FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Antonov 225 net geland op Eindhoven Airport
Sputnikdonderdag 27 oktober 2005 @ 12:57
Kijk je uit het raam..zie je en dikke witte stip naderen.. blijkt het de Antonov225 te zijn
Jaar geleden zou die ook al landen maar dat werd om juridische redenen (dacht ik) gecancelled.

Maar nu staat ier er!

(en damn wat is dat ding groot!)

Img van het geval (niet op eindhoven geschoten btw)

Harmen1984donderdag 27 oktober 2005 @ 12:59
Da's een forse....
M5donderdag 27 oktober 2005 @ 13:01
toen zou dat ding aan de ketting gelegt worden omdat er iemand nog flink wat geld te goed had van Antonov dat lijkt me dan nu niet het geval.. anders staat ie er nog wel ff

Schitterende kist, grootste vliegtuig ooit. Jammer dat er maar 1 van bestaat.
PNGdonderdag 27 oktober 2005 @ 13:04
Dep morgen 09:00, nog low pass op EHVK gemaakt na vraag EHEH tower.
Flightplan was 10:02E LF ADB729F A225 UKKM EHEH I 340 07:00 07:10E
Morgen gaattie naar Keulen-Bonn, arr 09:30 LT

26.10.2005 Hilfsgüterflüge nach Pakistan am Freitag mit Antonov 225 -
Auch für den kommenden Freitag sind weitere Hilfsgüterflüge für die
Erdbebenopfer in Pakistan vorgesehen. Gegen 09:30 wird die Antonov 225 Mriya, das weltweit größte Frachtflugzeug der ukrainischen ADB -
Antonov Design Bureau (UR-82060), auf dem militärischen Teil des Köln
Bonn Airport erwartet. Der Abflug ist für den Nachmittag vorgesehen und
verläuft über Baku/Azerbaijan direkt nach Islamabad.

En yep, hij is binnen op EHEH, Arr runway 22, backtrack eerste stuk taxibaan, erna over de baan, en staat op oude 334 Sqn platform. Hij was zelfs te vroeg, was 12:39 verwacht, ongeveer 12:30 geland.
Johnny_Footballherodonderdag 27 oktober 2005 @ 13:07
Indrukwekkend apparaat.
BobRooneydonderdag 27 oktober 2005 @ 13:09
http://nl.wikipedia.org/wiki/Antonov_225 ook interesting
Ynskedonderdag 27 oktober 2005 @ 13:11
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 13:01 schreef M5 het volgende:
toen zou dat ding aan de ketting gelegt worden omdat er iemand nog flink wat geld te goed had van Antonov dat lijkt me dan nu niet het geval.. anders staat ie er nog wel ff

Schitterende kist, grootste vliegtuig ooit. Jammer dat er maar 1 van bestaat.
die heeft ook een hele tijd in Beek op MAA vastgestaan
quote:
Antonov geveild na drie
jaar verblijf op Beek
BEEK – De Antonov 124 die al drie jaar op Maastricht Aachen Airport (MAA oftewel vliegveld Beek) aan de ketting ligt, wordt geveild. Drie jaar geleden ging de eigenaar failliet en sindsdien staat het 300 ton wegende toestel van Russische makelij op Beek.

De eigenaar, het Moskouse bedrijf Ayaks, had oorspronkelijk een schuld van zeven ton bij een Amsterdams bedrijf, maar inmiddels zijn er kosten bij gekomen, zoals 1,6 miljoen parkeergeld voor het vliegveld.

Veilinghuis De Meerman uit Veghel verkoopt het grootste vrachtvliegtuig ter wereld bij opbod. Daarbij moet de koper nog alle schulden voor zijn rekening nemen. De nieuwwaarde van het zes jaar geleden gebouwde vliegtuig is zo'n 90 miljoen gulden. De Meerman verwacht snel een koper te zullen vinden. Nadat de schuldeisers, de kosten en het veilinghuis zijn betaald, gaat het resterende bedrag naar de oude eigenaar.

Op 25 en 27 juli zijn de kijkdagen, op 7 augustus is de veiling. De Antonov 124 mag dan niet meteen de lucht in. „We zullen er nadrukkelijk op toezien dat het gevaarte eerst volledig gereviseerd wordt en aan alle Nederlandse en Russische luchtwaardigheidsnormen voldoet”, aldus een woordvoerder van MAA. „Eerder gaat de Antonov niet de lucht in. Overigens heeft het toestel hier geen drie jaar lang staan wegroesten. Het eerste jaar is er onderhoud aan gepleegd, daarna is het volledig afgetaped en wind- en waterdicht gemaakt.”

Trekpleister
Het toestel is met een lengte van 69 meter, een hoogte van 21 meter en een vleugelwijdte van bijna 74 meter groter dan de Boeing 747 Jumbojet. De Antonov was de afgelopen jaren een trekpleister. Het toestel moet weg omdat op de plaats waar de staart van het toestel hangt, KLM-Excel een nieuw hoofdkantoor wil neerzetten.

Westerse luchtvaartmaatschappijen maken in toenemende mate gebruik van de Antonov. Nederland gebruikte onder meer een Antonov voor hulp aan het door een orkaan geteisterde Sint Maarten.
Bronnetje
M5donderdag 27 oktober 2005 @ 13:12
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 13:11 schreef Ynske het volgende:

[..]

die heeft ook een hele tijd in Maastricht op MAA vastgestaan
[..]

Bronnetje
Dat was een 124, dit is de 225.

De 124 is het kleine broertje van deze kist.
Ynskedonderdag 27 oktober 2005 @ 13:13
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 13:12 schreef M5 het volgende:

[..]

Dat was een 124, dit is de 225.

De 124 is het kleine broertje van deze kist.
whow en ik vond die al groot
PNGdonderdag 27 oktober 2005 @ 13:14
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 13:01 schreef M5 het volgende:
Schitterende kist, grootste vliegtuig ooit. Jammer dat er maar 1 van bestaat.
Bestaan er 2 van. 2e is nooit afgebouwd te Kiyiv(Kiev)-Gostomel, werd geplanned als 2005 met nieuwe avionics (UR-82060 bv pas f/f 2001 pas met nieuwe avionics e.d na zijn storage in 1993). Tot nu toe nooit doorgegaan dus.
M5donderdag 27 oktober 2005 @ 13:18
wat pics,

Audi bij één van de motoren.. geeft aan hoe groot deze kist is



De laadruimte:


De cockpit:
PNGdonderdag 27 oktober 2005 @ 13:20
Verder vanmiddag nog 3 Duitse Trallen verwacht, en vanmorgen nog een SIlk Way Il-76T geweest.
En morgen nog een An-124.
M5donderdag 27 oktober 2005 @ 13:21
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 13:14 schreef PNG het volgende:

[..]

Bestaan er 2 van. 2e is nooit afgebouwd te Kiyiv(Kiev)-Gostomel, werd geplanned als 2005 met nieuwe avionics (UR-82060 bv pas f/f 2001 pas met nieuwe avionics e.d na zijn storage in 1993). Tot nu toe nooit doorgegaan dus.
Dat van de 2e weet ik ja, maar de onderstaande foto is van september 2004.. dat is niet echt een vliegwaardige kist op het moment...
M5donderdag 27 oktober 2005 @ 13:23
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 13:20 schreef PNG het volgende:
Verder vanmiddag nog 3 Duitse Trallen verwacht, en vanmorgen nog een SIlk Way Il-76T geweest.
En morgen nog een An-124.
Trallen?

je bedoelt dus een Transall C-160 ?
splendordonderdag 27 oktober 2005 @ 13:25
Heb hem ook gezien, ik vond het raar dat hij zo ontzettend langzaam vloog vlak voor de landing maar toen wist ik nog niet hoe groot ie was.
Tunemandonderdag 27 oktober 2005 @ 13:26
Kom er net vandaan, wat een vliegtuig zeg, echt schitterend. En druk dat het was, overal stonden auto's.
jaccodonderdag 27 oktober 2005 @ 13:27
Dat vliegtuig komt hulpgoederen halen voor Pakistan.
JoeKurrdonderdag 27 oktober 2005 @ 13:29
Ik wil vanavond even gaan kijken, weet iemand waar ze hem neer hebben gezet?
SilverStardonderdag 27 oktober 2005 @ 13:33
quote:
En yep, hij is binnen op EHEH, Arr runway 22, backtrack eerste stuk taxibaan, erna over de baan, en staat op oude 334 Sqn platform. Hij was zelfs te vroeg, was 12:39 verwacht, ongeveer 12:30 geland.
daar staat ie, maar waar is dat? aan de kant van de spottersweg? op dezelfde plek als waar toen dat amerikaanse ding stond?
PNGdonderdag 27 oktober 2005 @ 13:36
Oud 334 sqn platform. Pak links naast de oude terminal, parkeer je auto, loop naar einde nieuwe parkeerterrein naast de spuithangaar, en dan staattie voor je neus aan de overkant. Dat van die 2e wist je helemaal nie, dat heb je net opgezocht en ik moet arbeiten Tralala's vanmiddag nog:

GAF174N ETA 13:45LT
GAF282N ETA 14:15LT
GAF343N ETA 14:45LT

Troela's morgen:
GAF174N ETD: 09:00LT/ ETA: 16:00LT/ ETD: 17:00LT
GAF282N ETD: 09:30LT/ ETA: 16:30LT/ ETD: 17:30LT
GAF343N ETD: 10:40LT/ ETA: 17:40LT/ ETD: 18:40LT

Zit o.a. Banja Luka vluchten bij. En morgen nog een An-124 van Volga Dnepr. Succes.
PNGdonderdag 27 oktober 2005 @ 13:42
Ja waar die E-4B stond = oude 334 Sqn platform. An-124 gaat morgen misschien naar civiel platform.
SilverStardonderdag 27 oktober 2005 @ 13:46
a oke, bedankt
MrTorturedonderdag 27 oktober 2005 @ 14:09
Hij vloog heel laag over Doetinchem k wist niet wat ik zag

en m'n collega was net te laat

[ Bericht 25% gewijzigd door MrTorture op 27-10-2005 14:20:40 ]
_BlOkKiE_donderdag 27 oktober 2005 @ 14:16
En dan werk ik +- 400 meter van de startbaan. Met zicht erop en is het mij geen eens opgevallen.. Mijn baas laat mij veels te hard werken
MrTorturedonderdag 27 oktober 2005 @ 14:17
Het toestel is door het ministerie van Defensie gehuurd om vijfhonderd tenten, evenzoveel kachels alsmede dekens, veldbedden en andere hulpgoederen naar het rampgebied in Pakistan over te brengen. Het toestel heeft de grootte van een voetbalveld. De spanwijdte van de vleugels bedraagt ruim 88 meter. Het toestel kan 250 ton lading vervoeren.
NoCommentdonderdag 27 oktober 2005 @ 14:24
Wat een ongelooflijk bruut apparaat is dat toch
Erosjuhhhdonderdag 27 oktober 2005 @ 14:34
maybe domme vraag hoor..
kan hij wel landen in pakistan?
Dennis_the_Menacedonderdag 27 oktober 2005 @ 14:37
Dat ding is ontworpen om op onverharde landingsbanen in het onherbegzame Rusland te kunnen landen.
M5donderdag 27 oktober 2005 @ 14:38
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 14:34 schreef Erosjuhhh het volgende:
maybe domme vraag hoor..
kan hij wel landen in pakistan?


Ook daar zijn vliegvelden die groot genoeg zijn voor die kist

Eindhoven zelf is al niet zo erg groot.

Deze kist vliegt zo'n beetje de hele wereld over om vracht van A naar B te vliegen.
mstxdonderdag 27 oktober 2005 @ 14:43
Ik ben een keer in zo'n ding geweest bij een vliegshow (geen idee hoe het ook alweer heette maar het was de grootste van Europa) in Parijs.
JoeKurrdonderdag 27 oktober 2005 @ 14:46
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 14:43 schreef mstx het volgende:
Ik ben een keer in zo'n ding geweest bij een vliegshow (geen idee hoe het ook alweer heette maar het was de grootste van Europa) in Parijs.
Le Bourget 2001 zeker.
Daar stond hij inderdaad ook.
PNGdonderdag 27 oktober 2005 @ 14:51
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 14:38 schreef M5 het volgende:

[..]
Eindhoven zelf is al niet zo erg groot.
Eindhoven heeft op 1 baan van Schiphol na de langste baan van Nederland.
Zo leer je weer eens wat.
SilverStardonderdag 27 oktober 2005 @ 14:54
superhip man
M5donderdag 27 oktober 2005 @ 14:56
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 14:51 schreef PNG het volgende:

[..]

Eindhoven heeft op 1 baan van Schiphol na de langste baan van Nederland.
Zo leer je weer eens wat.
EHV is 9843ft lang.

de banen op soesterberg, volkel en alle banen behalve 22/04 op schiphol zijn langer

zo leer jij weer wat.
PNGdonderdag 27 oktober 2005 @ 14:58
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 14:43 schreef mstx het volgende:
Ik ben een keer in zo'n ding geweest bij een vliegshow (geen idee hoe het ook alweer heette maar het was de grootste van Europa) in Parijs.
Grootste vliegshow in Europa is de IAT normaal te Fairford (paar keer te Boscombe Down, en vroeger Greenham Common). (Aero)Salon te Bourget wassie in 1989 met Buran 1.01 op zijn rug en 2001 na rebuilt. Die Buran bestaat overigens niet meer, heeft het dak van de VK1 Energija hal te Baikanur op zijn hoofd gehad. Tis toch wah.
PNGdonderdag 27 oktober 2005 @ 15:38
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 14:56 schreef M5 het volgende:

[..]
EHV is 9843ft lang.
zo leer jij weer wat.
EHSB is korter. Rest klopt: EHAM is idd langer, en Volkel ook met 30 meter. Rest is allemaal korter. Waar het om ging, Eindhoven is geen klein vliegveld zoals je denkt. De baan is zelfs speciaal aangelegt met de relocatie van het oude veld naar het nieuwe in het verleden met het oog op de toekomst en heavies.

Ontopic, backtrack en wingspan:
Catch22-donderdag 27 oktober 2005 @ 16:28
overstuur!
bweijerdonderdag 27 oktober 2005 @ 16:41
domme vraag misschien, maar weet iemand wanneer hij weer weg gaat? Ik heb nu geen tijd om te gaan kijken, maar misschien morgen wel.
SilverStardonderdag 27 oktober 2005 @ 16:43
morgenochtend om 9 uur
bweijerdonderdag 27 oktober 2005 @ 16:47
Dat meen je niet.... dan zou ik dus de start kunnen proberen op de gevoelige ccd vast te leggen.
splendordonderdag 27 oktober 2005 @ 17:04
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 15:38 schreef PNG het volgende:

[..]

EHSB is korter. Rest klopt: EHAM is idd langer, en Volkel ook met 30 meter. Rest is allemaal korter. Waar het om ging, Eindhoven is geen klein vliegveld zoals je denkt. De baan is zelfs speciaal aangelegt met de relocatie van het oude veld naar het nieuwe in het verleden met het oog op de toekomst en heavies.

Ontopic, backtrack en wingspan:
[afbeelding]
Ze hebben toendertijd bij de aanleg alleen een vergunning gekregen om een baan aan te leggen waar maximaal 737ens kunnen landen, alleen door een 'foutje' lag er ineens een hele lange en extra stevige baan om boeings en zelfs nog groter te kunnen laten landen, dit met als reden dat het voor militaire doeleinden gebruikt kan worden.
M5donderdag 27 oktober 2005 @ 17:10
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 15:38 schreef PNG het volgende:

[..]

EHSB is korter. Rest klopt: EHAM is idd langer, en Volkel ook met 30 meter. Rest is allemaal korter. Waar het om ging, Eindhoven is geen klein vliegveld zoals je denkt. De baan is zelfs speciaal aangelegt met de relocatie van het oude veld naar het nieuwe in het verleden met het oog op de toekomst en heavies.

Ontopic, backtrack en wingspan:
[afbeelding]
psst: EHSB is 10089ft

is die pic op Eindhoven?
Harmen1984donderdag 27 oktober 2005 @ 17:12
Ik heb morgen een dagje vrij, ik ga denk ik even kijken bij het vertrek. Waar kan ik het beste gaan staan?

PNGdonderdag 27 oktober 2005 @ 17:15
Het oude terras zal morgen ook weer open zijn.
Vanaf ongeveer 0800 lt.
Terras is te vinden bij oude terminal, vanaf voorkant gezien, boven het restaurant.

Verder binnen:
C-160D 50+53 "GAF174N" LTG61 arr 13:50
C-160D 50+58 "GAF282N" LTG63 arr 14:05
C-160D 50+87 "GAF343N" white c/s arr 14:07

Alledrie morgen dep + arr + dep again (zie tijden hierboven) + VDA An-124 arr ongewijzigt.
Frezerdonderdag 27 oktober 2005 @ 18:52
Ik vind het wel mooi dat de Russen, ondanks dat er nogal eens neerbuigend wordt gedaan over de kwaliteit van hun spullen, toch een gat in de transport markt opvullen. Blijkbaar heeft de westerse vliegtuigindustrie dat geheel over het hoofd gezien.
M5donderdag 27 oktober 2005 @ 19:06
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 18:52 schreef Frezer het volgende:
Ik vind het wel mooi dat de Russen, ondanks dat er nogal eens neerbuigend wordt gedaan over de kwaliteit van hun spullen, toch een gat in de transport markt opvullen. Blijkbaar heeft de westerse vliegtuigindustrie dat geheel over het hoofd gezien.
Antonov komt uit Oekraïne, maar de kisten zijn wel ontwikkeld uit het tijdperk van de Sovjetunie.

In het westen zijn er ook een aantal flinke transport kisten (Lockheed C-5 Galaxy, Boeing C-17 Globemaster III bijvoorbeeld) maar die zijn niet zo groot als deze An-225
splendordonderdag 27 oktober 2005 @ 19:29
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 19:06 schreef M5 het volgende:

[..]

Antonov komt uit Oekraïne, maar de kisten zijn wel ontwikkeld uit het tijdperk van de Sovjetunie.

In het westen zijn er ook een aantal flinke transport kisten (Lockheed C-5 Galaxy, Boeing C-17 Globemaster III bijvoorbeeld) maar die zijn niet zo groot als deze An-225
Ik denk dat het ook met de prijs te maken heeft, ze zullen hieraan een stuk minder kwijt zijn als aan zo'n boeing bijvoorbeeld.
M5donderdag 27 oktober 2005 @ 19:40
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 19:29 schreef splendor het volgende:

[..]

Ik denk dat het ook met de prijs te maken heeft, ze zullen hieraan een stuk minder kwijt zijn als aan zo'n boeing bijvoorbeeld.
Ook dat, maar de An-124 en An-225 zijn een van de weinige grote vrachtkisten die voor civiele maatschappijen vliegen én een laadruimte hebben waar je zo in kunt rijden.
Daarnaast hebben bovenloopkranen in de laadruimte wat ook makkelijk is. Al zal dat ook wel in de westerse kisten zitten denk ik. Daar heb ik eigenlijk nooit zo op gelet.
M5donderdag 27 oktober 2005 @ 19:47
Zo.. het was ook ff op RTL 4 Nieuws.. frament van een paar seconden
TopAcevrijdag 28 oktober 2005 @ 00:07
Jajaja, eindelijk kwam ie. Wat een bak, niet normaal.
Een stel plaatjes van vandaag:







JoeKurrvrijdag 28 oktober 2005 @ 00:29
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 14:58 schreef PNG het volgende:

[..]

Grootste vliegshow in Europa is de IAT normaal te Fairford (paar keer te Boscombe Down, en vroeger Greenham Common). (Aero)Salon te Bourget wassie in 1989 met Buran 1.01 op zijn rug en 2001 na rebuilt. Die Buran bestaat overigens niet meer, heeft het dak van de VK1 Energija hal te Baikanur op zijn hoofd gehad. Tis toch wah.
De RIAT is de grootste jaarlijkse militaire airshow ter wereld.
Le Bourget is de grootste twee-jaarlijkse trade-show van Europa (alhoewel Farnborough, de ILA en MAKS niet ver achterblijven)

Buran bestaat nog, maar is gedegradeerd tot pretpark-attractie in het Gorky-park in Moskou.


(het is een beetje ver weg, maar ik heb deze foto vanuit de bus gemaakt)

Leuk weetje over de An-225 is trouwens dat hij pas in 2001 zijn officiële bewijs van luchtwaardigheid heeft ontvangen.
Alle vluchten die voor die tijd zijn uitgevoerd, werden opgegeven als testvlucht.
ImPrEzAvrijdag 28 oktober 2005 @ 02:01
Ik lees hierboven ergens dat dit het enige vliegtuig van dit type is... maar op het eerder gelinkte Wikipedia-artikel (http://nl.wikipedia.org/wiki/Antonov_225) staat dat dat lang werd aangenomen, maar dat er eigenlijk acht van zijn...
vanBoeschotenvrijdag 28 oktober 2005 @ 09:02
Wieeeh

Ik zag hem net overvliegen hier op het werk !!!
Hij was net opgestegen, godverdomme wat een bakbeest !!

Mooi om te zien !!
myownwindowvrijdag 28 oktober 2005 @ 09:16
welke richting vloog de antonov heen?
vanBoeschotenvrijdag 28 oktober 2005 @ 09:18
Uuuuh ik zit in Veldhoven en hij vloog schat ik vanuit een bocht van Eindhoven richting Valkenswaard/Waalre... Of wil je Oost, West, Noord of Zuid horen ??

Maar hij kan nog alle kanten heen denk ik want hij was net opgestegen...
myownwindowvrijdag 28 oktober 2005 @ 09:21
Hij vloog gistermiddag over Millingen aan de Rijn heen (ligt bij Nijmegen).
Toevallig had ik een camera bij me, en een paar foto's gemaakt.
Pas later, na het lezen van dit topic ben realiseerde ik mij dat het de Antonov was.
Misschien plaats ik wel een foto.
PNGvrijdag 28 oktober 2005 @ 09:40
OK-TVA Static test Gorky Park, Moskva (testbak) is een andere. Zijn er stuk of 13 gebouwd. 5 echte (2 niet afgebouwd), 8 test. kHeb er zelf nu 3 gezien.
bweijervrijdag 28 oktober 2005 @ 10:00
Vanmorgen vroeg opgestaan, oudste dochtertje (4) aangekleed en toen snel naar het vliegveld gereden, daar samen met mijn vader eerst op het terras gestaan. Was wel erg ver weg. Daarna op het begin van de startbaan gestaan samen met nog ongeveer 100 andere mensen. De start zag er mooi uit. Maar door de afstand was het minder indrukwekkend dan verwacht.

Hij is wel heel erg groot ;-)

Nu koffie drinken
PNGvrijdag 28 oktober 2005 @ 12:31
En twordt steeds gekker, ZZ174 is net geland op EHEH, een RAF C-17A onder c/s "Ascot 879".
An-124 wordt nog steeds verwacht voor civiele platform.

Verder nog verwacht voor vandaag:

ARRIVALS/DEPARTURES:
1245/Nightstop HLR629 AN12 LZ-BRC
1354/1510 GAF174N C160
1423/1540 GAF282N C160
1533/1650 GAF343N C160
1445/1520 B738 OYSEH
1545/1630 B737 OYMRC

Vertrek van de 3 Duitse trallen gaan naar de volgende bestemmingen:
16:00 KLU3493 Banja Luka
16:30 KLU3494 Banja Luka
17:00 KLU3342 Kabul )
17:00 KLU3342 Chania ) gaat dus door vanaf Kabul
M5vrijdag 28 oktober 2005 @ 12:34
dit is RAF C-17A (ZZ174)niet op Eindhoven
bonkevrijdag 28 oktober 2005 @ 13:34
is er niet eens een vliegtuig geweest dat nog groter was ??
ik kan me herinneren dat ik eens iets gezien heb op tv van een vliegtuig waarbij de vleugels extra ondersteund werden door wielen, omdat de vleugels zo lang waren dat ze over de grond sleepten
Erosjuhhhvrijdag 28 oktober 2005 @ 13:38
mischien breder? maar niet groter
TheWilliedockSaintsvrijdag 28 oktober 2005 @ 13:39
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 14:24 schreef NoComment het volgende:
Wat een ongelooflijk bruut apparaat is dat toch

echt niet normaal..

dat ze zoiets uberhaupt de lucht in krijgen, dat snap je toch niet maffe russen ook
M5vrijdag 28 oktober 2005 @ 14:48
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 13:34 schreef bonke het volgende:
is er niet eens een vliegtuig geweest dat nog groter was ??
ik kan me herinneren dat ik eens iets gezien heb op tv van een vliegtuig waarbij de vleugels extra ondersteund werden door wielen, omdat de vleugels zo lang waren dat ze over de grond sleepten
Dat is een B-52, maar die is niet groter.

De An-225 is 88+ meter breed, de B-52 56,4 meter.
Bruce117vrijdag 28 oktober 2005 @ 15:13
De Nasa Super Guppy is er ook nog.
Misschien wel een van de lelijkste vliegtuigen ooit, en ook niet super groot.
Belangrijkste punt was dat hij een erg brede/hoge laadruimte had en daardoor voorwerpen van een rare omvang kon vervoeren.
Sport_Lifevrijdag 28 oktober 2005 @ 15:32
mstxvrijdag 28 oktober 2005 @ 16:12
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 14:46 schreef JoeKurr het volgende:

[..]

Le Bourget 2001 zeker.
Daar stond hij inderdaad ook.
Dat was het ja.
Ik heb er ook nog foto's van, daar zie je pas hoe groot hij is als hij naast andere vliegtuigen staat. Ik zal een keertje kijken of het lukt om ze in te scannen.
PNGvrijdag 28 oktober 2005 @ 16:12
An-124 is om 12:40 binnengekomen, An-12 om ong 15:15, en prettig weekend.


Zaphod82vrijdag 28 oktober 2005 @ 18:08
Ter vergelijking: een 747, A380 en de gigant uit de Oekraïne

PNGvrijdag 28 oktober 2005 @ 18:24
http://www.rtme.nl/EHEH_28-10-2005_AN-225_ADB7729_Mriya.wmv
Dirk-Kuijtvrijdag 28 oktober 2005 @ 18:31
Hoe oud is het ding eigenlijk? Hij ziet er zo oudbollig uit en de cockpit straalt ook niet echt nieuwigheid uit.
Impryvrijdag 28 oktober 2005 @ 18:34
Mooi filmpje!
Frezervrijdag 28 oktober 2005 @ 19:31
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 18:08 schreef Zaphod82 het volgende:
Ter vergelijking: een 747, A380 en de gigant uit de Oekraïne

[afbeelding]
Oef, dan is de 380 ineens een stuk minder groot!
vipergtsvrijdag 28 oktober 2005 @ 21:26
dat is het voordeel van de russen. Het ziet er vaak oudbollig uit maar als het werkt dan werkt het ook goed.
TopAcevrijdag 28 oktober 2005 @ 21:52
En van vandaag:





JoeKurrvrijdag 28 oktober 2005 @ 22:13
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 18:31 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Hoe oud is het ding eigenlijk? Hij ziet er zo oudbollig uit en de cockpit straalt ook niet echt nieuwigheid uit.
Antonov is in 1985 begonnen met het ontwerp, en de eerste vlucht werd uitgevoerd in 1988.
In principe is het gewoon een uitgebouwde An-124, met twee extra motoren, een verlengde romp en een ander staartstuk.
Tijdens één vlucht in maart 1989 werden 106 records gebroken, waaronder die van het grootste startgewicht (TOW van de An-225 op dat moment was een slordige 500 ton, MTOW is 600 ton)
Kleffe_Dopvrijdag 28 oktober 2005 @ 23:47






Ook nog wat plaatjes waar ze eigenlijk voor gebouwd was, het vervoeren van de Buran.