wat heeft dat met het topic te maken?quote:Op zondag 30 oktober 2005 22:13 schreef missC het volgende:
wel grappig, in Singapore in gesprek met een taxichauffeur (ik vind Singapore Disney voor volwassenen qua reinheid, vriendelijkheid en veiligheid) en ik zeg : "toch vreemd, iedereen houdt zich aan de wetten (kauwgom, sigaret op straat) maar ik zie geen agent om te bekeuren....."
"madam, they are everywhere, I could be one of them....". Tja, dat is dus de manier : minder blauw op straat, uniformen alleen nog aan voor de weg/kruispunten fluiters en verder tegen iedereen aardig en beleefd doen want je weet maar nooit....vond het minder onprettig dan ik had kunnen denken.
Dat er toch een behoorlijk grote overheid is, wellicht?quote:Op zondag 30 oktober 2005 22:17 schreef McCarthy het volgende:
[..]
wat heeft dat met het topic te maken?
1. dat is niet per se wat de OP claimt. Wel goed lezen hoorquote:Op zondag 30 oktober 2005 22:23 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat er toch een behoorlijk grote overheid is, wellicht?
dat het 1-2-in de maat- regime van Singapore blijkbaar meer vruchten afwerpt dan thee gaan drinken en knuffeltjes uitdelen in de moskee, om maar een voorbeeld te noemen. Overigens heb ik daar heel veel moslima's bij bv. de McD etc zien werken met Mc-logohoofddoekjes en het valt niet eens op; ze zijn dus in vele lagen honderd jaar verder dan 'wij'.quote:Op zondag 30 oktober 2005 22:17 schreef McCarthy het volgende:
[..]
wat heeft dat met het topic te maken?
ach qua GDP per capita staan ze op plaats 121.quote:Op zondag 30 oktober 2005 22:34 schreef Ulx het volgende:
Hoe komt dat de economische groei van China al 25 jaar boven de 5 procent per jaar uitkomt terwijl ze op plek 86 staan?
maar dat is het sociale beleid van een land. Niet het economische beleid. Je zit denk ik in het verkeerde topicquote:Op zondag 30 oktober 2005 23:16 schreef missC het volgende:
[..]
dat het 1-2-in de maat- regime van Singapore blijkbaar meer vruchten afwerpt dan thee gaan drinken en knuffeltjes uitdelen in de moskee, om maar een voorbeeld te noemen. Overigens heb ik daar heel veel moslima's bij bv. de McD etc zien werken met Mc-logohoofddoekjes en het valt niet eens op; ze zijn dus in vele lagen honderd jaar verder dan 'wij'.
Toch vestigen ze zich vaker in Nederland. Hoe zou dat toch komen?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 01:13 schreef Douwe het volgende:
McCarthy, ik denk dat jij hetzelfde cijfer bedoeld als ik, ik dacht alleen het nog erger gelezen te hebben. Het feit alleen al dat Nederland onderaan staat is een schandaal, denk je dat het nu interessant is voor een willekeurig bedrijf om zich te vestigen in Nederland? Ze kunnen beter in België het hoofdkantoor plaatsen, een stuk minder burocratisch
Neuh, das zwaar aan het teruglopen, en dat was vooral omdat er belastingtechnische voordeeltjes waren voor multinationalsquote:Op maandag 31 oktober 2005 13:11 schreef du_ke het volgende:
[..]
Toch vestigen ze zich vaker in Nederland. Hoe zou dat toch komen?
Heb toevallig nu een vriendin die stage loopt in Ghana, zij vertelde mij ook dat de mensen daar gewoon ontaarde lui zijn. Ze krijgen geld uit de hele wereld, maar ze voeren gewoon geen reet uit. Hetzelfde bij de regeringen. Ik denk dat als je een CEO daar aan't hoofd zou zetten van arme Afrikaanse landen je nog best heel wat kunt bereiken.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 21:55 schreef McCarthy het volgende:Wat ik dus oa als je zel fnog wat leuks weet, bring it on ter discussie stel:
[b]punt is dat economische vrijheid voor welvaart zorgt. Dat blijkt duidelijk uit de correlatie. Dit verklaart ook waarom afrika zo arm is. Niet vanwege kolonialisme of omdat wij te weinig geld geven maar omdat er een kut economisch beleid gevoerd wordt. We zouden daarom misschien ook beter kunnen stoppen met ontwikkelingshulp geven. Laten ze daar eerst de boel maar eens in orde maken
denk dat het 1 niet los van het ander is te zien, discipline is discipline, dat hang je niet aan de kapstok als je thuiskomt. Scheelt economisch best veel, als iedereen normaal doet (al maakt dat hele beroepen overbodig, als graffitteverwijderaars, poepzuigers, papierprikkers - die handjes kunnen dan wapperen ten bate van het sneller functioneren van de economie in plaats van de troep van een ander opruimen).quote:Op maandag 31 oktober 2005 11:51 schreef McCarthy het volgende:
[..]
maar dat is het sociale beleid van een land. Niet het economische beleid. Je zit denk ik in het verkeerde topic
Heeft dat ook nut? Het blijft een nieuwsdump zonder grote politieke discussiewaarde. En al zeker niet hoogstaand of origineel ofzo.quote:Op dinsdag 8 november 2005 21:37 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Op verzoek van TS: NWS -> POL
Waarbij de vrijheid van de één de slavernij van de ander is. Zo lust ik er nog wel een paar.quote:economische vrijheid (= kapitalisme)
das idd een kapitalistisch probleem pur sang: het recht van de sterkste.quote:Op dinsdag 8 november 2005 23:32 schreef Hoopman het volgende:
McCarthy schreef:
[..]
Waarbij de vrijheid van de één de slavernij van de ander is. Zo lust ik er nog wel een paar.
daarom is linux ook in de kiem gesmoord door MS bedoel je.quote:Op woensdag 9 november 2005 03:16 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
das idd een kapitalistisch probleem pur sang: het recht van de sterkste.
Dat is het niet omdat andere grote kapitalisten geld zien in Linux, wat is er mooier dan een OS aangeleverd te krijgen zonder er een cent voor te hoeven betalen? Voor bedrijven als IBM het summum van kapitalisme.quote:Op woensdag 9 november 2005 06:13 schreef Pietverdriet het volgende:
daarom is linux ook in de kiem gesmoord door MS bedoel je.
Ergo: dus niet het recht van de sterkstequote:Op woensdag 9 november 2005 09:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is het niet omdat andere grote kapitalisten geld zien in Linux, wat is er mooier dan een OS aangeleverd te krijgen zonder er een cent voor te hoeven betalen? Voor bedrijven als IBM het summum van kapitalisme.
Linux is zeker op de consumentenmarkt niet meer dan gerommel in de marge. Verder is alles microsoft...quote:Op woensdag 9 november 2005 10:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ergo: dus niet het recht van de sterkste
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |