abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31751439
Hier in Nederland heb je beneden de 18 geen stemrecht. Je kunt je afvragen of een dergelijke vorm van leeftijdsdiscriminatie goed is, en als dat inderdaad het geval is dan is de volgende vraag logischerwijs "Waarom alleen een ondergrens en geen bovengrens?". Want waarom zou iemand beneden de 18 een slechtere keuze maken dan iemand boven de 50? Het argument, dat natuurlijk nooit letterlijk wordt genoemd maar wel door velen wordt gedacht, is dat minderjarigen snotapen zijn. Maar ja, zo kun je natuurljik ook wel argumenten tegen stemrecht voor vijftigplussers bedenken. Vijftigplussers zijn immers ouwe lullen die vastgeroest zitten in hun denkwijzen en een wereldbeeld hebben dat niet bepaald up to date is.
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 12:45:32 #2
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_31751564
tja...
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 12:45:56 #3
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_31751574
hmmm
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 12:46:03 #4
11907 IntroV
Veel voor weinig
pi_31751575
ach
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 12:46:33 #5
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_31751587
Beter een vastgeroest wereldbeeld dan helemaal geen wereldbeeld.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 12:47:04 #6
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_31751603
Ik dacht eigenlijk dat je een wiskundige formule zou maken voor je stemrecht.

Als je IQ 100 is dan telt ie gewoon voor 1x mee. Is je IQ 80, dan telt ie voor 80% mee, is je IQ 140, dan telt je stem 1,4x mee.

Ja, zomaar een idee

:SPOILER: NATUURLIJK NIET!
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 12:50:31 #7
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_31751681
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 12:41 schreef thabit het volgende:
Hier in Nederland heb je beneden de 18 geen stemrecht. Je kunt je afvragen of een dergelijke vorm van leeftijdsdiscriminatie goed is, en als dat inderdaad het geval is dan is de volgende vraag logischerwijs "Waarom alleen een ondergrens en geen bovengrens?". Want waarom zou iemand beneden de 18 een slechtere keuze maken dan iemand boven de 50? Het argument, dat natuurlijk nooit letterlijk wordt genoemd maar wel door velen wordt gedacht, is dat minderjarigen snotapen zijn. Maar ja, zo kun je natuurljik ook wel argumenten tegen stemrecht voor vijftigplussers bedenken. Vijftigplussers zijn immers ouwe lullen die vastgeroest zitten in hun denkwijzen en een wereldbeeld hebben dat niet bepaald up to date is.
Deze redenatie zegt meer over jouw wereldbeeld dan dat van de gemiddelde 50 plusser.
Say your prayers
pi_31751730
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 12:47 schreef Yildiz het volgende:
Ik dacht eigenlijk dat je een wiskundige formule zou maken voor je stemrecht.

Als je IQ 100 is dan telt ie gewoon voor 1x mee. Is je IQ 80, dan telt ie voor 80% mee, is je IQ 140, dan telt je stem 1,4x mee.

Ja, zomaar een idee

:SPOILER: NATUURLIJK NIET!
Puik plan
pi_31751853
Maar pas wel op de voor de babyboomers. Nog een paar jaar en ze zijn ver in de meerderheid, met als gevolg dat de politieke partij die het meest in hun voordeel is het land kan gaan regeren.
En voor de minderheid van jongere mensen in Nederland kan dat in het nadeel gaan werken.
pi_31752258
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 12:57 schreef nummer_zoveel het volgende:
Maar pas wel op de voor de babyboomers. Nog een paar jaar en ze zijn ver in de meerderheid, met als gevolg dat de politieke partij die het meest in hun voordeel is het land kan gaan regeren.
En voor de minderheid van jongere mensen in Nederland kan dat in het nadeel gaan werken.
Hmm, deze demografische gegevens had ik nog niet meenomen in mijn overweging. Het is dus niet alleen zeer discutabel, maar zelfs levensgevaarlijk om vijftigplussers nog te laten stemmen.
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 13:28:10 #11
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_31752553
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 13:14 schreef thabit het volgende:

[..]

Hmm, deze demografische gegevens had ik nog niet meenomen in mijn overweging. Het is dus niet alleen zeer discutabel, maar zelfs levensgevaarlijk om vijftigplussers nog te laten stemmen.
Democratie is dus alleen wenselijk als mensen stemmen wat in jouw straatje past? Lekker is dat.
Say your prayers
pi_31752572
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 13:28 schreef Sickie het volgende:

[..]

Democratie is dus alleen wenselijk als mensen stemmen wat in jouw straatje past? Lekker is dat.
Leg mij eens uit, Sickie, waarom hebben minderjarigen geen stemrecht?
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 13:31:33 #13
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_31752626
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 13:29 schreef thabit het volgende:

[..]

Hemeltje Thabit, misschien wel vanwege dezelfde redenen dat peuters geen rijbewijs kunnen halen. Oftewel, dat vergt een bepaalde verantwoordelijkheid die je redelijkerwijs niet van een minderjarige kunt verwachten. Een 50 jarige is daarintegen gepokt en gemazeld en heeft over het algemeen voldoende levenservaring en verantwoordelijkheid om zowel te stemmen als in een auto te stappen.

Duidelijk?
Say your prayers
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 13:34:05 #14
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_31752683
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 13:31 schreef Sickie het volgende:

[..]

Hemeltje Thabit, misschien wel vanwege dezelfde redenen dat peuters geen rijbewijs kunnen halen. Oftewel, dat vergt een bepaalde verantwoordelijkheid die je redelijkerwijs niet van een minderjarige kunt verwachten. Een 50 jarige is daarintegen gepokt en gemazeld en heeft over het algemeen voldoende levenservaring en verantwoordelijkheid om zowel te stemmen als in een auto te stappen.

Duidelijk?
Open deuren die voor anderen gesloten blijven.
The love you take is equal to the love you make.
pi_31752703
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 13:31 schreef Sickie het volgende:

[..]

Duidelijk?
Ja, ga er nog maar serieus op in.
pi_31752709
Het is natuurlijk een vertrolde openingspost , maar het spiegelt wel een beetje de mentaliteit in met name Nederland tegenover ouderen.

Inplaats dat ouderen worden gerespecteerd om hun levenswijsheid, om hun ervaringen en uitgebalanceerde persoonlijkheid,........

moeten we naar opgehitse labiele , halfdebiele puisterige postpubers luisteren die denken de waarheid opeens te hebben uitgevonden.
pi_31752747
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 13:29 schreef thabit het volgende:

[..]

Omdat ze misschien te jong zijn en onervaren om een beeld te krijgen van de politieke situatie in ons land? Het criterium is dus dan iemand volwassen wordt geacht te zijn voordat hij/zij stemrecht krijgt. En een 50 plusser is nog steeds volwassen.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_31752759
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 13:35 schreef CANARIS het volgende:
Het is natuurlijk een vertrolde openingspost , maar het spiegelt wel een beetje de mentaliteit in met name Nederland tegenover ouderen.

Inplaats dat ouderen worden gerespecteerd om hun levenswijsheid, om hun ervaringen en uitgebalanceerde persoonlijkheid,........

moeten we naar opgehitse labiele , halfdebiele puisterige postpubers luisteren die denken de waarheid opeens te hebben uitgevonden.
Ergens wel waar idd, ik maak het zelf ook vaak mee op Fok!.
I´m back.
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 13:38:00 #19
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_31752773
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 13:36 schreef Lucille het volgende:
En een 50 plusser is nog steeds volwassen.
En verre van bejaard.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_31752775
van mijn part mogen het stemrecht weer naar 21 opkrikken, want dat 18 jarige nog lang niet volwassen zijn , kun je wel elke dag uit de verschillende media ontnemen.
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 13:39:44 #21
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_31752809
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 13:35 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ja, ga er nog maar serieus op in.
We hebben het hier over Thabit he. Die claimt tot de intellectuele elite te behoren maar heeft ondertussen geen idee waar het over gaat. Over 30 jaar zit ie waarschijnlijk nog op dit forum en dan noemt men hem Ryan3.
Say your prayers
pi_31752864
Actief kiesrecht ontnemen is ook passief kiesrecht ontnemen. Dan kunnen we het halve kabinet wel naar huis gaan sturen, lijkt me... - Ik zie geen enkele reden om het kiesrecht aan te passen. De ondergrens is prima, een bovengrens lijkt me overbodig. Als je al ergens op wilt selecteren, dan zou het op de kennis van de politiek moeten zijn, maar dat lijkt me erg lastig uitvoerbaar.

Gaan we trouwens ook het stemrecht intrekken van mensen die gebrekkig Nederlands schrijven?
pi_31752892
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 13:38 schreef Copycat het volgende:

[..]

En verre van bejaard.
Precies, voor je het weet gaan ze ons ook al oud vinden.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_31752899
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 13:35 schreef CANARIS het volgende:

Weet je wat? Zo zijn pubers nu eenmaal. Zo ben ik ook geweest, jij vast ook wel.
Ga er geen discussie's over voeren, heeft toch geen zin.
Waren we niet allemaal wel eens verontwaardigd dat we pas met 16 alcohol mochten drinken, met 18 pas autorijden en nog niet naar de discotheek?

O ja, en als je dan eindelijk 18 plus bent dezelfde discussie gaan voeren met een jonger broertje of zusje.
pi_31752912
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 13:39 schreef Sickie het volgende:

[..]

We hebben het hier over Thabit he. Die claimt tot de intellectuele elite te behoren maar heeft ondertussen geen idee waar het over gaat. Over 30 jaar zit ie waarschijnlijk nog op dit forum en dan noemt men hem Ryan3.
Zoals jij dan lucy wordt genoemd en op een hetzeforum en haatlogje dag in dag uit zit te fulmineren tegen thabit, bedoel je??? Met een beetje mazzel hoef je niet zolang te wachten hoor of zit je daar btw al?
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')