Pm, je kunt het zo eng maken als je zelf wilt en er is geen vaste regel dat je geen prutje mag geven als je ook stukjes geeft.
Ik doe beide en dat bevalt wel. Stukjes omdat ik het leuk en leerzaam voor haar vind en omdat ik hoop dat ze zo een goede band met voedsel en eten krijgt (ik ben een muts op dat gebied, maar een goede, respectvolle voeding is in mijn ogen de basis van alles) en omdat ik waarde hecht aan de andere dingen die ze hierdoor leert.
En prakjes omdat ik een kookfan ben en ik kan genieten van een avond in de keuken staan en 70 blokjes biologische bevroren babyvoeding maken
![]()
Trouwens, kokhalsen heeft ze tot nu toe alleen maar gedaan na een door mij in haar mond gestopt beetje prut. Die banaan heeft ze zelf onder controle, zo'n beetje dikvloeibaar spul voelt veel vreemder en is moeilijker weg te krijgen en daar ging ze in het begin wel van kokhalsen.
Het gaat me makkelijker af dan ik had gedacht, ik was ook "bang" voor stikken e.d., maar als je gewoon doet wat jij en je kind leuk vinden dan gaat het heel geleidelijk.