Sputnik | donderdag 27 oktober 2005 @ 12:57 |
Kijk je uit het raam..zie je en dikke witte stip naderen.. blijkt het de Antonov225 te zijn ![]() Jaar geleden zou die ook al landen maar dat werd om juridische redenen (dacht ik) gecancelled. Maar nu staat ier er! (en damn wat is dat ding groot!) Img van het geval (niet op eindhoven geschoten btw) ![]() | |
Harmen1984 | donderdag 27 oktober 2005 @ 12:59 |
Da's een forse.... | |
M5 | donderdag 27 oktober 2005 @ 13:01 |
toen zou dat ding aan de ketting gelegt worden omdat er iemand nog flink wat geld te goed had van Antonov ![]() ![]() Schitterende kist, grootste vliegtuig ooit. Jammer dat er maar 1 van bestaat. | |
PNG | donderdag 27 oktober 2005 @ 13:04 |
Dep morgen 09:00, nog low pass op EHVK gemaakt na vraag EHEH tower. Flightplan was 10:02E LF ADB729F A225 UKKM EHEH I 340 07:00 07:10E Morgen gaattie naar Keulen-Bonn, arr 09:30 LT 26.10.2005 Hilfsgüterflüge nach Pakistan am Freitag mit Antonov 225 - Auch für den kommenden Freitag sind weitere Hilfsgüterflüge für die Erdbebenopfer in Pakistan vorgesehen. Gegen 09:30 wird die Antonov 225 Mriya, das weltweit größte Frachtflugzeug der ukrainischen ADB - Antonov Design Bureau (UR-82060), auf dem militärischen Teil des Köln Bonn Airport erwartet. Der Abflug ist für den Nachmittag vorgesehen und verläuft über Baku/Azerbaijan direkt nach Islamabad. En yep, hij is binnen op EHEH, Arr runway 22, backtrack eerste stuk taxibaan, erna over de baan, en staat op oude 334 Sqn platform. Hij was zelfs te vroeg, was 12:39 verwacht, ongeveer 12:30 geland. | |
Johnny_Footballhero | donderdag 27 oktober 2005 @ 13:07 |
Indrukwekkend apparaat. ![]() | |
BobRooney | donderdag 27 oktober 2005 @ 13:09 |
http://nl.wikipedia.org/wiki/Antonov_225 ook interesting | |
Ynske | donderdag 27 oktober 2005 @ 13:11 |
quote:die heeft ook een hele tijd in Beek op MAA vastgestaan quote:Bronnetje | |
M5 | donderdag 27 oktober 2005 @ 13:12 |
quote:Dat was een 124, dit is de 225. De 124 is het kleine broertje van deze kist. | |
Ynske | donderdag 27 oktober 2005 @ 13:13 |
quote:whow en ik vond die al groot ![]() | |
PNG | donderdag 27 oktober 2005 @ 13:14 |
quote:Bestaan er 2 van. 2e is nooit afgebouwd te Kiyiv(Kiev)-Gostomel, werd geplanned als 2005 met nieuwe avionics (UR-82060 bv pas f/f 2001 pas met nieuwe avionics e.d na zijn storage in 1993). Tot nu toe nooit doorgegaan dus. | |
M5 | donderdag 27 oktober 2005 @ 13:18 |
wat pics, Audi bij één van de motoren.. geeft aan hoe groot deze kist is ![]() ![]() De laadruimte: ![]() De cockpit: ![]() | |
PNG | donderdag 27 oktober 2005 @ 13:20 |
Verder vanmiddag nog 3 Duitse Trallen verwacht, en vanmorgen nog een SIlk Way Il-76T geweest. En morgen nog een An-124. | |
M5 | donderdag 27 oktober 2005 @ 13:21 |
quote:Dat van de 2e weet ik ja, maar de onderstaande foto is van september 2004.. dat is niet echt een vliegwaardige kist op het moment... ![]() | |
M5 | donderdag 27 oktober 2005 @ 13:23 |
quote:Trallen? ![]() je bedoelt dus een Transall C-160 ? | |
splendor | donderdag 27 oktober 2005 @ 13:25 |
Heb hem ook gezien, ik vond het raar dat hij zo ontzettend langzaam vloog vlak voor de landing maar toen wist ik nog niet hoe groot ie was. ![]() | |
Tuneman | donderdag 27 oktober 2005 @ 13:26 |
Kom er net vandaan, wat een vliegtuig zeg, echt schitterend. En druk dat het was, overal stonden auto's. | |
jacco | donderdag 27 oktober 2005 @ 13:27 |
Dat vliegtuig komt hulpgoederen halen voor Pakistan. | |
JoeKurr | donderdag 27 oktober 2005 @ 13:29 |
Ik wil vanavond even gaan kijken, weet iemand waar ze hem neer hebben gezet? | |
SilverStar | donderdag 27 oktober 2005 @ 13:33 |
quote:daar staat ie, maar waar is dat? aan de kant van de spottersweg? op dezelfde plek als waar toen dat amerikaanse ding stond? | |
PNG | donderdag 27 oktober 2005 @ 13:36 |
Oud 334 sqn platform. Pak links naast de oude terminal, parkeer je auto, loop naar einde nieuwe parkeerterrein naast de spuithangaar, en dan staattie voor je neus aan de overkant. Dat van die 2e wist je helemaal nie, dat heb je net opgezocht ![]() ![]() GAF174N ETA 13:45LT GAF282N ETA 14:15LT GAF343N ETA 14:45LT Troela's morgen: GAF174N ETD: 09:00LT/ ETA: 16:00LT/ ETD: 17:00LT GAF282N ETD: 09:30LT/ ETA: 16:30LT/ ETD: 17:30LT GAF343N ETD: 10:40LT/ ETA: 17:40LT/ ETD: 18:40LT Zit o.a. Banja Luka vluchten bij. En morgen nog een An-124 van Volga Dnepr. Succes. | |
PNG | donderdag 27 oktober 2005 @ 13:42 |
Ja waar die E-4B stond = oude 334 Sqn platform. An-124 gaat morgen misschien naar civiel platform. | |
SilverStar | donderdag 27 oktober 2005 @ 13:46 |
a oke, bedankt ![]() | |
MrTorture | donderdag 27 oktober 2005 @ 14:09 |
Hij vloog heel laag over Doetinchem ![]() ![]() en m'n collega was net te laat ![]() [ Bericht 25% gewijzigd door MrTorture op 27-10-2005 14:20:40 ] | |
_BlOkKiE_ | donderdag 27 oktober 2005 @ 14:16 |
En dan werk ik +- 400 meter van de startbaan. Met zicht erop en is het mij geen eens opgevallen.. Mijn baas laat mij veels te hard werken ![]() ![]() ![]() | |
MrTorture | donderdag 27 oktober 2005 @ 14:17 |
Het toestel is door het ministerie van Defensie gehuurd om vijfhonderd tenten, evenzoveel kachels alsmede dekens, veldbedden en andere hulpgoederen naar het rampgebied in Pakistan over te brengen. Het toestel heeft de grootte van een voetbalveld. De spanwijdte van de vleugels bedraagt ruim 88 meter. Het toestel kan 250 ton lading vervoeren. | |
NoComment | donderdag 27 oktober 2005 @ 14:24 |
Wat een ongelooflijk bruut apparaat is dat toch ![]() | |
Erosjuhhh | donderdag 27 oktober 2005 @ 14:34 |
maybe domme vraag hoor.. kan hij wel landen in pakistan? ![]() | |
Dennis_the_Menace | donderdag 27 oktober 2005 @ 14:37 |
Dat ding is ontworpen om op onverharde landingsbanen in het onherbegzame Rusland te kunnen landen. | |
M5 | donderdag 27 oktober 2005 @ 14:38 |
quote: ![]() Ook daar zijn vliegvelden die groot genoeg zijn voor die kist ![]() Eindhoven zelf is al niet zo erg groot. Deze kist vliegt zo'n beetje de hele wereld over om vracht van A naar B te vliegen. | |
mstx | donderdag 27 oktober 2005 @ 14:43 |
Ik ben een keer in zo'n ding geweest bij een vliegshow (geen idee hoe het ook alweer heette maar het was de grootste van Europa) in Parijs. ![]() | |
JoeKurr | donderdag 27 oktober 2005 @ 14:46 |
quote:Le Bourget 2001 zeker. Daar stond hij inderdaad ook. | |
PNG | donderdag 27 oktober 2005 @ 14:51 |
quote:Eindhoven heeft op 1 baan van Schiphol na de langste baan van Nederland. Zo leer je weer eens wat. | |
SilverStar | donderdag 27 oktober 2005 @ 14:54 |
superhip man ![]() | |
M5 | donderdag 27 oktober 2005 @ 14:56 |
quote:EHV is 9843ft lang. de banen op soesterberg, volkel en alle banen behalve 22/04 op schiphol zijn langer ![]() zo leer jij weer wat. | |
PNG | donderdag 27 oktober 2005 @ 14:58 |
quote:Grootste vliegshow in Europa is de IAT normaal te Fairford (paar keer te Boscombe Down, en vroeger Greenham Common). (Aero)Salon te Bourget wassie in 1989 met Buran 1.01 op zijn rug en 2001 na rebuilt. Die Buran bestaat overigens niet meer, heeft het dak van de VK1 Energija hal te Baikanur op zijn hoofd gehad. Tis toch wah. | |
PNG | donderdag 27 oktober 2005 @ 15:38 |
quote:EHSB is korter. Rest klopt: EHAM is idd langer, en Volkel ook met 30 meter. Rest is allemaal korter. Waar het om ging, Eindhoven is geen klein vliegveld zoals je denkt. De baan is zelfs speciaal aangelegt met de relocatie van het oude veld naar het nieuwe in het verleden met het oog op de toekomst en heavies. Ontopic, backtrack en wingspan: ![]() | |
Catch22- | donderdag 27 oktober 2005 @ 16:28 |
overstuur! | |
bweijer | donderdag 27 oktober 2005 @ 16:41 |
domme vraag misschien, maar weet iemand wanneer hij weer weg gaat? Ik heb nu geen tijd om te gaan kijken, maar misschien morgen wel. | |
SilverStar | donderdag 27 oktober 2005 @ 16:43 |
morgenochtend om 9 uur ![]() | |
bweijer | donderdag 27 oktober 2005 @ 16:47 |
Dat meen je niet.... dan zou ik dus de start kunnen proberen op de gevoelige ccd vast te leggen. | |
splendor | donderdag 27 oktober 2005 @ 17:04 |
quote:Ze hebben toendertijd bij de aanleg alleen een vergunning gekregen om een baan aan te leggen waar maximaal 737ens kunnen landen, alleen door een 'foutje' lag er ineens een hele lange en extra stevige baan om boeings en zelfs nog groter te kunnen laten landen, dit met als reden dat het voor militaire doeleinden gebruikt kan worden. | |
M5 | donderdag 27 oktober 2005 @ 17:10 |
quote:psst: EHSB is 10089ft is die pic op Eindhoven? | |
Harmen1984 | donderdag 27 oktober 2005 @ 17:12 |
Ik heb morgen een dagje vrij, ik ga denk ik even kijken bij het vertrek. Waar kan ik het beste gaan staan?![]() | |
PNG | donderdag 27 oktober 2005 @ 17:15 |
Het oude terras zal morgen ook weer open zijn. Vanaf ongeveer 0800 lt. Terras is te vinden bij oude terminal, vanaf voorkant gezien, boven het restaurant. Verder binnen: C-160D 50+53 "GAF174N" LTG61 arr 13:50 C-160D 50+58 "GAF282N" LTG63 arr 14:05 C-160D 50+87 "GAF343N" white c/s arr 14:07 Alledrie morgen dep + arr + dep again (zie tijden hierboven) + VDA An-124 arr ongewijzigt. | |
Frezer | donderdag 27 oktober 2005 @ 18:52 |
Ik vind het wel mooi dat de Russen, ondanks dat er nogal eens neerbuigend wordt gedaan over de kwaliteit van hun spullen, toch een gat in de transport markt opvullen. Blijkbaar heeft de westerse vliegtuigindustrie dat geheel over het hoofd gezien. | |
M5 | donderdag 27 oktober 2005 @ 19:06 |
quote:Antonov komt uit Oekraïne, maar de kisten zijn wel ontwikkeld uit het tijdperk van de Sovjetunie. In het westen zijn er ook een aantal flinke transport kisten (Lockheed C-5 Galaxy, Boeing C-17 Globemaster III bijvoorbeeld) maar die zijn niet zo groot als deze An-225 | |
splendor | donderdag 27 oktober 2005 @ 19:29 |
quote:Ik denk dat het ook met de prijs te maken heeft, ze zullen hieraan een stuk minder kwijt zijn als aan zo'n boeing bijvoorbeeld. ![]() | |
M5 | donderdag 27 oktober 2005 @ 19:40 |
quote:Ook dat, maar de An-124 en An-225 zijn een van de weinige grote vrachtkisten die voor civiele maatschappijen vliegen én een laadruimte hebben waar je zo in kunt rijden. Daarnaast hebben bovenloopkranen in de laadruimte wat ook makkelijk is. Al zal dat ook wel in de westerse kisten zitten denk ik. Daar heb ik eigenlijk nooit zo op gelet. | |
M5 | donderdag 27 oktober 2005 @ 19:47 |
Zo.. het was ook ff op RTL 4 Nieuws.. frament van een paar seconden ![]() | |
TopAce | vrijdag 28 oktober 2005 @ 00:07 |
Jajaja, eindelijk kwam ie. Wat een bak, niet normaal. Een stel plaatjes van vandaag: ![]() ![]() ![]() ![]() | |
JoeKurr | vrijdag 28 oktober 2005 @ 00:29 |
quote:De RIAT is de grootste jaarlijkse militaire airshow ter wereld. Le Bourget is de grootste twee-jaarlijkse trade-show van Europa (alhoewel Farnborough, de ILA en MAKS niet ver achterblijven) Buran bestaat nog, maar is gedegradeerd tot pretpark-attractie in het Gorky-park in Moskou. (het is een beetje ver weg, maar ik heb deze foto vanuit de bus gemaakt) Leuk weetje over de An-225 is trouwens dat hij pas in 2001 zijn officiële bewijs van luchtwaardigheid heeft ontvangen. Alle vluchten die voor die tijd zijn uitgevoerd, werden opgegeven als testvlucht. | |
ImPrEzA | vrijdag 28 oktober 2005 @ 02:01 |
Ik lees hierboven ergens dat dit het enige vliegtuig van dit type is... maar op het eerder gelinkte Wikipedia-artikel (http://nl.wikipedia.org/wiki/Antonov_225) staat dat dat lang werd aangenomen, maar dat er eigenlijk acht van zijn... | |
vanBoeschoten | vrijdag 28 oktober 2005 @ 09:02 |
Wieeeh ![]() Ik zag hem net overvliegen hier op het werk !!! Hij was net opgestegen, godverdomme wat een bakbeest !! Mooi om te zien !! | |
myownwindow | vrijdag 28 oktober 2005 @ 09:16 |
welke richting vloog de antonov heen? | |
vanBoeschoten | vrijdag 28 oktober 2005 @ 09:18 |
Uuuuh ik zit in Veldhoven en hij vloog schat ik vanuit een bocht van Eindhoven richting Valkenswaard/Waalre... Of wil je Oost, West, Noord of Zuid horen ?? Maar hij kan nog alle kanten heen denk ik want hij was net opgestegen... | |
myownwindow | vrijdag 28 oktober 2005 @ 09:21 |
Hij vloog gistermiddag over Millingen aan de Rijn heen (ligt bij Nijmegen). Toevallig had ik een camera bij me, en een paar foto's gemaakt. Pas later, na het lezen van dit topic ben realiseerde ik mij dat het de Antonov was. Misschien plaats ik wel een foto. | |
PNG | vrijdag 28 oktober 2005 @ 09:40 |
OK-TVA Static test Gorky Park, Moskva (testbak) is een andere. Zijn er stuk of 13 gebouwd. 5 echte (2 niet afgebouwd), 8 test. kHeb er zelf nu 3 gezien. | |
bweijer | vrijdag 28 oktober 2005 @ 10:00 |
Vanmorgen vroeg opgestaan, oudste dochtertje (4) aangekleed en toen snel naar het vliegveld gereden, daar samen met mijn vader eerst op het terras gestaan. Was wel erg ver weg. Daarna op het begin van de startbaan gestaan samen met nog ongeveer 100 andere mensen. De start zag er mooi uit. Maar door de afstand was het minder indrukwekkend dan verwacht. ![]() Hij is wel heel erg groot ;-) ![]() Nu koffie drinken ![]() | |
PNG | vrijdag 28 oktober 2005 @ 12:31 |
En twordt steeds gekker, ZZ174 is net geland op EHEH, een RAF C-17A onder c/s "Ascot 879". An-124 wordt nog steeds verwacht voor civiele platform. Verder nog verwacht voor vandaag: ARRIVALS/DEPARTURES: 1245/Nightstop HLR629 AN12 LZ-BRC 1354/1510 GAF174N C160 1423/1540 GAF282N C160 1533/1650 GAF343N C160 1445/1520 B738 OYSEH 1545/1630 B737 OYMRC Vertrek van de 3 Duitse trallen gaan naar de volgende bestemmingen: 16:00 KLU3493 Banja Luka 16:30 KLU3494 Banja Luka 17:00 KLU3342 Kabul ) 17:00 KLU3342 Chania ) gaat dus door vanaf Kabul | |
M5 | vrijdag 28 oktober 2005 @ 12:34 |
dit is RAF C-17A (ZZ174)niet op Eindhoven![]() | |
bonke | vrijdag 28 oktober 2005 @ 13:34 |
is er niet eens een vliegtuig geweest dat nog groter was ?? ik kan me herinneren dat ik eens iets gezien heb op tv van een vliegtuig waarbij de vleugels extra ondersteund werden door wielen, omdat de vleugels zo lang waren dat ze over de grond sleepten ![]() | |
Erosjuhhh | vrijdag 28 oktober 2005 @ 13:38 |
mischien breder? maar niet groter | |
TheWilliedockSaints | vrijdag 28 oktober 2005 @ 13:39 |
quote: ![]() echt niet normaal.. dat ze zoiets uberhaupt de lucht in krijgen, dat snap je toch niet ![]() ![]() | |
M5 | vrijdag 28 oktober 2005 @ 14:48 |
quote:Dat is een B-52, maar die is niet groter. ![]() De An-225 is 88+ meter breed, de B-52 56,4 meter. | |
Bruce117 | vrijdag 28 oktober 2005 @ 15:13 |
De Nasa Super Guppy is er ook nog. Misschien wel een van de lelijkste vliegtuigen ooit, en ook niet super groot. Belangrijkste punt was dat hij een erg brede/hoge laadruimte had en daardoor voorwerpen van een rare omvang kon vervoeren. | |
Sport_Life | vrijdag 28 oktober 2005 @ 15:32 |
![]() | |
mstx | vrijdag 28 oktober 2005 @ 16:12 |
quote:Dat was het ja. ![]() Ik heb er ook nog foto's van, daar zie je pas hoe groot hij is als hij naast andere vliegtuigen staat. Ik zal een keertje kijken of het lukt om ze in te scannen. ![]() | |
PNG | vrijdag 28 oktober 2005 @ 16:12 |
An-124 is om 12:40 binnengekomen, An-12 om ong 15:15, en prettig weekend.![]() ![]() | |
Zaphod82 | vrijdag 28 oktober 2005 @ 18:08 |
Ter vergelijking: een 747, A380 en de gigant uit de Oekraïne![]() | |
PNG | vrijdag 28 oktober 2005 @ 18:24 |
http://www.rtme.nl/EHEH_28-10-2005_AN-225_ADB7729_Mriya.wmv | |
Dirk-Kuijt | vrijdag 28 oktober 2005 @ 18:31 |
Hoe oud is het ding eigenlijk? Hij ziet er zo oudbollig uit en de cockpit straalt ook niet echt nieuwigheid uit. | |
Impry | vrijdag 28 oktober 2005 @ 18:34 |
Mooi filmpje! ![]() | |
Frezer | vrijdag 28 oktober 2005 @ 19:31 |
quote:Oef, dan is de 380 ineens een stuk minder groot! | |
vipergts | vrijdag 28 oktober 2005 @ 21:26 |
dat is het voordeel van de russen. Het ziet er vaak oudbollig uit maar als het werkt dan werkt het ook goed. | |
TopAce | vrijdag 28 oktober 2005 @ 21:52 |
En van vandaag:![]() ![]() ![]() | |
JoeKurr | vrijdag 28 oktober 2005 @ 22:13 |
quote:Antonov is in 1985 begonnen met het ontwerp, en de eerste vlucht werd uitgevoerd in 1988. In principe is het gewoon een uitgebouwde An-124, met twee extra motoren, een verlengde romp en een ander staartstuk. Tijdens één vlucht in maart 1989 werden 106 records gebroken, waaronder die van het grootste startgewicht (TOW van de An-225 op dat moment was een slordige 500 ton, MTOW is 600 ton) | |
Kleffe_Dop | vrijdag 28 oktober 2005 @ 23:47 |
![]() ![]() ![]() Ook nog wat plaatjes waar ze eigenlijk voor gebouwd was, het vervoeren van de Buran. ![]() |