psies. maar gelukkig heeft israel nog wat in petto mocht dit doemscenario gebeuren.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 02:04 schreef pino.in.disguise het volgende:
[..]
Wel bedreigender dan Iran alleen, maar Iran is niet alleen.
Zodra de Amerikaanse superieuriteit in de wereld wegvalt (Europa stelt natuurlijk weinig voor), wat best zou kunnen in de toekomst ivm een zeker goedje wat olie heet, of dankzij een landje wat China heet, wordt Israel defintief weggevaagd door het gehele midden Oosten. Dat is het gezamelijke doel geweest sinds sint juttemis en dat zal zo blijven totdat Israel niet meer bestaat.
Waar je de VS op aan kunt spreken is dat hun buitenland politiek vaak onvoldoende doordacht is. Dat dit resulteerd in onnodige burgerslachtoffers ben ik ook nog mee eens. Maar om de VS een gevaarlijk en destructief land te noemen gaat mij veel te ver. Hun intenties zijn over het algemeen niet zo slecht, de uitvoering schort er nogal eens aan.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 02:07 schreef yup het volgende:
[..]
Even op 3:
Ze zijn daar misschien niet op uit maar dat Amerika een destructief en gevaarlijk land is moet je met me eens zijn... Hoeveel mensen zijn vermoord voor een zinloze kut oorlog in Irak... Maar nee per se moet die klootzak Saddam verwijdert worden, ja voor welk bedrag? Wat voor tol moet Irak betalen om dat te kunnen bereiken? Ze leven nu in onzekerheid,dood en verderf...
Ik haat dit wereld echt... Ik word er soms zelfs ziek van dat ik hier kan leven tussen al deze "luxe" en dat er aan de andere kant van de wereld mensen zitten te sterven door een of andere haatzuchtige land die per se Saddam wilden weg hebben (zogenaamd want in mijn ogen is het alleen olie)...
Ik zou zelf ook niet makkelijk conclusies makenquote:Op donderdag 27 oktober 2005 02:16 schreef D1 het volgende:
[..]
Waar je de VS op aan kunt spreken is dat hun buitenland politiek vaak onvoldoende doordacht is. Dat dit resulteerd in onnodige burgerslachtoffers ben ik ook nog mee eens. Maar om de VS een gevaarlijk en destructief land te noemen gaat mij veel te ver. Hun intenties zijn over het algemeen niet zo slecht, de uitvoering schort er nogal eens aan.
Kijk over oorlog in Irak valt veel te zeggen. Maar je moet niet vergeten dat het niet pure oorlogzuchtigheid van de VS is dat daar zo veel onschuldige burgerslachtoffers vallen. Probeer maar eens je hersens erbij te houden in een land waar iedere inwoner potentieel een zelfmoord terrorist kan zijn die uit is om jou dood te maken. Dat vergt heel veel training en discipline. Aangezien de VS veel meer troepen heeft moeten inzetten dan vooraf gedacht hebben ze deze moeten aanvallen met minder getrainde reserves. Hierdoor is de algehele kwaliteit naar beneden gegaan. En geloof ook niet alles wat je hoort. Ja er vallen veel te veel burgerslachtoffers, maar ik durf er mijn rechterhand om te verwedden dat ook de Islamitische rebellen eigen burgers slachtofferen om zo meer druk te zetten op de VS.
Je moet dus niet te makkelijk je conclusies maken.
dit is toch al bezig? maar de burgers hebben de middelen of het fanatisme niet om, na jaren doodgeslagen te zijn door saddam, hetzelfde te doen bij de groep die heulde met saddam en nu zorgen voor duizenden burgerslachtoffers. misschien dat het tij keert, maar nu nog niet. ze willen nu vooral vrede en rust.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 02:19 schreef yup het volgende:
[..]
Ik zou zelf ook niet makkelijk conclusies maken
Als die radicale idioten onder hun eigen burgers slachtoffers gaan maken dan gaan die gasten zich dus binnen de kortste keren tegen hun keren, en geloof mij maar, ook burgers hebben daar wapens...
Dacht je dat de rest dat niet hadquote:Op donderdag 27 oktober 2005 02:08 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
psies. maar gelukkig heeft israel nog wat in petto mocht dit doemscenario gebeuren.
welke rest?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 02:23 schreef pino.in.disguise het volgende:
[..]
Dacht je dat de rest dat niet had
Je vergeet dat de radicale idioten voornamelijk bestaat uit Soennieten die onder Saddam hebben gedient, die wanhopig hun status proberen te behouden omdat ze donders goed weten wat er met hun gebeurd zodra de Sjiieten aan de macht komen.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 02:19 schreef yup het volgende:
[..]
Ik zou zelf ook niet makkelijk conclusies maken
Als die radicale idioten onder hun eigen burgers slachtoffers gaan maken dan gaan die gasten zich dus binnen de kortste keren tegen hun keren, en geloof mij maar, ook burgers hebben daar wapens...
En dat de gewone bevolking tegen hun gaat keren, dat is het laatste wat die "radicale" islamieten willen...
Verder hoeft het niet altijd radicale islamieten te zijn hoor, er zijn genoeg mensen in Irak die willen dat de VS oprot uit dat land...
Degenen tegen wie Israel haar suprise wil inzetten.quote:
iran?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 02:25 schreef pino.in.disguise het volgende:
[..]
Tegen wie Israel haar suprise wil inzetten.
Wanneer begint het?quote:
Zo simpel ligt het niet inelkaar. Ik ken wel vrienden met familie in Irak, (ook in Bagdad), maar ze zeggen dat de burgerbevolking niet veel last hebben van die "vrijheidsstrijders"...quote:Op donderdag 27 oktober 2005 02:22 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dit is toch al bezig? maar de burgers hebben de middelen of het fanatisme niet om, na jaren doodgeslagen te zijn door saddam, hetzelfde te doen bij de groep die heulde met saddam en nu zorgen voor duizenden burgerslachtoffers. misschien dat het tij keert, maar nu nog niet. ze willen nu vooral vrede en rust.
on topic. radicalen kunnen je lamslaan, omdat je niet hetzelfde ambieert.
Iran, Iran.......hoeveel van de landen daar zijn niet zo blij met Israel?? Best een boel landjes bij elkaar.quote:
egypte is de echte grootmacht als het aankomt op wapens, maar dat wordt gefinancierd door usa en nog wat landen. dus echt last zullen ze niet hebben. zeker niet gezien hun 200 plus kernwapens. trouwens er zijn al diverse oorlogen geweest, die keurig zijn afgeslagen, zoals je weet.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 02:28 schreef pino.in.disguise het volgende:
[..]
Iran, Iran.......hoeveel van de landen daar zijn niet zo blij met Israel?? Best een boel landjes bij elkaar.
En hoeveel landen zijn succesvol binnegevallen?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 02:28 schreef pino.in.disguise het volgende:
[..]
Iran, Iran.......hoeveel van de landen daar zijn niet zo blij met Israel?? Best een boel landjes bij elkaar.
Je blijft Irak als één geheel zien. Familie in Irak, in het Koerdische gebied? In het Soennitische midden? In het door Sjiieten gedomineerde zuiden? Dat maakt nogal wat uit.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 02:27 schreef yup het volgende:
[..]
Zo simpel ligt het niet inelkaar. Ik ken wel vrienden met familie in Irak, (ook in Bagdad), maar ze zeggen dat de burgerbevolking niet veel last hebben van die "vrijheidsstrijders"...
Het probleem is de gevechten tussen de Amerikanen en die "vrijheidsstrijders" en dan vallen er dus burgerslachtoffers...
En ook die "vrijheidsstrijders" hebben hier een punt, hoeveel doden heeft Amerika met zijn domme oorlog wel niet veroorzaakt? Vind ik het heel normaal als ze tegen die Amerikaanse soldaten gaan vechten, moeten ze maar geen fokking oorlog beginnen
Wij maken het nog wel mee denk ik, als de wereld niet daarvoor vergaat......zou zonde zijn natuurlijk van de popcornquote:Op donderdag 27 oktober 2005 02:26 schreef Hobiedobie het volgende:
[..]
Wanneer begint het?
`pakt alvast popkorn en dranke![]()
Wordt een mooie show....
Veel bluf, Iran is in 1 dag verlost van hun offensieve kracht........
dat bedoel ik. helaas is de bluf dit keer afkomstig van de president, wat de woorden om israel van de kaart te vegen wat enger maakt.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 02:26 schreef Hobiedobie het volgende:
[..]
Wanneer begint het?
`pakt alvast popkorn en dranke![]()
Wordt een mooie show....
Veel bluf, Iran is in 1 dag verlost van hun offensieve kracht........
Mwa, volgens mij zijn de machthebbers in die landjes best blij met zo'n grote vijand voor het volk. Noord-korea zweert erbijquote:Op donderdag 27 oktober 2005 02:28 schreef pino.in.disguise het volgende:
[..]
Ik heb het toch niet over nu. Pas wanneer Israel niet meer beschermd en gered kan worden daar haar grote broer.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 02:31 schreef Hobiedobie het volgende:
[..]
En hoeveel landen zijn succesvol binnegevallen?
Ik weet hier als beste dat Irak bestaat uit Koerden/Soennieten/Sjieten/Turkmenen etc.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 02:31 schreef D1 het volgende:
[..]
Je blijft Irak als één geheel zien. Familie in Irak, in het Koerdische gebied? In het Soennitische midden? In het door Sjiieten gedomineerde zuiden? Dat maakt nogal wat uit.
Daarbij zou ik heel voorzichtig zijn met het woord "vrijheidsstrijders". Denk dat veel van deze radicalen heel weinig interesse hebben met de toekomst van Irak.
een woord is is anders dan een daad.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 02:33 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dat bedoel ik. helaas is de bluf dit keer afkomstig van de president, wat de woorden om israel van de kaart te vegen wat enger maakt.
je bent vergeten dat de eerste oorlog zonder hulp van amerika is geweest? en de tweede nauwelijk met hulp. en nu heeft israel de meeste kernwapens. dus de gedachte van 'bring it on' is zo gek nog niet. wordt wel een ijskoude kermis.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 02:33 schreef pino.in.disguise het volgende:
[..]
Ik heb het toch niet over nu. Pas wanneer Israel niet meer beschermd en gered kan worden daar haar grote broer.
huh? zo kom je anders niet over. laten we het weer on topic hebben over de boute uitspraken van een president.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 02:34 schreef yup het volgende:
[..]
Ik weet hier als beste dat Irak bestaat uit Koerden/Soennieten/Sjieten/Turkmenen etc.
Lees dit eens. Waarom denk je dat 'hun buitenland politiek vaak onvoldoende doordacht is'? Alsof ze daar met de beste veiligheidsdiensten/wetenschappers/gelduitzuigers ondoordacht bezig zijnquote:Op donderdag 27 oktober 2005 02:16 schreef D1 het volgende:
[..]
Waar je de VS op aan kunt spreken is dat hun buitenland politiek vaak onvoldoende doordacht is. Dat dit resulteerd in onnodige burgerslachtoffers ben ik ook nog mee eens. Maar om de VS een gevaarlijk en destructief land te noemen gaat mij veel te ver. Hun intenties zijn over het algemeen niet zo slecht, de uitvoering schort er nogal eens aan.
Kijk over oorlog in Irak valt veel te zeggen. Maar je moet niet vergeten dat het niet pure oorlogzuchtigheid van de VS is dat daar zo veel onschuldige burgerslachtoffers vallen. Probeer maar eens je hersens erbij te houden in een land waar iedere inwoner potentieel een zelfmoord terrorist kan zijn die uit is om jou dood te maken. Dat vergt heel veel training en discipline. Aangezien de VS veel meer troepen heeft moeten inzetten dan vooraf gedacht hebben ze deze moeten aanvallen met minder getrainde reserves. Hierdoor is de algehele kwaliteit naar beneden gegaan. En geloof ook niet alles wat je hoort. Ja er vallen veel te veel burgerslachtoffers, maar ik durf er mijn rechterhand om te verwedden dat ook de Islamitische rebellen eigen burgers slachtofferen om zo meer druk te zetten op de VS.
Je moet dus niet te makkelijk je conclusies maken.
Zolang Israel beschermt wordt zal niemand wat proberen, wanneer die bescherming er niet meer is......dan breekt daar de hel los. Je moet wel bedenken dat dat, volgens hun, "beloofde" land erg gewild is in die streek. Godquote:Op donderdag 27 oktober 2005 02:31 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
egypte is de echte grootmacht als het aankomt op wapens, maar dat wordt gefinancierd door usa en nog wat landen. dus echt last zullen ze niet hebben. zeker niet gezien hun 200 plus kernwapens. trouwens er zijn al diverse oorlogen geweest, die keurig zijn afgeslagen, zoals je weet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |