Wat ben je voor vervelend ventje johquote:Op zaterdag 29 oktober 2005 00:18 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Nee bedankt voor de gastvrijheid
Wat ik zou willen lezen, is helemaal niets. Echter lees ik dit:quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 00:17 schreef gelly het volgende:
[..]
Nou ja, als dat is wat je wil lezen, be my guest.
Maar hoe ik jouw woorden interpreteer - en verbeter me alsjeblieft - is: eigen schuld, dikke bult. Je weet dat sommige moslims dat niet toestaan. En dat vind ik echt ziekelijk.quote:Twee tekenaars zijn ondergedoken na doodsbedreigingen, het gebouw van de krant wordt bewaakt en de ambassadeurs van elf moslimlanden hebben protest aangetekend bij premier Anders Fogh Rasmussen.
Wat is daar ziekelijk aan ? Welk nut heeft het gehad ? Wat diende er bewezen te worden ? Dat er soms mensen zijn die een belediging niet pikken ? Er is ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid en bewust dingen over je afroepen. En idd, in een mooie vredelievende wereld zou dit niet mogen.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 00:20 schreef heiden6 het volgende:
Maar hoe ik jouw woorden interpreteer - en verbeter me alsjeblieft - is: eigen schuld, dikke bult. Je weet dat sommige moslims dat niet toestaan. En dat vind ik echt ziekelijk.
Ja ik kan er niets aan doen. Een bepaald slag mensen werk ik op de zenuwen.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 00:19 schreef gelly het volgende:
[..]
Wat ben je voor vervelend ventje joh
Het gaat er toch helemaal niet om of het nut heeft? Ik vind het walgelijk dat als bepaalde waanzinnigen striptekenaars bedreigen, dat jij dan zegt 'dat had je kunnen weten'. Maakt dat het terecht? Met zo'n mentaliteit wordt bedreigen uiterst effectief.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 00:22 schreef gelly het volgende:
[..]
Wat is daar ziekelijk aan ? Welk nut heeft het gehad ? Wat diende er bewezen te worden ? Dat er soms mensen zijn die een belediging niet pikken ? Er is ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid en bewust dingen over je afroepen. En idd, in een mooie vredelievende wereld zou dit niet mogen.
Daar komt zulke logica wel op neer, ja.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 00:26 schreef Vitalogy het volgende:
Maar goed, na dit soort doodsbedreigingen moet men natuurlijk niet raar staan te kijken als er een dozijn Islamitische basisscholen in de hens gaan. Dat hadden ze dan natuurlijk ook kunnen verwachten.
hu hu
Ik zeg toch niet dat het terecht is, of dat ik het goedkeur ? Ik zeg alleen dat het was te verwachten en dat ik de hele verontwaardiging niet zo snap.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 00:24 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Het gaat er toch helemaal niet om of het nut heeft? Ik vind het walgelijk dat als bepaalde waanzinnigen striptekenaars bedreigen, dat jij dan zegt 'dat had je kunnen weten'. Maakt dat het terecht? Met zo'n mentaliteit wordt bedreigen uiterst effectief.
Je snapt de verontwaardiging niet? Ik mag hopen dat je verbazing bedoelt.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 00:26 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik zeg toch niet dat het terecht is, of dat ik het goedkeur ? Ik zeg alleen dat het was te verwachten en dat ik de hele verontwaardiging niet zo snap.
ik snap de verontwaardiging zover dat mensen gaan demonstreren, dat is iets wat we hebben afgesproken in europa. niet mee eens? laat je stem maar horen.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 00:26 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik zeg toch niet dat het terecht is, of dat ik het goedkeur ? Ik zeg alleen dat het was te verwachten en dat ik de hele verontwaardiging niet zo snap.
De verantwoordelijken voor wat dan? Papier en inkt?quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 00:28 schreef gelly het volgende:
Nou ja, dat moet ik die fundamentalisten wel nageven; ze pakken iig de verantwoordelijken zelf, en steken niet een willekeurige basisschool in de hens. Wat dat betreft zijn Nederlanders wel mietjes.
mietjes zijn mensen die je niet met de dood bedreigen?quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 00:28 schreef gelly het volgende:
Nou ja, dat moet ik die fundamentalisten wel nageven; ze pakken iig de verantwoordelijken zelf, en steken niet een willekeurige basisschool in de hens. Wat dat betreft zijn Nederlanders wel mietjes.
Nee, de verontwaardiging. Als je willens en wetens mensen provoceert van wie je weet dat er enkelen tussen zitten die zacht gezegd er niet blij mee zijn dan is verontwaardiging volkomen misplaatst. Overigens staan er best aardige tekeningen tussen moet ik zeggen.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 00:28 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Je snapt de verontwaardiging niet? Ik mag hopen dat je verbazing bedoelt.![]()
dus waar hebben we het dan over? kijk dat de religieuzen geen afbeelding van mohamed/allah mogen maken soit. maar dat de niet-religieuzen met de dood worden bedreigd snap ik niet zo goed.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 00:31 schreef gelly het volgende:
Overigens staan er best aardige tekeningen tussen moet ik zeggen.
Provoceren? Zo'n cartoon doet geen vlieg kwaad hoor.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 00:31 schreef gelly het volgende:
[..]
Nee, de verontwaardiging. Als je willens en wetens mensen provoceert van wie je weet dat er enkelen tussen zitten die zacht gezegd er niet blij mee zijn dan is verontwaardiging volkomen misplaatst. Overigens staan er best aardige tekeningen tussen moet ik zeggen.
Als je je verplaatst in de gedachtengang van een fundamentalist wordt het al een stuk begrijpelijker. Niet dat ik er begrip voor op kan brengen, maar ik snap dat anderen het niet kunnen waarderen. Moet je je aanpassen aan die fundamentalisten ? Nee. Moet je ze onnodig provoceren ? Nee.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 00:33 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dus waar hebben we het dan over? kijk dat de religieuzen geen afbeelding van mohamed/allah mogen maken soit. maar dat de niet-religieuzen met de dood worden bedreigd snap ik niet zo goed.
de extremistische fundamentalist, want daar gaat het hier over (dus de mensen die anderen met de dood bedreigen na een spotprent) mag je wat mij betreft best uiit de tent lokken dmv schriftelijke provocaties, helaas trap je daarmee ook op de ziel van de goedbedoelende gelovige. soit.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 00:36 schreef gelly het volgende:
[..]
Als je je verplaatst in de gedachtengang van een fundamentalist wordt het al een stuk begrijpelijker. Niet dat ik er begrip voor op kan brengen, maar ik snap dat anderen het niet kunnen waarderen. Moet je je aanpassen aan die fundamentalisten ? Nee. Moet je ze onnodig provoceren ? Nee.
En dat kan niet zonder mensen tegen het zere been te schoppen ?quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 00:37 schreef Vitalogy het volgende:
Wel als je je dagelijkse brood verdient met het ter discussie stellen van maatschappelijke vraagstukken.
't Is meer een kwestie van lange tenen. Van hier tot Kopenhagen.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 00:39 schreef gelly het volgende:
[..]
En dat kan niet zonder mensen tegen het zere been te schoppen ?
maar waarom is dat been zo zeer dan? omdat ze iets te fanatiek zijn misschien en dat dat best wel afentoe aan de kaak gesteld mag worden, zonder dat je daarbij voor je leven moet vrezen?quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 00:39 schreef gelly het volgende:
[..]
En dat kan niet zonder mensen tegen het zere been te schoppen ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |