abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 21:44:14 #1
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_31765666
ik ben een beetje aan het orienteren op een nieuwe middeklasse auto. Ik heb besloten voorlopig nog niks anders te kopen, maar wel binnen nu en 2 jaar) maar ik heb dus wat auto's bekeken, mercedes c-klasse, alfa 159 en ik heb vanbdaag dus ook een audi a4 gezien van het nieuwe model. Ik vind dat dus een erg mooie auto. zeer strak in het vel, prachtig afgewerkt en de motoren lijken ook heel goed. ik denk dan aan de 140pk 4 cyl dieselmotor, of de 200pk fsi turbobenzine motor. De benzine motor lijkt verassend zuinig en rijdt bijzonder goed en stil ervoer ik vandaag.

Wie heeft er meer ervaringen mee? Ik heb dus bekeken de avant (bakkers-) uitvoering met 200 pk fsi motor, 6 bak en sportline pakket, er zat ook navigatie in enzo. onderstaande dus, ik vond het een erg mooie auto kwalitatief gezien leek het de beste auto die ik ooit gezien heb,. De prijzen leken mij vrij redelijk en er viel te praten over de prijs begreep ik.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_31765688
Een tijdje geleden was je nog aan het kijken naar een Mercedes C-klasse.

Maar de Audi is je van het uiteraard.
Ik post om het posten.
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 21:46:02 #3
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_31765714
Ik vind de uitstraling van een Audi iig al een stuk positiever dan die van een mercedes
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 21:47:16 #4
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_31765746
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 21:46 schreef HAL9000S het volgende:
Ik vind de uitstraling van een Audi iig al een stuk positiever dan die van een mercedes
Yeah. Mooie bak hoor, die Audi.
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 21:47:27 #5
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_31765753
ik heb de tijd, dus ik kijk wat rond als ik de tijd heb. ik blijf nog wel een jaartje in mn panda rijden voorlopig, maar ben wat aant rond kijken alvast. de kwaliteit van deze auto leek indrukwekkend. erg fraai, alles op de milimeter nauwkeurig gemonteerd, veel beter dan bij mercedes of vw bijvoorbeeld
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 21:47:33 #6
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_31765755
ik weet niet of het je gaat lukken van je karige salaris

rond komen van een karig salaris..
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 21:50:34 #7
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_31765835
Maar je gaat eventueel voor het station-model?? Da's sowieso zonde IMHO, het 'normale' A4 model is zoveel mooier. Ik zou iig zeker voor de audi gaan... mercedes is 'fout' en vw zo gewoontjes
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 22:00:28 #8
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_31766094
ik vraag me af hoe het met de inruilwaarde zit ook, ik hoor altijd dat de stationwagen veel makkelijker is goed in te ruilen. bovendien vind ik het wel handiger dan de berline (lekker veel kofferruimte) en ik zit in dubio of ik een bezine of diesel moet nemen. diesel rijdt doorgaans prettiger, maar als ik weer terugga naar nederland betaal je je scheel aan wegenbelasting en de 200pk benzineversie rijdt bijna net zo goed als een diesel qua koppel. en is tevens behoorlijk zuinig te rijden.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_31766158
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 22:00 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
ik vraag me af hoe het met de inruilwaarde zit ook, ik hoor altijd dat de stationwagen veel makkelijker is goed in te ruilen. en ik zzit in dubio of ik een bezine of diesel moet nemen. diesel rijdt doorgaans prettiger, maar als ik weer terugga naar nederland betaal je je scheel aan wegenbelasting en de 200pk benzineversie rijdt bijna net zo goed als een diesel qua koppel. en is tevens behoorlijk zuinig te rijden.
Inruilwaarde is meestal dik in orde met Audi's, die degraderen niet zo snel.

Omdat ze over het algemeen ook niet gebruikt worden als taxi bakken.

Sja, diesel of benzine. Wij hebben een 3.0 TDI, en dat is flink pittig kan ik je vertellen. 225pk, 0-100 in 7 seconden, EN natuurlijk 1000km op een tank gemiddeld.
Ik post om het posten.
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 22:07:45 #10
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_31766289
de 2.0 fsit rijdt ook 245 en ook 0-100 in 7.2 sec.. en toch 2000 toeren maar in 6 bij 120. de diesel in natuurlijk zuiniger (ik denk dan aan de 140pk tdi) maar het is de vraag of dat voor mij rendabel is met mijn 20k per jaar. In belgie waarschijnlijk wel, maar in nl zeker niet.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_31766336
Die 3.0 TDI is overigens in een A6, niet onbelangrijk aangezien dat ding zo'n 200kg meer weegt dacht ik.

En ja, ga anders lekker voor de benzine? Nog pittiger, niet echt onzuinig, goedkoper in aanschaf en in de belasting.
Ik post om het posten.
pi_31766352
Mag ik hem van je overkopen als hij na drie jaar is afgeschreven?
pi_31766454
een van de beste auto's waar ik ooit in gereden heb!
rijd beter en leuker dan de A6!!!
De A4 is een erg comfortabele auto, maar is ook erg sportief mee te rijden auto zit idd echt in elkaar, materiaalgebruik, hoe het in elkaar is gezet is erg goed......
De 2.0t is een van de beste motoren in de A4 tenzij je overstapt maar de 3.2 of hoger.....
Snel en soepel in vrijwel elk toerental waar je je ook in begeeft, en best nog wel zuinig

Van de diesels is de 3.0 de beste, een klasse apart
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 22:14:41 #14
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_31766463
ik word overigens wel een beetje depri van al die grijstinten en zal wel een wat vrolijker kleurtje nemen, ik denk aan donkergroen of blauw metallic dan ofzo bij die auto.

deze uitvoering heb ik dus gezien precies. het model is mooi in balans, voor een stationkar erg mooi vond ik qua lijn.

[ Bericht 16% gewijzigd door BloodhoundFromHell op 28-10-2005 22:22:23 ]
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_31766537
enige nadeel vind ik is dat ie verschrikkelijk klein is...
pi_31766549
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 22:17 schreef Repeat het volgende:
enige nadeel vind ik is dat ie verschrikkelijk klein islijkt...
Ik post om het posten.
pi_31766555
nee "is" was goed hoor
pi_31766589
Overigens, vandaag even de 3.0 TDI op z'n staart getrapt, mooi geluid man.
Gewoon een ongekent hoog geluid voor een diesel bij 6000(!!) toeren.

Maar nu voel ik me net weer een klein kindje.
Ik post om het posten.
pi_31766673
6000rpm in de tdi?

je weet zeker dat je niet toevallig een benzine 3 liter hebt gereden oid?
pi_31766760
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 22:22 schreef Repeat het volgende:
6000rpm in de tdi?

je weet zeker dat je niet toevallig een benzine 3 liter hebt gereden oid?


Dat was dan ook het maximale wat er uitgeperst kan worden, maar is wel haalbaar.

Jij loopt nog met diesel in je hoofd rond a la; jaren tachtig Suzuki diesel met het geluid waar een traktor zich voor schaamt, en toeren waar een grasmaaier niet eens jaloers op is.
Ik post om het posten.
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 22:25:48 #21
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_31766788
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 22:17 schreef Furious het volgende:

[..]

juist een voordeel vind ik. hij lijkt mooi compact en niet log en groot. toch is hij behoorlijk ruim en ook de kofferruimte is groot. 200pk is verder een mooi bvermogen , niet overdreven veel,maar je komt ook nooit tekort. je kan die auto lekker lui rijden.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_31766877
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 22:25 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

juist een voordeel vind ik. hij lijkt mooi compact en niet log en groot. toch is hij behoorlijk ruim en ook de kofferruimte is groot.
En! Je hebt natuurlijk gewoon stijl als je in een Audi rondrijdt, maar je laat je niet duidelijk aanwezig zijn, stijlloze mensen pakken een average (fugly, imo) BMW.
Ik post om het posten.
pi_31766969
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 22:19 schreef Furious het volgende:
Overigens, vandaag even de 3.0 TDI op z'n staart getrapt, mooi geluid man.
Gewoon een ongekent hoog geluid voor een diesel bij 6000(!!) toeren.

Maar nu voel ik me net weer een klein kindje.
motor slopen noemen ze dat
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_31766997
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 22:31 schreef ThaFreak het volgende:

[..]

motor slopen noemen ze dat
Ja? Wel typisch als de Audi dat toelaat in Sport-mode dan met een automaat.

Nee dus.
Ik post om het posten.
pi_31767042
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 22:24 schreef Furious het volgende:

[..]



Dat was dan ook het maximale wat er uitgeperst kan worden, maar is wel haalbaar.

Jij loopt nog met diesel in je hoofd rond a la; jaren tachtig Suzuki diesel met het geluid waar een traktor zich voor schaamt, en toeren waar een grasmaaier niet eens jaloers op is.
erm dat ding levert zn max vermogen bij 4000 toeren hoor

check jij dit plaatje es:



en let dan eens op die toerenteller, dat draait geen 6k


tenzij vet in het rood (als dat al kan), maar dan ga je er echt niet harder door en verneuk je je blok dik.

Maar ik denk dat je voordat je bij de 6k zit allang in de toerenbegrenzer vliegt...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')