abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31850601
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 21:38 schreef Knarf het volgende:

[..]

Ik begrijp dat hele 120 km/h stuk toch niet.
Midden in Delft mag je opeens 120 op een 2 baans weg.
Verder naar het noorden ligt de A4, van Den Haag naar Leiden, daar mag je 100 (dit is een driebaans weg, met in geen velden of wegen een huis te zien, alleen landbouw).
Ik rij die weg elke dag en bijna iedereen rijdt daar 120 (als er geen file is), omdat het ook gewoon een 120 km/h weg is.
idd.. dat stuk bij delft.. Zo zinloos.. 5 km 120 km/u..
Dream like you live forever
Live like you'll die today...
JD
  maandag 31 oktober 2005 @ 22:22:02 #127
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_31851783
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 18:07 schreef MrX1982 het volgende:
Je haalt je eigen post onderuit door het volgende te posten
Nee hoor, er wordt niets onderuit gehaald...
quote:
Weliswaar ligt de kritische dichtheid rond de 80 km/u, maar dat wil – omgekeerd
– niet zeggen dat je de capaciteit van de weg maximaal benut als je een statische
snelheid oplegt van 80 km/u. Beter is het om een dynamische snelheidslimiet te hanteren,
aangepast aan de omstandigheden van het moment.
Als het druk is, zoals overdag in Nederland, is 80 km/u wel degelijk nagenoeg optimaal (eventueel 5 km/u harder). Als de weg bijna leeg is uiteraard niet. duh
  maandag 31 oktober 2005 @ 22:30:53 #128
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_31852067
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 20:16 schreef Mystic_HBC het volgende:
...
Hebbu toevallig een placemark
  maandag 31 oktober 2005 @ 22:42:21 #129
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_31852482
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 21:44 schreef merry77 het volgende:
en dan op de A9 door Amstelveen heen, vlak langs woonhuizen willen ze de snelheid van 100 naar 120 km/u optrekken en uitbreiding van 4 naar 6 baans. Volkomen gestoord dat. Zitten die mensen met nog meer autolawaai en uitlaatgassen. Maak het daar dan ook 80.
Of geef gewoon een keer wat geld uit en leg het als een tunnel aan.
Big dig in Boston zou als grote voorbeeld moeten gelden, 12 baans snelweg onder een hele stad door.
Budget voor wegenbouw kan zo verdriedubbelt worden. Gewoon geld voor ontwikkelingshulp afschaffen en wat andere onzinsubsidies.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_31854602
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 22:30 schreef IPdaily het volgende:

[..]

Hebbu toevallig een placemark
yup :-) maarem.. tis simpel, gewoon zoomen @ rotterdom en volg de weg richting een file.. de enige
Dream like you live forever
Live like you'll die today...
JD
  dinsdag 1 november 2005 @ 09:10:37 #131
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_31858638
en, hoe bevalt het?
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_31859032
KUT!

Iedereen 80, en dan van die lekkere invoegstukken op de A13 zoals de o zo drukke oprit van Voorburg. Maarja, iedereen rijdt 80 dus je kan 2 dingen doen als je t verkeer moet kruisen. Of ff te hard en een prent pakken of zoals nu iedereen doet, gewoon afzakken naar 60 en erachter gaan zitten, met als gevolg dat t hele zooitje op sommige plaatsen 60 moet gaan rijden.. Levensgevaarlijk, met die lage zon er nog bij ook
Where facts are few, experts are many.
pi_31859601
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 09:31 schreef Atreidez het volgende:
Levensgevaarlijk, met die lage zon er nog bij ook
Ja ze zouden moeten invoeren dat bij zonninge dagen tussen oktober en maart niet meer met de auto gereden mag gaan worden.

Bij hogere snelheden zou die lage zon nog gevaarlijker zijn.
  dinsdag 1 november 2005 @ 09:57:23 #134
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_31859620
Klasse regel
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_31859638
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 11:58 schreef nummer_zoveel het volgende:
Het heeft vooral te maken met de luchtvervuiling voor de mensen die bij die wegen wonen, niet zozeer metde file's.
Wie gaat er dan ook naast een snelweg wonen..
  dinsdag 1 november 2005 @ 11:31:38 #136
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_31861936
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 17:24 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Juist niet. Ik pleit voor de optie automobilist pesten. De maximumsnelheid verlagen leent zich daar goed voor en de accijnzen mogen ook een beetje hoger. Als tegenprestatie moet er meer geld gestopt worden in het OV, de fiets en de veiligheid van de voetgangers.


schit-ter-end gewoon

De naïviteit
En niet gaan huilen als je brood dalijk 5 euro kost bij de supermarkt en het pas om 4u 's middags in de winkel verkrijgbaar is (oud en wel) he
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_31862038
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 11:31 schreef Metro2005 het volgende:

[..]



schit-ter-end gewoon

De naïviteit
En niet gaan huilen als je brood dalijk 5 euro kost bij de supermarkt en het pas om 4u 's middags in de winkel verkrijgbaar is (oud en wel) he
The horror, broden die door automobilisten bezorgd gaan worden
  dinsdag 1 november 2005 @ 11:40:50 #138
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_31862160
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 09:58 schreef Roolio het volgende:

[..]

Wie gaat er dan ook naast een snelweg wonen..
wie bouwt er een snelweg dwars door een woonwijk...
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  dinsdag 1 november 2005 @ 11:45:13 #139
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_31862268
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 11:35 schreef Basp1 het volgende:

[..]

The horror, broden die door automobilisten bezorgd gaan worden
Nou, een vrachtwagenchauffeur is natuurlijk een goddelijkheid en geen automobilist
Die staan boven alle accijnzen en snelheidslimiteiten in nederland. Helemaal vergeten

[/sarcasm]

Ohja, voor de geinteresseerden. Ik heb vandaag 2,5 fucking uur gedaan over 20km!
Wel toevallig dat het vandaag zo extreem , maar dan ook echt extreem druk was nu die regel van kracht is gegaan.

Kaartje van vanmorgen van de anwb site liet het wegennet in de randstad zien en dat was geheel roodgekleurd. ...
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  dinsdag 1 november 2005 @ 11:48:14 #140
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_31862350
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 11:45 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Nou, een vrachtwagenchauffeur is natuurlijk een goddelijkheid en geen automobilist
Die staan boven alle accijnzen en snelheidslimiteiten in nederland. Helemaal vergeten

[/sarcasm]

Ohja, voor de geinteresseerden. Ik heb vandaag 2,5 fucking uur gedaan over 20km!
Wel toevallig dat het vandaag zo extreem , maar dan ook echt extreem druk was nu die regel van kracht is gegaan.

Kaartje van vanmorgen van de anwb site liet het wegennet in de randstad zien en dat was geheel roodgekleurd. ...
Dat wordt leuk als het dan nog eens gaat regenen tijdens de avondspits vandaag
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  dinsdag 1 november 2005 @ 13:28:37 #141
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_31865078
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 21:34 schreef Mystic_HBC het volgende:
Het had beter gewerkt als je van 120 naar 100 dan naar 80 zou gaan over een langestrekter stuk. Dus zeg maar zodra je die A13 opdraait moet je 100 (moet toch al) en dat stuk van 120 eruit gooien.. Of doe zo'n 80/u zone dan helemaal niet..
Ziener
quote:
Maximumsnelheid A13 van 120 naar 100

ROTTERDAM - Sinds dinsdag mag er op de A13 tussen Delft en Rotterdam en vice versa nog maar 100 kilometer per uur worden gereden. Dat was 120. Met deze maatregel wil Rijkswaterstaat de overgang naar de 80-kilometerzone bij Overschie wat minder abrupt maken. ‘Uit enquêtes die we bij tankstations onder weggebruikers hebben gehouden, bleek een groot gevoel van verkeersonveiligheid door afremmende auto's’, aldus een woordvoerster van Rijkswaterstaat dinsdag.

Volgens de woordvoerster is de verkeersveiligheid juist toegenomen door de trajectcontrole in de 80-kilometerzone. ‘Het was meer een gevoel van de automobilisten omdat veel mensen bij het zien van de borden 80 op hun remmen gingen staan.’

Op het weggedeelte tussen Delft-Zuid en de afslag Berkel en Rodenrijs zijn sinds de invoering van de 80-kilometerzone bij Overschie in 2002 wel meer files ontstaan. ‘We weten niet of dit te maken heeft met die zone. Het is sowieso drukker geworden, er zijn meer auto's bijgekomen. Bij Overschie zelf is de doorstroming goed’, aldus de woordvoerster.

Op de A20 tussen Spaanse Polder en Crooswijk vice versa geldt sinds dinsdag ook een maximumsnelheid van 80 kilometer per uur die wordt gecontroleerd met trajectcontrole. Ook op andere plekken in de Randstad zijn dergelijke zones ingevoerd: de A10 West tussen knooppunt Nieuwe Meer en de Coentunnel, de parallelbanen van de A12 tussen knooppunten Oudenrijn en Lunetten en de A12 tussen het Prins Clausplein en Den Haag.

Uit cijfers van het Openbaar Ministerie blijkt dat de meeste automobilisten zich aan de opgelegde snelheid houden. Bij Overschie reed voor 2002 10 tot 15 procent van de weggebruikers te hard, nu is dat 1 tot 2 procent.
http://www.volkskrant.nl/binnenland/1130824815460.html
pi_31874186
nou in Utrecht langs de A12 liggen alleen maar kantoren en dan ook nog eens mondjesmaat.
Vandaag in het slakkentempo op de parallelweg genoeg tijd gehad dat eens te bekijken.
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 12:42 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Zal niet zonder reden zijn. Misschien liggen er huizen en woonwijken langs die stukken snelweg?
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
pi_31875610
En, hoe hebben de mensen deze zones ervaren?
Dream like you live forever
Live like you'll die today...
JD
pi_31877317
Vandaag in het AD ook een artikel over deze belachelijke maatregel.

De luchtvervuiling gaat maar minimaal omlaag en het werkt files in de hand.

Conclusie: Het draait wederom alleen om geld. Ondanks de fantastische verhalen van onze politici. Wat een leugenaars zijn dat
pi_31877743
quote:
En wat voor conclusie wil je hier aan verbinden?
pi_31877860
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 20:53 schreef Frank-NL het volgende:

[..]

En wat voor conclusie wil je hier aan verbinden?
Geen, dit waren alleen mijn bevindingen van vandaag

Na 1 dag kan je geen conclusies trekken
pi_31878673
ik zit het allemaal een betje te lezen ik weet het ook niet maar ik denk:

bij een knoop punt of een op of afrit wordt er van baan gewisselt. niet alleen op de rechter ban maar ook op de meest linkerbaan.
dan moet auto's voor elkaar remmen om elkaar er tussen te laten.
zeker als het druk is.
als je 120 rijd moet je iets harder remmen dan 80km.
maar hoe veel banen je ene afrit geeft er zal altijd als het druk is een file komen.
in nederland zal het file probleem nooit opgelost kunnen worden, daar voor rijden er te veel auto's
ook niet als we 80km rijden.

eerlijk gezegt ben ik er voor. iedereen rijd even hard je raakt niet snel geiriteerd aan elkaar om dat er zo nodig iemand met 150 achter je loopt te duwen om er door te kunnen.
en dnek ook dat er minder ongelukken gebeuren. want meestal komt eht door te hard rijden.
ik ben er wel voor.
lieft de hele ring amsterdam en ring rotterdam 80km
ik type ook mar wat
  woensdag 2 november 2005 @ 00:55:01 #149
705 Kiegie
Nu niet meer gehackt
pi_31885875
Ik ben ook voor.
Tachtig is ook véél relaxter dan 100 of 120.
Dat verandert alles
  woensdag 2 november 2005 @ 09:30:23 #150
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_31889054
quote:
Op woensdag 2 november 2005 00:55 schreef Kiegie het volgende:
Ik ben ook voor.
Tachtig is ook véél relaxter dan 100 of 120.
Relaxed man 331km file momenteel, echt goed gewoon:
Gisteren 2,5 uur gedaan over mijn ritje van 25km en vandaag 1,5 uur. Het gaat vooruit (ter indicatie, zonder files 20 minuten)




De rode stukjes zijn files (of moet ik zeggen, de zeldzame witte stukjes zijn snelweg?)

GOED HOOR DIE MAATREGEL! Goed voor het milieu ook dat nu ipv 35~40 minuten (wat ik normaal erover doe met files) staat nu mijn motor anderhalf uur uitlaatgassen de lucht in te pompen en gisteren 2,5 uur. NEE DAT IS GOED VOOR HET MILIEU JA DAT HEEFT DIE TAKKE PEIJS GOED INGESCHAT!

Ik heb vanaf het begin al geroepen dat de files dramatisch gaan toenemen als dit ingevoerd gaat worden en zie hier het resultaat.. (ik haat het om gelijk te krijgen soms)


Ik ga morgen maar om 7u weg ofzo, misschien dat ik dan om half 9 om mijn werk ben

(normaal ging ik 10 voor 8 weg en was ik altijd op tijd)
en voor dat iedereen begint te roepen dat ik met het OV kan gaan.
DAT KAN NIET WANT ER RIJDT GEEN OV WAAR IK WERK
Ik zou bijna gaan fietsen, dat gaat namelijk net zo snel.
(alleen is 50km zo veel om elke dag heen en weer te fietsen )
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')