Was er eentje die ik vermeld zag op wikipedia bij operation sea lion. Dus nee, sorry, niet echt.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 16:36 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Wat voor simulatie was dat? Heb je er meer info over?
quote:In wargames conducted at the Royal Military Academy Sandhurst in 1974, which assumed the Luftwaffe has not yet won air supremacy, the Germans were able to establish a beachhead in England by using a minefield screen in the English Channel. However, after a few days, the Royal Navy was able to cut off supplies to German troops in England, and they were then isolated and forced to surrender.
A mass invasion by sea however, may not have been necessary. In British wartime cabinet documents released in 1998, it was revealed that after the failure of the British Expeditionary Force in France and its evacuation at Dunkirk, Winston Churchill had lost support in the cabinet and in Parliament. Had the Royal Air Force been defeated by the Luftwaffe, Churchill would have been replaced as Prime Minister by Foreign Secretary Lord Halifax, who was known to be in favour of peace negotiations with Germany rather than face a civilian bloodbath on British soil.
Ze hadden nog wel een aardige vloot Junkers hoor (wel een stukkie kleiner als in mei).quote:Op donderdag 27 oktober 2005 21:43 schreef xFriendx het volgende:
Hoe wilden de Duitsers trouwens de troepen in Engeland krijgen. Normaliter hadden zij Junkers voor troepenvervoer meen ik. Echter tijdens de inval in Nederland zijn er mede door goed werk van de luchtafweer heel wat stuks vernietigd. Ik weet trouwens ook niet of die Junkers die afstand wel konden overbruggen. Het lijkt mij wel, want de militaire Junker was een afgeleide van een Junker van de normale burgerluchtvaart.
Mense die dus die docu hebben gezien....hoe ging dit? Een marine had Duitsland amper zoals aangegeven in het topic, dus een vloot zoals bij D-Day lijkt me stug.
Het was eigenlijk ook voor een flink deel een fiasco, die duitse luchtlandingen in Nederland (vooral rondom Den Haag).quote:Op donderdag 27 oktober 2005 22:37 schreef sp3c het volgende:
bij de landingen boven Nederland hadden ze eigenlijk al te weinig transportvliegtuigen, die moesten een paar keer heen en weer om alles op de grond te zetten (20.000 man plus materiaal) dat maakte nu nog niet zoveel uit omdat de afstand niet zo groot was maar toch is er een derde van de transportvloot vernietigd en dan nog kwamen ze in de problemen toen de velden 1 voor 1 werden heroverd.
ze hadden alles geconfisqueert wat kon varen sommigen lagen nog in de havenm toen d-day bezig wasquote:Op donderdag 27 oktober 2005 21:49 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ze hadden nog wel een aardige vloot Junkers hoor (wel een stukkie kleiner als in mei).
Voor de overtocht hadden ze rivieraken omgebouwd. Ze hadden ze ook uitgerust met een opklapbare neus en een uitschuifplank, zodat tanks er af konden rijden.
Erg zeewaardig waren die dingen niet, en ook nogal langzaam. En ze moesten op eigen kracht de overtocht maken (de geallieerden hadden later speciale landingsboten, zowel grote die zelf de overtocht konden maken en bijna op het strand komen, als kleine die vlak voor de kust werden uitgezet en alleen het laatste stukje zelf vaarden).
Bij een duitse invasie hadden die omgebouwde aken hoogstwaarschijnlijk tot veel slachtoffers geleid, en ze konden alleen bij kalm weer gebruikt worden.
In tegenstelling tot het Britse leger was het Duitse leger erg afhankelijk van paardenkracht (letterlijk) voor hun logistiek. Het Duitse leger is nooit boven de 50% uitgekomen qua mechanisatie, en had paardenkarren nodig om de troepen aan het front van voorraden te kunnen blijven voorzien. Het gebruik van gifgas zou die bevoorrading van de eigen troepen ernstig hinderen, of zelfs onmogelijk gemaakt hebben. Hitler had bovendien nog de horrorbeelden van WO-I in zijn hoofd.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 10:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
wat me wel opviel was dat churchil zelfs mosterd gas wou gebruiken iets wat zelfs hitler niet deed om zich te verdedigen
50% mechanisatie haalden ze niet eens hoor (over het hele leger gezien dan).quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 12:12 schreef RonaldV het volgende:
[..]
In tegenstelling tot het Britse leger was het Duitse leger erg afhankelijk van paardenkracht (letterlijk) voor hun logistiek. Het Duitse leger is nooit boven de 50% uitgekomen qua mechanisatie, en had paardenkarren nodig om de troepen aan het front van voorraden te kunnen blijven voorzien. Het gebruik van gifgas zou die bevoorrading van de eigen troepen ernstig hinderen, of zelfs onmogelijk gemaakt hebben. Hitler had bovendien nog de horrorbeelden van WO-I in zijn hoofd.
het verbaasde mij altijd dat er geen V1 of V2 raketten zijn afgeschoten met een chemische lading maar toen ik ouder en wijzer werd begreep ik dat die dingen nogal is boven eigen gebied wilde landen en dat dat niet zo veilig is voor de verdediging van de strandenquote:Op vrijdag 28 oktober 2005 12:12 schreef RonaldV het volgende:
[..]
In tegenstelling tot het Britse leger was het Duitse leger erg afhankelijk van paardenkracht (letterlijk) voor hun logistiek. Het Duitse leger is nooit boven de 50% uitgekomen qua mechanisatie, en had paardenkarren nodig om de troepen aan het front van voorraden te kunnen blijven voorzien. Het gebruik van gifgas zou die bevoorrading van de eigen troepen ernstig hinderen, of zelfs onmogelijk gemaakt hebben. Hitler had bovendien nog de horrorbeelden van WO-I in zijn hoofd.
quote:Op maandag 31 oktober 2005 13:32 schreef sp3c het volgende:
en hoe zou een tank van Daf eruit zien
edit:
[afbeelding]
met een real man's gun(turret), rupsen en zonder dat machinegeweer aan de achterkant en zonder de tweede chauffeur?
awesom
Dan hadden ze een twee frontenoorlog gehad (een echte), en Frankrijk had ze lekker in de rug kunnen aanvallen. Dit was echt zelfmoord geweest.quote:Op maandag 31 oktober 2005 13:32 schreef sp3c het volgende:
hey ik zat trouwens te denken.
Wat als de Duitsers na Polen enzo ipv Westeuropa eerst Rusland hadden aangevallen??
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |