abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31751819
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 12:53 schreef RonaldV het volgende:

[..]

flink wat kills hadden gemakkelijk met een IR gedaan kunnen worden. Bewapeningsexperts bepaalden echter dat er AMRAAMS onder moesten, omdat die missile zich op het slagveld nog niet bewezen had. Commercie is ook op het slagveld aanwezig.
Als je overgaat op short-range IR missiles als een Sidewinder vergoot je ook het risco voor jezelf.
Maar commercie idd ook op't slagveld te vinden, maar dat is niet nieuw denk ik.
V10
pi_31752216
quote:
Ok. MiG zelf zegt overigens van niet, maar die site heeft denk ik sinds 2002 geen update gehad.
hier
V10
pi_31752310
Aan het eidn van het verhaal maakt het niets uit btw. Ik weet nog goed dat vlak na de introductie van de AIM-120 ze met piloten van volgens my Bitburg (kan ook een andere basis zijn, doet er niet toe) ze het met 4 F-15s opnamen tegen 3 Nederlandse F-16s. Hierbij mochten alle wapensystemen gesimuleerd worden. Volgens mij is er toen in 4 oefen partijen 1 Nederlandse F16 gesimuleerd neergehaald door een Aim-120. De andere "16" F15's werden zonder genade aan de kant geveegd door de nederlanders.
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 13:28:24 #30
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_31752557
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 13:17 schreef Ordos20 het volgende:
Aan het eidn van het verhaal maakt het niets uit btw. Ik weet nog goed dat vlak na de introductie van de AIM-120 ze met piloten van volgens my Bitburg (kan ook een andere basis zijn, doet er niet toe) ze het met 4 F-15s opnamen tegen 3 Nederlandse F-16s. Hierbij mochten alle wapensystemen gesimuleerd worden. Volgens mij is er toen in 4 oefen partijen 1 Nederlandse F16 gesimuleerd neergehaald door een Aim-120. De andere "16" F15's werden zonder genade aan de kant geveegd door de nederlanders.
Dat was al het geval eind 80er jaren. Scenario: 4v4 F16 (LW) tegen F15 (SSB en Bit).
De F-16s wonnen verschillende set-ups bij het gebruik van alleen AIM-9. Alleen als de Amerikanen BVR mochten doen wonnen zij nog wel eens, ondanks dat ze onbetrouwbare AIM-7s "schoten" die in de praktijk slechts 1 op de 5 keer raak schoten of zoiets. Na de Golfoorlog begonnen de Eagles met (sim sim) AIM-120s te schieten, en wonnen ze alles. Vanaf 1994 mochten wij dat ook oefenen, en schoten we alles uit Spang (toen nog) of Lakenheath ook uit de lucht. De Amerikanen komen graag naar ons toe, omdat we gelijkwaardige tegenstanders zijn. We geven ze beter partij dan de RAF met hun TorF3 bijvoorbeeld, zelfs in de tijd dat we alleen maar AIM-9 schoten. Zowel Bitburg als Soesterberg kregen hun opwerkingsprogramma voor de Golfoorlog destijds van Nederland: fighter control en RedAir kun je nergens beter krijgen
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_31753012
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 12:48 schreef M5 het volgende:

[..]

een AMRAAM kost je US$ 380.000. Als dat te duur is om de vijand neer te halen moet je niet aan een oorlog beginnen.
dat is bijna net zo duur als een kruisraket.

want ik wou het eigenlijk net vragen we weten nu wat de vliegtuigen kosten.

maat wat kost de munitie
kogel
standaart tankgranaat
sidewinder etc etc.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_31759753
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 13:17 schreef Ordos20 het volgende:
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 13:28 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Dat was al het geval eind 80er jaren. Scenario: 4v4 F16 (LW) tegen F15 (SSB en Bit).
De F-16s wonnen verschillende set-ups bij het gebruik van alleen AIM-9. Alleen als de Amerikanen BVR mochten doen wonnen zij nog wel eens, ondanks dat ze onbetrouwbare AIM-7s "schoten" die in de praktijk slechts 1 op de 5 keer raak schoten of zoiets. Na de Golfoorlog begonnen de Eagles met (sim sim) AIM-120s te schieten, en wonnen ze alles. Vanaf 1994 mochten wij dat ook oefenen, en schoten we alles uit Spang (toen nog) of Lakenheath ook uit de lucht. De Amerikanen komen graag naar ons toe, omdat we gelijkwaardige tegenstanders zijn. We geven ze beter partij dan de RAF met hun TorF3 bijvoorbeeld, zelfs in de tijd dat we alleen maar AIM-9 schoten. Zowel Bitburg als Soesterberg kregen hun opwerkingsprogramma voor de Golfoorlog destijds van Nederland: fighter control en RedAir kun je nergens beter krijgen
Kijk dit zijn de interessante dingen.
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
pi_31759758
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 13:48 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

maat wat kost de munitie
kogel
standaart tankgranaat
sidewinder etc etc.
Ben ik ook wel benieuwd naar.
Wat kost een Nederlandse F16 bijvoorbeeld?
pi_31759954

Wat mooie foto's:http://www.militaryphotos.net/forums/showthread.php?t=59869
pi_31760170
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 13:48 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

maat wat kost de munitie
kogel
standaart tankgranaat
sidewinder etc etc.
nee niet helemaal:
een BGM-109 Tomahawk kost:
$569,000 - current production unit cost (FY99 $)
$1,4000,000 - average unit cost (TY$)

'n Sidewinder is wel wat goedkoper op ongeveer $ 84.000

Maar defensie spul is nu een maal duur.

alle gegevens van www.golbalsecurity.org
V10
pi_31764506
Vanavond 22.00 Discovery.
pi_31767511
Ik mis de F16.
pi_31768823
Reservisten bewaken alle landmachtkazernes

In Limburg, Brabant en Zeeland is een grote oefening aan de gang van de Nationale Reserve.

Onder de naam 'Southern Guard' heeft een bataljon van 400 reservisten tot morgenavond de bewaking overgenomen van alle grote kazernes in het zuiden, waaronder die in Weert. De bewaking gebeurt normaal gesproken door burgerbewakers, maar die moeten twee dagen naar een bijeenkomst van het Regionaal Militair Commando. De Nationale Reserve heeft de bewaking daarom tijdelijk overgomen, en maakt daar meteen een oefening van.

28-10-2005 18:00
  Moderator zaterdag 29 oktober 2005 @ 00:01:16 #39
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31769527
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 12:40 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Exercise only dan, neem ik aan?
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 12:42 schreef Lone_Gunman het volgende:

[..]

Dat was toch een Eritreaanse Flanker tegen een Ehtopische Fulcrum waarbij de piloten nog eens uit Rusland en Oekraine kwamen?
nee hoor dit was pure ernst met lokale piloten

http://www.acig.org/artman/publish/article_189.shtml
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 00:11:42 #40
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_31769899
http://www.thegoldenrepor(...)/anmviewer.asp?a=928

Een geheime installatie in Israel. Gebouwd door Amerikanen, voor het Israelische leger, maar die weten officieel van niets. Gelet op de plannen van Mr Bush zou het goed kunnen zijn dat het voor de VS zelf is, maar in de VS weet nog niemand ergens van. Uit de foto's blijkt alleen wel dat dit geen logistiek centrum is (wat de officiele bestemming is).
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_31770280
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 12:40 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Exercise only dan, neem ik aan?

Zie link 2 posts hierboven.
The gum you like, is coming back in style.
pi_31776777

Dit is in Belgie btw.
F-16's scrapped for parts.
V10
pi_31776847
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 22:48 schreef SHERMAN het volgende:
Ik mis de F16.
de f22 de jsf vond dit wel weer een typisch amerikaanse lijst.

de eurofighter etc etc
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_31776872
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 00:11 schreef RonaldV het volgende:
http://www.thegoldenrepor(...)/anmviewer.asp?a=928

Een geheime installatie in Israel. Gebouwd door Amerikanen, voor het Israelische leger, maar die weten officieel van niets. Gelet op de plannen van Mr Bush zou het goed kunnen zijn dat het voor de VS zelf is, maar in de VS weet nog niemand ergens van. Uit de foto's blijkt alleen wel dat dit geen logistiek centrum is (wat de officiele bestemming is).
mischien vervanging voor de basis in saoudi arabie
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 16:21:09 #45
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_31782802
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 12:23 schreef M5 het volgende:
[afbeelding]

Dit is in Belgie btw.
F-16's scrapped for parts.
Weelde, hier hebben de Belgen al sinds 1990 hun stored F-16s staan. Wij verstoppen ze op Soesterberg met hetzelfde doel. Typisch: we zetten >30 F-16s in de mottenballen, slopen in de loop der tijd alles eruit, en vinden het vreemd dat niemand ze wil kopen (Waarna we de block 15s maar helemaal uit elkaar zijn gaan halen). Nu hebben we ook MLUs in de opslag, en die houden we wel heel. Gevolg: de klanten komen regelmatig kijken. Misschien was het toch handiger geweest als we die andere toestellen heel hadden gelaten?

Overigens vind ik het jammer dat we in Nederland bijna nergens toestellen op een sokkel tegenkomen, iets wat je in Canada en de VS toch veel vaker tegenkomt. In Cold Lake (Can) bijvoorbeeld staan meerdere toestellen op de vliegbasis op een sokkel, maar in het dorp zelf staat ook nog een prachtige F-104.

- Privacy Matters
pi_31782871
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 16:21 schreef RonaldV het volgende:

[..]

Weelde, hier hebben de Belgen al sinds 1990 hun stored F-16s staan. Wij verstoppen ze op Soesterberg met hetzelfde doel. Typisch: we zetten >30 F-16s in de mottenballen, slopen in de loop der tijd alles eruit, en vinden het vreemd dat niemand ze wil kopen (Waarna we de block 15s maar helemaal uit elkaar zijn gaan halen). Nu hebben we ook MLUs in de opslag, en die houden we wel heel. Gevolg: de klanten komen regelmatig kijken. Misschien was het toch handiger geweest als we die andere toestellen heel hadden gelaten?

Overigens vind ik het jammer dat we in Nederland bijna nergens toestellen op een sokkel tegenkomen, iets wat je in Canada en de VS toch veel vaker tegenkomt. In Cold Lake (Can) bijvoorbeeld staan meerdere toestellen op de vliegbasis op een sokkel, maar in het dorp zelf staat ook nog een prachtige F-104.

[afbeelding]
Op Gilze staan er 3 kisten bij de ingang (al dan niet op een sokkel) plus nog een F-104 achter op het veld. (bij de KLu historische vlucht in de buurt.
Woensdrecht heeft een T-33 dacht ik, Eindhoven een F-27.

Maar 't had gezien de kisten die in de afgelopen jaren verdwenen zijn wel wat meer kunnen zijn.
V10
pi_31784289
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 16:24 schreef M5 het volgende:

[..]

Op Gilze staan er 3 kisten bij de ingang (al dan niet op een sokkel) plus nog een F-104 achter op het veld. (bij de KLu historische vlucht in de buurt.

Maar 't had gezien de kisten die in de afgelopen jaren verdwenen zijn wel wat meer kunnen zijn.
Ik zet later een SU-15 in m'n achtertuin.
pi_31784346
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 17:15 schreef Johnny_Footballhero het volgende:

[..]

Ik zet later een SU-15 in m'n achtertuin.
Sukhoi Su-15? dat ding vind ik niet bepaald mooi oid.
V10
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 17:18:48 #49
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_31784369
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 16:24 schreef M5 het volgende:

[..]

Leeuwarden heeft bij de ingang ook aardig wat op en sokkel staan, en op Nieuw Milligen staat nog een 104 op een paal. Maar dat bedoelde ik niet. De afgebeelde 104 staat in het plaatsje Cold Lake, en niet op de vliegbasis.
- Privacy Matters
pi_31784410
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 17:18 schreef M5 het volgende:

[..]

Sukhoi Su-15? dat ding vind ik niet bepaald mooi oid.
Mooi door lelijkheid. Uniek. Artistiek ontwerp (zie ik erin).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')