voor het verkleinen naar fok maatstaven gebruik ik paintshop pro 8quote:Op donderdag 2 maart 2006 22:10 schreef lostminds het volgende:
welk programma gebruik je dan?
misschien toch maar photoshop gaan gebruiken dan?quote:Op donderdag 2 maart 2006 22:14 schreef blackbully het volgende:
[..]
voor het verkleinen naar fok maatstaven gebruik ik paintshop pro 8
kun je makkelijk kader er om zetten en mijn nick er in smijten.
![]()
maar dit gaat zo lekker vlotquote:Op donderdag 2 maart 2006 22:21 schreef lostminds het volgende:
[..]
misschien toch maar photoshop gaan gebruiken dan?
zwart kader is zo gebeurd
image menu > canvas size > relative aanvinken > dikte van je kader opgeven > kleurtje kiezen
je moet dan wel ff opletten dat de dikte door twee gedeeld word
als je een kader van 50 pixels wilt dan moet je 100 invullen, de ene helft komt links en de andere rechts
zelfde voor boven en onder
en text is gewoon met de texttool aanklikken en typen
http://docsdb.semantica.nl/bordermaker/quote:Op donderdag 2 maart 2006 22:23 schreef blackbully het volgende:
[..]
maar dit gaat zo lekker vlot![]()
ik weet wel dat het beter kan maar het blijft een klein F#K fototje natuurlijk en aangezien ik hem maar 1 keer plaats op 1 plaats. heb ik niet veel zin om daar aandacht aan te schenken. (wat ben ik lui he)
maar ga het onthouden. en mocht ik me een keer stierk\lijk vervelen dan probeer ik het wel een keer op een nette manier.
(of een keer een action voor aanmaken. kan dat? kader en tekst maken in een action? )
okee, nu ga ik misschine met een heel hard oordeel komen, maar ik vind deze foto niet mooi.quote:
hm...quote:Op donderdag 9 maart 2006 23:26 schreef blackbully het volgende:
ander makupje, andere houding, zelfde modelletje,
ach ja
nieuw fototje
[afbeelding]
Tis geen hard oordeel hoorquote:Op vrijdag 10 maart 2006 08:03 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
okee, nu ga ik misschine met een heel hard oordeel komen, maar ik vind deze foto niet mooi.
Ik heb in de SC gelezen dat je een boek over make up en making faces hebt gekocht en dat je aan de hand daarvan deze foto hebt gemaakt. Mag ik opmaken dat je een zware donkere beetje 'druggie' make up en foto wou neerzetten? Zoja dan ha je het wat meer moeten overdrijven, zo nee dan had je je make up met name onder je ogen moeten bijwerken of minder zwaar moeten maken.
Ik vind de kleuren van de foto te grauw, de uitdrukking levenloos en de flitsschaduw veel te hard. En je bustier drukt je tieten wel heel raar omhoog zo
misschien was de foto beter geweest als je je kin iets had laten zakken en alleen met je ogen dwars door de camera had gekeken.
sorrie voor de gezouten kritiek, maar het is dan ook alleen maar mijn mening hoor
de tweede foto vind ik erg goed, lekker scherp. ik zou er persoonlijk alleen veel meer contrast in hebben gegooid
quote:Op vrijdag 10 maart 2006 11:49 schreef Puckzzz het volgende:
corset...dat woord zocht ik, ik kan die dingen niet aan, dan leunt mijn kin op mijn tieten
maar afgezien van de kleding en make up, denk ik dat jullie wel iets meer rekening hadden moeten houden met de enorme flitsschaduw, een lamp vanaf de andere kant op de achterwand richten had denk ik al een hoop gescheeld.
is BB er trouwens ook, ik heb nieuws over die Bandfoto...
Dan zet je effe die ontvochtiger naast zijn hoofd op standje kurkdroog.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 12:04 schreef prupke het volgende:
[..]
bb is er bijna. ik moet hem ff wakker maken.
De volgende keer zet ik hem uitquote:Op vrijdag 10 maart 2006 12:07 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Dan zet je effe die ontvochtiger naast zijn hoofd op standje kurkdroog.
Ik zat er in iedergeval rechtop in bed door.![]()
![]()
ik las dat gisteren het bier al vrij vroeg op was...ik gok dat er niet veel vocht meer aanwezig is...quote:Op vrijdag 10 maart 2006 12:07 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Dan zet je effe die ontvochtiger naast zijn hoofd op standje kurkdroog.
Ik zat er in iedergeval rechtop in bed door.![]()
![]()
Maar een herrie dat dat ding maakt... Soort Chinook naast je kop.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 12:10 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
ik las dat gisteren het bier al vrij vroeg op was...ik gok dat er niet veel vocht meer aanwezig is...
quote:Op vrijdag 10 maart 2006 15:38 schreef Re het volgende:
goeie foto. wel beetje spookie, misschien vierkant croppen, ene oortje stoort nu beetje
ja primaquote:Op vrijdag 10 maart 2006 15:57 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
[afbeelding]
Ik heb em iets aangepast (beide oren weggeshopped). Ik houd het liefst de breedte-hoogteverhouding zoals die is.
tsja dan is het toch een kwestie van je model goed regiseren...vooropgesteld dat ze begrijpen wat je bedoelt en naar je luisterenquote:Op dinsdag 14 maart 2006 14:36 schreef Rvber het volgende:
De buik weet ik, maar dit deed ze de gehel tijd helaas
Kon je dat niet effen met Gaffa-tape op haar rug straktrekken?? Door ze in de modewereld ook. Effe op de rug strak trekken en vast tapen. Ik weet niet of het prettig is om het daarna weer van haar rug te pulken.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 14:36 schreef Rvber het volgende:
De buik weet ik, maar dit deed ze de gehel tijd helaas
*proest*quote:Op dinsdag 14 maart 2006 14:45 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Kon je dat niet effen met Gaffa-tape op haar rug straktrekken?? Door ze in de modewereld ook. Effe op de rug strak trekken en vast tapen. Ik weet niet of het prettig is om het daarna weer van haar rug te pulken.![]()
*lijmpistool en nietapparaat in orde maakt*quote:Op dinsdag 14 maart 2006 14:47 schreef Kleintje het volgende:
[..]
*proest*
Kan je dan bij onze shoot mijn hele lichaam ff strak trekken????
dat is ook wel zo, het is zo'n beetje de meest onflateuse houding die je aan kan nemen, helemaal in een jeans met riem. en ze is niet dik ofzo want dan zouden er wel rolletjes over haar riem hangen. maar ik kijk er gewoon een beetje vreemd tegenaan.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 14:45 schreef ScienceFriction het volgende:
Is die buik niet een logisch gevolg van de houding? Volgens mij ziet het er bij iedereen zo uit.
Da's inderdaad belangrijk. Niet alle modellen zijn professionals en niet iedereen kan dus van die bijna onmogelijke houdingen etaleren. Als je zelf de houdingen uitprobeert weet je ook wat je van je model kunt verwachten en hoe je hem of haar moet sturen richting de "juiste" pose.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 14:51 schreef Kleintje het volgende:
Als het model haar rug holler had gemaakt dan had ze haar bovenlichaam meer gestrekt en dan heb je er al minder last van...
kwestie van zelf als fotograaf je poses uitproberen...
Ben je wel gelijk van je ongewenste haar af...quote:Op dinsdag 14 maart 2006 14:45 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Kon je dat niet effen met Gaffa-tape op haar rug straktrekken?? Door ze in de modewereld ook. Effe op de rug strak trekken en vast tapen. Ik weet niet of het prettig is om het daarna weer van haar rug te pulken.![]()
zie het niet als kritiek op je foto, die is technisch gewoon okee.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 16:26 schreef Rvber het volgende:
Ik ben het helemaal met jullie eens, alleen is en blijft het nadeel van analoog fotograferen, dat je later pas ziet wat het resultaat is.
Even niet opletten bij het afdrukken, en je bent weg.
quote:Op dinsdag 14 maart 2006 16:45 schreef Rvber het volgende:
Daar was ik ondertussen achter, maar dat keuvelen maakt je onbewust scherp op de details en daar hou ik wel van.
Laat ik het zo stellen dan, laten wij die foto overmaken, en dan zal ik er voor zorgen dat dit niet nog een keer gebeurd![]()
![]()
Maar, maar maar ik dacht dat jij helemaal geen Hanna Tokkie uiterlijk hadquote:Op dinsdag 14 maart 2006 16:52 schreef Puckzzz het volgende:
[..]nee bij mij gaat het jasje dicht, die rol heeft niemand behoefte aan om naar te kijken
gelukkig ben ik fotograaf en geen model![]()
Dan ga ik het ff hardop zeggen...quote:Op dinsdag 14 maart 2006 16:52 schreef Puckzzz het volgende:
[..]nee bij mij gaat het jasje dicht, die rol heeft niemand behoefte aan om naar te kijken
gelukkig ben ik fotograaf en geen model![]()
Dit was mooi geweest als close up, met een schemerlamp schuin boven het gezicht waardoor je een scherp contrast krijgt en mooie slagschaduwen. Maar ja, het is een piercingshop en geen fotostudioquote:Op dinsdag 14 maart 2006 18:31 schreef snopprinses het volgende:
[afbeelding]
@ een piercingshop vanmiddag
Iets van rechts croppen dan zou ik hem nog mooier vinden denk ik. En voor een foto uit een Mobieltje is het een sterke foto.quote:Op woensdag 15 maart 2006 08:19 schreef Rvber het volgende:
Een beetje onscherp, maar dat mag deze foto wel hebben. mooi zwart/wit, en goede look en pose. jammer van het plukje haarbij de mond.
Ik vind deze foto absoluut iets hebben. TOPPER, jammer dat die met een phone is gemaakt
Zo waar...quote:Op woensdag 15 maart 2006 10:16 schreef HMaster-II het volgende:
Enne welkom hier op FOT "Het gezeligste kliekje van NederFok!"![]()
Dan gaat ie ermee sms-enquote:Op woensdag 15 maart 2006 10:24 schreef Puckzzz het volgende:
Nette foto Re...maar (sorrie) daar is ook alles mee gezegd imho. Hij heeft niet echt iets spannends ofzo.
De foto van Maxcre8 daarentegen wel. Dat dat tegenwoordig uit een foon kan komen zeg...ben benieuwd wat je doet als je een 'echte' camera vast hebt....
Ben het eens met de rest, voor een mobieltje een superplaat. Als hij met een gewone cam was gemaakt zou ik nog wel zeggen dat ik hem in het gezich wat wit uitgebeten vind. Vroeg me ook af of hij flink gecropt was, maar das allemaal mierenneukerijquote:Op woensdag 15 maart 2006 01:55 schreef Maxcre8 het volgende:
Mn eerste post, en ik zal direct maar een portretje plaatsen gemaakt met mn phone
Ben benieuwd wat ik allemaal hier op dit forum zal vinden![]()
[afbeelding]
Ziet er erg mooi uit. Een beetje een grainy effect (doordat het een phone photo is), wat de foto wat rauwer maakt en mooi dus. De blik is goed, niet recht de camera in, maar juist een wat voyeuristische plaat.quote:Op woensdag 15 maart 2006 01:55 schreef Maxcre8 het volgende:
Mn eerste post, en ik zal direct maar een portretje plaatsen gemaakt met mn phone
Ben benieuwd wat ik allemaal hier op dit forum zal vinden![]()
[afbeelding]
Helpt dit je iets Puckzzz ??quote:Op woensdag 15 maart 2006 13:51 schreef Puckzzz het volgende:
ik snap alleen dat gebeuren bij haar schouder niet...ik heb er goed naar gekeken maar hoe zit dat nou?
een man die t een vrouw moet uitleggenquote:Op woensdag 15 maart 2006 14:07 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Helpt dit je iets Puckzzz ??![]()
[afbeelding]
quote:Op woensdag 15 maart 2006 14:09 schreef Ynske het volgende:
[..]
een man die t een vrouw moet uitleggen
Het lijkt nu net zo'n "Drank maakt meer kapot dan je lief is" poster...quote:Op woensdag 15 maart 2006 14:22 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
ja sowwie maar ik zag dat nu eenmaal
![]()
Ik ga vandaag voor extra credits.quote:
Laat de tussentijd je niet tegenhouden om ons af en toe te verrassen met wat er uit je GSM komtquote:Op woensdag 15 maart 2006 17:18 schreef Maxcre8 het volgende:
HAHA ow my.. thanxz allemaal voor de reacties!!. tof dat jullie hier gewoon typen wat je denkt
![]()
wat betreft mn phone.. helaas heb ik op het moment even niks anders.. maar als het mee zit eind van de maand weer n nieuwe cam![]()
privegesprekken hoeven echt niet hoorquote:Op woensdag 15 maart 2006 21:43 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Laat de tussentijd je niet tegenhouden om ons af en toe te verrassen met wat er uit je GSM komt
hijeuhm doet t nietquote:Op donderdag 16 maart 2006 14:36 schreef Rvber het volgende:
Hier nog eentje van ongeveer een jaar geleden.
[afbeelding]
Niks aan de foto veranderd behalve de kleur.
Nope die link heeft een [ en ] teveel maar is ook stuk.quote:
wat een smeerpijpie hequote:Op vrijdag 17 maart 2006 21:18 schreef moussy het volgende:
Van de week gemaakt tijdens het eten...
[afbeelding]
[afbeelding]
Van de 2de foto vind ik eigenlijk dat het stukje hond er af moet, maar ik ben helaas geen goede soeper.
het enige kleine puntje is dat d'r kin net dat kleine stukje niet zichtbaar is wat haar gezicht een beetje vreemd maaktquote:Op zaterdag 18 maart 2006 11:42 schreef Astridj0h het volgende:
Na nieuwe bewerkinkje vond ik hem toch wel post waardig geworden. (Zo ziet ze er overigens in het dageljiks leven niet echt uit hoor haha)
[afbeelding]
Zeker post waardig. Goed gedaan, vind het een pakkende foto.quote:Op zaterdag 18 maart 2006 11:42 schreef Astridj0h het volgende:
Na nieuwe bewerkinkje vond ik hem toch wel post waardig geworden.
[afbeelding]
Mooi modelquote:
mooiquote:Op zondag 19 maart 2006 12:20 schreef elmarz het volgende:
Portretje gister gemaakt:
[afbeelding]
Grtz,
el Marz
Mooie foto, goede pose, een mooi haar dat de foto extra flair geeft. Ik ben het verder met EchnaDarr eens dat er wat meer contrast in de foto had gemogen. Dat maakt de foto wat meer levendig (het is nu een echte glamourfoto)quote:Op zondag 19 maart 2006 12:20 schreef elmarz het volgende:
Portretje gister gemaakt:
[afbeelding]
Grtz,
el Marz
Ik denk dat het hem niet eens was opgevallen. Meestal zie ik dat soort dingen ook pas als ik er op gewezen wordt. Maar een beetje oplichten net PS is wel een goed idee, ja.quote:Op zondag 19 maart 2006 15:57 schreef Re het volgende:
zou wel wat doen aan de verkleuring onder haar ogen of dat moet de bedoeling zijn geweest ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |