abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33053615
Staat ze op het punt te gaan lachen pea4fun? Grappig die mond zo.
Misschien een idee om bij zulke ogen deze iets lichter te maken, zodat ze er meer uitspringen. Oortje rechts vind ik zonde, maar kan bij een snel portretje natuurlijk. Leuk koppie.
  dinsdag 13 december 2005 @ 20:57:07 #152
79550 Ymke
your ghost
pi_33053703
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 20:32 schreef Olio het volgende:
Leuk Ymke!

Bij de eerste muts foto lijkt het alsof het gezicht geknipt is, als je lang genoeg kijkt. Vind hier de blik wel het best.
De sepia foto heeft een raar frutseltje links van zijn neus, wat doorloopt naar de wang.
Van de kinderfoto's vind ik de 2e het mooist, maar mis ik inderdaad wat onscherpte,wat de foto wat plat maakt Dat was dus die andere

Nou ben jij weer
Nieuw, weer eens dichtbij:

[afbeelding]
ahhhhhhhhhhhhhh het kwartje valt , nu snap ik wat jij en froosje bedoelen als ze het over een platte foto hebben , het duurt ff maar het dringt langzaam door hier

Ik vind het weer een beauty, maar ergens zit er een raar bruin zweempje over (zie zn voorhoofd)

Hoe kom je toch altijd aan die leuke modellen? Ik zou best graag eens wat pubers willen fotografern , maar ja die heb ik niet voorhanden
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
  dinsdag 13 december 2005 @ 20:59:03 #153
79550 Ymke
your ghost
pi_33053771
Pea ik mis wat scherpte en de ogen vind ik wat dof , jammer van dat oor rechts dat er net niet helemaal opstaat
  dinsdag 13 december 2005 @ 21:54:03 #154
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_33055730
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 20:54 schreef Olio het volgende:
Staat ze op het punt te gaan lachen pea4fun? Grappig die mond zo.
Misschien een idee om bij zulke ogen deze iets lichter te maken, zodat ze er meer uitspringen. Oortje rechts vind ik zonde, maar kan bij een snel portretje natuurlijk. Leuk koppie.
Ze heeft een hele sterke overbite, vandaar dat haar mond zo vreemd staat, die is niet anders. Ogen iets lichter kan ik proberen, ik heb er verder weinig aan gedaan als omgezet van RAW naar jpg.
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
  dinsdag 13 december 2005 @ 21:55:41 #155
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_33055784
quote:
Op dinsdag 13 december 2005 20:59 schreef Ymke het volgende:
Pea ik mis wat scherpte en de ogen vind ik wat dof , jammer van dat oor rechts dat er net niet helemaal opstaat
Hij lijkt idd net niet helemaal scherp, misschien dat wat unsharp mask nog helpt. Het oor komt omdat het gewoon een point en shoot foto was, niet echt doordacht verder, maar vond hem wel grappig geworden.
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
pi_33107459

graag commentaar!

[ Bericht 28% gewijzigd door ide op 15-12-2005 17:43:55 ]
pi_33108022
Rare achtergrond, onscherp, niet mooi verlicht?
  donderdag 15 december 2005 @ 18:49:33 #158
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_33109170
quote:
Op donderdag 15 december 2005 17:37 schreef ide het volgende:
[afbeelding]
graag commentaar!
Um... het hoofd staat er niet helemaal op

Dat kan best spannend zijn, maar dat is het in dit geval niet. Ik denk dat je dan duidelijker moet kiezen wát je weg laat. Of precies de helft (maar zorg dan wel dat voorhoofd en kin er opstaat). Of één vierde. Maar in ieder geval wel een duidelijk deel. Nu mist je drie delen van het hoofd, en dat is niet te veel.
I am a black hole shitting into the void
pi_33110577
Bedankt, ik weet het ik ben een vreselijke prutser maar het is mooi om te horen hoe je jezelf kan verbeteren. Hoe weten jullie dit allemaal precies, veel boeken gelezen of?
pi_33111357
Nou om te zien dat ie onscherp is hoef je geen boeken gelezen te hebben. Neem aan dat je het zelf ook wel ziet?
Bekijk gewoon wat portretfoto's, en kijk wat je er mooi aan vindt, of juist niet. (bijvoorbeeld hier)
Vind je je foto zelf mooi?
pi_33132876
Ja ik ben niet blind maar vond hem toch wel aardig, maar was Gimmick zegt bijvoorbeeld dat wist ik allemaal niet. Die rare achtergrond is btw mijn kamermuur.
pi_33135305
Gizz, je bedoelt het ongetwijfeld niet zo, maar ik vind je niet zo vriendelijk overkomen. Het staacato opdreunen van minpunten klinkt al snel een stuk botter dan je ws bedoelt. Bovendien vind ik het nogaal meevallen. De foto is marginaal onscherp en zeker niet zo onscherp dat dat storend zou zijn imho. Hetzelfde geldt voor het licht (niet ideaal, maar ook niet afstotend lelijk) en de achtergrond.

@ide:probeer minder direct te belichten, bijvoorbeeld via een plafond of muur. Als je geen flitser hebt die je kunt richten, vouw er dan een tissue of een kartonnetje omheen, of zet je camera iets verder weg (als je een zoomlens hebt). Het idee van een half hoofd is best geinig, maar ik zou in ieder geval proberen de (helft van de) mond er helemaal op te zetten. Nu is de foto aan de onderkant te krap imho. En een neutrale achtergrond werkt vaak beter bijh portretten, tenzij de achtergrond iets toevoegt aan het beeld.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  vrijdag 16 december 2005 @ 15:34:03 #163
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_33136014
quote:
Op vrijdag 16 december 2005 13:55 schreef ide het volgende:
Ja ik ben niet blind maar vond hem toch wel aardig, maar was Gimmick zegt bijvoorbeeld dat wist ik allemaal niet. Die rare achtergrond is btw mijn kamermuur.
Hmm... maar wat ik zeg is geen wetmatigheid. Het is niet meer of minder dan mijn mening. Het is heel eenvoudig: als jij dit een mooie foto vind, dan heb jij helemaal gelijk. Als je alles op artistieke vrijheid gooit, dan bestaat er geen 'goed' of 'fout'.
I am a black hole shitting into the void
pi_33167454
Conclusie, ik heb de foto dus te enthousiast gecropt volgens jullie. Ik heb een simpele digitale camera (nikon 2200) maar ik ga wel eens aan de slag met dat indirecte geflits, misschien kan ik wel een spiegeltje onder een hoek van 45 graden voor de flits houden om het meer indirect te maken. Iig bedankt voor de tips!
  zaterdag 17 december 2005 @ 19:39:39 #165
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_33168478
quote:
Op zaterdag 17 december 2005 19:02 schreef ide het volgende:
Conclusie, ik heb de foto dus te enthousiast gecropt volgens jullie. Ik heb een simpele digitale camera (nikon 2200) maar ik ga wel eens aan de slag met dat indirecte geflits, misschien kan ik wel een spiegeltje onder een hoek van 45 graden voor de flits houden om het meer indirect te maken. Iig bedankt voor de tips!
ide,

Om ook anderen te laten leren van de verbeterpunten in je foto zou ik je willen vragen om die foto on line te laten, in ieder geval tot dit topic gesloten is. Nu zien ze alleen maar een rode X en daar leer je zo weinig van.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  zaterdag 17 december 2005 @ 19:41:54 #166
79550 Ymke
your ghost
pi_33168533
Of andere lichtbronnen gebruiken zodat je niet hoeft te flisten , ik probeer het nu met een grote felle lamp die ik op het plafond laat schijnen en een lamp van schuin boven naar benee, dan hoef ik niet te flitsen, het croppen , ach dat is ieder zn eigen stijl , speel er gewoon wat mee.
pi_33193636
Ymke nu als in gisteren?
Laat je ze even zien?

Gizz
pi_33194111
sorry ik had de foto online gezet op zo'n gratis site, maar deze is kennelijk gedeleate...
om een of andere reden vind ik de gecropte foto niet meer op mijn pc dus nu ongecropt.

http://storage.msn.com/x1(...)BYY9ZFUli3nO2oeCzIAg

[ Bericht 10% gewijzigd door Subhuman op 21-12-2005 12:19:39 (edit vanwege popup) ]
pi_33257131
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  dinsdag 20 december 2005 @ 21:21:38 #170
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_33257264
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 21:17 schreef Vliegvrager het volgende:
[afbeelding]
Beetje uit een sci-fi serie lijkt wel. Al vind ik de foto iets te licht daarvoor, van mij zou hij wat donkerder mogen, vooral de achtergrond
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  dinsdag 20 december 2005 @ 21:59:34 #171
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_33258836
Ik heb me eigenlijk nog helemaal niet bezig gehouden met echte portret-fotografie en ben dus ook nog niet veel in dit topic geweest. Hierbij een uitsnede van een foto die ik onlangs nam, zie het als een veredelde tvp.
Life is what you make it.
pi_33358084
Schanulleke heb je deze in zwart wit geprobeerd?
De kleuren op de achtergrond zijn nogal druk, misschien scheelt dat. Hij lijkt me sowieso wat aan de blauwe kant, ook het oogwit.
  donderdag 29 december 2005 @ 00:05:05 #173
68154 blackbully
olie doet wonderen op vuur
pi_33490702
[quote]Op donderdag 13 juli 2006 23:00 schreef freud het volgende:
Mijn stem voor FA heb je! Beetje rellen is goed. Viva la revolucion!
[/quote]
pi_33490805
Ze staat wel heel erg in het midden he
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_33490863
quote:
Op donderdag 29 december 2005 00:07 schreef PdeHoog het volgende:
Ze staat wel heel erg in het midden he
oi dat ligt nu wel aan de fotograaf en niet aan het model haha
Thank Drunk I'm a Goddess!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')