Deze redenatie zegt meer over jouw wereldbeeld dan dat van de gemiddelde 50 plusser.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 12:41 schreef thabit het volgende:
Hier in Nederland heb je beneden de 18 geen stemrecht. Je kunt je afvragen of een dergelijke vorm van leeftijdsdiscriminatie goed is, en als dat inderdaad het geval is dan is de volgende vraag logischerwijs "Waarom alleen een ondergrens en geen bovengrens?". Want waarom zou iemand beneden de 18 een slechtere keuze maken dan iemand boven de 50? Het argument, dat natuurlijk nooit letterlijk wordt genoemd maar wel door velen wordt gedacht, is dat minderjarigen snotapen zijn. Maar ja, zo kun je natuurljik ook wel argumenten tegen stemrecht voor vijftigplussers bedenken. Vijftigplussers zijn immers ouwe lullen die vastgeroest zitten in hun denkwijzen en een wereldbeeld hebben dat niet bepaald up to date is.
Puik planquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 12:47 schreef Yildiz het volgende:
Ik dacht eigenlijk dat je een wiskundige formule zou maken voor je stemrecht.
Als je IQ 100 is dan telt ie gewoon voor 1x mee. Is je IQ 80, dan telt ie voor 80% mee, is je IQ 140, dan telt je stem 1,4x mee.
Ja, zomaar een idee
:SPOILER: NATUURLIJK NIET!![]()
Hmm, deze demografische gegevens had ik nog niet meenomen in mijn overweging. Het is dus niet alleen zeer discutabel, maar zelfs levensgevaarlijk om vijftigplussers nog te laten stemmen.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 12:57 schreef nummer_zoveel het volgende:
Maar pas wel op de voor de babyboomers. Nog een paar jaar en ze zijn ver in de meerderheid, met als gevolg dat de politieke partij die het meest in hun voordeel is het land kan gaan regeren.
En voor de minderheid van jongere mensen in Nederland kan dat in het nadeel gaan werken.
Democratie is dus alleen wenselijk als mensen stemmen wat in jouw straatje past? Lekker is dat.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 13:14 schreef thabit het volgende:
[..]
Hmm, deze demografische gegevens had ik nog niet meenomen in mijn overweging. Het is dus niet alleen zeer discutabel, maar zelfs levensgevaarlijk om vijftigplussers nog te laten stemmen.
Leg mij eens uit, Sickie, waarom hebben minderjarigen geen stemrecht?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 13:28 schreef Sickie het volgende:
[..]
Democratie is dus alleen wenselijk als mensen stemmen wat in jouw straatje past? Lekker is dat.
Hemeltje Thabit, misschien wel vanwege dezelfde redenen dat peuters geen rijbewijs kunnen halen. Oftewel, dat vergt een bepaalde verantwoordelijkheid die je redelijkerwijs niet van een minderjarige kunt verwachten. Een 50 jarige is daarintegen gepokt en gemazeld en heeft over het algemeen voldoende levenservaring en verantwoordelijkheid om zowel te stemmen als in een auto te stappen.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 13:29 schreef thabit het volgende:
[..]
Leg mij eens uit, Sickie, waarom hebben minderjarigen geen stemrecht?
Open deuren die voor anderen gesloten blijven.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 13:31 schreef Sickie het volgende:
[..]
Hemeltje Thabit, misschien wel vanwege dezelfde redenen dat peuters geen rijbewijs kunnen halen. Oftewel, dat vergt een bepaalde verantwoordelijkheid die je redelijkerwijs niet van een minderjarige kunt verwachten. Een 50 jarige is daarintegen gepokt en gemazeld en heeft over het algemeen voldoende levenservaring en verantwoordelijkheid om zowel te stemmen als in een auto te stappen.
Duidelijk?
Ja, ga er nog maar serieus op in.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 13:31 schreef Sickie het volgende:
[..]
Hemeltje Thabit, misschien wel vanwege dezelfde redenen dat peuters geen rijbewijs kunnen halen. Oftewel, dat vergt een bepaalde verantwoordelijkheid die je redelijkerwijs niet van een minderjarige kunt verwachten. Een 50 jarige is daarintegen gepokt en gemazeld en heeft over het algemeen voldoende levenservaring en verantwoordelijkheid om zowel te stemmen als in een auto te stappen.
Duidelijk?
Omdat ze misschien te jong zijn en onervaren om een beeld te krijgen van de politieke situatie in ons land? Het criterium is dus dan iemand volwassen wordt geacht te zijn voordat hij/zij stemrecht krijgt. En een 50 plusser is nog steeds volwassen.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 13:29 schreef thabit het volgende:
[..]
Leg mij eens uit, Sickie, waarom hebben minderjarigen geen stemrecht?
Ergens wel waar idd, ik maak het zelf ook vaak mee op Fok!.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 13:35 schreef CANARIS het volgende:
Het is natuurlijk een vertrolde openingspost , maar het spiegelt wel een beetje de mentaliteit in met name Nederland tegenover ouderen.
Inplaats dat ouderen worden gerespecteerd om hun levenswijsheid, om hun ervaringen en uitgebalanceerde persoonlijkheid,........
moeten we naar opgehitse labiele , halfdebiele puisterige postpubers luisteren die denken de waarheid opeens te hebben uitgevonden.
En verre van bejaard.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 13:36 schreef Lucille het volgende:
En een 50 plusser is nog steeds volwassen.
We hebben het hier over Thabit he. Die claimt tot de intellectuele elite te behoren maar heeft ondertussen geen idee waar het over gaat. Over 30 jaar zit ie waarschijnlijk nog op dit forum en dan noemt men hem Ryan3.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 13:35 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ja, ga er nog maar serieus op in.
Precies, voor je het weet gaan ze ons ook al oud vinden.quote:
Weet je wat? Zo zijn pubers nu eenmaal. Zo ben ik ook geweest, jij vast ook wel.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 13:35 schreef CANARIS het volgende:
Het is natuurlijk een vertrolde openingspost , maar het spiegelt wel een beetje de mentaliteit in met name Nederland tegenover ouderen.
Inplaats dat ouderen worden gerespecteerd om hun levenswijsheid, om hun ervaringen en uitgebalanceerde persoonlijkheid,........
moeten we naar opgehitse labiele , halfdebiele puisterige postpubers luisteren die denken de waarheid opeens te hebben uitgevonden.
Zoals jij dan lucy wordt genoemd en op een hetzeforum en haatlogje dag in dag uit zit te fulmineren tegen thabit, bedoel je??? Met een beetje mazzel hoef je niet zolang te wachten hoor of zit je daar btw al?quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 13:39 schreef Sickie het volgende:
[..]
We hebben het hier over Thabit he. Die claimt tot de intellectuele elite te behoren maar heeft ondertussen geen idee waar het over gaat. Over 30 jaar zit ie waarschijnlijk nog op dit forum en dan noemt men hem Ryan3.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |