Juist niet. Ik pleit voor de optie automobilist pesten. De maximumsnelheid verlagen leent zich daar goed voor en de accijnzen mogen ook een beetje hoger. Als tegenprestatie moet er meer geld gestopt worden in het OV, de fiets en de veiligheid van de voetgangers.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 15:14 schreef Dr_Crouton het volgende:
Ik wil wel 80 rijden hoor.
Maar EERST de accijns drastsich verlagen en het kwartje van Cock terug! Voor wat hoort wat.
Op het stuk vanaf Rijnsweerd richting afslag A2 werd een proef gehouden met 70, continu flitsen en drie rijstroken. Het hielp wel. Minder file. Maar er zijn ook experimenten waar de files juist groeiden.quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 11:36 schreef SunChaser het volgende:
Misschien is er wel minder file. Heb je geen mongolen die 130 en 80 km gelijktijdig rijden, zodat er altijd iemand op de rem moet staan. Op de A13 is nooit file.
Amper 15% van Nederland is bebouwd. (Steden, wegen, industriterreinen, vliegvelden, etc, etc) dus zo beboud is het allemaal niet. Ene....over die EU norm, Nederland hoeft niet altijd alle normen te halen. Andere landen halen zoveel normen niet. Fuck'm daar in Brussel.quote:
Laat die 15% nou zo ongeveer de Randstad zijnquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 20:34 schreef Kadesh het volgende:
[..]
Amper 15% van Nederland is bebouwd. (Steden, wegen, industriterreinen, vliegvelden, etc, etc) dus zo beboud is het allemaal niet. Ene....over die EU norm, Nederland hoeft niet altijd alle normen te halen. Andere landen halen zoveel normen niet. Fuck'm daar in Brussel.
Complete BULLSHITquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 15:50 schreef hace_x het volgende:
Files ontstaan doordat er te grote onderlinge verschillen in snelheid zijn.
quote:Dat probleem kun je inderdaad voorkomen door de maximumsnelheid omlaag te schroeven naar 80.
http://www.kuleuven.ac.be/traffic/dwn/P2001A.pdfquote:Op zaterdag 29 oktober 2005 18:23 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik heb nog nooit aangetoont gezien waarom langzamer rijden minder files op zou leveren.
Ah ik heb het al, we verlagen de snelheid naar stapvoets, dan is zeer langzaamrijdend verkeer geen file meer.
Brilliant!
Echt lezen kan je blijkbaar niet.quote:Op maandag 31 oktober 2005 17:55 schreef Basp1 het volgende:
http://www.kuleuven.ac.be/traffic/dwn/P2001A.pdf
Vanaf hoofdstuk 2.2 leuke modelering.
Voor de mensen die het wat hapklaar willen hebben die moeten dan gewoon maar geloven dat de maximale capaciteit van een heel drukke weg bereikt wordt bij snelheden rond de 80 km/u
http://cms1.tudelft.nl/li(...)-Verkeersstromen.pdf
quote:Bij 80 met camera’s rijden de meeste mensen eerder 70
Wanneer het aantal auto’s op de snelweg laag is, ligt de snelheid op of dicht tegen het maximum aan. Neemt het aantal auto’s toe, dan neemt de gemiddelde snelheid iets af, maar de intensiteit neemt toe. Anders gezegd; voor iemand die langs de weg staat te kijken, komen er meer auto’s langs. Neemt de dichtheid nog verder toe, dan neemt de intensiteit af. Bij die ‘kritische dichtheid’ ligt de snelheid van de voertuigen rond de 80 à 90 km/u. Neemt de dichtheid nog verder toe, dan neemt de intensiteit nog verder af, evenals de snelheid overigens. Om de doorstroming te bevorderen, zou je kunnen overwegen om in drukke tijden een snelheidslimiet kunnen instellen van zo’n 80 km/u om zo de doorstroming te bevorderen. Volgens Hegyi is dat echter een verkeerde
redenering. Weliswaar ligt de kritische dichtheid rond de 80 km/u, maar dat wil – omgekeerd
– niet zeggen dat je de capaciteit van de weg maximaal benut als je een statische
snelheid oplegt van 80 km/u. Beter is het om een dynamische snelheidslimiet te hanteren,
aangepast aan de omstandigheden van het moment. Temeer omdat bij een snelheidslimiet
van 80, de gemiddelde snelheid daar vaak nog zo’n 5 a 10 km/u onder ligt,
hetgeen resulteert in een doorstroming die lager is dan de capaciteit van de weg.
Of jij kan niet lezen piet zei dat hij het nog niet aangetoond had gezien, ik lever alleen de wetenschap erachter.quote:Op maandag 31 oktober 2005 18:03 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Echt lezen kan je blijkbaar niet.
[..]
Het gaat erom wat jij post.quote:Op maandag 31 oktober 2005 18:05 schreef Basp1 het volgende:
Of jij kan niet lezen piet zei dat hij het nog niet aangetoond had gezien, ik lever alleen de wetenschap erachter.![]()
quote:Voor de mensen die het wat hapklaar willen hebben die moeten dan gewoon maar geloven dat de maximale capaciteit van een heel drukke weg bereikt wordt bij snelheden rond de 80 km/u
Zullen we het eerst even een aankijken en afwachten voordat we gaan oordelen?quote:Op maandag 31 oktober 2005 20:16 schreef Mystic_HBC het volgende:
Iedereen.. Download en installeer Google Earth, zoom in op nederland tussen Den Haag en Rotterdam en aanschouw het kei en keiharde bewijs over de 80 km/h zone :-)
De hi-res satelietfoto genomen op een uiterst rustige dag en tijdstip (gezien het verkeer op de andere wegen) laat zien dat het punt waar de 80 km/h zone begint richting rotterdam dat dat precies het beginpunt van de file is.
m.a.w. Het lost nix op, het verplaatst het alleen maar..
Ik daag de mensen uit die het tegenspreken!
Je pleit dus voor een 80km zone in het hele land?quote:Op maandag 31 oktober 2005 20:16 schreef Mystic_HBC het volgende:
De hi-res satelietfoto genomen op een uiterst rustige dag en tijdstip (gezien het verkeer op de andere wegen) laat zien dat het punt waar de 80 km/h zone begint richting rotterdam dat dat precies het beginpunt van de file is.
m.a.w. Het lost nix op, het verplaatst het alleen maar..
Wat afwachten? Die 80-km zone op de A13 ligt er al een tijdje hoor. Een tijdje te lang eigenlijk.quote:Op maandag 31 oktober 2005 20:18 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Zullen we het eerst even een aankijken en afwachten voordat we gaan oordelen?
Kijk eens goed naar die foto.quote:Op maandag 31 oktober 2005 20:16 schreef Mystic_HBC het volgende:
Iedereen.. Download en installeer Google Earth, zoom in op nederland tussen Den Haag en Rotterdam en aanschouw het kei en keiharde bewijs over de 80 km/h zone :-)
De hi-res satelietfoto genomen op een uiterst rustige dag en tijdstip (gezien het verkeer op de andere wegen) laat zien dat het punt waar de 80 km/h zone begint richting rotterdam dat dat precies het beginpunt van de file is.
m.a.w. Het lost nix op, het verplaatst het alleen maar..
Ik daag de mensen uit die het tegenspreken!
Goh, gelijk.. Wel heel typisch dat het juist bij dat punt is, precies waar die 80km/h begint...quote:Op maandag 31 oktober 2005 21:27 schreef Knarf het volgende:
[..]
Kijk eens goed naar die foto.
Ik zie daar toch echt een ongeluk.
Er staan een aantal auto's/vrachtauto's in de berm, en volgens mij zie ik ook een politie auto.
Neemt niet weg dat het de weg was met de meeste files van vorig jaar en dat het de derde plaats heeft na zwaarteweging en vorig jaar gestegen is van 13 naar plaats 3.
Ik begrijp dat hele 120 km/h stuk toch niet.quote:Op maandag 31 oktober 2005 21:34 schreef Mystic_HBC het volgende:
[..]
Goh, gelijk.. Wel heel typisch dat het juist bij dat punt is, precies waar die 80km/h begint...
Ik rij geregeld richting Brussel (mijn ouders wonen daar) en het maakt in principe niet uit wanneer, maar uitgerekend daar moet ik altijd op de rem trappen. Het staat weer vast... Puur dat verschil van snelheidslimiet...
Het had beter gewerkt als je van 120 naar 100 dan naar 80 zou gaan over een langestrekter stuk. Dus zeg maar zodra je die A13 opdraait moet je 100 (moet toch al) en dat stuk van 120 eruit gooien.. Of doe zo'n 80/u zone dan helemaal niet..
idd.. dat stuk bij delft.. Zo zinloos.. 5 km 120 km/u..quote:Op maandag 31 oktober 2005 21:38 schreef Knarf het volgende:
[..]
Ik begrijp dat hele 120 km/h stuk toch niet.
Midden in Delft mag je opeens 120 op een 2 baans weg.
Verder naar het noorden ligt de A4, van Den Haag naar Leiden, daar mag je 100 (dit is een driebaans weg, met in geen velden of wegen een huis te zien, alleen landbouw).
Ik rij die weg elke dag en bijna iedereen rijdt daar 120 (als er geen file is), omdat het ook gewoon een 120 km/h weg is.
Nee hoor, er wordt niets onderuit gehaald...quote:Op maandag 31 oktober 2005 18:07 schreef MrX1982 het volgende:
Je haalt je eigen post onderuit door het volgende te posten
Als het druk is, zoals overdag in Nederland, is 80 km/u wel degelijk nagenoeg optimaal (eventueel 5 km/u harder). Als de weg bijna leeg is uiteraard niet. duhquote:Weliswaar ligt de kritische dichtheid rond de 80 km/u, maar dat wil – omgekeerd
– niet zeggen dat je de capaciteit van de weg maximaal benut als je een statische
snelheid oplegt van 80 km/u. Beter is het om een dynamische snelheidslimiet te hanteren,
aangepast aan de omstandigheden van het moment.
Hebbu toevallig een placemarkquote:Op maandag 31 oktober 2005 20:16 schreef Mystic_HBC het volgende:
...
Of geef gewoon een keer wat geld uit en leg het als een tunnel aan.quote:Op maandag 31 oktober 2005 21:44 schreef merry77 het volgende:
en dan op de A9 door Amstelveen heen, vlak langs woonhuizen willen ze de snelheid van 100 naar 120 km/u optrekken en uitbreiding van 4 naar 6 baans. Volkomen gestoord dat. Zitten die mensen met nog meer autolawaai en uitlaatgassen. Maak het daar dan ook 80.
yup :-) maarem.. tis simpel, gewoon zoomen @ rotterdom en volg de weg richting een file.. de enigequote:
Ja ze zouden moeten invoeren dat bij zonninge dagen tussen oktober en maart niet meer met de auto gereden mag gaan worden.quote:Op dinsdag 1 november 2005 09:31 schreef Atreidez het volgende:
Levensgevaarlijk, met die lage zon er nog bij ook
Wie gaat er dan ook naast een snelweg wonen..quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 11:58 schreef nummer_zoveel het volgende:
Het heeft vooral te maken met de luchtvervuiling voor de mensen die bij die wegen wonen, niet zozeer metde file's.
quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 17:24 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Juist niet. Ik pleit voor de optie automobilist pesten. De maximumsnelheid verlagen leent zich daar goed voor en de accijnzen mogen ook een beetje hoger. Als tegenprestatie moet er meer geld gestopt worden in het OV, de fiets en de veiligheid van de voetgangers.
The horror, broden die door automobilisten bezorgd gaan wordenquote:Op dinsdag 1 november 2005 11:31 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
schit-ter-end gewoon
De naïviteit![]()
En niet gaan huilen als je brood dalijk 5 euro kost bij de supermarkt en het pas om 4u 's middags in de winkel verkrijgbaar is (oud en wel) he
wie bouwt er een snelweg dwars door een woonwijk...quote:Op dinsdag 1 november 2005 09:58 schreef Roolio het volgende:
[..]
Wie gaat er dan ook naast een snelweg wonen..
Nou, een vrachtwagenchauffeur is natuurlijk een goddelijkheid en geen automobilistquote:Op dinsdag 1 november 2005 11:35 schreef Basp1 het volgende:
[..]
The horror, broden die door automobilisten bezorgd gaan worden![]()
Dat wordt leuk als het dan nog eens gaat regenen tijdens de avondspits vandaagquote:Op dinsdag 1 november 2005 11:45 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Nou, een vrachtwagenchauffeur is natuurlijk een goddelijkheid en geen automobilist![]()
Die staan boven alle accijnzen en snelheidslimiteiten in nederland. Helemaal vergeten
[/sarcasm]
Ohja, voor de geinteresseerden. Ik heb vandaag 2,5 fucking uur gedaan over 20km!
Wel toevallig dat het vandaag zo extreem , maar dan ook echt extreem druk was nu die regel van kracht is gegaan.
Kaartje van vanmorgen van de anwb site liet het wegennet in de randstad zien en dat was geheel roodgekleurd. ...
Zienerquote:Op maandag 31 oktober 2005 21:34 schreef Mystic_HBC het volgende:
Het had beter gewerkt als je van 120 naar 100 dan naar 80 zou gaan over een langestrekter stuk. Dus zeg maar zodra je die A13 opdraait moet je 100 (moet toch al) en dat stuk van 120 eruit gooien.. Of doe zo'n 80/u zone dan helemaal niet..
quote:Maximumsnelheid A13 van 120 naar 100
ROTTERDAM - Sinds dinsdag mag er op de A13 tussen Delft en Rotterdam en vice versa nog maar 100 kilometer per uur worden gereden. Dat was 120. Met deze maatregel wil Rijkswaterstaat de overgang naar de 80-kilometerzone bij Overschie wat minder abrupt maken. ‘Uit enquêtes die we bij tankstations onder weggebruikers hebben gehouden, bleek een groot gevoel van verkeersonveiligheid door afremmende auto's’, aldus een woordvoerster van Rijkswaterstaat dinsdag.
Volgens de woordvoerster is de verkeersveiligheid juist toegenomen door de trajectcontrole in de 80-kilometerzone. ‘Het was meer een gevoel van de automobilisten omdat veel mensen bij het zien van de borden 80 op hun remmen gingen staan.’
Op het weggedeelte tussen Delft-Zuid en de afslag Berkel en Rodenrijs zijn sinds de invoering van de 80-kilometerzone bij Overschie in 2002 wel meer files ontstaan. ‘We weten niet of dit te maken heeft met die zone. Het is sowieso drukker geworden, er zijn meer auto's bijgekomen. Bij Overschie zelf is de doorstroming goed’, aldus de woordvoerster.
Op de A20 tussen Spaanse Polder en Crooswijk vice versa geldt sinds dinsdag ook een maximumsnelheid van 80 kilometer per uur die wordt gecontroleerd met trajectcontrole. Ook op andere plekken in de Randstad zijn dergelijke zones ingevoerd: de A10 West tussen knooppunt Nieuwe Meer en de Coentunnel, de parallelbanen van de A12 tussen knooppunten Oudenrijn en Lunetten en de A12 tussen het Prins Clausplein en Den Haag.
Uit cijfers van het Openbaar Ministerie blijkt dat de meeste automobilisten zich aan de opgelegde snelheid houden. Bij Overschie reed voor 2002 10 tot 15 procent van de weggebruikers te hard, nu is dat 1 tot 2 procent.
http://www.volkskrant.nl/binnenland/1130824815460.html
quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 12:42 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Zal niet zonder reden zijn. Misschien liggen er huizen en woonwijken langs die stukken snelweg?
En wat voor conclusie wil je hier aan verbinden?quote:Op dinsdag 1 november 2005 20:30 schreef Virus.NL het volgende:
http://tweakers.net/ext/f(...)6ad628c9990/full.jpg
http://tweakers.net/ext/f(...)21803e304df/full.jpg
Geen, dit waren alleen mijn bevindingen van vandaagquote:Op dinsdag 1 november 2005 20:53 schreef Frank-NL het volgende:
[..]
En wat voor conclusie wil je hier aan verbinden?
Relaxed man 331km file momenteel, echt goed gewoon:quote:Op woensdag 2 november 2005 00:55 schreef Kiegie het volgende:
Ik ben ook voor.
Tachtig is ook véél relaxter dan 100 of 120.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |