Dat lijkt mij ook erg handig voor mijn scripties, maar ik heb het geld absoluut niet.quote:Op dinsdag 31 januari 2006 23:47 schreef Tranceptor het volgende:
Ik zit overigens ook te denken aan aanschaf van een laptop. Het lijkt me niets alles over te moeten nemen met de hand, ik heb al eens archiefonderzoek gedaan. Dat kan een heidens werk zijn.Alleen dat geld he, zo'n laptop gaat weer klauwen met geld kosten.
Ik zie ineens een gat in de markt. Rent-a-laptop!quote:Op woensdag 1 februari 2006 13:08 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook erg handig voor mijn scripties, maar ik heb het geld absoluut niet.![]()
Het idee bestaat al, maar is peperduur. Ik weet niet meer precies hoeveel het was, maar toen ik het checkte was het echt zo van: jaquote:Op woensdag 1 februari 2006 13:17 schreef MadGuy het volgende:
[..]
Ik zie ineens een gat in de markt. Rent-a-laptop!
Absoluut. Alleen de vraag is of het op weegt. Eerst eens kijken hoeveel archiefonderzoek mij wacht.quote:Op woensdag 1 februari 2006 13:44 schreef MadGuy het volgende:
Nou ja, als je in drie maanden je onderzoek kunt doen en daarna je laptop weer in kunt leveren...Toch goedkoper dan werkelijk aanschaffen, lijkt me.
De optelsom is niet zo moeilijk. Even archief doorkijken wat er over je onderwerp is, als het meer dan 10 ordners is mag je gerust die 3 maanden uittrekken.quote:Op woensdag 1 februari 2006 13:57 schreef MadGuy het volgende:
Inderdaad. Al is dat ook gewoon kut in te schatten.
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 2 februari 2006 00:45 schreef Baan1980 het volgende:
Menseh, mag ik jullie lastig vallen met een blijde mededeling? Deze jongen is namelijk vanmiddag afgestudeerd aan de opleiding IVIT (Informatie- Voorziening en Techniek) op de HHS
Alles gedaan in 3.5 jaar (normaal gesproken is 4 jaar), dus Staatsecretaris Rutte ken trots op me zijn :p
Van harte gefeliciteerd!quote:Op donderdag 2 februari 2006 00:45 schreef Baan1980 het volgende:
Menseh, mag ik jullie lastig vallen met een blijde mededeling? Deze jongen is namelijk vanmiddag afgestudeerd aan de opleiding IVIT (Informatie- Voorziening en Techniek) op de HHS
Alles gedaan in 3.5 jaar (normaal gesproken is 4 jaar), dus Staatsecretaris Rutte ken trots op me zijn :p
En hij is ingebonden! Dinsdag met mijn begeleider overlegen en dan examen aanvragen!quote:Op zaterdag 4 februari 2006 16:22 schreef komrad het volgende:
dus het is wel al vastgelegd.dan heb je tenmiste druk erop zitten
Het is maar een formaliteit, je kunt onmogelijk nog zakken.quote:Op maandag 6 februari 2006 11:50 schreef MaLo het volgende:
Ik heb vanmiddag mijn afstudeerpresentatie. Ben dood- en doodzenuwachtig. Waarom ben ik pas om 15:30 aan de beurt. Eerst een kwartier presenteren, dan vragen beantwoorden van de examencommissie. Pfff, was het maar was 17:00 uur, dan zat het erop en weet ik of ik geslaagd ben of niet
.
Waarom moet ik dit dan nog doen als ik volgens jullie toch al geslaagd benquote:
Ik doe alleen positief, het komt vast goedquote:Op maandag 6 februari 2006 12:36 schreef MaLo het volgende:
[..]
Waarom moet ik dit dan nog doen als ik volgens jullie toch al geslaagd ben![]()
Komt het echt niet voor dat mensen nog zakken tijdens hun presentatie![]()
Over een half uurtje vertrek ik naar school, daar nog ff oefenen met mijn mede-afstudeerster.
quote:Op maandag 6 februari 2006 12:36 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ik doe alleen positief, het komt vast goed![]()
Zie je wel dat we gelijk hadden.quote:Op maandag 6 februari 2006 18:21 schreef MaLo het volgende:Geslaagd
Met een 8
De examencommissie had voor de presentatie een 7 in zijn hoofd, maar de gecommitteerde was zo blij verrast over onze kennis over het onderwerp dat we een 8 kregen![]()
* MaLo gaat nu feestvieren
Als es met Ernst & Young gebeld?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 11:14 schreef MI55ILLE het volgende:
hebben jullie nog tips voor bedrijven in de Randstad die ik zou kunnen benaderen voor een afstudeeropdracht? Studie Bedrijfskundige Informatica. Ik ben al weken op zoek...
KPMGquote:Op dinsdag 7 februari 2006 11:14 schreef MI55ILLE het volgende:
hebben jullie nog tips voor bedrijven in de Randstad die ik zou kunnen benaderen voor een afstudeeropdracht? Studie Bedrijfskundige Informatica. Ik ben al weken op zoek...
Oe, succes dan! Gaat het lukken denk je?quote:Op dinsdag 7 februari 2006 23:22 schreef kwakveense het volgende:
ik heb vandaag een deadline gekregen....donderdag een hoofdstuk zo goed als af, of mijn aio plek gaat niet door...
kwakveense gaat serieus aan de slag morgen...
Oh hey bedankt...quote:Op dinsdag 7 februari 2006 19:50 schreef MaLo het volgende:
Gefeliciteerd Meranto!
Spannend MadGuy, je afstudeerdatum komt dichtbij nu. Onze tweede lezer was zooooo warrig, niemand van de aanwezigen (eerste lezer, gecommitteerde, bedrijfscoach) snapte de vragen die hij stelde
Coencordia: heel veel succes morgen!
Vanochtend 800 woorden geproduceerd! woehoe!quote:Op woensdag 8 februari 2006 10:46 schreef MaLo het volgende:
[..]
Oe, succes dan! Gaat het lukken denk je?
Cum laudequote:Op maandag 6 februari 2006 18:21 schreef MaLo het volgende:Geslaagd
Met een 8
De examencommissie had voor de presentatie een 7 in zijn hoofd, maar de gecommitteerde was zo blij verrast over onze kennis over het onderwerp dat we een 8 kregen![]()
* MaLo gaat nu feestvieren
Dit waren er alvast 64. Goed op weg dus!quote:Op woensdag 8 februari 2006 22:26 schreef kwakveense het volgende:
euh, nou de 800 woorden van vanochtend dus...
ik had vanmiddag andere dingen te doen, verplicht, en vanavond ook... nu is de bieb dicht, en ik kan echt alleen maar schrijven in de bieb ben ik nu achter, dus ik voel me schuldig dat ik nu niet zit te schrijven, maar kan er ook neit veel aan doen...
morgen weer. dus die 2000 woorden moeten lukken!
Ik haat de UB.quote:Op woensdag 8 februari 2006 22:26 schreef kwakveense het volgende:
euh, nou de 800 woorden van vanochtend dus...
ik had vanmiddag andere dingen te doen, verplicht, en vanavond ook... nu is de bieb dicht, en ik kan echt alleen maar schrijven in de bieb ben ik nu achter, dus ik voel me schuldig dat ik nu niet zit te schrijven, maar kan er ook neit veel aan doen...
morgen weer. dus die 2000 woorden moeten lukken!
zeg, praesidium libertatis, de UB is best relaxed hoorquote:
De UB is vreselijk. Het is er tegenwoordig veel te druk en de koffie is er niet te zuipen.quote:Op donderdag 9 februari 2006 14:14 schreef kwakveense het volgende:
[..]
zeg, praesidium libertatis, de UB is best relaxed hoor(nog naar de di"es geweest? daar moest ik dus gisteren heen, bestuurtje spelen...)
t is nu kwart over twee en ik heb al bijna 2000 woorden. t gaat lekker. ben alleen nu weer op zo'n rottig plekje in een hoofdstuk aangeland. normaal gesproken stop ik dan en lukt het de volgende dag wel, maar ik durf nu nog niet te stoppen...
Gefeliciteerd.quote:Op maandag 13 februari 2006 10:35 schreef zodiakk het volgende:
Ik heb helemaal geen presentatie hoeven houden. Ik ben maar 20 minuutjes doorgezaagd (ik was als teflon) en had ook een goed cijfer. Het verbaasde me wel hoe weinig het allemaal om het lijf had. Als je goed op de hoogte bent van de veronderstellingen die aan je scriptie ten grondslag liggen dan is de uiteindelijk verdediging... tja, een makkie eigenlijk. Maar het is natuurlijk wel spannend om te doen.
Op zich moet het wel toegankelijk worden, maar dat blijft lastig bij een technisch onderwerp. Ik denk dat meeste aanwezigen het wel begrijpen, dat zijn ook technisch studenten. Maar goed, mijn familie is dat bepaald niet...quote:Op dinsdag 14 februari 2006 08:28 schreef Claudia_x het volgende:
Streven jullie er overigens naar om je scriptie (en verdediging) zo toegankelijk mogelijk te maken, of hebben jullie je erbij neergelegd dat het voor insiders is?
Wat heb jij eraan gedaan om het zo toegankelijk mogelijk te maken?quote:Op dinsdag 14 februari 2006 08:38 schreef Drive-r het volgende:
Op zich moet het wel toegankelijk worden, maar dat blijft lastig bij een technisch onderwerp. Ik denk dat meeste aanwezigen het wel begrijpen, dat zijn ook technisch studenten. Maar goed, mijn familie is dat bepaald niet...
Ik moet het nog doen! Maar ik van de presentatie toch een uitgebreide inleiding maken op het onderwerp en bepaalde vereenvoudigingen, die ik in mijn verslag met modellen onderbouw, tijdens de presentatie slechts kort toelichten (dus enkel de resultaten uitleggen). Vervolgens uitleggen op welke manier ik tot mijn oplossing ben gekomen (dus welke ontwerpmethoden voor mijn regelmechanisme) en het eindresultaat wederom toelichten. Ik denk dat dit aardig moet werken, mogen de profs de moeilijke onderwerp tijdens de verdediging omhoog brengen...quote:Op dinsdag 14 februari 2006 08:41 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat heb jij eraan gedaan om het zo toegankelijk mogelijk te maken?
"Medio april zal de werving voor het Rijkstraineeprogramma 2006 van start gaan. In maart kun je op deze site het aantal traineeplaatsen vinden, de verdeling over de ministeries en de precieze data van de werving- en selectieprocedure."(werkenbijhetrijk.nl).quote:Op dinsdag 14 februari 2006 08:20 schreef zodiakk het volgende:
Dank je!. Ik moet mij nu alleen nog in het Haagsche zien te wringen.
Met een bepaalde basiskennis kun je mijn scriptie niet begrijpen en de gemiddelde Nederlander zal die niet hebben. Daarentegen zou een tweedejaars student Geschiedenis mijn scriptie moeten kunnen begrijpen.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 08:28 schreef Claudia_x het volgende:
Streven jullie er overigens naar om je scriptie (en verdediging) zo toegankelijk mogelijk te maken, of hebben jullie je erbij neergelegd dat het voor insiders is?
Ik ben daar ook voor en ik ken het frivole schrijven-"probleem". Ik probeer het wel zo toegankelijk mogelijk te maken en ik hoop inderdaad ook wat nieuws te kunnen brengen of het geheel vanuit een andere invalshoek te kunnen benaderen. Of dat gaat lukken is een tweede, omdat ik meestal alles in mijn scriptie wil proppen.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 08:51 schreef Claudia_x het volgende:
Wat zijn je vakgebied en onderwerp?
Ik weet van mezelf dat ik nog wel eens de neiging heb om te frivool te schrijven, maar tegelijkertijd wil ik niet een gortdroog academisch stuk afleveren. Moet van een scriptie niet de passie afspatten?
Mijn scriptieonderwerpen (ik ben er momenteel twee tegelijkertijd aan het schrijven) zijn op zich wel te begrijpen, alleen de theorieën die ik toepas zijn zonder voorkennis niet te begrijpen. Hoe ik het tijdens mijn afstudeerpresentatie ga aanpakken weet ik dan ook nog niet.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 09:16 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Met een bepaalde basiskennis kun je mijn scriptie niet begrijpen en de gemiddelde Nederlander zal die niet hebben. Daarentegen zou een tweedejaars student Geschiedenis mijn scriptie moeten kunnen begrijpen.
Ik schrijf het meestal te 'mooi' en vergeet nogal eens dat het geen literair hoogtepunt maar een hoogtepunt van onderzoek moet zijn.
Het belangrijkste is dat je het in heldere bewoordingen schrijft. Dat is op zichzelf al een teken dat de auteur met volledig begrip en motivatie bezig was met het onderwerp.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 08:51 schreef Claudia_x het volgende:
Ik weet van mezelf dat ik nog wel eens de neiging heb om te frivool te schrijven, maar tegelijkertijd wil ik niet een gortdroog academisch stuk afleveren. Moet van een scriptie niet de passie afspatten?
Mijn vakgebied is offshore engineering, de 'droogheid' daarvan valt wel mee, mensen vinden booreiland en aanverwanten meestal wel interessant. Mijn onderwerp heeft iets te maken met pijpleidingen leggen op grote water dieptes, maar gaat voornamelijk over een bepaald dynamisch probleem. Dit probleem modelleer ik en ik ontwerp er een control system voor, vrij theoretisch allemaal, niet erg boeiend. Ik plak er wel een hoop plaatjes bij tijdens de presentatie...quote:Op dinsdag 14 februari 2006 08:51 schreef Claudia_x het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |