Hoe bedoel je? Als in geld dat ik heb betaald voor de laptop? Dus ik zou volgens jou mijn aankoopbedrag kunnen terug vorderen?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 12:22 schreef NiteSpeed het volgende:
Na drie mislukte reparaties mag je je geld terug eisen.
quote:Op donderdag 27 oktober 2005 12:33 schreef Herkauwer het volgende:
Wat een top bedrijf zeg! Gelukkig hebben ze goede service en heb je een leenlaptop gekregen
quote:Artikel 9 Reclames
9.1 Reclames over ondeugdelijke of onvolledige levering dienen door de afnemer binnen 8 dagen na ontvangst van de artikelen schriftelijk - met behoorlijke omschrijving van reden - kenbaar gemaakt te worden aan qizip computers. Na het verstrijken van deze termijn wordt qizip computers geacht haar verplichtingen correct te zijn nagekomen en gaat qizip computers er van uit dat de afnemer de goederen en/of diensten en facturen als correct heeft geaccepteerd.
9.2 Reclames geven aan de afnemer nimmer het recht zijn betalingen op te schorten.
9.3 Indien een reclame door qizip computers gegrond wordt bevonden, kan qizip computers overgaan tot het volgende:
A: de factuur herzien en het factuurbedrag dienovereenkomstig wijzigen.
B: het geleverde vervangen door een artikel met dezelfde specificaties of te repareren waarbij de vervangen artikelen of onderdelen aan qizip computers worden afgegeven.
C: het geleverde terug te nemen en de overeenkomst te ontbinden, onder restitutie van het door de afnemer betaalde factuurbedrag zonder gehouden te zijn aan enige vorm van schadevergoeding.
9.4 De afnemer dient in alle gevallen qizip computers drie keer de gelegenheid te bieden tot het herstellen van eventuele gebreken.
Reclame lijkt mij een duur woord voor klachtquote:Artikel 10 Garantie
10.1 qizip computers verleent ten aanzien van de door haar geleverde artikelen een zogenaamde "carry-in" garantie van een (1) jaar. Artikelen worden altijd eerst uitgebreid getest en bij een foutdiagnose (defect) worden de meeste artikelen tegen hetzelfde artikel omgeruild, mits deze nog leverbaar en op voorraad zijn. Voor particulieren en bedrijven geldt een omruiltermijn van maximaal acht (8) dagen na factuurdatum. Zijn artikelen niet (meer) op voorraad of niet onder deze regeling vallen, dan gaan ze voor reparatie retour naar onze leverancier, wij zijn dan afhankelijk van de reparatietermijn van die leverancier.
Na drie jaar nog geld terugvragen?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 12:52 schreef NiteSpeed het volgende:
Volgens mij kan je inderdaad je geld terugvragen. Hun geleverde producten voldoen niet, maar om de verkoper te beschermen heeft hij het recht om eerst via reperatie alles op orde te krijgen. Als dat niet lukt lijkt het me erg logisch dat je je geld terugvraagt.
Je krijgt garantie op herstelwerkzaamheden van enkele maanden.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 13:00 schreef groningerstudent het volgende:
[..]
Na drie jaar nog geld terugvragen?Ze zien me aankomen...
![]()
Dit hang allemaal van de garantievoorwaarden van je produkt af. Ook het terug krijgen van je geld na 3 reparaties is absoluut geen garantie. Dat een bedrijf dat wel doet wil niet zeggen dat dat overal zo werkt.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 13:04 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Je krijgt garantie op herstelwerkzaamheden van enkele maanden.
Geen recht nee, maar ze kunnen niet anders oordelen dan dat het een productiefout is. Maar de TS valt weer nalatigheid te verwijten, dus ze zullen het niet snel teruggeven.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 13:34 schreef TommyZ het volgende:
Ik lees trouwens bij de voorwaarden van Qizip computers dat zij die keuze hebben, niet de klant. Maw, ook daar is het geen reacht (leek me ook al sterk aangezien zij weer afhankelijk zijn van de fabrikant).
Als het geen productiefout zou zijn zou het toch al niet onder garantie vallen. Maar zelfs dan is het geen recht, al moet het apparaat 10 keer gerepareerd worden voor hetzelfde probleem. Een beetje bedrijf zal echter wel iets in die richting doen uit fatsoenquote:Op donderdag 27 oktober 2005 13:41 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Geen recht nee, maar ze kunnen niet anders oordelen dan dat het een productiefout is. Maar de TS valt weer nalatigheid te verwijten, dus ze zullen het niet snel teruggeven.
Is wel wat langer dan 4 wekenquote:Op donderdag 27 oktober 2005 12:20 schreef groningerstudent het volgende:
Half september 2004 is m'n laptop kapot gegaan Eind oktober 2005 is dat ding verdomme nog niet gerepareerd. Het ding ligt al vier weken te wachten op een onderdeel dat uit weet ik veel waar weg moet komen.
Klopt. Het probleem speelt ook al meer dan een jaar ondertussen. Echter, het heeft bijna een jaar geduurd voordat een (hopelijk) correcte diagnose is gesteld. Omdat ik wat tijd nodig heb gehad om het zover te krijgen dat hij onder garantie zou worden gerepareerd(zie ook link in OP) is ie daarom pas in september 2005 opnieuw de deur uitgegaan. Het betreft dan ook de vier weken van afgelopen september tot nu.quote:
Wat doe je dan in godsnaam in dit topic?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 15:01 schreef 2609 het volgende:
ik haat studenten dus maakt niet uit
ik las, en zag nietsquote:Op donderdag 27 oktober 2005 14:39 schreef groningerstudent het volgende:
[..]
Tip: eerst lezen, dan reageren...![]()
Applaus. In twee posts al persoonlijk worden. Goeie actie.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 15:05 schreef 2609 het volgende:
gewoon even zeggen dat ik studenten haat en het me dus niks uitmaakt![]()
leek me vrij duidelijk maar je kwam ook al niet zo slim over dus ik vergeef het je![]()
quote:Op donderdag 27 oktober 2005 15:13 schreef Rock-shocker het volgende:
Wat voor kutlaptop bij wat voor kutbedrijf is dit dan
quote:Op donderdag 27 oktober 2005 15:13 schreef Rock-shocker het volgende:
Wat voor kutlaptop bij wat voor kutbedrijf is dit dan
quote:Op donderdag 27 oktober 2005 12:20 schreef groningerstudent het volgende:
Half september 2004 is m'n laptop kapot gegaan (zie ook Slechte reparatie laptop tijdens en na garantie, en nu? Eind oktober 2005 is dat ding verdomme nog niet gerepareerd.
quote:Op vrijdag 11 maart 2005 22:55 schreef groningerstudent het volgende:
...en zou het ook nog even met Compaq overleggen.
[..]
Ik heb heb destijds bij Dynabyte gekocht, maar...
quote:Op donderdag 27 oktober 2005 14:39 schreef groningerstudent het volgende:
[..]
Tip: eerst lezen, dan reageren...![]()
Gelijk heb je. Zou ik ook niet doen. Maar de kreet "zie ook" in de OP was toch op z'n minst een subtiele hint richting het goede topic...quote:Op donderdag 27 oktober 2005 15:33 schreef Rock-shocker het volgende:
Gast, ik ga niet heel jouw postgeschiedenis doornemen ofzo.
Compag Presario 915. Maar die van mij is inmiddels dus al bijna drie jaar oud (waarvan ruim een jaar dus kapot). Apple was geen optie omdat die niet alle (specifiek benodigde) programma's kon draaien die ik nodig had.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 15:41 schreef Rock-shocker het volgende:
Je moest eens weten hoe snel ik daarover heen gelezen had
Maar wat gaat er nou gebeuren? En wat voor laptop was het specifiek? Vriendin van mij heeft ook net een Compaq gekocht. Kijken of ze zich zorgen moet maken.
Maar goed, men zou gewoon ook meteen een Apple moeten kopen natuurlijk.
Is niet de schuld van Compaq. Dat wil zeggen, tot 4 weken geleden niet. Dynabyte heeft mij destijds verwezen naar een reparatiebedrijf. Wat ze hadden moeten doen is mij verwijzen naar Compaq zelf (of eigenlijk: ze hadden zelf Compaq moeten betrekken, maar goed). Daardoor ben ik pas na een jaar uiteindelijk doorverwezen naar Compaq, nadat ik drie (!) aangetekende garantieclaims bij Dynabyte had neergelegd. Compaq heeft mij daarna behoorlijk snel geholpen en heeft ook direct duidelijk gemaakt dat het gewoon onder garantie wordt gerepareerd.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 15:45 schreef Rock-shocker het volgende:
Ik snap ook niet dat een bekend bedrijf als Compaq zich kan veroorloven zulke slechte service te leveren.
Ik bedoel wat de neuk is er aan de hand als het een heel jaar duurt voordat er een betrouwbare diagnose gesteld wordt?!
Omgquote:Op maandag 19 december 2005 18:25 schreef groningerstudent het volgende:
-verhaal-
het hangt eerder van de termijn af hoor, maar als het probleem hardnekkig is kun je idd dat als een extra argument noemen en tegelijkertijd schadevergoeding en/of een vervangend systeem eisen in het kader van nalatigheid.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 12:22 schreef NiteSpeed het volgende:
Na drie mislukte reparaties mag je je geld terug eisen.
whehehe 150 euro voor een laptop toetsenbord van hoogstens 11,80 ex btw inkoop?quote:Op maandag 19 december 2005 18:25 schreef groningerstudent het volgende:Ik toch wel nieuwsgierig hoeveel dat geintje me zou hebben gekost, dus gebeld naar Dynabyte: 150 euro voor vervanging van het toetsenbord. Alarmbellen gaan rinkelen. Die 150 euro klinkt meer als een vervangen toetsenbord als een vervangen mainboard, maar het toetsenbord was al minstens twee keer vervangen, en dit is niet de oorzaak van de klachten. Al eerder was vastgesteld dat het een probleem was in het mainboard.
Hij wordt nu dus ook gewoon onder garantie gerepareerd. De vervanging van het keyboard wordt door HP vergoed, de vervanging van het mainboard is het probleem van het reparatiebedrijf (garantie op de reparatie, enz.). Ik zou willen dat ik kon kiezen waar die gerepareerd wordt, maar ja, het moet natuurlijk weer allemaal via HP procedures, omdat ik anders naar m'n garantieclaim kan fluiten.quote:Op maandag 19 december 2005 19:59 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
whehehe 150 euro voor een laptop toetsenbord van hoogstens 11,80 ex btw inkoop?![]()
![]()
dude je moet die lui echt afmaken; garantie is garantie, ze mogen geen extra kosten rekenen... en de vervanging van zo'n ding is gebeurd in 5min, trust me.
Ongelooflijkquote:Op maandag 19 december 2005 18:25 schreef groningerstudent het volgende:
schrijnend verhaal
Ik denk dat ik een Apple ga halen wanneer ik een laptop nodig heb. Ik hoor goede verhalen over hun service en de degelijkheid van hun producten. Puik besturingssysteem ook nog eens (mits je niet alteveel Windows-only spullen hebt, dan mag je alles gaan emuleren). Ik vind die iBooks er alleen niet uitzien en de PowerBooks weer zo duurquote:Op maandag 19 december 2005 20:47 schreef Netflier het volgende:
Ik heb de hoop opgegeven en orienteer me op een nieuwe. Ik zit niet bepaald te wachten om weer klauwen vol geld uit te geven, maar een goed werkende laptop is wel handig. Maar nu weet ik godverdomme niet welk model wél degelijk is.
Niet helemaal. HP zelf is pas in augustus van dit jaar er bij gekomen. Het is een nogal lang een complex verhaal. Ook om voor mezelf weer alles op een rij te zetten (i.v.m. klachtenbrieven die gaan komen) heb ik de hele zooi even uitgetypt. Liefhebbers kunnen het PDF'je hier vinden. Let op: het is ruim drie pagina's aan tekst...quote:Op dinsdag 20 december 2005 15:39 schreef Henno het volgende:
[..]
OngelooflijkAls ze dat allemaal gratis voor je gedaan hebben dat hele jaar, was het volgens mij voor HP goedkoper geweest om je gewoon een nieuwe laptop te geven i.p.v al die manuren eraan te besteden... dat ze dat nog niet doorhebben
Verder wel erg triest ook hoe ze je als klant behandelen... bovendien breek je met slechte service je bedrijf alleen maar af, coulant zijn in deze gevallen levert juist meer op in de vorm van nieuwe klanten die via-via hebben gehoord wat voor topbedrijf je wel niet bent.
Dell goede garantie?quote:Op dinsdag 20 december 2005 16:50 schreef NiteSpeed het volgende:
Netflier:
Koop een Asus of Dell, die moeten wel goed zijn en hebben leuke garantie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |