Ik zou me inderdaad niet zo druk maken om spelhervattingen, over een tijdje als je training loopt, je een goed coach hebt, je stadion richting 20 000 plaatsen gaat en je geld over hebt om in je team te steken kun je het eens overwegen.
Afstandsschoten zijn zéér zeldzaam, spelhervattingen zijn vooral nuttig als je veel balbezit hebt en de tegenstander veel verdediging of als je veel koppers hebt, dan scoor je makkelijk corners.
Als ik het zo hoor werd je totaal weggespeelt op het middenveld anders wordt je als spitsentrainer niet met 9-0 weggeschoven.
Het middenveld zou dus je eerste zorgenkindje moeten zijn, nou weet ik niet hoeveel je normaal haalt, maar voor nog geen 80 000 euro kun je al een waardeloos hoog middenveld kopen. (als je je verdediging offert zelfs nog veel meer)
ik neem aan dat je 3-4-3 speelt? Waarschijnlijk heb je geen goeie aanvallende winger, tenzij je die in je beginteam kreeg maar goed.
Het is handig om in de lage divisies je middenveld te pimpen, daar worden wedstrijden vaak gewonnen, zeker als je spitsen traint!
Zonder middenveld krijgt je tegenstander alle kansen en krijg je dus van die situaties dat je 9-0 eraf gaat.
Als je heel weinig budget hebt en je toch wil winnen (regel wel eerst je trainingen goed!!!) kun je het beste dit type mid kopen:
- conditie uitstekend (zeker in lage divisies speel je regelmatig tegen teams die dat niet hebben, pak je voordeel
![]()
)
- "lekker oud", zoek op ervaring minstens matig, en leeftijd maximaal 32. Oude spelers zijn normaal helemaal niet lekker, daarom zijn ze ook vaak goedkoop! Maar de ervaring die ze hebben kan voor beginnende teams goudwaard zijn.
- positiespel redelijk
- passing.. liefst tussen slecht en matig. (zwak is vaak het beste qua prijs/kwali)
Kijk bij de spelers vooral naar de sterren die ze ooit haalden (beste prestatie / laatste opstelling) en in welke vorm.
Als je een midje vind die 3.5* haalt met redelijk xp matig passen en redelijk positiespel heb je grote kans dat ie stiekem bijna een goed positiespeler is
![]()
Ik heb ooit een beginnend team geholpen met zoeken naar dit soort spelers en uiteindelijk kocht ze voor 10-20k per stuk 3 midjes die in redelijke vorm alle 3 3* haalden. Haar middenveld was uit waardeloos hoog en thuis waardeloos zeer hoog.
Als je dat zet tegenover teams met waardeloos laag (heel laag) of zelfs minder dan kun je met je 3 spitsen zelf wedstrijden met 9-0 gaan winnen!