abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 25 januari 2007 @ 21:13:48 #201
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_45675469
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 21:07 schreef poemojn het volgende:
Probeer anders eens gewoon een worteltje Belana? Liga is klef plakkerig spul, daar hebben wel meer baby's moeite mee.
goed gekookte / gestoomde ( doen wij ) worteltjes zijn zeker een aanrader. Merlijn kon die al heel snel goed wegwerken en is er ondertussen helemaal verzot op.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 06:57:50 #202
24188 Belana
kloon van belana
pi_45686233
poemojn, ik denk dat ik dat idd ga doen! ik wilde het al een tijdje, maar ik heb verder nooit wortelen in huis, maar ik doe toch aan de lijn en dan heb ik zelf ook wat te knabbelen 1 worteltje is zo gekookt natuurlijk ben benieuwd!
stormy waters...
sailin'
pi_45692468
succes, worteltjes vond ik ook altijd heel geschikt. anna is ook een schrokop trouwens. nog steeds.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 12:49:44 #204
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_45692521
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 12:47 schreef bixister het volgende:
succes, worteltjes vond ik ook altijd heel geschikt. anna is ook een schrokop trouwens. nog steeds.
Merlijn ook dat bord wat op de foto staat wat eerder in dit topic was meen ik helemaal op toen hij klaar was
  vrijdag 26 januari 2007 @ 13:05:01 #205
593 sjak
Juffie Bloem
pi_45692944
Jetske vindt wortelen niets aan, geef haar maar bloemkool
Lekker douchen!
pi_45693020
Nog vier weken. Hoe doen jullie dat als je er zelf niet bent? Hier eten de kindjes op het kdv rijstwafels of crackers rond 10 uur en voor de lunch brood. Maar om haar meteen mee te laten doen, lijkt me eng. Zijn jullie meteen van melk naar zoiets gegaan of zat daar nog wat tussen? Of gewacht tot het thuis goed ging?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_45697875
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 12:49 schreef Magneet het volgende:

[..]

Merlijn ook dat bord wat op de foto staat wat eerder in dit topic was meen ik helemaal op toen hij klaar was
haha zelfs 't bord opeten! 't lijkt koekiemonster wel.
pi_45701888
Is er eigenlijk veel op tegen om kindjes jonger dan zes maanden op groenten te laten sabbelen?
  † In Memoriam † vrijdag 26 januari 2007 @ 18:03:20 #209
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_45702493
Lucie gaat onverdroten door met Rapleyen:

En waar heb ik DIT aan te danken?!

Hmm, interessant spul.

Zoete aardappel levert ongeveer dezelfde beelden op als peer. Wortel, pompoen, meloen en appel gaan er ook goed in. Kiwi van Bix op de Oudmeet viel ook in de smaak. Heeft nog iemand een leuke suggestie?
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  vrijdag 26 januari 2007 @ 18:25:01 #210
24188 Belana
kloon van belana
pi_45703176
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 17:43 schreef Bass-Miss het volgende:
Is er eigenlijk veel op tegen om kindjes jonger dan zes maanden op groenten te laten sabbelen?
allergieën zeggen ze, daar is meer kans op.
stormy waters...
sailin'
pi_45703237
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 18:25 schreef Belana het volgende:

[..]

allergieën zeggen ze, daar is meer kans op.
Buiten dat niet echt iets dacht ik, he?
pi_45703353
Ik kon het niet laten om hem tijdens dat we aan het koken waren een stuk wortel te geven.
Maar hij weet nog nt echt hoe het moet.

http://www.youtube.com/watch?v=xMpaqIUEIKs&eurl=
  † In Memoriam † vrijdag 26 januari 2007 @ 18:33:04 #213
141844 Macka66
pi_45703382
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 18:27 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Buiten dat niet echt iets dacht ik, he?
Nee, dacht ook van niet. Als Fons echt interesse toont zou ik beginnen met iets sappigs waar hij niet te grote stukken van af kan bijten. Lucie brabbelt iets dat op 'peer' lijkt
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_45703548
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 18:33 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Nee, dacht ook van niet. Als Fons echt interesse toont zou ik beginnen met iets sappigs waar hij niet te grote stukken van af kan bijten. Lucie brabbelt iets dat op 'peer' lijkt
Hij smakt als wij eten, en hij was meteen stil toen we hem gisteren die wortel gaven, maar zijne motoriek trekt er nog niet op. Daarvoor is hij eigenlijk nog wat jong.
pi_45704366
Fonsje
Wij aten vandaag ook wortelen en ik dacht ook even: 'zal ik'? Maar ik heb me nog maar even ingehouden. Denk wel dat Eva er binnenkort aan toe is. Ze is zo geïnteresseerd in eten...
Eva
  vrijdag 26 januari 2007 @ 21:47:19 #216
24188 Belana
kloon van belana
pi_45709368
Fons wat een geweldig filmpje Bass Miss
stormy waters...
sailin'
  zondag 4 februari 2007 @ 10:15:06 #217
24188 Belana
kloon van belana
pi_45964232
Ik begrijp toch niet hoe jullie kinderen dat nou doen hoor Ezra hapt enorme stukken en stikt daar dus in zowat en ik voel me er zo naar bij. hebben jullie dat nou helemaal niet?
Ik ben er dus ook maar mee gestopt, want of ik doe iets fout ofzo, of ik ben te bang
stormy waters...
sailin'
pi_45964548
quote:
Op zondag 4 februari 2007 10:15 schreef Belana het volgende:
Ik begrijp toch niet hoe jullie kinderen dat nou doen hoor Ezra hapt enorme stukken en stikt daar dus in zowat en ik voel me er zo naar bij. hebben jullie dat nou helemaal niet?
Ik ben er dus ook maar mee gestopt, want of ik doe iets fout ofzo, of ik ben te bang
Mikael neemt ook hele grote happen. Maar die sabbelt er net zo lag op tot het helemaal uit elkaar valt. En soms probeert ie het wel weg te slikken dan kokhalst hij een keer en dan weet ie weer dat dat dus niet kan.
Kevin vind het ook doodeng hoor. Als ie een groot stuk heeft is Kevin bang dat ie stikt. Ik heb dat helemaal niet. Kokhalzen is alleen maar goed denk ik dan.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  zondag 4 februari 2007 @ 10:54:20 #219
24188 Belana
kloon van belana
pi_45964697
quote:
Op zondag 4 februari 2007 10:47 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Als je nou een liga probeert. DAt valt zo uit elkaar als ze dat in de mond hebben.
heb ff je post meegenomen hierheen vanuit het babietjestopic.

Joh, zelfs daar stikt ie half in, probeert constant enorme brokken door te slikken en zo makkelijk valt liga niet uit elkaar dus want dat dacht ik ook.
Nou, ik denk dat het ook wel gewoon mijn angst is eigenlijk, bang dat ie stikt. Ik voel me zo machteloos als ie zo aan het kokhalzen is. Als ie wel ergens echt in zou stikken kan ik niks doen echt voor mijn gevoel. ik weet wel dat daar methodes voor zijn, maar wat als dat niet lukt en mijn kind stikt...
dat zijn dus mijn angst visioenen...
stormy waters...
sailin'
  zondag 4 februari 2007 @ 10:55:16 #220
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_45964715
Misschien is ezra gewoon een kindje wat meer baat heetf bij prutjes ipv Rapley, niet druk om maken belaan niet doen
Engaging Infinite Improbability Drive..
  zondag 4 februari 2007 @ 10:57:12 #221
24188 Belana
kloon van belana
pi_45964739
ja het ene kind is het andere niet he... thanks. soms heb je zo dingen in je hoofd zitten hoe je ze wilt doen en als dat dan niet gaat he.. dat voelt rot. dat is het denk ik. want wat maakt het uiteindelijk uit eigenlijk? waar maak ik me nou eigenlijk druk om? muts... (ik dus)
stormy waters...
sailin'
  zondag 4 februari 2007 @ 10:59:30 #222
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_45964777
Precies ieder kindje is uniek, en elke ouder heeft toch wel bepaalde dingen zoals hij het wilt doen, maar soms loopt het allemaal anders.. jammer helaasch.
Wat belangrijk is wat het kind nodig heeft, en voor ezra is dat nog prutjes ipv stukjes, voor een ander is dat weer anders en dat geeft niets

En je bent geen muts gewoon een bezorgde mama
pi_45964793
quote:
Op zondag 4 februari 2007 10:57 schreef Belana het volgende:
ja het ene kind is het andere niet he... thanks. soms heb je zo dingen in je hoofd zitten hoe je ze wilt doen en als dat dan niet gaat he.. dat voelt rot. dat is het denk ik. want wat maakt het uiteindelijk uit eigenlijk? waar maak ik me nou eigenlijk druk om? muts... (ik dus)
Ja als het niet wil dan wil het (nog) niet. Ik heb Mika gister geprobeert een broodkorst te geven. Die propt ie dus ook helemaal tegelijk naar binnen. Die krijgt ie voorlopig dus ook even nog niet. Probeer het over een maandje nog wel eens
Ezra vind het misschien allemaal te lekker om er rusitg de tijd voor te nemen
Liefde
  zondag 4 februari 2007 @ 11:07:24 #224
24188 Belana
kloon van belana
pi_45964915
ja, het is met Ezra altijd allemaal vlug vlug. zijn flessen gaan ook binnen 5 minuten naar binnen (240 cc) het is altijd al een schrokop geweest. ik wacht er gewoon mee allemaal. nu besloten. geen angst toestanden meer.
Ik vond die foto's van Mika zo mooi trouwens met die banaan MeNicole
stormy waters...
sailin'
pi_45965197
quote:
Op zondag 4 februari 2007 11:07 schreef Belana het volgende:
ja, het is met Ezra altijd allemaal vlug vlug. zijn flessen gaan ook binnen 5 minuten naar binnen (240 cc) het is altijd al een schrokop geweest. ik wacht er gewoon mee allemaal. nu besloten. geen angst toestanden meer.
Ik vond die foto's van Mika zo mooi trouwens met die banaan MeNicole

En Mika is inderdaad errug lief, zo lekker etend . Al schrok ik echt van hoeveel hij eet, als ik dat bij Ronja aan zou bieden zou ze halverwege de dag voor pampus liggen denk ik
pi_45967970
quote:
Op zondag 4 februari 2007 11:26 schreef owlet het volgende:

[..]

En Mika is inderdaad errug lief, zo lekker etend . Al schrok ik echt van hoeveel hij eet, als ik dat bij Ronja aan zou bieden zou ze halverwege de dag voor pampus liggen denk ik
Normaal krijgt ie die broodkorst niet hoor. Dat was om even te proberen. Hij krijgt normaal alleen een stuk fruit en daarna de fles. Hij krijgt wat ie hebben mag. Maar het smaakt hem allemaal zo lekker dus af en toe krijgt ie wel meer fruit dan een peer of banaan of appel. Dan eet ie er zo 2 op
Liefde
  † In Memoriam † zondag 4 februari 2007 @ 16:37:34 #227
141844 Macka66
pi_45975179
quote:
Op zondag 4 februari 2007 10:54 schreef Belana het volgende:

[..]

heb ff je post meegenomen hierheen vanuit het babietjestopic.

Joh, zelfs daar stikt ie half in, probeert constant enorme brokken door te slikken en zo makkelijk valt liga niet uit elkaar dus want dat dacht ik ook.
Nou, ik denk dat het ook wel gewoon mijn angst is eigenlijk, bang dat ie stikt. Ik voel me zo machteloos als ie zo aan het kokhalzen is. Als ie wel ergens echt in zou stikken kan ik niks doen echt voor mijn gevoel. ik weet wel dat daar methodes voor zijn, maar wat als dat niet lukt en mijn kind stikt...
dat zijn dus mijn angst visioenen...
Liga plakt enorm aan het verhemelte. Juist iets om in te 'stikken' als het losschiet. In de (pre)logopedie wordt het dan ook weleens gebruikt om een wurgreflex op te wekken.
Die grote brokken, hapt Ezra die zelf ergens vanaf of pakt hij een groot brok dat hij in z'n mond propt?
Indien het laatste dan zou ik iets geven waar hij zelf een stukje vanaf moet happen. Grote kans dat hij het dan wat bescheidener aanpakt Hebben jullie het worteltje al geprobeerd?
Ik begrijp je angst heel goed, maar kinderen zijn echt goed beschermd door de aangeboren wurgreflex.
Een heeeel erg klein percentage daargelaten. Maar die hebben ook al problemen met bv/kv.
  zondag 4 februari 2007 @ 16:43:50 #228
108648 cattie
lieve moeder
pi_45975400
Wat leuk, al die rapleyende kindjes!
Wat een Mika veel joh! Echt goed.

Naar aanleiding van jullie verhalen heb ik Ive vandaag een boterham met geprakt fruit gegeven. Hij heeft er niet veel van gegeten, maar het beviel hem (en mij dus ook) goed!
  zondag 4 februari 2007 @ 17:00:54 #229
62233 Jelief
ikke lief!
pi_45976109
Belana, je zou ook heel kort gekookte broccoli kunnen proberen, daar kan hij geen groot stuk van af happen en dat wat hij af hapt zijn kleine krummeltjes. Of de wortel idd, niet tot snot gekookt dan.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  † In Memoriam † zondag 4 februari 2007 @ 17:40:42 #230
141844 Macka66
pi_45977666
quote:
Op zondag 4 februari 2007 16:43 schreef cattie het volgende:
Wat leuk, al die rapleyende kindjes!
Wat een Mika veel joh! Echt goed.

Naar aanleiding van jullie verhalen heb ik Ive vandaag een boterham met geprakt fruit gegeven. Hij heeft er niet veel van gegeten, maar het beviel hem (en mij dus ook) goed!
Leuk, Cattie! foto, alstjeblieft
Als dat zo doorgaat kun je de vervallen flesvoeding straks vervangen door een boterhammetje of een stuk fruit. Rapleyen is vast ook leuk voor Ive's papa om te doen
  zondag 4 februari 2007 @ 17:54:01 #231
108648 cattie
lieve moeder
pi_45978134
Mijn man rapleyd enthousiast mee hoor!
Ik hoop echt dat Ive snel zoveel binnen krijgt van fruit of brood dat er een voeding kan vervallen. Hij eet nu alleen nog maar minime stukjes. Maar hij krijgt wat binnen en went eraan, dat is het belangrijkst.
Helaas heb ik geen foto gemaakt daarvan, sorry.
  zondag 4 februari 2007 @ 18:45:36 #232
24188 Belana
kloon van belana
pi_45980020
quote:
Op zondag 4 februari 2007 16:37 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Liga plakt enorm aan het verhemelte. Juist iets om in te 'stikken' als het losschiet. In de (pre)logopedie wordt het dan ook weleens gebruikt om een wurgreflex op te wekken.
Die grote brokken, hapt Ezra die zelf ergens vanaf of pakt hij een groot brok dat hij in z'n mond propt?
Indien het laatste dan zou ik iets geven waar hij zelf een stukje vanaf moet happen. Grote kans dat hij het dan wat bescheidener aanpakt Hebben jullie het worteltje al geprobeerd?
Ik begrijp je angst heel goed, maar kinderen zijn echt goed beschermd door de aangeboren wurgreflex.
Een heeeel erg klein percentage daargelaten. Maar die hebben ook al problemen met bv/kv.
Ik heb wortel geprobeerd, een hele en dan idd niet al te lang gekookt, maar net zacht zeg maar, en rijstwafel en broodkorst en banaan. bij alles presteert mijn menneke het er grote brokken vanaf de halen. maar ook met kleinere stukjes heeft ie moeite. Hij vind het ook niet prettig lijkt wel.
Dus ik ga het gewoon over een tijdje weer proberen

Maar wel bedankt voor de tips hoor, over een maandje ofzo als ik weer ga proberen heb ik daar zeker wat aan
stormy waters...
sailin'
pi_45983744
Als ik Mikael rijstewafel geef dan moet ie wel kokhalzen. Dat krijgt hij niet zacht maar kan er wel grote stukken afbijten. Vanavond had Mika al iets eerder dan ons eten gehad. Toen wij aan het eten waren zat hij erbij in de kinderstoel en had ik hem een stuk courgette gedaan. Hij was aan het smikkelen en smeren. Hij at om de buitenkant heen Hij zat er helemaal onder. Rapleyen= na eten douchen, hahaha, mijn kleine smeerpoets
Liefde
  maandag 5 februari 2007 @ 08:28:59 #234
62233 Jelief
ikke lief!
pi_45998617
Belana, dat zou idd mijn volgende tip zijn,lekker laten rusten enhetover een tijdje nog eens proberen. Ezra plukt vanzelf wel het eten uit je hand ofzo..
pi_46022847
Klein crosspostje omdat ik vind dat dit topic echt vol moet met foto's van rapleyende kindjes

Vandaag aten we broccoli!

Niet zichtbaar op de foto: onze teckel die als een permanente stofzuiger onder de kinderstoel haar werk doet.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 08:17:34 #236
24188 Belana
kloon van belana
pi_46031209
wat leuk owlet

en wat kan ze al goed zitten
stormy waters...
sailin'
pi_46033919
quote:
Op dinsdag 6 februari 2007 08:17 schreef Belana het volgende:
wat leuk owlet

en wat kan ze al goed zitten
Ze heeft genoeg spekkies om haar te steunen
pi_46034521
Merlijn kreeg daarstraks weer eens lekker banaan. Alleen dat proppen vind ik nu zo grappig. Hele stukken, had ze in stukjes van ruim 1,5 cm dik, gingen erin. Mond nog niet leeg volgende erbij. Komt de banaan naar buiten wordt hij er weer in terug geduwd. Ik heb het nog geprobeerd vast te leggen op foto, kijken of ik het vanavond kan posten.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 22:03:22 #239
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_46056604
en beelden van het hier boven me vernoemde :

pi_46517615
Wij hebben Anna maandag (6 maanden + 1 dag) een stron broccoli in d'r handjes geduwd, nou, de broccoli zat overal behalve ín Anna. . Geeft ook niks, hoeft niet in één keer. Beetje geholpen en dinsdag zaten er zowaar (een paar!) stukjes broccoli in d'r luier. .

Gisteravond heeft ze, omdat ze onder etenstijd zo lekker lag te slapen, een baby-Liga gekregen (zijn ook grote stukken, dus ook Rapley toch? ) en die had al meer d'r interesse geloof ik. Voorlopig is het vooral een ander soort speelgoed dat ergens naar smaakt ofzo.

Vandaag of morgen gaan we eens een potje proberen, maar het mee-eten dmv Rapley zal wel de boventoon blijven voeren hopelijk.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_46541459
We hebben laatst ook liga's geprobeerd hier maar na drie dagen ellende omdat mevrouw helemaal over de zeik gaat als het kontje liga afgepakt wordt of als ik die vieze plakzooi uit haar mond pulk heb ik ze weggemikt.
Brood gaat een stuk beter, dat kan ze nu met haar twee tanden echt wegkauwen zonder van die plakzooi die gerust een uur boven in haar mond blijft zitten.

Vandaag had ze tijdens het eten binnen no-time haar banaan op. Om haar bezig te houden dus maar een spruitje gegeven. Dikke tranen! Spruiten zijn overduidelijk NIET lekker
Ik heb Midas Dekkers trouwens een keer horen vertellen dat er een heel logische reden is dat kinderen niet van spruiten houden. Het naar verhouding hoge gehalte aan zwavel in spruiten is helemaal niet zo goed voor een kinderlijfje.

Ik merk trouwens steeds meer dat ik een behoorlijk op eten georienteerd kind heb dat makkelijk en snel met eten te troosten is. Best moeilijk om daar niet te veel aan toe te geven want het is wel erg makkelijk om haar een broodkorst in handen te geven als ze wat zeurderig is
  donderdag 22 februari 2007 @ 07:19:08 #242
24188 Belana
kloon van belana
pi_46549381
maar dat is toch niet zo erg owlet? op zich duwen die kleintje alles in hun mond, das gewoon een reflex, of het nou eten is of iets anders. of is ze echt alleen maar blij als het eten is?
stormy waters...
sailin'
pi_46551176
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 07:19 schreef Belana het volgende:
maar dat is toch niet zo erg owlet? op zich duwen die kleintje alles in hun mond, das gewoon een reflex, of het nou eten is of iets anders. of is ze echt alleen maar blij als het eten is?
Het is ook niet zo erg (en ja, ik heb het nu echt alleen over eten). Verre van zelf. Het is alleen een observatie; het viel me op dat dit een kindje is dat makkelijk te paaien en te troosten is met eten. Dat vind ik niet goed om te doen later dus moet ik daar nu al op letten. Maar nogmaals, het is geen halszaak.
  donderdag 22 februari 2007 @ 10:10:31 #244
24188 Belana
kloon van belana
pi_46551201
ach, het is goed om je bewust te zijn van dat soort dingen ja
stormy waters...
sailin'
pi_46553138
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 22:10 schreef owlet het volgende:
We hebben laatst ook liga's geprobeerd hier maar na drie dagen ellende omdat mevrouw helemaal over de zeik gaat als het kontje liga afgepakt wordt of als ik die vieze plakzooi uit haar mond pulk heb ik ze weggemikt.
Voorlopig heeft het toch niks met eten te maken wat ze doet, het gaat er (denk ik) nu vooral om dat ze bekend raakt met het fenomeen eten, etc, etc. Dus dan is een Liga net zo handig, ze krijgt toch effectief niks binnen.

Gisteren een potje geprobeerd: geen succes! . Krijsen, stikken en kokhalzen.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_46553249
ik vond een liga ook niet zo handig in 't begin hoor. veel te plakkerig inderdaad, vormt al snel een enorme klomp in de mond ook. een droge broodkorst werkte veel beter.

anna, broccoli in de luier, olé!
pi_46553704
quote:
Op donderdag 22 februari 2007 10:09 schreef owlet het volgende:

[..]

Het is ook niet zo erg (en ja, ik heb het nu echt alleen over eten). Verre van zelf. Het is alleen een observatie; het viel me op dat dit een kindje is dat makkelijk te paaien en te troosten is met eten. Dat vind ik niet goed om te doen later dus moet ik daar nu al op letten. Maar nogmaals, het is geen halszaak.
Of je kan het anders bekijken, doordat ze nu nooit moet 'hunkeren' naar eten gaat ze dat later (als ze zelf voor haar eten verantwoordelijk is) ook niet doen.
  donderdag 22 februari 2007 @ 11:45:45 #248
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_46553778
Eens troosten/paaien met een broodkorst is heus niet erg, denk alleen dat het gewoon de balans er in vinden is.
pi_46553907
Ik heb een hekel aan liga, er zit een zo'n berg suiker in. Emma heeft het dus nooit gekregen. Wel af en toe een nijntjekoekje overigens waar ook suiker in zit. Om even aan te geven dat ik niet helemaal tegen suiker ben. Ik merkte alleen in mijn werk dat zowel ouders als leidsters vaak het idee hebben dat Liga gezond is,dat is het niet,het valt onder de categorie koek. Emma rapleyt trouwens rustig verder, ze eet zowel zelf als dat wij haar voeren (dan krijgt ze toch wat meer binnen) Regelmatig geeft ze aan dat ze het zelf wil doen(dat mag dan ook).

edit: ik ben een emotie-eter en ik waak er ook heel erg voor dat ik Emma geen eten geef omdat ze zielig is of pijn heeft gehad oid. Eten is voor als je trek hebt (of soms gewoonvoor de lekker).
pi_46553991
klopt jelief, dat vind ik er ook een groot nadeel van. als kind kreeg ik veel liga en dat was niet bepaald goed voor m'n melkgebit. veel mensen voegen ook standaard een liga aan 't fruithapje toe, zou ik ook ten zeerste willen afraden. zo wennen ze aan veel onnodige suiker.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')