abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 17:24:18 #101
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_31759386
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 15:14 schreef Dr_Crouton het volgende:
Ik wil wel 80 rijden hoor.

Maar EERST de accijns drastsich verlagen en het kwartje van Cock terug! Voor wat hoort wat.
Juist niet. Ik pleit voor de optie automobilist pesten. De maximumsnelheid verlagen leent zich daar goed voor en de accijnzen mogen ook een beetje hoger. Als tegenprestatie moet er meer geld gestopt worden in het OV, de fiets en de veiligheid van de voetgangers.
pi_31763864
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 11:36 schreef SunChaser het volgende:
Misschien is er wel minder file. Heb je geen mongolen die 130 en 80 km gelijktijdig rijden, zodat er altijd iemand op de rem moet staan. Op de A13 is nooit file.
Op het stuk vanaf Rijnsweerd richting afslag A2 werd een proef gehouden met 70, continu flitsen en drie rijstroken. Het hielp wel. Minder file. Maar er zijn ook experimenten waar de files juist groeiden.

Natuurlijk wil je op een snelweg 100 of 120 of nog harder, maar je zit op die stukken in principe wel in de bebouwde kom. Nederland is gewoon volgebouwd. Enkelvoudige weggetjes zijn lang geleden vervangen door dubbelbaanswegen. Waar je vroeger tussen de koeien reed kachel je tegenwoordig tussen kantoorparken en nieuwbouwwijken.

Last but not least heeft Nederland te maken met een EU norm. Den Haag kan niets anders.
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 20:34:41 #103
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_31763988
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 20:28 schreef Keromane het volgende:

Nederland is gewoon volgebouwd.
Amper 15% van Nederland is bebouwd. (Steden, wegen, industriterreinen, vliegvelden, etc, etc) dus zo beboud is het allemaal niet. Ene....over die EU norm, Nederland hoeft niet altijd alle normen te halen. Andere landen halen zoveel normen niet. Fuck'm daar in Brussel.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 21:41:54 #104
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_31765603
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 20:28 schreef Keromane het volgende:

[..]

Nederland is gewoon volgebouwd.
Nee, Nederland is leeg
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
pi_31775639
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 20:34 schreef Kadesh het volgende:

[..]

Amper 15% van Nederland is bebouwd. (Steden, wegen, industriterreinen, vliegvelden, etc, etc) dus zo beboud is het allemaal niet. Ene....over die EU norm, Nederland hoeft niet altijd alle normen te halen. Andere landen halen zoveel normen niet. Fuck'm daar in Brussel.
Laat die 15% nou zo ongeveer de Randstad zijn En waar was deze maatregel ook alweer...
pi_31785179
Dan mag je 80 met trajectcontrole, dus gaan mensen voor de zekerheid maar 70 op hun teller rijden, en met de tellerafwijking meegerekend rijden er een aantal maar 60 kilometer per uur.

Als ze dat nou op de rechter baan deden, ok. Maar dat doen ze dus op alle rijstroken waardoor je weer een snelheidsverschil hebt wat weer de aanleiding is voor files.
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 18:23:08 #107
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_31786245
Ik heb nog nooit aangetoont gezien waarom langzamer rijden minder files op zou leveren.
Ah ik heb het al, we verlagen de snelheid naar stapvoets, dan is zeer langzaamrijdend verkeer geen file meer.
Brilliant!
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 18:25:00 #108
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_31786297
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 15:50 schreef hace_x het volgende:


Files ontstaan doordat er te grote onderlinge verschillen in snelheid zijn.
Complete BULLSHIT
Files ontstaan doordat er verkeershinderingen zijn en de capaciteit te laag ligt.
quote:
Dat probleem kun je inderdaad voorkomen door de maximumsnelheid omlaag te schroeven naar 80.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_31832977
"Op de A13 bij de Rotterdamse wijk Overschie geldt sinds mei 2002 een maximumsnelheid van 80 kilometer. De meeste automobilisten houden zich eraan, want er wordt streng gecontroleerd. De maatregel heeft op deze smalle weg tot een betere doorstroming geleid.

Voorheen reden vrachtauto’s 80 en personenauto’s 120 kilometer per uur. Dat leidde tot veelvuldig remmen en optrekken, wat veel uitstoot geeft en nadelig is voor de luchtkwaliteit."

Bron: de Volkskrant van vandaag
'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
pi_31843201
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 18:23 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik heb nog nooit aangetoont gezien waarom langzamer rijden minder files op zou leveren.
Ah ik heb het al, we verlagen de snelheid naar stapvoets, dan is zeer langzaamrijdend verkeer geen file meer.
Brilliant!
http://www.kuleuven.ac.be/traffic/dwn/P2001A.pdf

Vanaf hoofdstuk 2.2 leuke modelering.

Voor de mensen die het wat hapklaar willen hebben die moeten dan gewoon maar geloven dat de maximale capaciteit van een heel drukke weg bereikt wordt bij snelheden rond de 80 km/u

http://cms1.tudelft.nl/li(...)-Verkeersstromen.pdf
pi_31843456
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 17:55 schreef Basp1 het volgende:
http://www.kuleuven.ac.be/traffic/dwn/P2001A.pdf

Vanaf hoofdstuk 2.2 leuke modelering.

Voor de mensen die het wat hapklaar willen hebben die moeten dan gewoon maar geloven dat de maximale capaciteit van een heel drukke weg bereikt wordt bij snelheden rond de 80 km/u

http://cms1.tudelft.nl/li(...)-Verkeersstromen.pdf
Echt lezen kan je blijkbaar niet.
quote:
Bij 80 met camera’s rijden de meeste mensen eerder 70
Wanneer het aantal auto’s op de snelweg laag is, ligt de snelheid op of dicht tegen het maximum aan. Neemt het aantal auto’s toe, dan neemt de gemiddelde snelheid iets af, maar de intensiteit neemt toe. Anders gezegd; voor iemand die langs de weg staat te kijken, komen er meer auto’s langs. Neemt de dichtheid nog verder toe, dan neemt de intensiteit af. Bij die ‘kritische dichtheid’ ligt de snelheid van de voertuigen rond de 80 à 90 km/u. Neemt de dichtheid nog verder toe, dan neemt de intensiteit nog verder af, evenals de snelheid overigens. Om de doorstroming te bevorderen, zou je kunnen overwegen om in drukke tijden een snelheidslimiet kunnen instellen van zo’n 80 km/u om zo de doorstroming te bevorderen. Volgens Hegyi is dat echter een verkeerde
redenering. Weliswaar ligt de kritische dichtheid rond de 80 km/u, maar dat wil – omgekeerd
– niet zeggen dat je de capaciteit van de weg maximaal benut als je een statische
snelheid oplegt van 80 km/u. Beter is het om een dynamische snelheidslimiet te hanteren,
aangepast aan de omstandigheden van het moment. Temeer omdat bij een snelheidslimiet
van 80, de gemiddelde snelheid daar vaak nog zo’n 5 a 10 km/u onder ligt,
hetgeen resulteert in een doorstroming die lager is dan de capaciteit van de weg.
pi_31843500
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 18:03 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Echt lezen kan je blijkbaar niet.
[..]
Of jij kan niet lezen piet zei dat hij het nog niet aangetoond had gezien, ik lever alleen de wetenschap erachter.
pi_31843563
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 18:05 schreef Basp1 het volgende:
Of jij kan niet lezen piet zei dat hij het nog niet aangetoond had gezien, ik lever alleen de wetenschap erachter.
Het gaat erom wat jij post.

Je haalt je eigen post onderuit door het volgende te posten
quote:
Voor de mensen die het wat hapklaar willen hebben die moeten dan gewoon maar geloven dat de maximale capaciteit van een heel drukke weg bereikt wordt bij snelheden rond de 80 km/u
pi_31847466
Iedereen.. Download en installeer Google Earth, zoom in op nederland tussen Den Haag en Rotterdam en aanschouw het kei en keiharde bewijs over de 80 km/h zone :-)

De hi-res satelietfoto genomen op een uiterst rustige dag en tijdstip (gezien het verkeer op de andere wegen) laat zien dat het punt waar de 80 km/h zone begint richting rotterdam dat dat precies het beginpunt van de file is.

m.a.w. Het lost nix op, het verplaatst het alleen maar..

Ik daag de mensen uit die het tegenspreken!
Dream like you live forever
Live like you'll die today...
JD
pi_31847516
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 20:16 schreef Mystic_HBC het volgende:
Iedereen.. Download en installeer Google Earth, zoom in op nederland tussen Den Haag en Rotterdam en aanschouw het kei en keiharde bewijs over de 80 km/h zone :-)

De hi-res satelietfoto genomen op een uiterst rustige dag en tijdstip (gezien het verkeer op de andere wegen) laat zien dat het punt waar de 80 km/h zone begint richting rotterdam dat dat precies het beginpunt van de file is.

m.a.w. Het lost nix op, het verplaatst het alleen maar..

Ik daag de mensen uit die het tegenspreken!
Zullen we het eerst even een aankijken en afwachten voordat we gaan oordelen?
pi_31847618
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 20:16 schreef Mystic_HBC het volgende:
De hi-res satelietfoto genomen op een uiterst rustige dag en tijdstip (gezien het verkeer op de andere wegen) laat zien dat het punt waar de 80 km/h zone begint richting rotterdam dat dat precies het beginpunt van de file is.

m.a.w. Het lost nix op, het verplaatst het alleen maar..
Je pleit dus voor een 80km zone in het hele land?
pi_31847737
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 20:18 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Zullen we het eerst even een aankijken en afwachten voordat we gaan oordelen?
Wat afwachten? Die 80-km zone op de A13 ligt er al een tijdje hoor. Een tijdje te lang eigenlijk.
pi_31847756
hehehe.. Ik geef alleen aan dat zo veel snelheids schommelingen niet bevordelijk zijn voor de doorstroom.. dan 100, dan 120, dan omg 80.. dan weer 120.. etc... wees consequent.. idd alles 80, of alles 100 of alles 120...

Ik bedoel, mijn bek viel open toen ik die pic @ G-Earth zag, terwijl er nergens anders iets van druk verkeer is staat het juist daar (waar dus getest wordt) file..
Dream like you live forever
Live like you'll die today...
JD
pi_31847852
Wat ik niet begrijp. Die klojo's wijzen altijd naar Zweden dat het daar werkt. Hoeveel inwoners heeft Zweden? Hoe groot is Zweden? En daar moet dan een bezopen 80 km regel ingevoerd worden?

Kijk eens naar de periferique en dergelijke knooppunten en niet naar fucking Zweden.
  maandag 31 oktober 2005 @ 21:27:36 #120
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_31849845
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 20:16 schreef Mystic_HBC het volgende:
Iedereen.. Download en installeer Google Earth, zoom in op nederland tussen Den Haag en Rotterdam en aanschouw het kei en keiharde bewijs over de 80 km/h zone :-)

De hi-res satelietfoto genomen op een uiterst rustige dag en tijdstip (gezien het verkeer op de andere wegen) laat zien dat het punt waar de 80 km/h zone begint richting rotterdam dat dat precies het beginpunt van de file is.

m.a.w. Het lost nix op, het verplaatst het alleen maar..

Ik daag de mensen uit die het tegenspreken!
Kijk eens goed naar die foto.
Ik zie daar toch echt een ongeluk.
Er staan een aantal auto's/vrachtauto's in de berm, en volgens mij zie ik ook een politie auto.

Neemt niet weg dat het de weg was met de meeste files van vorig jaar en dat het de derde plaats heeft na zwaarteweging en vorig jaar gestegen is van 13 naar plaats 3.
http://www.cijfers.net/file.html
http://www.verkeersinformatiedienst.nl/top50.html
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_31850090
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 21:27 schreef Knarf het volgende:

[..]

Kijk eens goed naar die foto.
Ik zie daar toch echt een ongeluk.
Er staan een aantal auto's/vrachtauto's in de berm, en volgens mij zie ik ook een politie auto.

Neemt niet weg dat het de weg was met de meeste files van vorig jaar en dat het de derde plaats heeft na zwaarteweging en vorig jaar gestegen is van 13 naar plaats 3.
Goh, gelijk.. Wel heel typisch dat het juist bij dat punt is, precies waar die 80km/h begint...

Ik rij geregeld richting Brussel (mijn ouders wonen daar) en het maakt in principe niet uit wanneer, maar uitgerekend daar moet ik altijd op de rem trappen. Het staat weer vast... Puur dat verschil van snelheidslimiet...

Het had beter gewerkt als je van 120 naar 100 dan naar 80 zou gaan over een langestrekter stuk. Dus zeg maar zodra je die A13 opdraait moet je 100 (moet toch al) en dat stuk van 120 eruit gooien.. Of doe zo'n 80/u zone dan helemaal niet..
Dream like you live forever
Live like you'll die today...
JD
pi_31850143
Gister nog 120 gereden, morgen mag ik maar 80
Ik snapte al nooit dat je in Utrecht 120 mocht rijden en even verder maar 100, doe dan de hele weg 100.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  maandag 31 oktober 2005 @ 21:38:18 #123
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_31850189
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 21:34 schreef Mystic_HBC het volgende:

[..]

Goh, gelijk.. Wel heel typisch dat het juist bij dat punt is, precies waar die 80km/h begint...

Ik rij geregeld richting Brussel (mijn ouders wonen daar) en het maakt in principe niet uit wanneer, maar uitgerekend daar moet ik altijd op de rem trappen. Het staat weer vast... Puur dat verschil van snelheidslimiet...

Het had beter gewerkt als je van 120 naar 100 dan naar 80 zou gaan over een langestrekter stuk. Dus zeg maar zodra je die A13 opdraait moet je 100 (moet toch al) en dat stuk van 120 eruit gooien.. Of doe zo'n 80/u zone dan helemaal niet..
Ik begrijp dat hele 120 km/h stuk toch niet.
Midden in Delft mag je opeens 120 op een 2 baans weg.
Verder naar het noorden ligt de A4, van Den Haag naar Leiden, daar mag je 100 (dit is een driebaans weg, met in geen velden of wegen een huis te zien, alleen landbouw).
Ik rij die weg elke dag en bijna iedereen rijdt daar 120 (als er geen file is), omdat het ook gewoon een 120 km/h weg is.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_31850410
en dan op de A9 door Amstelveen heen, vlak langs woonhuizen willen ze de snelheid van 100 naar 120 km/u optrekken en uitbreiding van 4 naar 6 baans. Volkomen gestoord dat. Zitten die mensen met nog meer autolawaai en uitlaatgassen. Maak het daar dan ook 80.
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
pi_31850535
Of die mooie A4 met zijn 5 banen en inene naar 2 banen moest (geloof dat er nu 3 banen zijn....)

Daar staat het ook altijd vast....
Dream like you live forever
Live like you'll die today...
JD
pi_31850601
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 21:38 schreef Knarf het volgende:

[..]

Ik begrijp dat hele 120 km/h stuk toch niet.
Midden in Delft mag je opeens 120 op een 2 baans weg.
Verder naar het noorden ligt de A4, van Den Haag naar Leiden, daar mag je 100 (dit is een driebaans weg, met in geen velden of wegen een huis te zien, alleen landbouw).
Ik rij die weg elke dag en bijna iedereen rijdt daar 120 (als er geen file is), omdat het ook gewoon een 120 km/h weg is.
idd.. dat stuk bij delft.. Zo zinloos.. 5 km 120 km/u..
Dream like you live forever
Live like you'll die today...
JD
  maandag 31 oktober 2005 @ 22:22:02 #127
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_31851783
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 18:07 schreef MrX1982 het volgende:
Je haalt je eigen post onderuit door het volgende te posten
Nee hoor, er wordt niets onderuit gehaald...
quote:
Weliswaar ligt de kritische dichtheid rond de 80 km/u, maar dat wil – omgekeerd
– niet zeggen dat je de capaciteit van de weg maximaal benut als je een statische
snelheid oplegt van 80 km/u. Beter is het om een dynamische snelheidslimiet te hanteren,
aangepast aan de omstandigheden van het moment.
Als het druk is, zoals overdag in Nederland, is 80 km/u wel degelijk nagenoeg optimaal (eventueel 5 km/u harder). Als de weg bijna leeg is uiteraard niet. duh
  maandag 31 oktober 2005 @ 22:30:53 #128
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_31852067
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 20:16 schreef Mystic_HBC het volgende:
...
Hebbu toevallig een placemark
  maandag 31 oktober 2005 @ 22:42:21 #129
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_31852482
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 21:44 schreef merry77 het volgende:
en dan op de A9 door Amstelveen heen, vlak langs woonhuizen willen ze de snelheid van 100 naar 120 km/u optrekken en uitbreiding van 4 naar 6 baans. Volkomen gestoord dat. Zitten die mensen met nog meer autolawaai en uitlaatgassen. Maak het daar dan ook 80.
Of geef gewoon een keer wat geld uit en leg het als een tunnel aan.
Big dig in Boston zou als grote voorbeeld moeten gelden, 12 baans snelweg onder een hele stad door.
Budget voor wegenbouw kan zo verdriedubbelt worden. Gewoon geld voor ontwikkelingshulp afschaffen en wat andere onzinsubsidies.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_31854602
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 22:30 schreef IPdaily het volgende:

[..]

Hebbu toevallig een placemark
yup :-) maarem.. tis simpel, gewoon zoomen @ rotterdom en volg de weg richting een file.. de enige
Dream like you live forever
Live like you'll die today...
JD
  dinsdag 1 november 2005 @ 09:10:37 #131
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_31858638
en, hoe bevalt het?
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_31859032
KUT!

Iedereen 80, en dan van die lekkere invoegstukken op de A13 zoals de o zo drukke oprit van Voorburg. Maarja, iedereen rijdt 80 dus je kan 2 dingen doen als je t verkeer moet kruisen. Of ff te hard en een prent pakken of zoals nu iedereen doet, gewoon afzakken naar 60 en erachter gaan zitten, met als gevolg dat t hele zooitje op sommige plaatsen 60 moet gaan rijden.. Levensgevaarlijk, met die lage zon er nog bij ook
Where facts are few, experts are many.
pi_31859601
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 09:31 schreef Atreidez het volgende:
Levensgevaarlijk, met die lage zon er nog bij ook
Ja ze zouden moeten invoeren dat bij zonninge dagen tussen oktober en maart niet meer met de auto gereden mag gaan worden.

Bij hogere snelheden zou die lage zon nog gevaarlijker zijn.
  dinsdag 1 november 2005 @ 09:57:23 #134
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_31859620
Klasse regel
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
pi_31859638
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 11:58 schreef nummer_zoveel het volgende:
Het heeft vooral te maken met de luchtvervuiling voor de mensen die bij die wegen wonen, niet zozeer metde file's.
Wie gaat er dan ook naast een snelweg wonen..
  dinsdag 1 november 2005 @ 11:31:38 #136
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_31861936
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 17:24 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Juist niet. Ik pleit voor de optie automobilist pesten. De maximumsnelheid verlagen leent zich daar goed voor en de accijnzen mogen ook een beetje hoger. Als tegenprestatie moet er meer geld gestopt worden in het OV, de fiets en de veiligheid van de voetgangers.


schit-ter-end gewoon

De naïviteit
En niet gaan huilen als je brood dalijk 5 euro kost bij de supermarkt en het pas om 4u 's middags in de winkel verkrijgbaar is (oud en wel) he
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_31862038
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 11:31 schreef Metro2005 het volgende:

[..]



schit-ter-end gewoon

De naïviteit
En niet gaan huilen als je brood dalijk 5 euro kost bij de supermarkt en het pas om 4u 's middags in de winkel verkrijgbaar is (oud en wel) he
The horror, broden die door automobilisten bezorgd gaan worden
  dinsdag 1 november 2005 @ 11:40:50 #138
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_31862160
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 09:58 schreef Roolio het volgende:

[..]

Wie gaat er dan ook naast een snelweg wonen..
wie bouwt er een snelweg dwars door een woonwijk...
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  dinsdag 1 november 2005 @ 11:45:13 #139
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_31862268
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 11:35 schreef Basp1 het volgende:

[..]

The horror, broden die door automobilisten bezorgd gaan worden
Nou, een vrachtwagenchauffeur is natuurlijk een goddelijkheid en geen automobilist
Die staan boven alle accijnzen en snelheidslimiteiten in nederland. Helemaal vergeten

[/sarcasm]

Ohja, voor de geinteresseerden. Ik heb vandaag 2,5 fucking uur gedaan over 20km!
Wel toevallig dat het vandaag zo extreem , maar dan ook echt extreem druk was nu die regel van kracht is gegaan.

Kaartje van vanmorgen van de anwb site liet het wegennet in de randstad zien en dat was geheel roodgekleurd. ...
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  dinsdag 1 november 2005 @ 11:48:14 #140
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_31862350
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 11:45 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Nou, een vrachtwagenchauffeur is natuurlijk een goddelijkheid en geen automobilist
Die staan boven alle accijnzen en snelheidslimiteiten in nederland. Helemaal vergeten

[/sarcasm]

Ohja, voor de geinteresseerden. Ik heb vandaag 2,5 fucking uur gedaan over 20km!
Wel toevallig dat het vandaag zo extreem , maar dan ook echt extreem druk was nu die regel van kracht is gegaan.

Kaartje van vanmorgen van de anwb site liet het wegennet in de randstad zien en dat was geheel roodgekleurd. ...
Dat wordt leuk als het dan nog eens gaat regenen tijdens de avondspits vandaag
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  dinsdag 1 november 2005 @ 13:28:37 #141
41597 IPdaily
Lekker Nederlands
pi_31865078
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 21:34 schreef Mystic_HBC het volgende:
Het had beter gewerkt als je van 120 naar 100 dan naar 80 zou gaan over een langestrekter stuk. Dus zeg maar zodra je die A13 opdraait moet je 100 (moet toch al) en dat stuk van 120 eruit gooien.. Of doe zo'n 80/u zone dan helemaal niet..
Ziener
quote:
Maximumsnelheid A13 van 120 naar 100

ROTTERDAM - Sinds dinsdag mag er op de A13 tussen Delft en Rotterdam en vice versa nog maar 100 kilometer per uur worden gereden. Dat was 120. Met deze maatregel wil Rijkswaterstaat de overgang naar de 80-kilometerzone bij Overschie wat minder abrupt maken. ‘Uit enquêtes die we bij tankstations onder weggebruikers hebben gehouden, bleek een groot gevoel van verkeersonveiligheid door afremmende auto's’, aldus een woordvoerster van Rijkswaterstaat dinsdag.

Volgens de woordvoerster is de verkeersveiligheid juist toegenomen door de trajectcontrole in de 80-kilometerzone. ‘Het was meer een gevoel van de automobilisten omdat veel mensen bij het zien van de borden 80 op hun remmen gingen staan.’

Op het weggedeelte tussen Delft-Zuid en de afslag Berkel en Rodenrijs zijn sinds de invoering van de 80-kilometerzone bij Overschie in 2002 wel meer files ontstaan. ‘We weten niet of dit te maken heeft met die zone. Het is sowieso drukker geworden, er zijn meer auto's bijgekomen. Bij Overschie zelf is de doorstroming goed’, aldus de woordvoerster.

Op de A20 tussen Spaanse Polder en Crooswijk vice versa geldt sinds dinsdag ook een maximumsnelheid van 80 kilometer per uur die wordt gecontroleerd met trajectcontrole. Ook op andere plekken in de Randstad zijn dergelijke zones ingevoerd: de A10 West tussen knooppunt Nieuwe Meer en de Coentunnel, de parallelbanen van de A12 tussen knooppunten Oudenrijn en Lunetten en de A12 tussen het Prins Clausplein en Den Haag.

Uit cijfers van het Openbaar Ministerie blijkt dat de meeste automobilisten zich aan de opgelegde snelheid houden. Bij Overschie reed voor 2002 10 tot 15 procent van de weggebruikers te hard, nu is dat 1 tot 2 procent.
http://www.volkskrant.nl/binnenland/1130824815460.html
pi_31874186
nou in Utrecht langs de A12 liggen alleen maar kantoren en dan ook nog eens mondjesmaat.
Vandaag in het slakkentempo op de parallelweg genoeg tijd gehad dat eens te bekijken.
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 12:42 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Zal niet zonder reden zijn. Misschien liggen er huizen en woonwijken langs die stukken snelweg?
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
pi_31875610
En, hoe hebben de mensen deze zones ervaren?
Dream like you live forever
Live like you'll die today...
JD
pi_31877317
Vandaag in het AD ook een artikel over deze belachelijke maatregel.

De luchtvervuiling gaat maar minimaal omlaag en het werkt files in de hand.

Conclusie: Het draait wederom alleen om geld. Ondanks de fantastische verhalen van onze politici. Wat een leugenaars zijn dat
pi_31877743
quote:
En wat voor conclusie wil je hier aan verbinden?
pi_31877860
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 20:53 schreef Frank-NL het volgende:

[..]

En wat voor conclusie wil je hier aan verbinden?
Geen, dit waren alleen mijn bevindingen van vandaag

Na 1 dag kan je geen conclusies trekken
pi_31878673
ik zit het allemaal een betje te lezen ik weet het ook niet maar ik denk:

bij een knoop punt of een op of afrit wordt er van baan gewisselt. niet alleen op de rechter ban maar ook op de meest linkerbaan.
dan moet auto's voor elkaar remmen om elkaar er tussen te laten.
zeker als het druk is.
als je 120 rijd moet je iets harder remmen dan 80km.
maar hoe veel banen je ene afrit geeft er zal altijd als het druk is een file komen.
in nederland zal het file probleem nooit opgelost kunnen worden, daar voor rijden er te veel auto's
ook niet als we 80km rijden.

eerlijk gezegt ben ik er voor. iedereen rijd even hard je raakt niet snel geiriteerd aan elkaar om dat er zo nodig iemand met 150 achter je loopt te duwen om er door te kunnen.
en dnek ook dat er minder ongelukken gebeuren. want meestal komt eht door te hard rijden.
ik ben er wel voor.
lieft de hele ring amsterdam en ring rotterdam 80km
ik type ook mar wat
  woensdag 2 november 2005 @ 00:55:01 #149
705 Kiegie
Nu niet meer gehackt
pi_31885875
Ik ben ook voor.
Tachtig is ook véél relaxter dan 100 of 120.
Dat verandert alles
  woensdag 2 november 2005 @ 09:30:23 #150
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_31889054
quote:
Op woensdag 2 november 2005 00:55 schreef Kiegie het volgende:
Ik ben ook voor.
Tachtig is ook véél relaxter dan 100 of 120.
Relaxed man 331km file momenteel, echt goed gewoon:
Gisteren 2,5 uur gedaan over mijn ritje van 25km en vandaag 1,5 uur. Het gaat vooruit (ter indicatie, zonder files 20 minuten)




De rode stukjes zijn files (of moet ik zeggen, de zeldzame witte stukjes zijn snelweg?)

GOED HOOR DIE MAATREGEL! Goed voor het milieu ook dat nu ipv 35~40 minuten (wat ik normaal erover doe met files) staat nu mijn motor anderhalf uur uitlaatgassen de lucht in te pompen en gisteren 2,5 uur. NEE DAT IS GOED VOOR HET MILIEU JA DAT HEEFT DIE TAKKE PEIJS GOED INGESCHAT!

Ik heb vanaf het begin al geroepen dat de files dramatisch gaan toenemen als dit ingevoerd gaat worden en zie hier het resultaat.. (ik haat het om gelijk te krijgen soms)


Ik ga morgen maar om 7u weg ofzo, misschien dat ik dan om half 9 om mijn werk ben

(normaal ging ik 10 voor 8 weg en was ik altijd op tijd)
en voor dat iedereen begint te roepen dat ik met het OV kan gaan.
DAT KAN NIET WANT ER RIJDT GEEN OV WAAR IK WERK
Ik zou bijna gaan fietsen, dat gaat namelijk net zo snel.
(alleen is 50km zo veel om elke dag heen en weer te fietsen )
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')