Je hebt post!quote:Op zondag 4 december 2005 19:59 schreef Boschjesman het volgende:
http://www.jamorama.com/ (je kunt 6 gratis lessen krijgen)
Is best wel aardig om een beetje gitaar te leren, ik heb toevallig ook de .pdf-bestanden van de hele boeken op mijn pc staan, mocht je die willen hebben mail maar even naar [afbeelding].
thnx, ik zal het eens proberen. maar moet ik meteen de 5e fret 'indrukken' wanneer ik hem aansla? of eerst aanslaan en dan pas indrukken?quote:Op donderdag 24 november 2005 21:36 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Ga eens een snaar lager maar dan 5 frets hoger nog een keer proberen. Stel je hebt:
[..]
probeer dan dit te spelen:
[..]
Ja, is daar iets mis mee?quote:
Zo, weten we ook meteen weer op welk niveau jij je bevindt.quote:
Keb er niets op tegen dat jij het speelt, maar tis gewoon niet mijn smaak...quote:Op maandag 5 december 2005 16:13 schreef m021 het volgende:
[..]
Zo, weten we ook meteen weer op welk niveau jij je bevindt.
Klassiek niet leuk vinden kan de beste overkomen, maar echte musici zullen er niet openlijk iets op tegen hebben dat anderen het wel spelen. Dus haal dat 'musicus' maar uit je profiel.
Waarom moet je klassiek verdedigen door te zeggen dat andere dingen geen diepgang hebben?quote:Op maandag 5 december 2005 16:02 schreef inkie1010 het volgende:
Ik vind klassiek gitaar echt prachtig tenminste ook veel diepgaander dan een beetje akkoorden geklooi..
Het devies luidt hier helaas 'oefenen, oefenen, oefenen'. Wel kan je het t best leren op een akoestisch gitaar want die heeft een veel dikkere hals. Uiteindelijk lukt het gewoon!quote:Op dinsdag 6 december 2005 22:08 schreef greatgonzo het volgende:
Kan het zijn dat mijn vingers te dik zijn of zo?
Ik krijg ze niet fatsoenlijk binnen één fret, bijv A major. Als ik die plaats doof ik steeds de hoogste (E) snaar. Iemand tips hoe ik dit kan aanpakken?
http://www.guitaretab.com/j/johnson-robert/9400.htmlquote:Op dinsdag 6 december 2005 22:17 schreef hendrixfan het volgende:
speelt er iemand hier ook blues?
want hoe speel je die basloopjes die bijv. robert johnson deed bij bijv. sweet home chicago en rambling on my mind?
tofquote:Op vrijdag 9 december 2005 14:29 schreef kleinstofzuigertje het volgende:
Wat is een goed merk acoestische gitaar voor een beginner, heb er nu een van 60 tientjes maar merkte laatst dat een wat duurdere toch wel effe wat lekkerder speelt
voor de hobbyist
Sja kijk beginnergitaren zijn beginnersgitaren maar inderdaad de 60 euro dingetjes zijn nog net niks. Voor tussen de 100 tot 150 euro vind ik de gitaren het kopen waard als instappers maarja het is natuurlijk relatief; op elke gitaar kan je het leren. Een 60 euro gitaar vervang je weer sneller voor een middenmotor (200-500eu) als je eenmaal de grens van zo'n ding hebt bereikt en dat speelt en klinkt dan weer stukken beter dan een 129 eu dingetje.quote:Op vrijdag 9 december 2005 14:29 schreef kleinstofzuigertje het volgende:
Wat is een goed merk acoestische gitaar voor een beginner, heb er nu een van 60 tientjes maar merkte laatst dat een wat duurdere toch wel effe wat lekkerder speelt
voor de hobbyist
60 tientjes? dat is 600 euro man!quote:Op vrijdag 9 december 2005 14:29 schreef kleinstofzuigertje het volgende:
voor de hobbyist
Een goed distortionpedaaltje betaal je ¤70 en dan heb je één analoog effect. De echte liefhebbers zijn van mening dat dit het vetste geluid geeft.quote:Op dinsdag 13 december 2005 21:45 schreef -_Guitarist_- het volgende:
... iemand enig idee wat een beetje distortionpedal (Multi-effect mag ook ) kost?
Wil m'n gear lekker uitbreiden
Als jij met 2 pedaaltjes slechts 2 verschillende geluiden uit je gitaar haalt, weet je niet echt waar je mee bezig bent. Menig pedaaltje heeft meer dan enkel de aan- en uitknop weet je.quote:Op woensdag 14 december 2005 09:53 schreef LordOfTheBoard het volgende:
[..]
Een goed distortionpedaaltje betaal je ¤70 en dan heb je één analoog effect. De echte liefhebbers zijn van mening dat dit het vetste geluid geeft.
Je kan ook voor een digitaal multi-effectpedaal gaan dan zit je vanaf ongeveer 200 euro goed (ik heb zelf bijvoorbeeld de Korg AX1500G staan). Daar zitten dan meteen wel 64 effecten op (in mijn geval) die je kan mixen, zodat je je nooit meer verveeld. Nadeel: het geluid is minder mooi.
Toch vind ik zelf dat iedere gitarist moet beginnen met een multi-effectenbak en later als het professioneler wordt er nog wat losse extra effectjes bij kopen. Dit is puur omdat je dan op het podium al zo veel meer kan dan de 3-4 analoge effecten die je voor hetzelfde bedrag kopen kan. Ik heb genoeg vrienden gezien die voor het analoge werk kozen en dan na twee effecten was het geld op en zaten ze vast aan twee dikke distortion effecten die ze allebei nooit gebruikten want ze vonden het geluid op termijn zo 'saai' worden. Nogal logisch als je je gitaar maar op 2 verschillende geluiden kan instellen!
Oke, thanks. heb afgelopen weekend nieuwe snaren (soft tension) erop gelegd, dat scheelt ook al wat. Zal na december eens op zoek gaan naar vervangingquote:
Je snapt heus wel wat ik bedoel. Je kan het effect wel wat modden en anders laten klinken maar de basis blijft hetzelfde: één bepaald specifiek geluid. Dat is het principe van zo'n ding. En ga nou niet weer zo'n welles nietes discussie beginnen dat in 0,4233% van de gevallen het effect pedaal toch echt 2,8564% anders ingesteld kan worden want dat snapt mijn neus ook allemaal wel maar die mensen die hier zitten willen simpel de basis van het gitaarspelen uitgelegd krijgen en ontvangen graag simpele, duidelijke informatie.quote:Op woensdag 14 december 2005 11:04 schreef Hammet het volgende:
Als jij met 2 pedaaltjes slechts 2 verschillende geluiden uit je gitaar haalt, weet je niet echt waar je mee bezig bent. Menig pedaaltje heeft meer dan enkel de aan- en uitknop weet je.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |