quote:Op vrijdag 11 november 2005 22:32 schreef Bregalad het volgende:
[..]
Chemtrails.
Zo zie je maar hoe heel de lucht vol komt te zitten in een half uur tijd, en dat vind jij normaal wil je zeggen? Dit zag je vroeger dus echt nooit he!
Bronquote:Perhaps we were already doing something like that inadvertently. In the early 1960s, Walter Orr Roberts, a prominent astrophysicist at the University of Colorado, noticed that something was changing in the broad and sparkling skies above Boulder. Roberts had a long-standing interest in climate. One of the things that had driven his career in astrophysics was a hope of connecting climate with sunspot cycles. He had been especially impressed by the terrible drought of the 1930s, which he had seen firsthand when he drove through the Dust Bowl on his way to Colorado. Aerosols stayed on his mind. One morning as he was talking with a reporter from the New York Times, Roberts pointed out the jet airplane contrails overhead. He predicted that by mid afternoon they would spread and thin, until you couldn't tell the contrails from cirrus clouds. They did, and you couldn't.(10) The Times made it a front-page story (Sept. 23, 1963). "Until recently, Dr. Roberts explained, cirrus clouds were thought to be more of an effect than a cause of weather conditions. But data from balloon and satellite experiments now suggest... [clouds] may trap enough heat beneath them to affect the weather." Since jets evidently made cirrus clouds, they "might be altering the climate subtly along major air routes."
Nou, dan verraad jouw geheugen je blijkbaar als jij doodleuk beweert dat we vroeger naar exact dezelfde soort "contrails" keken. Waar zijn die meerdere foto's dan? Want ik heb er 0,0 gezien. Hoeven we meteen niet meer verder te discussieren, dus laat ze snel zien.quote:Op zaterdag 12 november 2005 09:10 schreef The_stranger het volgende:
Niets is zo veranderlijk en verradelijk als je geheugen. Plus dat we al meerdere foto's hebben geplaatst waarop duidelijk te zien is dat er vroeger net zo brede als lang blijvende contrails waren.
Dit is een uitleg voor peuters en kleuters, zo kort door de bocht. (Maakte de bron ook al duidelijk) Daar moet je niet in dit forum mee aankomen. Dan legt Carnicom het een stuk beter uit in zijn docu, al is het kort, het is iig technischer beter uitgelegd.quote:Laat ik eens uitleggen hoe een wolk ontstaat:
[..]
Bron
Nu heb je twee verschillende wolksoorten, namelijk wolken bestaande uit ijskristallen en wolken bestaande uit waterdruppels.
De meeste wolken die jij ziet op een dag zijn wolken die uit waterdruppels zijn opgebouwd. Echter je ziet ook wel eens hoge bewolking wat bestaat uit ijskristallen. Dit noemt men cirrus bewolking. Het principe van ontstaan is hetzelfde, echter in plaats van dat de waterdamp condenseert tot een druppel, sublimeert het tot ijskristallen.
Ga ik je weer vertellen dat het fysiek 2 heel andere processen zijn en dat Carnicom dit perfect uilegt in zijn docu vanaf 7 minuut 30.quote:Terug naar contrails.
Hoe onstaat een contrail?
Warme vochtige (uitlaat)lucht komt in een koude omgeving, koelt af en omdat koude lucht minder waterdamp kan bevatten, condenseert het water en wordt zichtbaar. (zie je de overeenkomst al?)
Omdat de temperatuur op die grote hoogte echter erg laag is (van -30 to -56) condenseert het water niet, maar sublimeert het. Het wordt dus ijs. Je krijgt dus in wezen een cirruswolk, echter in een lang gerekte vorm. (je ziet nu toch wel de overeenkomst toch?)
Zoek er 1.quote:Dus ja, zowel wolken als contrails zijn wel volgens het zelfde principe ontstaan. Elke echte weerman, dan wel persoon met voldoende kennis van meteorologie zal dit beamen.
Jij nog meer. Met je info over wolken die op basisscholen wordt gegeven t/m groep 12.quote:Ten eerste, vloeken is niet nodig.
Ten tweede laat jij ook zien dat je weinig tot geen (mijn gok) verstand dan wel kennis hebt van de atmosfeer en de processen die zich daarin afspelen.
Goed, misschien dat jij wat van je eigen lesje kan leren. Ten eerste zijn we afhankelijk van hoe breed de bak is en hoe de verhoudingen zijn, maar laten we dat zelfs achterwege. Dan zal de 'kleurstof' een bepaalde dikte hebben en wanneer je deze laat "verwaaien" zal deze dikte sterk afnemen, zodanig dat op een gegeven moment met het blote oog geen 'kleurstof' meer is te zien. Snap je dat? Dat betekent dus dat een normale "contrail" niet zo breed uit kan waaieren en toch nog zo dik kan blijven als op de volgende foto:quote:Nog een lesje voor je dan:
Pak een bak met water. Trek in het midden van die bak met een kleurstof een streep. Wat gebeurt er als je voorzichtig tegen die bak stoot? (turbulentie/wind veroorzaakt) Juist de streep kleurstof zal "verwaaien", dat wil zeggen breder worden. Als je hard tegen de bak stoot, verwaait het sneller tot het vrij snel weer opgelost is. (zo verdunt dat je het niet meer ziet). Tik je niet tegen de bak, blijft de streep vrijwel hetzelfde. (En ja, lucht en water zijn op dit vlak vrijwel identiek qua aerodynamische processen)
Zie boven, hoezo 'vrij verdunt'? Buiten dat, gebeurt het nu regelmatig dat men met 3 chemtrails een heel luchtruim kan bedekken na verloop van tijd, ik ben ervan overtuigd dat iemand met een IQ van boven de 60 al moet kunnen voorstellen dat normale contrails dit nooit kunnen doen.quote:Nu weer terug naar contrails.
Veel contrails zie je na verloop van tijd inderdaad wijd uitgewaaid, echter ook vrij verdunt grote stukken hemel bedekken.
Observeren en nog 's observeren, kan je zien dat dit in de praktijk anders werkt.quote:Zelfde principe. Een geconcentreerde contrail wordt door verdamping en verwaaiing uitgespreid. Echter als er praktisch geen wind staat, zal er ook weinig verwaaien en zal de contrail in zijn huidige vorm vrij lang blijven hangen.
Zo zou het moeten zijn maar zo is het in de praktijk dus niet zo. Sterker zelfs, het is voor mij al lang opvallend hoe weinig, of liever, hoe langzaam ze bewegen wanneer er zeer veel wind staat. Normale wolken kun je dan snel voorbij zien gaan en dan is het erg frappant omt te zien hoe traag in verhouding de chemtrails bewegen. Nee, je hoeft nu niet te vertellen dat wolken lager hangen dus dat het maar zo lijkt. Ze bewegen echt ongelofelijk langzaam in verhouding wanneer er veel wind staat.quote:Staat er weer veel wind, heb je kans dat de contrial vrij snel weer oplost, omdat de ijskristallen door de wind in drogere luchtgebieden gewaaid worden, en daar weer oplossen.
Carnicom ea hebben allang aangetoond dat dit een van de punten is waarop debunkers met een bek vol tanden komen te staan wanneer de praktijk anders laat zien. Ga het maar 's bijhouden in een tabel, zal je zien dat wanneer de luchtvochtigheid niet hoog genoeg is, er toch vaak genoeg chemtrails ontstaan.quote:En aangezien ik al had aangetoont dat de lucht gebieden kent met meer of minder turbulentie, kan dit proces er zelfs voor zorgen dat een contrail onderbroken wordt.
En dan heb ik nog niet eens gesproken over luchtvochtigheid. DIt is zo mogelijk een nog grotere factor in het ontstaan en gedrag van contrails. Hoe hoger de relatieve luchtvochtgheid, hoe sneller een contrail ontstaat en hoe langer die blijft hangen. Echter de relalieve luchtvochtigheid is ook niet constant door de gehele atmosfeer heen.
[..]
Ja doe dat, misschien leer je er nog wat van, want je snapt het geloof ik niet helemaal en het bord voor je kop lijkt wel van beton.quote:Ik zou zeggen, lees je eerst eens in op het gebied van meteorologie en natuurkunde, dan pas kun je een zelfstandig beeld krijgen van je docu van carnicom.
Aangezien je 0,0 weet van het gedrag van water in een atmosfeer, slik je alles wat ze zeggen voor zoete koek, aangezien je geen basis hebt, waarmee je hun verhaal kunt vergelijken.
Ten eerste ben ik geen schooljongetje, ik heb je herhaaldelijk gevraagd uit te leggen wat die chemtrails ZIJN ipv me telkens door te verwijzen naar een een of andere shitdocu die niks zegt.quote:Op zaterdag 12 november 2005 11:19 schreef WWSK het volgende:
Metro, volgens mij ben jij een schooljongetje van een jaar of 13, ouder schat ik je niet aan je niveau te zien. Die foto zegt meer dan al jouw posts bij elkaar opgeteld.
Blijkbaar werken jouw ogen anders dan de mijne.quote:Op zaterdag 12 november 2005 11:34 schreef Metro2005 het volgende:
Ten tweede zegt die foto geen ene hol, het enige wat daar op staat is een contrail die door de wind uitwaaiert, de wolk is duidelijk dunner op de laatste foto dan op de 1e foto. Als je dat niet ziet dan ben je zo blind als een kip.
Op verschillende hoogtes kan de wind verschillend staan, zowel qua snelheid als qua richting.quote:Op zaterdag 12 november 2005 10:14 schreef WWSK het volgende:
Zo zou het moeten zijn maar zo is het in de praktijk dus niet zo. Sterker zelfs, het is voor mij al lang opvallend hoe weinig, of liever, hoe langzaam ze bewegen wanneer er zeer veel wind staat. Normale wolken kun je dan snel voorbij zien gaan en dan is het erg frappant omt te zien hoe traag in verhouding de chemtrails bewegen. Nee, je hoeft nu niet te vertellen dat wolken lager hangen dus dat het maar zo lijkt. Ze bewegen echt ongelofelijk langzaam in verhouding wanneer er veel wind staat.
bronquote:Strong winds in the upper troposphere were measured regularly in the 1930's by early versions of radiosonde balloons, but their true significance only became clear in Word War II. Allied bombers flying at 7.6 km over Germany in January 1945 encountered a tailwind of 66 m/s. They were covering the ground at 119 m/s, and reached their target early. On their westwards return, their ground speed dropped to as low as 26 m/s (94 km/h). Another group also met headwinds of 53 m/s in March 1945 at the same height, and the planes� slow speed led to heavy losses from anti-aircraft fire.
The word �Strahlstr�mung�, meaning jet stream, was first used by the German meteorologist Seilkopf in 1939. But the phenomenon was not properly appreciated by the English until 1943, when a flight of their bombers ran out of fuel over occupied France against a wind of 54 m/s, and by the Americans not until late 1944, when their B-29 bombers faced extreme winds over Japan, where the winter jet stream is usually stronger over Europe. Carl-Gustaf Rossby was the key meteorologist advising the US Air Force (1).
Ik heb, en met mij anderen, al meerdere foto's gepost met contrails, zowel groot als klein, uitgewaaid of niet, uit de jaren 50 to 80. Zoek ze maar weer op, staan een stukje verder naar boven.quote:Op zaterdag 12 november 2005 10:14 schreef WWSK het volgende:
[..]
Nou, dan verraad jouw geheugen je blijkbaar als jij doodleuk beweert dat we vroeger naar exact dezelfde soort "contrails" keken. Waar zijn die meerdere foto's dan? Want ik heb er 0,0 gezien. Hoeven we meteen niet meer verder te discussieren, dus laat ze snel zien.(Of moet ik je hierna alweer leugenaar noemen?)
[..]
Blijkbaar heb jij een kleuteruitleg nodig... Je snapt het nu namelijk nog niet.quote:Dit is een uitleg voor peuters en kleuters, zo kort door de bocht. (Maakte de bron ook al duidelijk) Daar moet je niet in dit forum mee aankomen. Dan legt Carnicom het een stuk beter uit in zijn docu, al is het kort, het is iig technischer beter uitgelegd.
[..]
Tsja.. geloof wat je wilt, als jij tegen de natuurwetten in wilt gaan prima, alleen jammer dat je hun verhaal klakkeloos overneemt, zonder zelf eens de theoretische achtergrond te bestuderen.quote:Ga ik je weer vertellen dat het fysiek 2 heel andere processen zijn en dat Carnicom dit perfect uilegt in zijn docu vanaf 7 minuut 30.
[..]
Heb hier talloze boeken, uitreksels en andere bronnen die me steeds weer hetzelfde verhaal vertellen, contrails en wolken hebben hetzelfde principe als basis.quote:Zoek er 1.
[..]
Blijft leuk, een totaal onwetend persoon die iemand met kennis probeert te overtuigen...quote:Jij nog meer. Met je info over wolken die op basisscholen wordt gegeven t/m groep 12.
[..]
Twee belangrijke punten.quote:Goed, misschien dat jij wat van je eigen lesje kan leren. Ten eerste zijn we afhankelijk van hoe breed de bak is en hoe de verhoudingen zijn, maar laten we dat zelfs achterwege. Dan zal de 'kleurstof' een bepaalde dikte hebben en wanneer je deze laat "verwaaien" zal deze dikte sterk afnemen, zodanig dat op een gegeven moment met het blote oog geen 'kleurstof' meer is te zien. Snap je dat? Dat betekent dus dat een normale "contrail" niet zo breed uit kan waaieren en toch nog zo dik kan blijven als op de volgende foto:
[afbeelding]
Snap je dat? (op foto 7 lijkt de 'kleurstof' mbt het voorbeeld zelfs nog dikker als op bijv. foto 2, OMFG!)
[..]
Leg mij, zwakzinnige, dan maar uit waarom niet?quote:Zie boven, hoezo 'vrij verdunt'? Buiten dat, gebeurt het nu regelmatig dat men met 3 chemtrails een heel luchtruim kan bedekken na verloop van tijd, ik ben ervan overtuigd dat iemand met een IQ van boven de 60 al moet kunnen voorstellen dat normale contrails dit nooit kunnen doen.
Mijn leven heeft te maken met lucht en contrails, denk je dat ik ze niet observeer? Man, ik maak ze...quote:Observeren en nog 's observeren, kan je zien dat dit in de praktijk anders werkt.
[..]
En weer laat je zien hoe verschrikkelijk onwetend je bent.quote:Zo zou het moeten zijn maar zo is het in de praktijk dus niet zo. Sterker zelfs, het is voor mij al lang opvallend hoe weinig, of liever, hoe langzaam ze bewegen wanneer er zeer veel wind staat. Normale wolken kun je dan snel voorbij zien gaan en dan is het erg frappant omt te zien hoe traag in verhouding de chemtrails bewegen. Nee, je hoeft nu niet te vertellen dat wolken lager hangen dus dat het maar zo lijkt. Ze bewegen echt ongelofelijk langzaam in verhouding wanneer er veel wind staat.
[..]
Ten eerste, vraag me af hoe jij aan de relatieve luchtvochtheid komt op grote hoogte, aangezien de vochtheid op de grond niets zegt. (niet homogene samenstelling, weet je nog?)quote:Carnicom ea hebben allang aangetoond dat dit een van de punten is waarop debunkers met een bek vol tanden komen te staan wanneer de praktijk anders laat zien. Ga het maar 's bijhouden in een tabel, zal je zien dat wanneer de luchtvochtigheid niet hoog genoeg is, er toch vaak genoeg chemtrails ontstaan.
[..]
quote:Ja doe dat, misschien leer je er nog wat van, want je snapt het geloof ik niet helemaal en het bord voor je kop lijkt wel van beton.
Dat we de jetstream pas ontdekt hebben toen we daadwerkelijk op die hoogte kwamen: vanaf de grond dus niet altijd zichtbaar.quote:
Stranger, jij bent er duidelijk van overtuigt dat chemtrails niet bestaan en dat is prima wat mij betreft. Als jij denkt dat jij zo " geleerd" bent en zoveel kennis hebt omdat je meteorologie hebt gestudeerd en daarmee AUTHORITEIT hebt gekregen om jou zeer beperkte waarheid te verkondigen, danmoet je dat zelf weten.quote:
Euh, aan het begin van het topic noem je Aluminium, Barium, Polymeer vezels, Mycoplasma en PH:zuur; wat is het nou, ben eens consequent.quote:Op zaterdag 12 november 2005 12:28 schreef junkie19 het volgende:
[..]
Er zijn al vele onderzoeken geweest naar chemtrails, het feit dat er pathogenen, barium en anderen metalen in te vinden zijn daar kan niemand onderuit.
En over dat plaatje van WWSK:quote:In 1998, NASA scientists found that by circling a jet off the Pacific coast of the United States they were able to create contrails that eventually coalesced into a cirrus cloud covering 1,400 mile² (3,600 km²). Satellite photographs have confirmed that on one occasion jet contrails produced by commercial aircraft over New England formed a cloud covering 13,000 mile² (34,000 km²).
Nee het grote verschil tussen mij en diegene die nog niet eens kan bevatten wat een docu verkondigd en slechts de daarin aangehaalde feiten opbraakt, is dat ik wel weet waarover ik praat. Ik zegeg niet dat ik een authoriteit ben, dat ik het altijd bij het juiste eind heb, maar ik ben wel van mening dat ik meer recht van spreken heb dan iemand die mij verteld dat er in een schimmige docu wordt uitgelegd hoe het zit, maar dat niet kan uitleggen in eigen bewoordingen, laat staan er iets zinnigs over kan zeggen.quote:Op zaterdag 12 november 2005 12:28 schreef junkie19 het volgende:
[..]
Stranger, jij bent er duidelijk van overtuigt dat chemtrails niet bestaan en dat is prima wat mij betreft. Als jij denkt dat jij zo " geleerd" bent en zoveel kennis hebt omdat je meteorologie hebt gestudeerd en daarmee AUTHORITEIT hebt gekregen om jou zeer beperkte waarheid te verkondigen, danmoet je dat zelf weten.
ik bestrijdt toch ook niet dat er mileuvervuilende stoffen in de lucht zweven..quote:Er zijn al vele onderzoeken geweest naar chemtrails, het feit dat er pathogenen, barium en anderen metalen in te vinden zijn daar kan niemand onderuit.
Oehh.. twee complot theoriën gecombineerd...quote:Of wil je zeggen dat de nieuwe soort brandstof voor vliegtuigen standaard vogelgriep pathogenen draagt omdat ze dan zuiniger vliegen?
Aannemen dat ik niet weet dat mijn hersenen uit twee helften bestaan. Tsja, kun je doen..quote:Je denkt trouwens dat je zo slim bent, maar je weet niet eens dat je linker en rechter hersenhelft compleet los van elkaar werken en dat je alle informatie die je niet begrijpt terug rationaliseert naar iets wat je linker hersenhelft aanneembaar vind en daarna ga je dat verkondigen in dit topic.
Niets bijzonders dus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |