abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 oktober 2005 @ 21:48:45 #51
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_31737574
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 16:36 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Wat voor simulatie was dat? Heb je er meer info over?
Was er eentje die ik vermeld zag op wikipedia bij operation sea lion. Dus nee, sorry, niet echt.
Was 1974 trouwens.
Het relevante stukje:
quote:
In wargames conducted at the Royal Military Academy Sandhurst in 1974, which assumed the Luftwaffe has not yet won air supremacy, the Germans were able to establish a beachhead in England by using a minefield screen in the English Channel. However, after a few days, the Royal Navy was able to cut off supplies to German troops in England, and they were then isolated and forced to surrender.

A mass invasion by sea however, may not have been necessary. In British wartime cabinet documents released in 1998, it was revealed that after the failure of the British Expeditionary Force in France and its evacuation at Dunkirk, Winston Churchill had lost support in the cabinet and in Parliament. Had the Royal Air Force been defeated by the Luftwaffe, Churchill would have been replaced as Prime Minister by Foreign Secretary Lord Halifax, who was known to be in favour of peace negotiations with Germany rather than face a civilian bloodbath on British soil.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_31737591
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 21:43 schreef xFriendx het volgende:
Hoe wilden de Duitsers trouwens de troepen in Engeland krijgen. Normaliter hadden zij Junkers voor troepenvervoer meen ik. Echter tijdens de inval in Nederland zijn er mede door goed werk van de luchtafweer heel wat stuks vernietigd. Ik weet trouwens ook niet of die Junkers die afstand wel konden overbruggen. Het lijkt mij wel, want de militaire Junker was een afgeleide van een Junker van de normale burgerluchtvaart.
Mense die dus die docu hebben gezien....hoe ging dit? Een marine had Duitsland amper zoals aangegeven in het topic, dus een vloot zoals bij D-Day lijkt me stug.
Ze hadden nog wel een aardige vloot Junkers hoor (wel een stukkie kleiner als in mei).

Voor de overtocht hadden ze rivieraken omgebouwd. Ze hadden ze ook uitgerust met een opklapbare neus en een uitschuifplank, zodat tanks er af konden rijden.
Erg zeewaardig waren die dingen niet, en ook nogal langzaam. En ze moesten op eigen kracht de overtocht maken (de geallieerden hadden later speciale landingsboten, zowel grote die zelf de overtocht konden maken en bijna op het strand komen, als kleine die vlak voor de kust werden uitgezet en alleen het laatste stukje zelf vaarden).

Bij een duitse invasie hadden die omgebouwde aken hoogstwaarschijnlijk tot veel slachtoffers geleid, en ze konden alleen bij kalm weer gebruikt worden.
  Moderator donderdag 27 oktober 2005 @ 22:37:48 #53
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31739228
bij de landingen boven Nederland hadden ze eigenlijk al te weinig transportvliegtuigen, die moesten een paar keer heen en weer om alles op de grond te zetten (20.000 man plus materiaal) dat maakte nu nog niet zoveel uit omdat de afstand niet zo groot was maar toch is er een derde van de transportvloot vernietigd en dan nog kwamen ze in de problemen toen de velden 1 voor 1 werden heroverd.
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_31739491
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 22:37 schreef sp3c het volgende:
bij de landingen boven Nederland hadden ze eigenlijk al te weinig transportvliegtuigen, die moesten een paar keer heen en weer om alles op de grond te zetten (20.000 man plus materiaal) dat maakte nu nog niet zoveel uit omdat de afstand niet zo groot was maar toch is er een derde van de transportvloot vernietigd en dan nog kwamen ze in de problemen toen de velden 1 voor 1 werden heroverd.
Het was eigenlijk ook voor een flink deel een fiasco, die duitse luchtlandingen in Nederland (vooral rondom Den Haag).
Overigens was volgens mij het grootste probleem niet het aantal slachtoffers, maar het aantal krijgsgevangenen, vooral omdat veel daarvan vóór de capitulatie naar engeland waren afgevoerd.

Over de vernietigde Junkers las ik laatst dat een gedeelte daarvan kort na de meidagen weer gerepareerd was, of gebruikt voor reserve-onderdelen (ik dacht iets van 50 weer gerepareerd, en ook zoiets gebruikt voor onderdelen).

Je hebt overigens gelijk dat de luchtvloot te klein was om een hele invasiemacht over te zetten, het had alleen gebruikt kunnen worden voor luchtlandingen op beperkte schaal.
pi_31748591
quote:
Op donderdag 27 oktober 2005 21:49 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ze hadden nog wel een aardige vloot Junkers hoor (wel een stukkie kleiner als in mei).

Voor de overtocht hadden ze rivieraken omgebouwd. Ze hadden ze ook uitgerust met een opklapbare neus en een uitschuifplank, zodat tanks er af konden rijden.
Erg zeewaardig waren die dingen niet, en ook nogal langzaam. En ze moesten op eigen kracht de overtocht maken (de geallieerden hadden later speciale landingsboten, zowel grote die zelf de overtocht konden maken en bijna op het strand komen, als kleine die vlak voor de kust werden uitgezet en alleen het laatste stukje zelf vaarden).

Bij een duitse invasie hadden die omgebouwde aken hoogstwaarschijnlijk tot veel slachtoffers geleid, en ze konden alleen bij kalm weer gebruikt worden.
ze hadden alles geconfisqueert wat kon varen sommigen lagen nog in de havenm toen d-day bezig was
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator vrijdag 28 oktober 2005 @ 10:39:07 #56
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31748628
er zijn 1200 naar engeland afgevoerd, eenzelfde aantal is gedood geloof ik en dan een aantal gewonden

en er zijn 220 JU52's uitgeschakeld
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 12:12:07 #57
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_31750690
quote:
Op woensdag 26 oktober 2005 10:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

wat me wel opviel was dat churchil zelfs mosterd gas wou gebruiken iets wat zelfs hitler niet deed om zich te verdedigen
In tegenstelling tot het Britse leger was het Duitse leger erg afhankelijk van paardenkracht (letterlijk) voor hun logistiek. Het Duitse leger is nooit boven de 50% uitgekomen qua mechanisatie, en had paardenkarren nodig om de troepen aan het front van voorraden te kunnen blijven voorzien. Het gebruik van gifgas zou die bevoorrading van de eigen troepen ernstig hinderen, of zelfs onmogelijk gemaakt hebben. Hitler had bovendien nog de horrorbeelden van WO-I in zijn hoofd.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_31769236
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 12:12 schreef RonaldV het volgende:

[..]

In tegenstelling tot het Britse leger was het Duitse leger erg afhankelijk van paardenkracht (letterlijk) voor hun logistiek. Het Duitse leger is nooit boven de 50% uitgekomen qua mechanisatie, en had paardenkarren nodig om de troepen aan het front van voorraden te kunnen blijven voorzien. Het gebruik van gifgas zou die bevoorrading van de eigen troepen ernstig hinderen, of zelfs onmogelijk gemaakt hebben. Hitler had bovendien nog de horrorbeelden van WO-I in zijn hoofd.
50% mechanisatie haalden ze niet eens hoor (over het hele leger gezien dan).
Na de overwinning op Frankrijk heeft het duitse leger zelfs het fokprogramma voor paarden uitgebreid, omdat ze verliezen aan gemotoriseerde voertuigen niet konden compenseren.
  Moderator zaterdag 29 oktober 2005 @ 00:41:36 #59
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31770891
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 12:12 schreef RonaldV het volgende:

[..]

het verbaasde mij altijd dat er geen V1 of V2 raketten zijn afgeschoten met een chemische lading maar toen ik ouder en wijzer werd begreep ik dat die dingen nogal is boven eigen gebied wilde landen en dat dat niet zo veilig is voor de verdediging van de stranden
  zaterdag 29 oktober 2005 @ 01:38:13 #60
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_31772261
Leuk weetje over paarden in dienst: In Nieuw Milligen is nu (naast het radarstation van de Luchtmacht) een herstelwerkplaats van de Landmacht, die vroeger (tot 1940) in gebruik was als één van de grootste stallencomplexen voor militaire paarden. Toen de Duitsers ons land binnenvielen waren alle paarden natuurlijk ingezet, en de stallen dus leeg. Toen ze de boel in Nieuw Miligen kwamen inspecteren bedacht een slimmerik iets waar de Duitsers de rest van de oorlog last van hebben gehad: hij verspreidde het verhaal dat de stallen leeg waren omdat er een voor paarden zeer besmettelijke vorm van schurft heerste. De hele oorlog hebben de Duitsers het complex niet durven gebruiken.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  Moderator maandag 31 oktober 2005 @ 13:32:07 #61
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31836019

hey ik zat trouwens te denken.
Wat als de Duitsers na Polen enzo ipv Westeuropa eerst Rusland hadden aangevallen??

ik ga er vanuit dat ze die dan wel hadden kunnen verslaan maar zouden ze daarna nog in staat zijn geweest West Europa in te nemen? Die waren natuurlijk flink aan het bewapenen inmiddels.
Dan had Nederland D23's en G1's ... en Tanks van Daf
2 stuks van elk ofzo dus erg lang zal het wel niet duren maar toch ... tanks van DAF

Zou West Europa dan tegen de Duitsers bestand zijn of lukt dat niet door al die neutrale landjes (wat toch een groot nadeel van de verdediging was in 1940)??

En Engeland (Na rusland en Frankrijk) hoe zou het daarmee gaan, met de Russische fabrieken en evt overgenomen materiaal krijg je een flinke luftwaffe!!

en hoe zou een tank van Daf eruit zien

edit:

met een real man's gun(turret), rupsen en zonder dat machinegeweer aan de achterkant en zonder de tweede chauffeur?
awesom

[ Bericht 10% gewijzigd door sp3c op 31-10-2005 13:44:59 ]
pi_31837365
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 13:32 schreef sp3c het volgende:
en hoe zou een tank van Daf eruit zien

edit:
[afbeelding]
met een real man's gun(turret), rupsen en zonder dat machinegeweer aan de achterkant en zonder de tweede chauffeur?
awesom
whehehehehe

uiterst effectieve tank: de vijand zou doodgaan van het lachen
  Moderator maandag 31 oktober 2005 @ 14:34:47 #63
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31837553
De Duitse parachutisten konden er niet zo heel hard om lachen iig

de Duitsers hebben het ding na de meidagen overgeschilderd en in Rusland ingezet dus zo grappig vonden ze het nu ook weer niet.

alleen moet het een echte tank zijn (want die waren besteld) dus wil ik rupsen en een flink schietijzer
  maandag 31 oktober 2005 @ 14:36:02 #64
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_31837585
Heren, blijven we bij het onderwerp?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  maandag 31 oktober 2005 @ 15:57:18 #65
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_31839947
Over de 'What If' documentaires gesproken.. deze heb ik gemist, maar discovery heeft meerdere gemaakt (Oil storm als recent voorbeeld), ook nog een over WOIII als ik me kan herinneren, maar zijn die docu's ergens terug te vinden/zien/kopen?

discovery shop geeft mij weinig resultaat
pi_31841180
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 13:32 schreef sp3c het volgende:

hey ik zat trouwens te denken.
Wat als de Duitsers na Polen enzo ipv Westeuropa eerst Rusland hadden aangevallen??
Dan hadden ze een twee frontenoorlog gehad (een echte), en Frankrijk had ze lekker in de rug kunnen aanvallen. Dit was echt zelfmoord geweest.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')