quote:
op vrijdag 18 november 2005 00:42 schreef #ANONIEM het volgende:[..]
dat weet je niet. van tevoren kan je dus ook niet weten of je actie goed is of niet. maar dat is de gok die je neemt. en voordat je zoiets onderneemt heb je toch al sterke gevoelens dat je partner inderdaad foute dingen doet. maar je weet het niet van tevoren.
zodra je de privacy van je partner schendt op een manier waar deze zelf niet mee kan instemmen, is je relatie al verloren, omdat er kennelijk een mate van wantrouwen tussen beiden bestaat ...
door de privacyschending heb _jijzelf_ al bewezen geen betrouwbaar partner te zijn, los ervan of dar wel of geen grond toe is.
zaak is dus niet als je vermoed dat je partner dingen doet, waar jij je door gekwetst zou kunnen voelen, dat je dan de strijd met open vizier aangaat, en niet door 'spioneren' of dingen achter de rug te doen, omdat je dan kennelijk dezelfde methode hebt, als welke je stoort bij je partner.
overigens, jaloezie zelf is niet slecht, eigenlijk zelfs positief, net zoals ik vind dat een beetje flirten met anderen, of sexuele fantasieen over anderen hebben, helemaal geen probleem hoeft te zijn in een relatie, zolang je er maar eerlijk over kunt zijn en je grenzen weet en aanhoud ...het is de geheimhouderij en de leugens erover, het wantrouwen, die veel relaties kapotmaken.
quote:
tja, gezien datt topic zakt die gebruiker eerder steeds verder af in een 'alles wat ik doe moet ik vragen op fok!' -gat waar hij eerder steeds dieper in vast komt te zitten, ik bedoel die 'onzekerheid' en zoeken naar bevestiging van persoonlijke ervaringen vind ikzelf (imho dus) een beetje twijfelachtig.
als je een topic op fok! moet starten met de vraag of in bed liggen met een vrouw en flink aan het zoenen bent, betekent dat je toe bent aan sex; ben je imho diep gevallen.begin zelfs te vermoeden dat die gebruiker een verdomd knappe relkloon is, waar ik al te lang mezelf voor schut gezet heb door er serieus op in te gaan ...
[ Bericht 11% gewijzigd door RM-rf op 18-11-2005 09:37:21 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25