Leuke dingen hoeven toch niet duur te zijn?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 21:50 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik ben op zich niet arm, maar ik maak me altijd zorgen als er meer geld weggaat dan binnenkomt, dat is wat ik bedoel. je moet leuke dingen kunnen doen zonder erbij na te denken, maar je geld moet niet minder worden.
Ja, ik dat topic heb ik ook gelezenquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 21:58 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Apart topic voor iemand die niet zo lang geleden nog vertelde hoeveel hij per maand apart zet om te sparen. Als je het zo vervelend vindt dat je niet kunt doen wat je wilt, kun je misschien ook minder sparen. Spaar een maand wat minder en ga gewoon uit als je dat wilt.
Juist. Mijn idee. En als ik aan mijn limiet kom, dan leen ik toch gewoon tegen vrijwel geen rente bij de IBG? Nu ik erover nadenk is dat de verkeerde volgorde, eerst mijn krediet tegen 8% volledig benutten en dan pas bij de IBG aankloppen.quote:
Praat met mijn vriendin zou ik zeggenquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 22:00 schreef Alicey het volgende:
Ik denk dat je niet moet vergeten dat geld alleen niet gelukkig maakt. Daarom heb ik ook een zeiljacht.
ik zal dat eens proberen , bedank voor de tipquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 21:58 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Apart topic voor iemand die niet zo lang geleden nog vertelde hoeveel hij per maand apart zet om te sparen. Als je het zo vervelend vindt dat je niet kunt doen wat je wilt, kun je misschien ook minder sparen. Spaar een maand wat minder en ga gewoon uit als je dat wilt.
quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 21:53 schreef Five_Horizons het volgende:
(verder mag er gewoon serieus gereageerd worden, overigens)
rood staan zal ik nooit doen..quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 22:01 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Juist. Mijn idee. En als ik aan mijn limiet kom, dan leen ik toch gewoon tegen vrijwel geen rente bij de IBG? Nu ik erover nadenk is dat de verkeerde volgorde, eerst mijn krediet tegen 8% volledig benutten en dan pas bij de IBG aankloppen.
Misschien moet je dat ook eens tegen je mede-mod Alicey zeggen? Meten met twee maten is mode zeker.quote:
Voor de laatste keer: ON TOPIC!quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 22:04 schreef Pizza_Shooter het volgende:
[..]
Misschien moet je dat ook eens tegen je mede-mod Alicey zeggen? Meten met twee maten is mode zeker.
Dat mag hier niet gezegd worden van de moderator. Foeiquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 22:16 schreef Repeat het volgende:
geen audi kopen scheelt al iig
nieuwe audi a4
zo karig is je salaris dan niet hoor
dat gaat buiten mn normale budget om, voor autos heb ik een special potje dus doet niet ter zake in dit topic.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 22:16 schreef Repeat het volgende:
geen audi kopen scheelt al iig
nieuwe audi a4
zo karig is je salaris dan niet hoor
Natuurlijk doet dat ter zake! Want als jij geld opzij kunt zetten om zo'n dure bak te kopen, is er echt geen sprake van een 'karig' loon waarvan jij 'moet' rondkomen.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 22:34 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
dat gaat buiten mn normale budget om, voor autos heb ik een special potje dus doet niet ter zake in dit topic.
als je van dat potje dan es andere dingen gaat doen, hoef je niet zo karig te leven.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 22:34 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
dat gaat buiten mn normale budget om, voor autos heb ik een special potje dus doet niet ter zake in dit topic.
Studeren en lenen bij de IBG!quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 21:56 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik wil graag tips en truuks hoe toch lekker te leven zonder dat je constant moet bugetteren. maar vooral ook hoe de andere fokkers het doen. lekker leven zonder constant zorgen te hebben dat je in de financiele prblemen komt.
quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 22:34 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
Precies. Ik heb ook een auto die eik veels te duur is in het onderhoud en al helemaal in het benzineverbruik als ik hem flink op zn staart trap (lees: 1 op 2quote:Niks 'moeten'. Het is allemaal een kwestie van keuzes maken. Als jij in een dure auto wil rijden, kunnen andere dingen niet. Als jij heel veel plezier hebt van die auto, dan is het een goede keus. Maar als je het gevoel hebt dat je er te veel andere dingen voor moet laten, koop dan niet zo'n dure auto. Simpel zat. Niet zo zeuren.
ok Lienekien, ik ben wel benieuwd hoe jij het doet dan. Je hebt wel aanmerkingen enzo, maar hoe jij dat dan, leuk leven zonder dat je de hele tijd eraan moet denken hoe duur alles wel niet is.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 22:54 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Natuurlijk doet dat ter zake! Want als jij geld opzij kunt zetten om zo'n dure bak te kopen, is er echt geen sprake van een 'karig' loon waarvan jij 'moet' rondkomen.
Niks 'moeten'. Het is allemaal een kwestie van keuzes maken. Als jij in een dure auto wil rijden, kunnen andere dingen niet. Als jij heel veel plezier hebt van die auto, dan is het een goede keus. Maar als je het gevoel hebt dat je er te veel andere dingen voor moet laten, koop dan niet zo'n dure auto. Simpel zat. Niet zo zeuren.
dat is korte termijn politiek. 50k lijkt leuk om te verbrassen, maar het gaat er niet om om al je geld te verbrassen, maar om leuk te leven zonder dat je spaarpotjes hoeft aan te spreken, terwijl je dus wel structureel blijft sparen.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 12:52 schreef Repeat het volgende:
LEES DAN BHFH!!!
Koop geen dure audi van 50k en je houdt dat geld allemaal over om andere dingen van te doen. OPGELOST!!!! met dat geld kan je dan ineens heel riant leven hoor.
Het is of of, jij wilt kennelijk en en.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 13:00 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
dan kun je later geen huis kopen, bovendien heb je geld nodig voor je pensioen en voor slechte tijden.
tegenwoordig kun je als alleenstaande zoder eigen geld en een minimumloon geen eigen huis meer kopen.quote:Op zaterdag 29 oktober 2005 13:01 schreef Repeat het volgende:
een huis betaal je ook niet cash, daar neem je een hypotheek voor, heb je dus ook geen potje voor nodig. En tuurlijk moet je ook wat sparen voor mindere tijden ed, maar als je zoveel spaart dat je niks meer overhoudt, dan is het toch logisch waar het probleem zit.
in principe zon 500 , maar daar zit ook afschrijving van mn auto bijin en dus mn pensioenvoorziening en kosten voor de toekomstige hypotheek. Ik heb die 500 niet eens gered dit jaar gemiddeld, omdat de kosten voor het wonen nogal tegenvielen bijvoorbeeld. Zo moet ik nu een elektriciteitsrekening betalen van 500 euroquote:Op zaterdag 29 oktober 2005 13:03 schreef vosss het volgende:
Hoeveel per maand spaar je dan als ik vraen mag BHFH?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |