abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32815959
Stalen snaren

Zorg wel dat je een lesboek neemt wat daar op afgestemd is. Koop dus bv. niet een lesboek voor Spaanse gitaar, want dat is nou eenmaal een ander ding.
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
  zondag 4 december 2005 @ 19:59:04 #152
54144 Boschjesman
Fade to Black.
pi_32816125
http://www.jamorama.com/ (je kunt 6 gratis lessen krijgen)
Is best wel aardig om een beetje gitaar te leren, ik heb toevallig ook de .pdf-bestanden van de hele boeken op mijn pc staan, mocht je die willen hebben mail maar even naar .
pi_32833597
Michel van Anouk is ook wel goed te spelen

Dit is trouwens mn gitaar die ik vrijdag heb aangeschaft:

En de rest van mn gitaren:

pi_32833687
Mijn gitaren (ik speel vooral klassiek)

Asturias Standard

en Takamine EAN15c (voor het lichtere werk!)

Zijn er hier meer die klassiek spelen? Of ben ik de vreemde eend in de bijt?
pi_32833795
quote:
Op zondag 4 december 2005 19:59 schreef Boschjesman het volgende:
http://www.jamorama.com/ (je kunt 6 gratis lessen krijgen)
Is best wel aardig om een beetje gitaar te leren, ik heb toevallig ook de .pdf-bestanden van de hele boeken op mijn pc staan, mocht je die willen hebben mail maar even naar [afbeelding].
Je hebt post!
Xbox Live Gamertag: Harmen84
pi_32834376
quote:
Op donderdag 24 november 2005 21:36 schreef NiteSpeed het volgende:

[..]

Ga eens een snaar lager maar dan 5 frets hoger nog een keer proberen. Stel je hebt:
[..]

probeer dan dit te spelen:
[..]
thnx, ik zal het eens proberen. maar moet ik meteen de 5e fret 'indrukken' wanneer ik hem aansla? of eerst aanslaan en dan pas indrukken?
pi_32836440
Natuurlijk eerst indrukken voordat je hem aanslaat. Anders heb je weer hetzelfde probleem als je al had.
pi_32837132
Klassiek
pi_32837406
quote:
Op maandag 5 december 2005 15:46 schreef -Dries- het volgende:
Klassiek
Ja, is daar iets mis mee?

Gitaarles op de muziekschool focust zich ook op klassiek hoor, niks raars aan.
pi_32837440
quote:
Op maandag 5 december 2005 15:56 schreef m021 het volgende:

[..]

Ja, is daar iets mis mee?
Jup
pi_32837569
Ik vind klassiek gitaar echt prachtig tenminste ook veel diepgaander dan een beetje akkoorden geklooi..
pi_32837858
quote:
Op maandag 5 december 2005 15:57 schreef -Dries- het volgende:

[..]

Jup
Zo, weten we ook meteen weer op welk niveau jij je bevindt.

Klassiek niet leuk vinden kan de beste overkomen, maar echte musici zullen er niet openlijk iets op tegen hebben dat anderen het wel spelen. Dus haal dat 'musicus' maar uit je profiel.
pi_32837928
Ik ben sinds een jaartje bezig en vind eerlijk gezegd klassiek ook leuk. Ik heb een spaanse gitaar, maar speel wel eens op de staalsnarige van mijn vriend. Ze klinken allebei mooi, maar gewoon anders. Ik hou zelf wel van de klassieke stukken. Niet dat ik erg goed ben...maar zelfs makkelijke stukken kunnen op een spaanse gitaar erg mooi klinken.

Ik speel natuurlijk ook wel wat akkoorden, en doe wat fingerpicking bij populairdere liedjes, maar das meer iets wat ik erbij doe.
pi_32838040
quote:
Op maandag 5 december 2005 16:13 schreef m021 het volgende:

[..]

Zo, weten we ook meteen weer op welk niveau jij je bevindt.

Klassiek niet leuk vinden kan de beste overkomen, maar echte musici zullen er niet openlijk iets op tegen hebben dat anderen het wel spelen. Dus haal dat 'musicus' maar uit je profiel.
Keb er niets op tegen dat jij het speelt, maar tis gewoon niet mijn smaak...
pi_32838187
Dames... dit is niet het gitaristen slowchattopic...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_32842452
Yup, het gaat hier om het leren van de gitaartechniekjes en stuff. Pimp je gitaar maar in dat andere MUZ-topic .
We'll keep on whispering our mantras.
pi_32856218
quote:
Op maandag 5 december 2005 16:02 schreef inkie1010 het volgende:
Ik vind klassiek gitaar echt prachtig tenminste ook veel diepgaander dan een beetje akkoorden geklooi..
Waarom moet je klassiek verdedigen door te zeggen dat andere dingen geen diepgang hebben?
Je mag het gewoon mooi vinden hoor
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  dinsdag 6 december 2005 @ 22:08:23 #168
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_32874667
Kan het zijn dat mijn vingers te dik zijn of zo?

Ik krijg ze niet fatsoenlijk binnen één fret, bijv A major. Als ik die plaats doof ik steeds de hoogste (E) snaar. Iemand tips hoe ik dit kan aanpakken?
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_32874991
speelt er iemand hier ook blues?
want hoe speel je die basloopjes die bijv. robert johnson deed bij bijv. sweet home chicago en rambling on my mind?
pi_32876983
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 22:08 schreef greatgonzo het volgende:
Kan het zijn dat mijn vingers te dik zijn of zo?

Ik krijg ze niet fatsoenlijk binnen één fret, bijv A major. Als ik die plaats doof ik steeds de hoogste (E) snaar. Iemand tips hoe ik dit kan aanpakken?
Het devies luidt hier helaas 'oefenen, oefenen, oefenen'. Wel kan je het t best leren op een akoestisch gitaar want die heeft een veel dikkere hals. Uiteindelijk lukt het gewoon!
  dinsdag 6 december 2005 @ 23:16:38 #171
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_32877191
ik heb een akoestische
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_32878146
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 22:17 schreef hendrixfan het volgende:
speelt er iemand hier ook blues?
want hoe speel je die basloopjes die bijv. robert johnson deed bij bijv. sweet home chicago en rambling on my mind?
http://www.guitaretab.com/j/johnson-robert/9400.html

De tabs die beschikbaar zijn, zijn vrij duidelijk...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_32909698
Jongens/ mannen hulde voor dit topic en jullie advies!

Als nOOb heb ik al een hoop dingen geleerd door alleen maar de berichten te lezen die jullie hebben gepost.
Ik heb 2 weken geleden een gitaar gekocht (western, yamaha FG-412 (wat dat dan ook te zeggen heeft) voor 270,- nieuw) ja, misschien een beetje duur als instapper, maar ik wil het echt leren en ben boven alles een echte doorzetter dus geldverspilling denk ik niet dat het is....

Nu ben ik nog aan't proberen het "eelt" te kweken voor mijn tere vingertopjes maar er liggen vrij dikke snaren op (of dat lijkt alleen maar zo, dat kan natuurlijk ook) waardoor het nogal wat kracht kost om in te drukken. Nu is het drukken geen probleem, maar na een half uurtje akkoorden oefenen doet het zo'n zeer dat ik niet meer verder kan en dit een aantal keren per dag.

Is dit normaal? ja, ik denk het wel, aangezien je vingers dit nou eenmaal niet gewend zijn, maar is er ook iets aan te doen???? zodat ik door kan gaan met oefenen ipv dat ik moet stoppen van de pijn?

bijv. iets op je vingers of vingers droog houden of juist insmeren?
iets???

Alvast bedankt!
Tja, iedereen heeft het moeten leren he!
Er zijn geen stomme vragen, alleen stomme antwoorden....
pi_32912552
Dat is normaal. Die Westernsnaren kunnen behoorlijk in je vingers snijden, in het begin zal het inderdaad na een half uurtje niet meer prettig spelen zijn.

Maar na een paar weken ben je er wel aan gewend hoor.
pi_32917939
Wat ben je nou voor 'n pussy, ik dacht dat je een doorzetter was

donderdag 8 december 2005 @ 14:30:01 #176
7091 punchdrunk
The occasional acid flashback.
pi_32918278
gewoon bikkelen, niks smeren. als je vingertoppen gaan bloeden wordt het vanzelf nat

komt in het begin altijd voor, en gaat vanzelf over als je regelmatig speelt. niks aan eht handje dus.
If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
  donderdag 8 december 2005 @ 14:34:15 #177
47781 Jorikjet
Brother from another mother
pi_32918376
gewoon kei hard door rossen tot dat je begint te bloeden.
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
pi_32918837
Laat je niet gek maken hoor, bloeden zal je niet snel gebeuren. Alleen als je echt uren achter elkaar doorspeelt.
pi_32921933
Ok, dan gaan we maar gewoon door met oefenen
Tja, iedereen heeft het moeten leren he!
Er zijn geen stomme vragen, alleen stomme antwoorden....
  donderdag 8 december 2005 @ 21:43:10 #180
134795 Mr-Fluffy
opperverslapper
pi_32929238
Ik meld me hier, heb al 8 jaar een electrisch gitaar denk ik zo.. half jaar les gehad en nooit daarna meer iets geleerd.
Kan nog een aantal standaard accoorden, powerchords en ben opzich redelijk rap met me vingers en plucken begrijp ik ook al iets.
Ik zal dit topic in de gaten houden want ik wil graag meer leren ( kan amper nummers.. stukje masters of puppets en dat soort onzin)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')