abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31708209
Aanstaande zondag -halloween- zendt Discovery Channel een docu uit onder de naam "A Haunting In Georgia".

Deze docu gaat over een Amerikaans gezin (pa, ma, dochtertje) die in een behekst huis gaan wonen. De voorstukjes beloven een mooi stukje werk van Discovery Kent iemand deze docu al? Wie kent het verhaal erachter? En wie kan er meer over vertellen?
  † In Memoriam † woensdag 26 oktober 2005 @ 22:34:11 #2
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_31709228
Zoek op Google ofzo.
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
pi_31709945
De parapsychologie als wetenschap bestaat, en houdt zich met serieus wetenschappelijk onderzoek bezig.
Zo'n docudrama als 'A Haunting in Georgia' is natuurlijk wat anders. En beoordeel het qua historische feitelijkheid niet anders als elke andere paranormale thriller.

Zie ook een sceptisch artikel:

http://www.csicop.org/cmi/reviews/20020923-haunting.html
pi_31710315
Ik heb ervan gehoord, ik verheug me al de hele tijd op die documentaire (op 30 okt).
pi_31712378
Ken het niet, klinkt wel interessant/spannend.
Alleen wie gaat er nou in een behekst huis wonen, met dochtertje , beetje sensatiegericht of niet? Of wisten ze het eerst niet.

Naja, het zal wel
pi_31716658
Hoe laat wordt dit uitgezonden?
  donderdag 27 oktober 2005 @ 10:19:13 #7
8372 Bastard
Persona non grata
pi_31718433
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 07:36 schreef Plotinus het volgende:
Hoe laat wordt dit uitgezonden?
Ik hoop niet savondslaat, want dan slaap ik niet meer.
The truth was in here.
pi_31718502
Ik heb voorstukjes ook gezien. Als het te laat is, neem ik het zeker op
pi_31718829
ik dacht 22.00 uur
pi_31718883
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 10:40 schreef Billy_Mack het volgende:
ik dacht 22.00 uur
Ow, die ga ik gewoon kijken
pi_31719042
jeweettoggggg
pi_31720646
Ik ga zeer zeker ook kijken, lijkt me enorm interessant!
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  donderdag 27 oktober 2005 @ 20:53:46 #13
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_31735755
30 oktober. 10 uur 's avonds.
als ik het niet vergeet zal ik ook kijken.
vier geen Samhain ofzo dus heb alle tijd om te kijken dan
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
pi_31748172
Dank je wel voor de tip !

Maandag zal ik vertellen wat ik ervan vond.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_31778084
Idd voorstukjes ook gezien, kijk altijd die docu's. Verder gaat het hier dus om een documentaire en is dus na gespeeld (neem ik aan). Het is een waar gebeurt verhaal, er komen "ondezoekers" aan het woord etc. Ik ga hem zeker kijken :-)

Verder niet al te letterlijk nemen natuurlijk.
weet niet...weet niet...weet niet...
pi_31778313
ik verheug me ook op de docu , is er ook geen film op gebaseerd of zo ?
Ik heb wel eens een aflevering gezien van Oprah Winfrey waarin die mensen te gast waren , ik weet alleen niet of dat deze waren
pi_31806734
Billy_Mack en Mirage zeggen "ontopic"

enkele posts gedelete die over bikkels, en eenballige enochs gaan.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  zondag 30 oktober 2005 @ 13:15:26 #18
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_31806767
vanavond om 10 op discovery was het heh?
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
pi_31806884
Yez
pi_31812205
Yez, *zien moet*

Is het bij de weg een echt gebeurd verhaal of gewoon nep?

Edit:
Lekker 2 uur lang
Gezellig

*Verzet zijn tv maar alvast
  zondag 30 oktober 2005 @ 16:27:53 #21
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_31812332
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 16:22 schreef Xalopalyps het volgende:
Yez, *zien moet*

Is het bij de weg een echt gebeurd verhaal of gewoon nep?

Edit:
Lekker 2 uur lang
Gezellig

*Verzet zijn tv maar alvast
Schijnt waargebeurd te zijn
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_31812441
Beterrr!
pi_31812742
Enge shit jeweettoggggg
pi_31814840
Nog 4 uur en 6 minuten te gaan~!111111`~!11!~!11uno!!1
  zondag 30 oktober 2005 @ 18:39:18 #25
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_31816107
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 17:54 schreef Xalopalyps het volgende:
Nog 4 uur en 6 minuten te gaan~!111111`~!11!~!11uno!!1
Volgens mij zit jij echt trillend en met klamme handen achter de buis op het moment, telkens op je horloge kijkend
pi_31816281
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 18:39 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Volgens mij zit jij echt trillend en met klamme handen achter de buis op het moment, telkens op je horloge kijkend
Ik ZAL/WIL/MOET het gewoon zien
pi_31819917
Nog 1 uur en 19 minuten!~~!1111`!~1uno .. .......... . .. ..
pi_31819934
Gast! Laat jezelf ff over een flesje bier zakken!
pi_31820619
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 20:42 schreef Billy_Mack het volgende:
Gast! Laat jezelf ff over een flesje bier zakken!
Dan pleur ik morgen van m'n fiets af
  zondag 30 oktober 2005 @ 21:27:21 #30
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_31821582
nog een half uur
pi_31821646
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 21:27 schreef Metro2005 het volgende:
nog een half uur
32 min om precies te zijn
*laptop haalt om erbij te zetten
  zondag 30 oktober 2005 @ 21:32:00 #32
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_31821766
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 21:28 schreef Xalopalyps het volgende:

[..]

32 min om precies te zijn
*laptop haalt om erbij te zetten
* matrix aan het kijken is op zijn laptop in afwachting van 10u
pi_31821995
24 min!:')
pi_31822133
The narrator intones breathtaking claims like 'Science has proven that strong geomagnetic fields are associated with ghosts.'

Despite its ludicrous aspects, "A Haunting in Georgia" merits skeptics' serious concern - and the attention of anyone who cares about the documentary form's power to transmit genuine knowledge (or harmful misinformation). Haunting presents highly questionable paranormal claims as fact, and does so in a "newish" way that will discourage many viewers from expecting any skeptical rejoinder, or from finding its absence remarkable. By eroding the already-porous boundaries of documentary technique, Haunting undercuts the last stylistic clues most viewers can rely on to estimate the possible veracity of any given shot or sequence.

Nou, dat belooft wat hoor.
  zondag 30 oktober 2005 @ 21:47:28 #35
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_31822455
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 21:39 schreef ixio het volgende:
The narrator intones breathtaking claims like 'Science has proven that strong geomagnetic fields are associated with ghosts.'

Despite its ludicrous aspects, "A Haunting in Georgia" merits skeptics' serious concern - and the attention of anyone who cares about the documentary form's power to transmit genuine knowledge (or harmful misinformation). Haunting presents highly questionable paranormal claims as fact, and does so in a "newish" way that will discourage many viewers from expecting any skeptical rejoinder, or from finding its absence remarkable. By eroding the already-porous boundaries of documentary technique, Haunting undercuts the last stylistic clues most viewers can rely on to estimate the possible veracity of any given shot or sequence.

Nou, dat belooft wat hoor.
Wordt het in elk geval niet zo'n standaard sceptisch verhaal zoals je helaas bijna altijd ziet.
pi_31822658
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 21:47 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Wordt het in elk geval niet zo'n standaard sceptisch verhaal zoals je helaas bijna altijd ziet.
Hmja, ga dan een film kijken als je graag onzin als feit gepresenteerd ziet worden?
pi_31822888
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 21:53 schreef ixio het volgende:

[..]

Hmja, ga dan een film kijken als je graag onzin als feit gepresenteerd ziet worden?
het stuk dat jij neerzette is ook maar een méning van iemand.. zet dat hier dan ook niet als feit neer.

We zullen zien.
Sir Winston Churchill
  zondag 30 oktober 2005 @ 21:58:54 #38
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_31822900
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 21:53 schreef ixio het volgende:

[..]

Meestal vind ik juist die sceptische opmerkingen grote onzin
Ik hoop dat het een beetje gemengd wordt, niet enkel geloof en niet enkel sceptici.
Maar nog 2 minuten, dan weten we meer
pi_31823111
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 21:58 schreef Mirage het volgende:

[..]

het stuk dat jij neerzette is ook maar een méning van iemand.. zet dat hier dan ook niet als feit neer.

We zullen zien.
"Science has proven that strong geomagnetic fields are associated with ghosts"

Ik ga er vanuit dat dat ook daadwerkelijk beweerd wordt.
pi_31823176
Ze zenden nu dus een ander programma uit.
pi_31823322
Godvershoerigkutforumsoftware!

Op de laptop wou mijn goede wachtwoord steeds niet, dus ik denk, even de passmailer gebruiken.

Oke, zo gezegt zo gedaan, alleen ik krijg heel erg lief geen mailtje

Dus nu zit ik maar ff op m'n kloon, ik ben btw Xalopalyps...

Het begint weer =)
pi_31823910
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 22:09 schreef ImTheBase het volgende:
Godvershoerigkutforumsoftware!

Op de laptop wou mijn goede wachtwoord steeds niet, dus ik denk, even de passmailer gebruiken.

Oke, zo gezegt zo gedaan, alleen ik krijg heel erg lief geen mailtje

Dus nu zit ik maar ff op m'n kloon, ik ben btw Xalopalyps...

Het begint weer =)
Hahaha, wat is dan zo bijzonder aan deze specifieke aflevering? Ik was het trouwens bijna vergeten had ik mijn active topics niet even nagelopen
pi_31825516
Mocht het je interesseren, de moeder uit deze aflevering heeft het verhaal inmiddels voor enkele miljoenen dollar verkocht, er komt ook een film...
pi_31825656
http://www.inadarkplace.com/
Ze geeft tegen betaling ook lezingen.
pi_31825793
Zo, ik heb mijn account weer terug..

Op SBS6 is er een documentaire over excorsisme op tv
pi_31829632
kut gemist , ff kijken of het nog wordt herhaald...
  maandag 31 oktober 2005 @ 07:18:36 #47
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_31829649
Vond het wel aardig gedaan, wat ik wel frappant vond was dat de waarnemingen door zo ontzettend veel mensen gedaan werden (stuk of 10 in totaal)
Dat maakt zo'n verhaal een stuk geloofwaardiger vind ik.
pi_31829666
ENGE SHIT, heb hem na 3 kwartier afgezet omdat ik bijna in me broek scheet!
pi_31829677
Tja...... het feit dat de Warrens hier bij betrokken waren als getuigen, het echtpaar demonologen dat ingeschakeld was ook bij de Amityville hauntings, maakt het wel erg ongeloofwaardig wmb.

Niettemin lekker griezel entertainment
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  maandag 31 oktober 2005 @ 08:24:42 #50
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_31829996
Shit ik ben na het eerste deel in slaap gevallen.... Vond het behoorlijk eng (werd vervolgens in mijn droom ook door evil spirits belaagd )... zouden ze het herhalen?
  maandag 31 oktober 2005 @ 08:27:22 #51
57319 Orcaman1984
Orca's zijn liev O+
pi_31830024
tvp
  maandag 31 oktober 2005 @ 08:38:38 #52
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
  maandag 31 oktober 2005 @ 09:29:00 #53
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_31830830
Overigens weet ik nu zeker dat ik in mijn vorige leven in Amerika gewoond heb.
Wat kwamen die beelden mij gisteren allemaal bekend voor zeg!
pi_31830987
Ik heb op sommige momenten tussen m'n vingers door zitten kijken.

En ik stond redelijk verbaasd over het feit dat die ouders hun kinderen niet geloofden.
Als zoiets al maanden speelt dan neem je ze toch serieus?

Verder vroeg ik me af waarom er niks meer over die oudste zoon Paul werd gezegd, alleen op het eind even dat hij gezond verklaard weer uit die inrichting kwam, niets over dat die ouders hem direct nadat ze bewijs hadden er uit hebben gehaald, niets over een eventuele diagnose of iets van communicatie tussen hem en zijn ouders hierover, erg vreemd en onvolledig.

Je gaat de vloer dweilen en opeens sta je met je voeten in een plas bloed, en dan denk je: "Goh, typisch, zeg, zal wel het verkeerde schoonmaakmiddel zijn voor deze vloer."

Ik was het huis niet uitgelopen, maar uitgerénd.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  maandag 31 oktober 2005 @ 09:55:25 #55
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_31831249
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 09:38 schreef shmoopy het volgende:

En ik stond redelijk verbaasd over het feit dat die ouders hun kinderen niet geloofden.

Verder vroeg ik me af waarom er niks meer over die oudste zoon Paul werd gezegd, alleen op het eind even dat hij gezond verklaard weer uit die inrichting kwam, niets over dat die ouders hem direct nadat ze bewijs hadden er uit hebben gehaald, niets over een eventuele diagnose of iets van communicatie tussen hem en zijn ouders hierover, erg vreemd en onvolledig.

Je gaat de vloer dweilen en opeens sta je met je voeten in een plas bloed, en dan denk je: "Goh, typisch, zeg, zal wel het verkeerde schoonmaakmiddel zijn voor deze vloer."

Me too!!! Te bizar... ik vond die gozer met die baard en holle ogen ook pretty scary...

Inderdaad niet te geloven dat die ouders hun kinderen niet serieus namen, met name gezien alle voortekenen die moederlief zelf al had waargenomen...
  maandag 31 oktober 2005 @ 09:58:17 #56
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_31831296
Dat douchegordijn.

Mên, ik vond het doodeng

Maar toen begonnen ze met rozenkruizen te wapperen e.d. en door wat gebedjes was die 'entiteit' ineens weg.. Right .
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  maandag 31 oktober 2005 @ 10:07:33 #57
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_31831514
heb hem gemist

hoe was ie
pi_31832248
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 09:38 schreef shmoopy het volgende:

Hier ook !
Ik kan me niet voorstellen dat je je kinderen op die manier het gevoel geeft dat ze niet gehoord worden. Zelfs al hadden ze beweerd dat het spookje Casper in eigen persoon in de kelder woont, zelf probeer ik iedere angst van mijn kinderen serieus te nemen. Ook als ik het af doe als klinkklare onzin of niet "nodig". Als jij als ouder zo overtuigd bent dat je kind onzin verteld, maar de angst van je kind echt is, dan slaap je toch gewoon een paar nachten bíj je kind. (met in je hoofd het kind te overtuigen dat er daadwerkelijk niets aan de hand is).
Kinderangsten mag je wat mij betreft nooit onderschatten. Geef ze het gevoel dat je de angst iig serieus neemt.
quote:
Verder vroeg ik me af waarom er niks meer over die oudste zoon Paul werd gezegd, alleen op het eind even dat hij gezond verklaard weer uit die inrichting kwam, niets over dat die ouders hem direct nadat ze bewijs hadden er uit hebben gehaald,
Mijn ervaring (mijn overgrootoma) zag ook dingen. Zij is opgenomen geweest. Ook al zou de omgeving op een gegeven moment wel gelooft hebben dat wat ze zag echt is, dan nog zou zij op haar plek hebben gezeten in de inrichting. Gewoon om even bij te komen en te herstellen, want juist door de dingen die ze zag is ze uiteindelijk ook echt geknapt.
quote:
niets over een eventuele diagnose of iets van communicatie tussen hem en zijn ouders hierover, erg vreemd en onvolledig.

Als dit mij zou overkomen zou ik nog heel nuchter zijn. (als ik eerlijk ben)
Ik zou het wijten aan b.v. het schoonmaakmiddel dat de één of de andere werking op de vloer en de verf/kleur deeltjes die in de vloer zitten zou hebben. Om maar iets te noemen.
quote:
Ik vond het heel leuk/interessant om te zien.
Maar wat ik nu eigenlijk mis zijn de opnamen (geluid/film) die tijdens het onderzoek gemaakt zijn.
Er zijn verschillende mensen in beeld geweest voordat de kerk in beeld kwam.
Het nichtje.
De familie zelf.
Het Warren echtpaar.
maar ook een onderzoeker met apparatuur ( die man die halverwege ervandoor gegaan is)
Ze hadden toch bewijs op tape b.v. nodig om iemand in te kunnen schakelen ?

Alles wat wij gezien hebben is een reconstructievideo en wij hebben de betrokken personen ( behalve de kerk) in beeld gehad die hun verhaal deden.

Maar wie heeft de toen gemaakte opnamen in zijn bezit ?
Als het de kerdk is, dan is het logisch dat die niet uitgezonden zijn ( die wilde niks met het prog te maken hebben)
maar als het nog in bezit van de onderzoeker b.v. is, dan wil ik die opnamen wel eens bekijken.

Lijkt mij reuze interessant.
Misschien maar eens naar zoeken.
Sir Winston Churchill
pi_31834862
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 07:27 schreef milagro het volgende:
Tja...... het feit dat de Warrens hier bij betrokken waren als getuigen, het echtpaar demonologen dat ingeschakeld was ook bij de Amityville hauntings, maakt het wel erg ongeloofwaardig wmb.

Niettemin lekker griezel entertainment
http://www.tangledforest.com/tangledf/parkersnedx.html
quote:
If you want further information on this haunting do not read the book: In a Dark Place: The Story of a True Haunting by Ed and Lorraine Warren, and Ray Garton. The author Ray Garton was told by Ed Warren himself to "make it up and make it scary." There are many details in the book that are factious
Wat op die site van die moeder ook al voorzichtig toegegeven wordt..
quote:
Why were some things embellished or exaggerated in the book or movie?

Once a film or book is finished and released, it can be difficult to verify that it will portray exactly the sequence of events accurately. For the most part, the book and the movie portrayed the actual events of the case, but there was some embellishment.
pi_31835169
Wordt het nog een keer herhaald? IK wil het nl. wel graag zien, maar het liefst overdag
pi_31835282
Ik heb net ff Discovery gebeld, en ze herhalen het voorlopig niet
  maandag 31 oktober 2005 @ 13:02:58 #62
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_31835384
heb het ook gemist

alles wordt altijd 80 keer herhaald op Discovery maar nu ineens niet ?!?
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
  maandag 31 oktober 2005 @ 13:11:09 #63
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_31835561
je kunt het ook nergens downloaden
pi_31835569
Trouwens, ik zie nu dat wat er gisteren is uitgezonden A Haunting in Connetticut is en niet A Haunting in Georgia
pi_31836007
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 13:02 schreef Marietje_34 het volgende:
heb het ook gemist

Exact!
pi_31836020
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 13:11 schreef milagro het volgende:
Trouwens, ik zie nu dat wat er gisteren is uitgezonden A Haunting in Connetticut is en niet A Haunting in Georgia
ahhhhhhh vandaar dat ze zeiden dat het programma niet overeen kwam met wat in de bladen stond!
  maandag 31 oktober 2005 @ 15:28:25 #67
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_31839099
De officiële site van Carmen Snedeker

Foto's van het huis (incl moeders):

Lekkere kelder waar ze die kinderen lieten slapen...

pi_31839145
Trailer Trash Family Hysteria
  maandag 31 oktober 2005 @ 15:36:04 #69
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_31839316
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 15:30 schreef milagro het volgende:
Trailer Trash Family Hysteria
dat idee krijg je wel een beetje... maar toch....

[X-Files tune on] je weet maar nooit.... [X-Files Tune off]
pi_31839378
In de docu zag het er allemaal een stuk luxer uit, huis, inrichting, gezin
  maandag 31 oktober 2005 @ 15:41:56 #71
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_31839474
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 15:38 schreef milagro het volgende:
In de docu zag het er allemaal een stuk luxer uit, huis, inrichting, gezin
Inderdaad.... en zelfs daar kon ik me al niet voorstellen dat die twee jongens (en dan te bedenken dat een van hen een half terminaal geval is) in de kelder moesten slapen...

als je kijkt naar dat echte huis dan lijkt er behalve de creepy basement toch ruimte genoeg voor vier kinderen....
  maandag 31 oktober 2005 @ 15:44:00 #72
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_31839543
das voor tv heh dan doe je wat beter je best om goed over te komen. trouwens ze zouden wel genoeg geld gevangen hebben van voorgaande kranten reportages e.d. om nieuwe inrichting te kunnen kopen
  maandag 31 oktober 2005 @ 15:46:09 #73
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_31839611
Moeders is er niet knapper op geworden, wel meer goud om haar hals
  maandag 31 oktober 2005 @ 15:46:45 #74
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_31839634
clothes make the woman
pi_31839660
Ach, ik vind het reuze spannend, hoor, zo'n film, docu, boek, maar wat mij betreft is het gewoon een aanstekelijke vorm van hysterie.

De vloer dweilen, en dan plots overal 'bloed' , dat alleen al , right

Ik denk dat het gezin gewoon veel te verduren heeft gehad door die zieke zoon, stress, zorgen, verdriet, financiele zorgen en dat dit ofwel een vorm van aandachttrekken was ind e vorm van een hysterie van moeders die overslaat op de kinderen ofwel een manier om wat geld te vangen, met de Amityville hoax als voorbeeld.... het verkoopt altijd goed immers
pi_31839668
Ben vannacht best bang geweest

Terwijl we zaterdag The Exorcist hadden gezien, en geslapen heb als een roosje.
Vond de docu toch wat enger, al viel het nog mee, want de manspersoon waarmee ik keek, was banger , althans toen we het keken. Die zat met grote ogen en erg stil te kijken en toen maakte ik af en toe 'enge geluiden, kan ik erg goed , en hij schrok echt.. Ik draaide mijn hoofd heel subtiel om en keek erg 'eng'.

Was trouwens ook een docu op sbs6 over het ware verhaal achter The exorcist, ook nóg!
Echter was en vond ik deze docu net even wat interessanter. Over energie, kou, werden toen even wat dingen gezegd waarvan ik zoiets had van 'ja, rilll'.

Iig, zat ik behoorlijk daarna ik de sfeer, vond alweer dat de wereld zijn climax aan het bereiken was: klimaatveranderingen, rijke westen vs niet rijke westen, etc etc. Ja, ik zat er behoorlijk in, en heb toen ook het licht aangedaan. Ging ik ook nog het licht aan doen, knapte die . Erg voorspelbaar weer. Toen maar theelichtje aan.

En idd, die foto's doen het wel een beetje teniet.
Maar zoals ook al werd gezegd 'you never know', insert idd ook twilight zone tune.

Ahhhh scary.. weg is/rent
pi_31839914
En idd, de vloer dweilen met dat bloed .
Die ouders die hun kinderen niet wouden geloven, en toen ze toch in de kelder moesten blijven slapen + de lampjes er ook nog uit haalden. Mazzel, ik had echt wel gezegd, 'bekijk het maar, ga er zelf maar slapen, ik ben weg!'.

Overigens vond ik het ook wel frappant dat toen die ene jongen in het ziekenhuis lag er toen dingen gebeurden met de rest van de familie, vooral met de ouders die hem niet geloofden. Toen dacht ik nog, wie weet doet hij het wel, al dan niet onbewust en/of al dan niet met medewerking van. Soort verre afstands-telekinese ofzo door boosheid. Al dan niet door die negatieve energie, maar dat is een of de vraag.

Nog een theorie waarop ik kwam en/of al vond/dacht, is dat kinderen ontvankelijker zijn, algemeen bekend, werd er ook geloof ik gezegd. En dat zij daardoor dingen kunnen zien, en anderen, volwassen het merendeels en/of alleen voelen.

Maja, back to basic
pi_31840120
Ik heb trouwens de indruk dat dat wat er ook zou zitten zich níet op deze manier had kunnen manifesteren als er een "gewoon" gezin was komen wonen.
Gewoon als in; geen stress, minder emoties (de één ìs terminaal, de ander ziet al maanden haar kind wegkwijnen aan kanker), geldzorgen, eventuele depressiviteit als gevolg van de medicijnen en behandelingen.

Ik vind de opmerkingen trailertrash in combinatie met geloofwaardigheid flauw en niet relevant.
Je houdt zoiets voor mogelijk of niet en of er iemand in pak voor je staat of iemand in trainingsbroek zou niet uit moeten maken. Ik vind het nogal serieus wat die mensen mee hebben gemaakt.
Of het uiteindelijk nou een buurman was die ze pesten, het in hun hoofd zat of dat er inderdaad iets bovennatuurlijks gaande was.
Sir Winston Churchill
pi_31840185
Ik vind het vooral erg lachwekkend

A portal to hell in je kelder
Nu ja, geld in het laatje, dus op zich wel slim, niet echt origineel, maar soit
  maandag 31 oktober 2005 @ 16:13:07 #80
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_31840396
Je weet natuurlijk nooit of het echt zo gebeurd is... mocht dat wel zo zijn dan is het gewoon echt enge shit... zo niet, leuk geprobeerd .
  maandag 31 oktober 2005 @ 16:14:30 #81
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_31840436
mirage heeft wel een punt. om zich fatsoenlijk te kunnen manifesteren moet een geest zich "voeden". voldoende energie hebben om zich te kunnen manifesteren. emoties zijn een geweldige energie bron om van te voeden. zeer energierijk. en van wat ik zo lees had de familie voldoende instabiliteit.

een portal to hell...lachen. ik heb regelmatig het gevoel dat bij mijn huidige werkgever 1 van de 9 portalen onder de werkvloer bevind ergens. :S als ik daar binnenloop een enorme druk op me borstkast altijd.

of er dan ook daadwerkelijk wat zit das weer wat anders. kan het niet zeggen tenzij je er zelf bij was geweest of zelf kan kijken. als paragnost/onderzoeker whatever
pi_31840515
om het portal to hell te noemen is weer iets persoonlijks.
De één zal in de hel geloven en het slechte dus interpreteren als iets vanuit de hel, de ander geeft diezelfde dingen weer een ander naampje.

Hang je dus niet op aan de term die een ander gebruikt.
Sir Winston Churchill
pi_31840543
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 16:14 schreef Enyalius het volgende:

of er dan ook daadwerkelijk wat zit das weer wat anders. kan het niet zeggen tenzij je er zelf bij was geweest of zelf kan kijken. als paragnost/onderzoeker whatever
dat zal je altijd blijven houden idd, en daarom ben ik eigenlijk wel nieuwsgierig waar de originele opnamen zijn en waaorm die niet gebruikt zijn.
Sir Winston Churchill
pi_31840692
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 16:18 schreef Mirage het volgende:
om het portal to hell te noemen is weer iets persoonlijks.
De één zal in de hel geloven en het slechte dus interpreteren als iets vanuit de hel, de ander geeft diezelfde dingen weer een ander naampje.

Hang je dus niet op aan de term die een ander gebruikt.
ik hang me nergens aan op, hoor, liever niet
ik vind dit soort verhalen gewoon compleet ongeloofwaardig
wel rete spannend en lekker griezelig, maar voor de rest complete larie.

dat echtpaar Warren was ook betrokken bij het Amityville verhaal en daar zat ook een luchtje aan, je reinste hellestank

Ik zie het niet anders als hysterie en geldklopperij.
En de katholieke kerk en haar exorcisme ...ach ja... go figure
pi_31840893
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 16:25 schreef milagro het volgende:

[..]

ik hang me nergens aan op, hoor, liever niet
Ik denk dat dat een verstandige keuze is.... ik had de schaar al klaar liggen om je los te knippen
quote:
ik vind dit soort verhalen gewoon compleet ongeloofwaardig
wel rete spannend en lekker griezelig, maar voor de rest complete larie.
Ik vind het interessant spannend, maar om nou mijn ogen dicht te knijpen of dat ik het echt griezelig vond (zoals ik uit sommige voorgaande reacties op denk te kunnen maken)......
dat vond ik dan weer "larie".
Zo zie je maar weer, allemaal een eigen mening manier van benaderen.
quote:
dat echtpaar Warren was ook betrokken bij het Amityville verhaal en daar zat ook een luchtje aan, je reinste hellestank
Ik heb het echtpaar nog niet opgezocht, maar de naam komt mij bekend voor en als het linkje dat ik leg klopt, dan heb ik ook dubbele gevoelens bij dit koppeltje.
quote:
Ik zie het niet anders als hysterie en geldklopperij.
Al zou het fictie zijn... dat zijn boeken en films vaak.
Is het verschil in het stukje dat ze claimen dat het waarheid is (of dat ze denken dat het waarheid is) en het dat misschien niet is of zijn alle boeken en films...verhalen geldklopperij ?
Mensen kiezen er zelf voor om te betalen voor hun verhaal (en trouwens... diezelfde mensen die hun betalen verdienen er zelf ook dik aan).
quote:
En de katholieke kerk en haar exorcisme ...ach ja... go figure
Sir Winston Churchill
  maandag 31 oktober 2005 @ 16:44:44 #86
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_31841139
wat voor link als je het niet erg vindt om te zeggen?

de meeste docu's en films op waargebeurde verhalen worden altijd aangepast naar een wat meer "acceptabele" werkelijkheid. moet natuurlijk rekening houden dat niet iedereen open staat voor dit soort zaken. en het moet vooral geen gelovige, lees, christenen voor de kop stoten. heb je zo een stel gekken die je aanklagen. zeker in amerika.

dus ja dan krijg je zaken die wat meer "mainstream" zijn en automatisch meer geld in het laten gaan brengen.

kerken en hun excorcisme...pfft. amateurs zijn het.
ik zal je wel even verlichting. man ze kunnen niet eens het knopje van de lamp vinden.
pi_31841451
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 16:44 schreef Enyalius het volgende:
ik zal je wel even verlichting. man ze kunnen niet eens het knopje van de lamp vinden.
pi_31841527
Kan iemand me uitleggen hoe je een topic met een pol maakt?
  maandag 31 oktober 2005 @ 17:10:35 #89
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_31841839
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 13:02 schreef Marietje_34 het volgende:
heb het ook gemist

't Is vanochtend om 07:00 en vandaag om 13.00 herhaald als het goed is. Tenminste, dat wist teletekst te vertellen.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  maandag 31 oktober 2005 @ 17:11:36 #90
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_31841871
daar hebben we wat aan om 5 uur
  maandag 31 oktober 2005 @ 17:12:25 #91
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_31841891
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 17:11 schreef Enyalius het volgende:
daar hebben we wat aan om 5 uur

Ik was werken en daar geen internet helaas...
  maandag 31 oktober 2005 @ 18:43:44 #92
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_31844568
quote:
wat voor link als je het niet erg vindt om te zeggen?

de meeste docu's en films op waargebeurde verhalen worden altijd aangepast naar een wat meer "acceptabele" werkelijkheid. moet natuurlijk rekening houden dat niet iedereen open staat voor dit soort zaken. en het moet vooral geen gelovige, lees, christenen voor de kop stoten. heb je zo een stel gekken die je aanklagen. zeker in amerika.

dus ja dan krijg je zaken die wat meer "mainstream" zijn en automatisch meer geld in het laten gaan brengen.

Toch denk ik dat je hun hulp erg graag accepteert als je zoiets evils in je huis hebt als daar rondwaarde.

En waargebeurd of niet is een discussie waar ik me liever niet in meng maar waarom zou het niet gebeurd kunnen zijn?
Natuurlijk zal het allemaal wel wat opgeklopt zijn omdat er anders geen hond naar kijkt. Maar ik weet uit eigen ervaring dat kwaadaardige entiteiten hun aanwezigheid erg goed duidelijk kunnen maken en zich erg aan je kunnen opdringen

De waarheid ligt waarschijnlijk ergens in het midden.
pi_31845223
quote:

Kerken laat ik hier terzijde, maar ik sluit mezelf wel bij mijn bovenstaander aan.
Tenminste in die zin dat de katholieke kerk het wel probeert. Ik weet niet, dacht er ook aan. Plus daarbij heb je ook genoeg mensen, naja niet zoveel, die het in het westen doen, nou kom ik even niet meer op de naam, gister al niet, maar ook een soort van ghostbusters en/of energiespeurders. Geloof staat hier buiten denk.

Wel kan het zo zijn dat het goede vs het kwade, al dan niet extra, belicht wordt. En de mensen waren van huis uit al katholiek. Tja, idd dan kan het nog enger worden. Dat verhaal van dat jongetje die bezeten was, herschreven op de film The exorcist, tja wie zal zeggen of hij geschikter was voor een inrichting of wel degelijk bezeten. De wetenschap weet het niet altijd, de kerk ook niet altijd. Proberen kan nooit kwaad. Zeker niet voor de mensen in kwestie. Hierin is ook weer alles belangrijk, lijkt mij.

Maar stel dat hij idd bedden omhoog kon laten zweven en noem maar op. Onverklaarbaar in die zin. Maar voor hetzelfde geld was het een vorm van telekinese, we weten het niet. De psychiater, de pater, en de mens vaak niet.

Dat is soms het mooie van onverklaarbare dingen, niemand heeft gelijk

En versta jij trouwens dan onder 'professionals'? Dat vraag ik mezelf dan wel af.
  maandag 31 oktober 2005 @ 19:15:41 #94
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_31845507
Sweetgirly:

The professionals:

pi_31845733
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 19:15 schreef Metro2005 het volgende:
Sweetgirly:

The professionals:

[afbeelding]

Ik weet het, maar hoe noem je nou of dan die 'moderne' geestenuitdrijvers, al dan niet in huizen etc. Naja, ghostbusters dus . Zat nog wat in ook, toch?
  maandag 31 oktober 2005 @ 19:32:16 #96
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_31845968
onder proffesionals versta ik mensen die niet meteen zeggen van hier is een kwade geest. we weten niet wat voor entiteit het is, we weten niet waarom het hier is, we weten niet of we met iemands levensles zitten te kutten, we gaan ons er verder ook niet in verdiepen en eventuele alternatieve manieren verzinnen om die entiteit op een wat vriendelijkere manier weg te halen. we zeggen gewoon dat het een demoon is en drijven het het huis uit met wat weesgegroetjes, gewijde water, wat jezus roepingen en een lapje latijnse tekst. .

dat het dan een paar dagen stil is en het gezeik weer van voor af aan begint dat zien we dan niet. das dan weer een nieuwe demoon. mevrouw de inwoner trekt de demonen aan zeggen we dan maar, want ja das de logische conclusie. laten we mevrouw gaan uitdrijven kijken of dat helpt
pi_31846442
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 19:32 schreef Enyalius het volgende:
onder proffesionals versta ik mensen die niet meteen zeggen van hier is een kwade geest. we weten niet wat voor entiteit het is, we weten niet waarom het hier is, we weten niet of we met iemands levensles zitten te kutten, we gaan ons er verder ook niet in verdiepen en eventuele alternatieve manieren verzinnen om die entiteit op een wat vriendelijkere manier weg te halen. we zeggen gewoon dat het een demoon is en drijven het het huis uit met wat weesgegroetjes, gewijde water, wat jezus roepingen en een lapje latijnse tekst. .
Hehe, ok, vroeg het mezelf even af.
Moet zeggen dat het mij ook erg moeilijk lijkt om iets kwaads uit te roeien, en kan het mezelf best voorstellen dat ze dan naar die middelen grijpen. Beetje overdreven misschien, maar in de zin van, de kracht van suggestie, het goede. Ben zelf bijv. ook niet gelovig, maar heb wel een engeltjesschilderij . Wat zou jij dan bijv. doen? Lijkt me serious nl. moeilijke shit (ja, af en toe schuilt er een bouwvakker in mij ). Nee, maar stel dat je zoiets engs/kwaads tegenkomt, wat dan? Zou zelf ook gaan onder het motto, baat het niet, dan schaadt het niet. Toch?

En volgens mij haalden ze er juist een sceptisch iemand bij. Die mocht er zelfs, in het kwade, niet in geloven, ook daar vond ik wel wat in zitten. En juist best nuchter gezien.
quote:
dat het dan een paar dagen stil is en het gezeik weer van voor af aan begint dat zien we dan niet. das dan weer een nieuwe demoon. mevrouw de inwoner trekt de demonen aan zeggen we dan maar, want ja das de logische conclusie. laten we mevrouw gaan uitdrijven kijken of dat helpt
Tja, dat weet ik niet, dat is het gissen.
Zoals ze zelf al zeiden, de negatieve ervaringen die aan het huis verbonden waren, deden ze uiteindelijk toch verhuizen. En sommige 'geesten' zullen misschien best hardleers zijn, maar ach, is de mens dat ook niet .
  zondag 18 december 2005 @ 21:27:14 #98
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_33201969
Kickje!

Over een half uurtje komt 'ie weer op Discovery .

Maar dan in Connecticut
pi_33203437
ehm dit gaat over ruimteschepen?
  zondag 18 december 2005 @ 22:09:53 #100
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_33203477
Ja ik zit me ook al kwaad te maken. Het staat wél op internet en teletekst dat 't zou komen... Maar dit gaat niet over Hauntings .

Discovery
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')