Ik heb geen kabel.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 19:07 schreef McCarthy het volgende:
dan ga je toch bellen via kabel
Onzin. De telecommarkt - ik heb het dus ook over het vaste net - is weldegelijk geliberaliseerd. Dat er her en der nog essentiële stukken kabel van KPN in de grond liggen waar we niet omheen kunnen doet daar niets aan af. Ik kan als consument vrij kiezen.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 19:07 schreef Floripas het volgende:
De telecommarkt is niet geliberaliseerd, in die zin van het woord: er zijn alleen maar bedrijven op de markt gekomen die mobiele telefonie zijn gaan aanbieden.
Welk drama?quote:Het drama op het vaste net is zo mogelijk nog groter dan dat op de energiemarkt.
Gezien. Natuurlijk is het triest dat een bedrijf dergelijke methoden nodig acht om marktaandeel te verwerven, maar het is geen reden om de liberalisering van de energiemarkt niet toe te juichen. Alles beter dan de vroegere ambtelijke bureaucratie waar je als vrijdenkend burger van alles maar moest slikken 'omdat het nou eenmaal zo was'.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 19:28 schreef Floripas het volgende:
Nu op televisie, nederland 3: de vuige verkoopmethoden van een energiebedrijf.
De markt van het vaste net. De prijzen zijn verdriedubbeld, de storingen vervijfvoudigd (bron: opta).quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 19:41 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Onzin. De telecommarkt - ik heb het dus ook over het vaste net - is weldegelijk geliberaliseerd. Dat er her en der nog essentiële stukken kabel van KPN in de grond liggen waar we niet omheen kunnen doet daar niets aan af. Ik kan als consument vrij kiezen.
[..]
Welk drama?
Had jij zo'n last van de ambtelijke bureaucratie in die tijd?quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 19:57 schreef NewOrder het volgende:
Alles beter dan de vroegere ambtelijke bureaucratie waar je als vrijdenkend burger van alles maar moest slikken 'omdat het nou eenmaal zo was'.
Hmmm, ik zie voor beiden een hybride systeem als het meest wenselijk, omdat dat het meest conform onze maatschappelijke norm is. Maar wel onder de voorwaarde dat het ook binnen de perceptie en de verwachtingspatroon van de consument valt. Uiteindelijk is het - naar mijn beredenering, het kan in de realiteit best anders liggen, ik zie het slechts als aannemelijk - het makkelijkst voor de consument als verwschillende markten zo synchroon mogelijk zijn opgebouwdquote:Op zaterdag 22 oktober 2005 17:56 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dank voor de lange en inhoudelijke reactie (ik heb hem met plezier gelezen), maar kun je me ook vertellen wat je mening is over bijvoorbeeld nutsbedrijven, zorg en onderwijs?
Ja en vroeger was alles beter! (maar daar betaalde je natuurlijk wel veel te veel voor)quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 20:17 schreef Floripas het volgende:
[..]
Had jij zo'n last van de ambtelijke bureaucratie in die tijd?
Ik heb nu meer problemen met de helpdesks van nuon en essent dan voor de liberalisering met wat dan ook.
De prijzen zijn relatief gezien lager dan vroeger. Het eerste wat je zag toen derden de telecommarkt betraden was een enorme prijsdaling in telefoontarieven en dan met name de tarieven voor het buitenlands verkeer.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 20:16 schreef Floripas het volgende:
De markt van het vaste net. De prijzen zijn verdriedubbeld,
Appels met peren vergelijken. Dit heeft niets met liberalisering te maken maar met ontwikkeling op technologisch gebied.quote:de storingen vervijfvoudigd (bron: opta).
Dat heb je jezelf misschien wijsgemaakt, maar de werkelijkheid is toch echt anders. Waar dacht je dat maatschappijen als BBned, Tiscali en Versatel van leefden?quote:Niks vrij kiezen als consument: het is KPN of niets.
Ja, ik ben heel erg blij dat die tijd voorbij is.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 20:17 schreef Floripas het volgende:
Had jij zo'n last van de ambtelijke bureaucratie in die tijd?
Het grote verschil is dat bedrijven die hun helpdesk niet op orde hebben uiteindelijk de rekening gepresenteerd krijgen, terwijl een ambtenarenapparaat nooit tot het bewustzijn komt dat het wordt gefinancierd uit de portemonnee van de burger.quote:Ik heb nu meer problemen met de helpdesks van nuon en essent dan voor de liberalisering met wat dan ook.
Daar gaan w hier dus ook naartoe (UPC wilde al een flinke verhoging).quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 21:06 schreef Lyrebird het volgende:
De consument moet zo veel mogelijk keuze hebben. Maarrrrr, als je geen keuzemogelijkheden kunt geven, dan mag de overheid van mij best winkeltje spelen, mits er zo snel mogelijk aan alternatieven gewerkt wordt.
Zo moet ik in de VS gigantisch veel geld neerleggen voor een kabel tv aansluiting. In Eindhoven was ik iets van 10 euro per maand kwijt, terwijl dat hier zo'n 40 dollar wordt (ik weiger dat overigens te betalen en leef vier jaar zonder kabeltv). Hoe komt dat? Hier doet de markt zijn of haar werk: mensen zijn bereid om 40 dollar voor het product neer te leggen, en kabeltvbedrijven worden net zo lang doorverkocht - met daaraan gekoppelde prijsverhogingen - totdat de eigenaar niet meer geld uit de consument kan persen, of die consument overstapt op sateliettv, het enige alternatief.
ja, not impressed, autheurs gaan even voor mij bepalen of ik keuzevrijheid wil. Die keuze wil ik iig wel zelf kunnen maken.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 19:13 schreef Floripas het volgende:
Heb je het artikel al gelezen?
dan neem je mobiel of dan neem je kabel. Dat kost geld ja maar he, voor niks gaat de zon op.quote:
over de vuile praktijken van de overheid hebben we hier op FOK een heel forum.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 19:28 schreef Floripas het volgende:
Nu op televisie, nederland 3: de vuige verkoopmethoden van een energiebedrijf.
In Europa heeft de overheid vaak middels belastinggeld bijgelegd. Het leek dus goedkoper dan het in werkrelijkheid is. Wel ben je je keuzevrijheid kwijt die je in de USA wel hebt. Het is niet voor niets dat de USA het 1 na rijkste land ter wereld is.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 21:06 schreef Lyrebird het volgende:
De consument moet zo veel mogelijk keuze hebben. Maarrrrr, als je geen keuzemogelijkheden kunt geven, dan mag de overheid van mij best winkeltje spelen, mits er zo snel mogelijk aan alternatieven gewerkt wordt.
Zo moet ik in de VS gigantisch veel geld neerleggen voor een kabel tv aansluiting. In Eindhoven was ik iets van 10 euro per maand kwijt, terwijl dat hier zo'n 40 dollar wordt (ik weiger dat overigens te betalen en leef vier jaar zonder kabeltv). Hoe komt dat? Hier doet de markt zijn of haar werk: mensen zijn bereid om 40 dollar voor het product neer te leggen, en kabeltvbedrijven worden net zo lang doorverkocht - met daaraan gekoppelde prijsverhogingen - totdat de eigenaar niet meer geld uit de consument kan persen, of die consument overstapt op sateliettv, het enige alternatief.
wederom, die vergelijking maakte ik net ookquote:Op zaterdag 22 oktober 2005 23:06 schreef McCarthy het volgende:
[..]
dan neem je mobiel of dan neem je kabel. Dat kost geld ja maar he, voor niks gaat de zon op.
Ik ben immers een lui persoon, ik hoef nou niet zo nodig te kiezen, als ik wil bellen, neem ik de Vodafone simply variant, gewoon bellen, meer nietquote:Op zaterdag 22 oktober 2005 17:44 schreef McCarthy het volgende:
[..]
(1) grappig, de zaken die jij noemt zijn zaken waarvoor burgers nooit hebben hoeven kiezen. nu moeten ze het en ze willen het niet. Meer een kwestie van gewenning dus dan iets waar ze per definitie tegen zijn.
De overheid heeft haar burgers lui gemaakt.
okey, voorbeeldjequote:(2) Er toe doen? Nutsbedrijven en zorg toch zeker! Daar moet dus keuzevrijheid komen voglens jouagreed
Je gaat ook WEER eens uit van het dogma dat de overheid zsaken goed regelt. Resultaten in het verleden bewijzen echter het tegendeel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |