Heh. Weblog van een US pararescue o.i.d.?quote:Op zaterdag 5 november 2005 00:10 schreef SHERMAN het volgende:
Bekend?
http://blog.siegnet.us/dutch/index.htm
Hij zal wel krom zijn, maar als ik hem zo bekijk is het airframe nog behoorlijk intact, en wellicht zelfs reparabel. Zou een Chinook een gestripped airframe van een andere Chinook kunnen tillen op die hoogte?quote:Op zaterdag 5 november 2005 00:10 schreef SHERMAN het volgende:
Bekend?
http://blog.siegnet.us/dutch/index.htm
die heb ik nog liggen ergens!!quote:
Nee. op 12.000 voet krijgt een CH-47D max 41.000 lb van de grond (voor 'n hover)quote:Op zaterdag 5 november 2005 00:57 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Hij zal wel krom zijn, maar als ik hem zo bekijk is het airframe nog behoorlijk intact, en wellicht zelfs reparabel. Zou een Chinook een gestripped airframe van een andere Chinook kunnen tillen op die hoogte?
Yes. die is damaged beyond repair.quote:
4426 F-16squote:Op zaterdag 5 november 2005 12:42 schreef M5 het volgende:
We beginnen met de Fighters?
ok.
1. F-16
Blijft voor mij de mooiste en het de best verkocht westerse fighter ooit.
[afbeelding]
Dat meen je niet? Je hebt nog nooit een vliegende F-15 gezien?quote:2. F/A-18F
Sommigen vinden hem lelijk, ik vind hem schitterend, apart ontwerp en de multi-role fighter bij uitstek.
[afbeelding]
3. Su-37
Super beweeglijk dankzij de trustvectoring met het uiterlijk van een Su-27. erg knap/mooi gezien de enorme omvang van de kist.
[afbeelding]
4. F-15
De enigste bekende westerse jet die ik nog nooit live heb zien vliegenMaar erg indruwekkend, en erg goed.
[afbeelding]
De eerste F-104s schoten inderdaad door de vloer. Maar de latere versies schoten gewoon omhoog hoorquote:5. F-104
De raket met vleugels. Leuk ontwerp, onvoorstelbaar kleine vleugels.. met schietstoel die door de vloer gaat.
[afbeelding]
Die phantom.. ach jammer dan. toch een goede 2equote:Op zaterdag 5 november 2005 13:41 schreef RonaldV het volgende:
[..]
4426 F-16s
Sorry, maar de Phabulous Phantom is met 5195 (waarvan 5056 geproduceerd in de VS) exemplaren net iets beter verkocht.
[..]
Dat meen je niet? Je hebt nog nooit een vliegende F-15 gezien?![]()
Ga eens naar een OpenDag, of liever: naar de aankomst of de vertrekdagen. Oefeningen op Leeuwarden trekken er ook altijd wel een paar.
[..]
De eerste F-104s schoten inderdaad door de vloer. Maar de latere versies schoten gewoon omhoog hoorpiloten vliegen niet graag laag als ze geen mogelijkheid tot uitstappen hebben namelijk
je denk dat er nog ca. 800 F-16's gebouwd gaan worden?quote:Op zaterdag 5 november 2005 17:21 schreef sp3c het volgende:
F16 gaat nog wel voorbij de Phantom hoor denk ik
Mmij wel, noem eens een land waarvan jij denkt dat ze binnen nu en 5 jaar nog een paar honderd F-16 nieuw willen hebben? met die orders van 30 kistjes tegelijk kom je er niet. En na 2010 worden er geen F-16 meer geproduceerd lijkt me.quote:Op zaterdag 5 november 2005 17:39 schreef sp3c het volgende:
het zou me niet verbazen iig
Doe mij die H&K Mk23 eensquote:Op zaterdag 5 november 2005 22:24 schreef SHERMAN het volgende:
Ik ga morgen ene opzet maken voor deze ''contest''.
[afbeelding]
MP5 mag ook ja, die Glock 17 met verlengt magazijn mag jij dan houdenquote:Op zaterdag 5 november 2005 23:08 schreef SHERMAN het volgende:
Of de mp5.
Of die met het verlengende magazijn.
semi-auto is single shot.quote:Op zaterdag 5 november 2005 23:28 schreef SHERMAN het volgende:
Full of semi zal wel niet mogen gok ik zo.
Maar damn zeg, met die scope er op ziet er wel geil uit.
En dan 2 mags aan elkaar getaped, semi auto en gaan.
Semi-auto is single?quote:Op zaterdag 5 november 2005 23:29 schreef M5 het volgende:
[..]
semi-auto is single shot.
Full auto of 3-shot burst mag niet. aangezien eigenaar in zwitserland woont mag het daar blijkbaar niet.
Semi-auto zegt alleen maar dat het wapen automatisch herlaad. Full auto zegt dus dat het volgende schot automatisch gelost wordt.quote:Op zaterdag 5 november 2005 23:39 schreef SHERMAN het volgende:
[..]
Semi-auto is single?
Damn.
Semi is half, ik dacht half automatisch is met salvo's dus burst.
Weet je dat ik dit altijd heb gedacht?
Single - semi - full.
WTF! wat gaat ie doen jo, een oorlog beginnen?quote:Op zaterdag 5 november 2005 23:15 schreef SHERMAN het volgende:
http://opendirviewer.com/?url=http%3A%2F%2Fmembres.lycos.fr%2Fctujackbauer%2F&pagecount=100
Trage server, maar het wachten is de moeite waard.
Geile wapens en een mooie wagen.
mooi plan, maar 1 nominatie is makkelijker, als iedereen een top 5 mag geven, om vervolgens weer een top 5 te kiezen, kun je de nominaties net zo goed als stemmen tellen denk ikquote:Op zondag 6 november 2005 14:20 schreef SHERMAN het volgende:
Zoiets?Wat is de bedoeling?
We gaan is bekijken wat de FOK!kers de beste/mooiste/noem maar op militair wapen vinden. We gaan dit in verschillende stappen doen, eerst komen de fighters, daarna de tanks, dan de fregatten/destroyers en daarna kijken we wel weer.Hoe gaan we dat doen dan?
Eerst heeft iedereen een week om zijn top 5 van nominaties te geven. Dit is gewoon een lijstje van elke user die mee wil doen met van elke nominatie een omschrijving en een foto. Als de nominatie tijd is afgelopen maak ik, SHERMAN, een lijst van alle nominaties. Er komt dan een week waar in iedereen uit de lijst van nominaties zijn top 5 kan kiezen. Dan worden de stemmen geteld en weten we wat de FOK!kers de beste vinden.Waarom dan twee keer een top 5 opgeven?
De eerste keer kan iedereen aangeven wat zijn keuze is. En juist doordat iedereen een foto en omschrijving plaatst kan het zijn dat je ineens zo hebt van: "heee, maar die is ook niet zo gek, die moet in mijn top 5!".Leuk en aardig maar mijn Spitfire wint in een gevecht nooit van een F16 he.
![]()
Maakt helemaal niet uit, het gaat er om wat jij de beste vind. De Spitfire was voor haar tijd een uitstekende jager, de F16 is dat voor nu. Beide zijn oke. Beide kunnen winnen in onze top lijst.Wat komt er allemaal aan bod?
- Fighters
- Tanks
- Fregatten / destroyers
- Aanvalshelicopters
- IFV (Infanterie Fighting Vehicles)
- Onderzeeers
- Transportvliegtuigen
- Nog verder aan te vullen
Je hebt niks gemist, wees niet bang! Was wel wat meer kwaliteit gewend van Disovery.quote:Op zondag 6 november 2005 23:43 schreef SHERMAN het volgende:
Hier het zelfde.
Artillery had ik wel willen zien opzich.
En terecht. Het is net als de F-5 een simpel, maar zeer effectief platform, en nog in behoorlijke aantallen aanwezig. Met de moderne avionics erop ben je eigenlijk alleen nog maar afhankelijk van het aantal cycles van het airframe.quote:Op maandag 7 november 2005 00:04 schreef sp3c het volgende:
in die jachtvliegtuigen top tien stond de mig21 nog best hoog geloof ik
Ik heb 't gezien ja.quote:Op maandag 7 november 2005 00:04 schreef sp3c het volgende:
in die jachtvliegtuigen top tien stond de mig21 nog best hoog geloof ik
kon ook duidelijk zien dat dit bedoeld was voor de vs markt heel de tijd dat 11 september gezeur erbij halenquote:Op zondag 6 november 2005 23:57 schreef -calimero- het volgende:
[..]
Je hebt niks gemist, wees niet bang! Was wel wat meer kwaliteit gewend van Disovery.
Zijn 4 type artillerie behandeld,
81 mm mortier, (25 schoten per minuut my ass!!)
M109
MLRS
HI-MARS (kleine MLRS uitvoering op een vrachtwagen)
Ze durfde in dat kut programma de M109 nog een hi-tech stuk artillerie te noemen, dat zeer mobiel is, met veel vermogen, gereed binnen 25 sec. super precies en blabla crap. Als een M109 iets niet is, is het wel mobiel en modern...
De PzH2000 is niet eens besproken, terwijl dit momenteel het meest geavanceerde stuk geschut ter wereld is. Ook lieten ze beelden zien van een M110 en zeiden dat het een M109 was. Zit nog al wat verschil in.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |