abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32803156
Bij kassa hebben ze ook nog even aandacht besteed aan zorgverzekeraars. Jammer dat de nadruk enkel ligt op de kosten.
pi_32803180
quote:
Op zondag 4 december 2005 12:06 schreef Georges het volgende:
Misschien een wat domme vraag, maar die no-claim van 250 euro, moet ik die als voorschot betalen?
En krijg ik dan aan het eind van het jaar terug als ik minder dan dat bedrag aan kosten heb gehad.
Ja. (voorschot, terugbetalen)
quote:
Blijft die 250 euro voor altijd of wordt dat per jaar bekeken?
Dat weet ik niet. (dat weet niemand, overigens)
quote:
Edit: stel dat ik voor bijvoorbeeld een half jaar geneesmiddelen nodig heb voor een kwaaltje, gaat dat dan van de no claim af, of van het eigen risico?

Eerst komt je eigen risico.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_32803192
Tnx, deze info is heel erg handig
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_32803236
zit de noclaim niet al bij de premie in fuck zeg
pi_32803387
quote:
Op zondag 4 december 2005 12:09 schreef Five_Horizons het volgende:
Eerst komt je eigen risico.
Eerst komt de no-claim.
Tenzij voor huisarts etc., aangezien de no-claim daar uberhaupt niet van toepassing op is
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
  zondag 4 december 2005 @ 12:19:49 #106
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_32803412
quote:
Op zondag 4 december 2005 12:18 schreef nostra het volgende:

[..]

Eerst komt de no-claim.
Nee.

Eerst komt je eigen risico, daarna komt je no-claim, en daarna keert je verzekeraar uit.
pi_32803460
quote:
Op zondag 4 december 2005 12:19 schreef Alicey het volgende:
Nee.

Eerst komt je eigen risico, daarna komt je no-claim, en daarna keert je verzekeraar uit.
Ik raak de weg een beetje kwijt dan: in het rekenvoorbeeld dat ik van Zilveren Kruis heb ontvangen gaat het andersom. En op denieuwezorgverzekering.nl staat:
quote:
In de Zorgverzekeringswet staat dat uw verzekeraar eerst uw no-claimteruggave moet aanspreken, en dan pas uw eigen risico (als u dat heeft). Maar in de praktijk kan het, bijvoorbeeld als u een zorgpolis hebt op grond waarvan u declaraties van zorgaanbieders ter vergoeding bij uw zorgverzekeraar indient, andersom lijken te gaan.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
  zondag 4 december 2005 @ 12:22:41 #108
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_32803481
quote:
Op zondag 4 december 2005 12:21 schreef nostra het volgende:

[..]

Ik raak de weg een beetje kwijt dan: in het rekenvoorbeeld dat ik van Zilveren Kruis heb ontvangen gaat het andersom. En op denieuwezorgverzekering.nl staat:
[..]
Hmmm... Het wordt er niet echt duidelijker op zo.
pi_32803490
l
quote:
Op zondag 4 december 2005 12:19 schreef Alicey het volgende:

[..]

Nee.

dus bij aanbieding van 120 euro voor een pakket kost je dat 120 * 12 = 1440 + 250 = 1690 euro
pi_32803691
Ik blijf er echt werkelijk geen hol van begrijpen...
Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben
Vul je zakken met niets doen op het internet!
  zondag 4 december 2005 @ 12:31:48 #111
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_32803719
Ik heb nog geen aanbod van mijn verzekeraar binnen, maar ik houd mijn hart vast.. Een eigen risico kan ik echt niet gebruiken..
pi_32803809
quote:
Op zondag 4 december 2005 12:22 schreef Alicey het volgende:
Hmmm... Het wordt er niet echt duidelijker op zo.
Nee.
Niet dat het op zich veel uitmaakt, je bent toch hetzelfde kwijt, scheelt je alleen een klein liquiditeitsvoordeeltje.
Friedman on Donahue
pi_32803835
quote:
Op zondag 4 december 2005 12:23 schreef Classics het volgende:
dus bij aanbieding van 120 euro voor een pakket kost je dat 120 * 12 = 1440 + 250 = 1690 euro
De no-claim is een omgekeerd eigen risico, het kan dus nooit bij je totale kosten worden opgeteld - het kan er eventueel wel van worden afgetrokken (als je geen zorg verbruikt, of minder dan de maximum no-claim).
Friedman on Donahue
  zondag 4 december 2005 @ 12:40:00 #114
125364 Tafkahs
Stadsnomade
pi_32803915
stress...
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
pi_32804147
Misschien is het wel logischer dat je no-claim eerst komt, aangezien je die "al betaald"hebt.

Dan is het voor veel mensen (ook de mensen die voor gemiddeld <€ 250,-- per jaar) aantrekkelijk om een hoog eigen risico te nemen.

Keuzes, keuzes...

Mijn inkomensafhankelijke premie wordt in elk geval vergoed door mijn werkgever. dus daar betaal ik maar de helft van. Verder moet ik zelf alle aanbieding nog naast elkaar leggen.

Eigenlijk had ik hier nog niet zo over nagedacht, maar voor wat betreft de no-claim, beschouw ik dat puur als een extraatje in het nieuwe jaar (als ik/wij het terugkrijgen).
Ik hou er geen rekening mee als zijnde "bruto/netto premie".
pi_32804162
Stel, ik neem een aanvullende verzekering zodat ik fysiotherapie heb. En een eigen risico van 200 euro. Dan betaal ik die fysiotherapie eigenlijk zelf? En dan heb ik dus eigenlijk ook geen aanvullende verzekering voor fysio nodig?
pi_32804258
weet iemand toevallig dit?

dit jaar heb ik een ziekenfondspakket + extra aanvullend zekerheid pakket

Nu weet ik dus niet of lenzenvergoedingen (die ik dus dit jaar heb gekregen van 130 euro)
valt onder de basis ziekenfonds of de extra zekerheid pakket die ik heb.

op de site is er ook niets over te vinden van Anderzorg .

zo niet dan krijg ik dus 250 euro terug in april 2006 omdat ik verder geen kosten heb gemaakt

zo ja dan krijg is dan 250-130 terug = 120 ....ook goed eigenlijk

[ Bericht 2% gewijzigd door YebCar op 04-12-2005 13:02:40 ]
pi_32804281
quote:
Op zondag 4 december 2005 12:49 schreef MissCleo het volgende:
Stel, ik neem een aanvullende verzekering zodat ik fysiotherapie heb. En een eigen risico van 200 euro. Dan betaal ik die fysiotherapie eigenlijk zelf? En dan heb ik dus eigenlijk ook geen aanvullende verzekering voor fysio nodig?
Het ligt eraan voor hoeveel geld jij *denkt* te besteden volgend jaar aan fysiotherapie.
pi_32804398
quote:
Op zondag 4 december 2005 12:52 schreef YebCar het volgende:
weet iemand toevallig dit?

dit jaar heb ik een ziekenfondspakket + extra aanvullend zekerheid pakket

Nu weet ik dus niet of lenzenvergoedingen (die ik dus dit jaar heb gekregen van 130 euro)
valt onder de basis ziekenfonds of de extra zekerheid pakket die ik heb.

op de site is er ook niets over te vinden van Anderzorg .

zo niet dan krijg is dus me 250 euro dus in april 2006 terug omdat ik verder geen kosten heb gemaakt

zo ja dan krijg is dus 250-130 teurg = 120 ....ook goed eigenlijk

Volgens http://www.zorgelozebasis(...)ing/vergoedingen.htm vallen lenzen niet onder de basisverzekering. (en dus ook niet onder de ziekenfondsverzekering)
pi_32804448
quote:
Op zondag 4 december 2005 12:53 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Het ligt eraan voor hoeveel geld jij *denkt* te besteden volgend jaar aan fysiotherapie.
Ik heb niets gepland staan, ik ga eigenlijk liever naar de masseur dan naar de fysio.
pi_32804630
Kun je je eigenlijk ook bij Friesland Basispolis Zuid Nederland aansluiten als je in Gelderland woont? Want op die uitrekenpagina die hier op pag. 2 stond kom ik steeds bij hen uit terwijl ik toch echt mijn juiste postcode heb ingevuld.
  zondag 4 december 2005 @ 13:37:29 #122
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_32805594
quote:
Op zondag 4 december 2005 13:06 schreef MissCleo het volgende:
Kun je je eigenlijk ook bij Friesland Basispolis Zuid Nederland aansluiten als je in Gelderland woont? Want op die uitrekenpagina die hier op pag. 2 stond kom ik steeds bij hen uit terwijl ik toch echt mijn juiste postcode heb ingevuld.
Ja, dat kan.
The love you take is equal to the love you make.
pi_32833289
Iemand een tip voor een grensarbeider (werken in Dld, wonen in NL) die boven de duitse loongrens uitkomt? CZ regelt het centraal voor alle grensarbeiders die onder de loongrens uitkomen. Ik kom daar boven en wordt nu van het kastje naar de muur gestuurd. Niemand wil me verzekeren!!
pi_32833556
quote:
Op zondag 4 december 2005 12:49 schreef MissCleo het volgende:
De eerste 200 euro betaal je inderdaad zelf.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_32833586
quote:
Op maandag 5 december 2005 13:33 schreef Deetch het volgende:

[..]

De eerste 200 euro van je zorggebruik betaal je inderdaad zelf. Dit is wel pgetelt voor al je medicijnen, fysiobehandelingen, doorverwijzingen etc etc.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')