won zelfs? .)
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
  vrijdag 30 december 2005 @ 12:58:16 #135
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_33536438
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 12:48 schreef BVO het volgende:
Die Peng is toch die goede die het Clijsters heel moeilijk maakte vorig jaar? (of van d'r won zelfs? .)
Krajicek verloor in 2 uur en in 3 sets
quote:
Netherlands Join Hopman Cup Field
30/12/2005

THE Dutch pair of Michaella Krajicek and Peter Wessels has qualified for the eight-nation $1-million ITF Hyundai Hopman Cup mixed teams tennis championship being played at Perth’s Burswood Dome.

The pair earned the Netherlands a place in the field when they beat newcomers China two rubbers to one in a battle that stretched over five hours.

The Play-Off qualifier went down to the mixed doubles after China’s Shuai Peng beat Krajicek 6-3, 4-6, 6-3 in a two-hour tussle, but then Wessels levelled the Tie with an emphatic 6-4, 6-4 win over Peng Sun.

It was a slightly nervous Krajicek, who recently won her first title on the WTA circuit and the world No. 37 Peng was too composed, with the Dutch lass registering 47 unforced errors to 21 and 10 double faults to three.

Sun, who is ranked at 344 in the world as he seeks to earn a place on the men’s ATP Tour, showed plenty of fight, but the experienced Wessels (128) was too consistent.

The doubles saw Krajicek – one of the world’s most-improved teenagers – dominate the match, especially with her strong serving. The 16-year-old held her service continually while the other three players often dropped service at crucial times.

The Netherlands beat Zimbabwe in last year’s Play-Off and went on to finish fourth in a close Group B contest. They again join Group B, along with Argentina, Australia and Germany.

Saturday’s second session will see Australia’s Samantha Stosur and Wayne Arthurs up against German pair Anna-Lena Groenefeld and Nicolas Kiefer.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_33540164
De service loopt dus, mooi gegeven voor de komende Australische toernooien



[ Bericht 27% gewijzigd door okee6 op 30-12-2005 14:52:19 (plaatje) ]
  vrijdag 30 december 2005 @ 14:34:19 #137
30919 mitt
Michael Corleone
pi_33540234
Van die Chineze dame mag je verliezen, die gaat grote dingen doen dit jaar.
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_33540477
Van die Argentijnse mag ze echter niet verliezen, vegen die Dulko, of ze nou 26e van de wereld staat of niet. Wessels treft Gaudio, of is het andersom
  vrijdag 30 december 2005 @ 16:38:01 #139
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_33544914
Die Chinese dame gaat niets groots doen. Ze wordt ongelooflijk gepest en getreiterd dooor de Chinese overheid en tennisfederatie.

Dulko veeg je niet zomaar...
  vrijdag 30 december 2005 @ 20:17:51 #140
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_33553981
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 14:34 schreef mitt het volgende:
Van die Chineze dame mag je verliezen, die gaat grote dingen doen dit jaar.
Idd

geen schande hoor, alhoewel ik 41 onnodige fouten wel iets aan de hoge kant vind, net als de 10 dubbele fouten.
  vrijdag 30 december 2005 @ 20:24:17 #141
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_33554225
Achja dat noemt men dan scorebordjournalistiek. 10 dubbele fouten is natuurlijk maar relatief. Ligt natuurlijk ook aan het aantal gewonnen punten op 1e en 2e service en het 1e servicepercentage. Ook 41 onnodige fouten is maar relatief. Als je daar 50 winners tegenover zet dan mag je niet klagen.
pi_33622417
quote:
Michaëlla Krajicek en Peter Wessels hebben verrassend gewonnen van de Argentijnen in de Hopman Cup. In het eerste groepsduel won het duo met 2-1. De winst stond na de twee enkelpartijen al vast.

Krajicek moest het opnemen tegen Dulko. Het kostte weinig moeite voor de 16-jarige Krajicek om haar tegenstandster te verslaan: 6-4 6-2. Peter Wessels zorgde vervolgens voor een grote sensatie. Hij won van de nummer tien van de wereldranglijst Gaston Gaudio met 6-2 7-6. Het dubbelspel maakte dus al niks meer uit en werd verloren: 6-4 3-6 5-10.
Aan kop nu
  maandag 2 januari 2006 @ 13:06:24 #143
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_33622676
Knap van Misa! Voor haar eerste partij was ze echt ziek, misselijk, weinig gegeten enzo, en dan nu haar 2e partij zo winnen!
pi_33622951
Haar reactie:
quote:
"Ik speelde wel aardig", keek Krajicek terug op haar partij, die ze in stijl afsloot met haar zevende ace. "Maar ik had wat last van hoofdpijn. Ik was er af en toe niet helemaal bij. Ik moet nog een beetje wennen aan de weersomstandigheden in Australië. Ik hoop dat ik me in de komende wedstrijden kan verbeteren."
  maandag 2 januari 2006 @ 13:17:16 #145
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_33622967
Mooie overwinning. Wie speelt er voor Australïë?

edit: Stosur dus? .
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
pi_33625707
Yup
Stosur (WTA-46) tegen onze Misa (WTA-63)

en de mannen Wessels (ATP-145) tegen Arthurs (ATP-97)

Wel de underdog, maar een goede kans
  maandag 2 januari 2006 @ 14:46:39 #147
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_33625771
quote:
Op maandag 2 januari 2006 14:45 schreef Andiyan het volgende:
Yup
Stosur (WTA-46) tegen onze Misa (WTA-63)

en de mannen Wessels (ATP-145) tegen Arthurs (ATP-97)

Wel de underdog, maar een goede kans
Arthurs heeft zich afgemeld.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  Redactie Sport maandag 2 januari 2006 @ 16:16:12 #148
109131 crew  sportfreak
pi_33628805
quote:
Op maandag 2 januari 2006 14:46 schreef XL het volgende:

[..]

Arthurs heeft zich afgemeld.
Volgens de site van de hopmancup speelt inderdaad niet Arthurs maar Todd Reid voor Australie. Reid is de nummer 243 van de wereldranglijst dus dat moet wel te doen zijn voor Wessels.
  maandag 2 januari 2006 @ 16:22:55 #149
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_33629048
Reid is wel een tijdje beter geweest, maargoed begin van het seizoen dan weet je het nooit.
  maandag 2 januari 2006 @ 19:01:29 #150
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_33633829
Hoeveelste staat Dulko trouwens op de wereldranglijst? Ik dacht redelijk hoog, en 6-4, 6-2 zijn redelijk afgetekende cijfers..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')