goed gekookte / gestoomde ( doen wij ) worteltjes zijn zeker een aanrader. Merlijn kon die al heel snel goed wegwerken en is er ondertussen helemaal verzot op.quote:Op donderdag 25 januari 2007 21:07 schreef poemojn het volgende:
Probeer anders eens gewoon een worteltje Belana? Liga is klef plakkerig spul, daar hebben wel meer baby's moeite mee.
Merlijn ookquote:Op vrijdag 26 januari 2007 12:47 schreef bixister het volgende:
succes, worteltjes vond ik ook altijd heel geschikt. anna is ook een schrokop trouwens. nog steeds.![]()
haha zelfs 't bord opeten! 't lijkt koekiemonster wel.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 12:49 schreef Magneet het volgende:
[..]
Merlijn ookdat bord wat op de foto staat wat eerder in dit topic was meen ik helemaal op toen hij klaar was
allergieën zeggen ze, daar is meer kans op.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 17:43 schreef Bass-Miss het volgende:
Is er eigenlijk veel op tegen om kindjes jonger dan zes maanden op groenten te laten sabbelen?
Buiten dat niet echt iets dacht ik, he?quote:Op vrijdag 26 januari 2007 18:25 schreef Belana het volgende:
[..]
allergieën zeggen ze, daar is meer kans op.
Nee, dacht ook van niet. Als Fons echt interesse toont zou ik beginnen met iets sappigs waar hij niet te grote stukken van af kan bijten. Lucie brabbelt iets dat op 'peer' lijktquote:Op vrijdag 26 januari 2007 18:27 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Buiten dat niet echt iets dacht ik, he?
Hij smakt als wij eten, en hij was meteen stil toen we hem gisteren die wortel gaven, maar zijne motoriek trekt er nog niet op.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 18:33 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Nee, dacht ook van niet. Als Fons echt interesse toont zou ik beginnen met iets sappigs waar hij niet te grote stukken van af kan bijten. Lucie brabbelt iets dat op 'peer' lijkt![]()
Mikael neemt ook hele grote happen. Maar die sabbelt er net zo lag op tot het helemaal uit elkaar valt. En soms probeert ie het wel weg te slikken dan kokhalst hij een keer en dan weet ie weer dat dat dus niet kan.quote:Op zondag 4 februari 2007 10:15 schreef Belana het volgende:
Ik begrijp toch niet hoe jullie kinderen dat nou doen hoorEzra hapt enorme stukken en stikt daar dus in zowat en ik voel me er zo naar bij. hebben jullie dat nou helemaal niet?
Ik ben er dus ook maar mee gestopt, want of ik doe iets fout ofzo, of ik ben te bang
heb ff je post meegenomen hierheen vanuit het babietjestopic.quote:Op zondag 4 februari 2007 10:47 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Als je nou een liga probeert. DAt valt zo uit elkaar als ze dat in de mond hebben.
Ja als het niet wil dan wil het (nog) niet. Ik heb Mika gister geprobeert een broodkorst te geven. Die propt ie dus ook helemaal tegelijk naar binnen. Die krijgt ie voorlopig dus ook even nog niet. Probeer het over een maandje nog wel eensquote:Op zondag 4 februari 2007 10:57 schreef Belana het volgende:
ja het ene kind is het andere niet he... thanks. soms heb je zo dingen in je hoofd zitten hoe je ze wilt doen en als dat dan niet gaat he.. dat voelt rot. dat is het denk ik. want wat maakt het uiteindelijk uit eigenlijk? waar maak ik me nou eigenlijk druk om? muts... (ik dus)
quote:Op zondag 4 februari 2007 11:07 schreef Belana het volgende:
ja, het is met Ezra altijd allemaal vlug vlug. zijn flessen gaan ook binnen 5 minuten naar binnen (240 cc) het is altijd al een schrokop geweest. ik wacht er gewoon mee allemaal. nu besloten. geen angst toestanden meer.
Ik vond die foto's van Mika zo mooi trouwens met die banaan MeNicole
Normaal krijgt ie die broodkorst niet hoor. Dat was om even te proberen. Hij krijgt normaal alleen een stuk fruit en daarna de fles. Hij krijgt wat ie hebben mag. Maar het smaakt hem allemaal zo lekker dus af en toe krijgt ie wel meer fruit dan een peer of banaan of appel. Dan eet ie er zo 2 opquote:Op zondag 4 februari 2007 11:26 schreef owlet het volgende:
[..]
![]()
En Mika is inderdaad errug lief, zo lekker etend. Al schrok ik echt van hoeveel hij eet, als ik dat bij Ronja aan zou bieden zou ze halverwege de dag voor pampus liggen denk ik
![]()
Liga plakt enorm aan het verhemelte. Juist iets om in te 'stikken' als het losschiet. In de (pre)logopedie wordt het dan ook weleens gebruikt om een wurgreflex op te wekken.quote:Op zondag 4 februari 2007 10:54 schreef Belana het volgende:
[..]
heb ff je post meegenomen hierheen vanuit het babietjestopic.
Joh, zelfs daar stikt ie half in, probeert constant enorme brokken door te slikken en zo makkelijk valt liga niet uit elkaar duswant dat dacht ik ook.
Nou, ik denk dat het ook wel gewoon mijn angst is eigenlijk, bang dat ie stikt. Ik voel me zo machteloos als ie zo aan het kokhalzen is. Als ie wel ergens echt in zou stikken kan ik niks doen echt voor mijn gevoel. ik weet wel dat daar methodes voor zijn, maar wat als dat niet lukt en mijn kind stikt...
dat zijn dus mijn angst visioenen...
Leuk, Cattie! foto, alstjeblieftquote:Op zondag 4 februari 2007 16:43 schreef cattie het volgende:
Wat leuk, al die rapleyende kindjes!
Wat een Mika veel joh! Echt goed.
Naar aanleiding van jullie verhalen heb ik Ive vandaag een boterham met geprakt fruit gegeven. Hij heeft er niet veel van gegeten, maar het beviel hem (en mij dus ook) goed!
Ik heb wortel geprobeerd, een hele en dan idd niet al te lang gekookt, maar net zacht zeg maar, en rijstwafel en broodkorst en banaan. bij alles presteert mijn menneke het er grote brokken vanaf de halen. maar ook met kleinere stukjes heeft ie moeite. Hij vind het ook niet prettig lijkt wel.quote:Op zondag 4 februari 2007 16:37 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Liga plakt enorm aan het verhemelte. Juist iets om in te 'stikken' als het losschiet. In de (pre)logopedie wordt het dan ook weleens gebruikt om een wurgreflex op te wekken.
Die grote brokken, hapt Ezra die zelf ergens vanaf of pakt hij een groot brok dat hij in z'n mond propt?
Indien het laatste dan zou ik iets geven waar hij zelf een stukje vanaf moet happen. Grote kans dat hij het dan wat bescheidener aanpaktHebben jullie het worteltje al geprobeerd?
![]()
Ik begrijp je angst heel goed, maar kinderen zijn echt goed beschermd door de aangeboren wurgreflex.
Een heeeel erg klein percentage daargelaten. Maar die hebben ook al problemen met bv/kv.
Ze heeft genoeg spekkies om haar te steunenquote:Op dinsdag 6 februari 2007 08:17 schreef Belana het volgende:
wat leuk owlet
en wat kan ze al goed zitten
Het is ook niet zo erg (en ja, ik heb het nu echt alleen over eten). Verre van zelf. Het is alleen een observatie; het viel me op dat dit een kindje is dat makkelijk te paaien en te troosten is met eten. Dat vind ik niet goed om te doen later dus moet ik daar nu al op letten. Maar nogmaals, het is geen halszaak.quote:Op donderdag 22 februari 2007 07:19 schreef Belana het volgende:
maar dat is toch niet zo erg owlet? op zich duwen die kleintje alles in hun mond, das gewoon een reflex, of het nou eten is of iets anders. of is ze echt alleen maar blij als het eten is?![]()
Voorlopig heeft het toch niks met eten te maken wat ze doet, het gaat er (denk ik) nu vooral om dat ze bekend raakt met het fenomeen eten, etc, etc. Dus dan is een Liga net zo handig, ze krijgt toch effectief niks binnen.quote:Op woensdag 21 februari 2007 22:10 schreef owlet het volgende:
We hebben laatst ook liga's geprobeerd hier maar na drie dagen ellende omdat mevrouw helemaal over de zeik gaat als het kontje liga afgepakt wordt of als ik die vieze plakzooi uit haar mond pulk heb ik ze weggemikt.
Of je kan het anders bekijken, doordat ze nu nooit moet 'hunkeren' naar eten gaat ze dat later (als ze zelf voor haar eten verantwoordelijk is) ook niet doen.quote:Op donderdag 22 februari 2007 10:09 schreef owlet het volgende:
[..]
Het is ook niet zo erg (en ja, ik heb het nu echt alleen over eten). Verre van zelf. Het is alleen een observatie; het viel me op dat dit een kindje is dat makkelijk te paaien en te troosten is met eten. Dat vind ik niet goed om te doen later dus moet ik daar nu al op letten. Maar nogmaals, het is geen halszaak.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |