abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 19:05:38 #51
130955 Floripas
Blast from the past
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 19:07:05 #52
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31633410
De telecommarkt is niet geliberaliseerd, in die zin van het woord: er zijn alleen maar bedrijven op de markt gekomen die mobiele telefonie zijn gaan aanbieden.

Het drama op het vaste net is zo mogelijk nog groter dan dat op de energiemarkt.
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 19:07:34 #53
119078 McCarthy
communistenjager
pi_31633423
dan ga je toch bellen via kabel
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 19:13:12 #54
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31633527
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 19:07 schreef McCarthy het volgende:
dan ga je toch bellen via kabel
Ik heb geen kabel.
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 19:13:37 #55
130955 Floripas
Blast from the past
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 19:28:53 #56
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31633817
Nu op televisie, nederland 3: de vuige verkoopmethoden van een energiebedrijf.
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 19:41:35 #57
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_31634056
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 19:07 schreef Floripas het volgende:
De telecommarkt is niet geliberaliseerd, in die zin van het woord: er zijn alleen maar bedrijven op de markt gekomen die mobiele telefonie zijn gaan aanbieden.
Onzin. De telecommarkt - ik heb het dus ook over het vaste net - is weldegelijk geliberaliseerd. Dat er her en der nog essentiële stukken kabel van KPN in de grond liggen waar we niet omheen kunnen doet daar niets aan af. Ik kan als consument vrij kiezen.
quote:
Het drama op het vaste net is zo mogelijk nog groter dan dat op de energiemarkt.
Welk drama?
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 19:57:28 #58
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_31634428
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 19:28 schreef Floripas het volgende:
Gezien. Natuurlijk is het triest dat een bedrijf dergelijke methoden nodig acht om marktaandeel te verwerven, maar het is geen reden om de liberalisering van de energiemarkt niet toe te juichen. Alles beter dan de vroegere ambtelijke bureaucratie waar je als vrijdenkend burger van alles maar moest slikken 'omdat het nou eenmaal zo was'.
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 20:16:17 #59
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31634797
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 19:41 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Onzin. De telecommarkt - ik heb het dus ook over het vaste net - is weldegelijk geliberaliseerd. Dat er her en der nog essentiële stukken kabel van KPN in de grond liggen waar we niet omheen kunnen doet daar niets aan af. Ik kan als consument vrij kiezen.
[..]

Welk drama?
De markt van het vaste net. De prijzen zijn verdriedubbeld, de storingen vervijfvoudigd (bron: opta).
Niks vrij kiezen als consument: het is KPN of niets.
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 20:17:26 #60
130955 Floripas
Blast from the past
pi_31634816
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 19:57 schreef NewOrder het volgende:
Alles beter dan de vroegere ambtelijke bureaucratie waar je als vrijdenkend burger van alles maar moest slikken 'omdat het nou eenmaal zo was'.
Had jij zo'n last van de ambtelijke bureaucratie in die tijd?
Ik heb nu meer problemen met de helpdesks van nuon en essent dan voor de liberalisering met wat dan ook.
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 20:28:29 #61
66825 Reya
Fier Wallon
pi_31635053
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 17:56 schreef Floripas het volgende:

[..]

Dank voor de lange en inhoudelijke reactie (ik heb hem met plezier gelezen), maar kun je me ook vertellen wat je mening is over bijvoorbeeld nutsbedrijven, zorg en onderwijs?
Hmmm, ik zie voor beiden een hybride systeem als het meest wenselijk, omdat dat het meest conform onze maatschappelijke norm is. Maar wel onder de voorwaarde dat het ook binnen de perceptie en de verwachtingspatroon van de consument valt. Uiteindelijk is het - naar mijn beredenering, het kan in de realiteit best anders liggen, ik zie het slechts als aannemelijk - het makkelijkst voor de consument als verwschillende markten zo synchroon mogelijk zijn opgebouwd
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 20:34:39 #62
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_31635182
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 20:17 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ik heb nu meer problemen met de helpdesks van nuon en essent dan voor de liberalisering met wat dan ook.
Ja en vroeger was alles beter! (maar daar betaalde je natuurlijk wel veel te veel voor)
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 20:41:48 #63
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_31635389
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 20:16 schreef Floripas het volgende:
De markt van het vaste net. De prijzen zijn verdriedubbeld,
De prijzen zijn relatief gezien lager dan vroeger. Het eerste wat je zag toen derden de telecommarkt betraden was een enorme prijsdaling in telefoontarieven en dan met name de tarieven voor het buitenlands verkeer.
quote:
de storingen vervijfvoudigd (bron: opta).
Appels met peren vergelijken. Dit heeft niets met liberalisering te maken maar met ontwikkeling op technologisch gebied.
quote:
Niks vrij kiezen als consument: het is KPN of niets.
Dat heb je jezelf misschien wijsgemaakt, maar de werkelijkheid is toch echt anders. Waar dacht je dat maatschappijen als BBned, Tiscali en Versatel van leefden?
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 20:45:09 #64
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_31635487
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 20:17 schreef Floripas het volgende:
Ja, ik ben heel erg blij dat die tijd voorbij is.
quote:
Het grote verschil is dat bedrijven die hun helpdesk niet op orde hebben uiteindelijk de rekening gepresenteerd krijgen, terwijl een ambtenarenapparaat nooit tot het bewustzijn komt dat het wordt gefinancierd uit de portemonnee van de burger.
pi_31636145
De consument moet zo veel mogelijk keuze hebben. Maarrrrr, als je geen keuzemogelijkheden kunt geven, dan mag de overheid van mij best winkeltje spelen, mits er zo snel mogelijk aan alternatieven gewerkt wordt.

Zo moet ik in de VS gigantisch veel geld neerleggen voor een kabel tv aansluiting. In Eindhoven was ik iets van 10 euro per maand kwijt, terwijl dat hier zo'n 40 dollar wordt (ik weiger dat overigens te betalen en leef vier jaar zonder kabeltv). Hoe komt dat? Hier doet de markt zijn of haar werk: mensen zijn bereid om 40 dollar voor het product neer te leggen, en kabeltvbedrijven worden net zo lang doorverkocht - met daaraan gekoppelde prijsverhogingen - totdat de eigenaar niet meer geld uit de consument kan persen, of die consument overstapt op sateliettv, het enige alternatief.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_31636177
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 21:06 schreef Lyrebird het volgende:
De consument moet zo veel mogelijk keuze hebben. Maarrrrr, als je geen keuzemogelijkheden kunt geven, dan mag de overheid van mij best winkeltje spelen, mits er zo snel mogelijk aan alternatieven gewerkt wordt.

Zo moet ik in de VS gigantisch veel geld neerleggen voor een kabel tv aansluiting. In Eindhoven was ik iets van 10 euro per maand kwijt, terwijl dat hier zo'n 40 dollar wordt (ik weiger dat overigens te betalen en leef vier jaar zonder kabeltv). Hoe komt dat? Hier doet de markt zijn of haar werk: mensen zijn bereid om 40 dollar voor het product neer te leggen, en kabeltvbedrijven worden net zo lang doorverkocht - met daaraan gekoppelde prijsverhogingen - totdat de eigenaar niet meer geld uit de consument kan persen, of die consument overstapt op sateliettv, het enige alternatief.
Daar gaan w hier dus ook naartoe (UPC wilde al een flinke verhoging).
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 23:05:34 #67
119078 McCarthy
communistenjager
pi_31639871
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 19:13 schreef Floripas het volgende:
Heb je het artikel al gelezen?
ja, not impressed, autheurs gaan even voor mij bepalen of ik keuzevrijheid wil. Die keuze wil ik iig wel zelf kunnen maken.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 23:06:54 #68
119078 McCarthy
communistenjager
pi_31639918
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 19:13 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ik heb geen kabel.
dan neem je mobiel of dan neem je kabel. Dat kost geld ja maar he, voor niks gaat de zon op.
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 23:08:39 #69
119078 McCarthy
communistenjager
pi_31639976
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 19:28 schreef Floripas het volgende:
over de vuile praktijken van de overheid hebben we hier op FOK een heel forum.
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 23:12:17 #70
119078 McCarthy
communistenjager
pi_31640095
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 21:06 schreef Lyrebird het volgende:

In Europa heeft de overheid vaak middels belastinggeld bijgelegd. Het leek dus goedkoper dan het in werkrelijkheid is. Wel ben je je keuzevrijheid kwijt die je in de USA wel hebt. Het is niet voor niets dat de USA het 1 na rijkste land ter wereld is.
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 23:31:16 #71
95278 Scandum
Conform Consume Obey
pi_31640657
Het nadeel van kapitalisme is dat concurentie altijd verspilling met zich meebrengt. Reclames, reserves voor potentieele groei, dubbele investerings en research bedragen, etc. Dat staats bedrijven goedkoper zijn omdat er belastinggeld bijgelegd wordt is zeker in west Europa niet altijd waar.
I'm nobody's sheep
pi_31641396
Ik had het al gepost, maar ik zag een tijd geleden o.a. Bos van t PvdA wat zeggen hierover.

Dat als hij zijn been brak, hij gewoon geholpen zou willen worden, en niet door het 'door de verzekering uitgekozen beste ziekenhuis' wat wel eens tot gevolg kan hebben dat je 'voor een betere operatie van Drenthe naar Maastricht' moet gaan reizen.

Dat vind ik kul, ik bedoel, merkbaar kwaliteitsverschil heb je in kleding, in auto's en zelfs tot aan PC's.

Iedereen weet dat je met een Haschiamunochingchangchoi-TV niet dezelfde kwaliteit haalt als een LG-TV.

Echter, bij dingen als medici ligt dat anders, alle medici hebben jarenlang gestudeerd, hebben hun diploma niet zomaar gevonden, en ik heb respect voor hun.

En nu gaan ze dit zomaar een beetje omgooien? Waarom?
Waaaa, waaaa, waaaaa, waarom?
'De grotere inbreng van de markt leidt ertoe dat steeds grotere stukken van het landschap zullen worden ingericht naar de smaak van de meerderheid die meent dat Pim Fortuyn de grootste Nederlander allert tijden was.'
Willem van Toorn-NRC Handelsblad
pi_31641504
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 23:06 schreef McCarthy het volgende:

[..]

dan neem je mobiel of dan neem je kabel. Dat kost geld ja maar he, voor niks gaat de zon op.
wederom, die vergelijking maakte ik net ook
consumentenelectronica als een telefoontje is nou niet echt te vergelijken met medici
'De grotere inbreng van de markt leidt ertoe dat steeds grotere stukken van het landschap zullen worden ingericht naar de smaak van de meerderheid die meent dat Pim Fortuyn de grootste Nederlander allert tijden was.'
pi_31641528
Ach keuzes die voor je gemaakt worden zijn wel de eenvoudigste .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zondag 23 oktober 2005 @ 00:02:04 #75
133325 HaagscheHarry
Niet te wènag!
pi_31641823
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 17:44 schreef McCarthy het volgende:

[..]

(1) grappig, de zaken die jij noemt zijn zaken waarvoor burgers nooit hebben hoeven kiezen. nu moeten ze het en ze willen het niet. Meer een kwestie van gewenning dus dan iets waar ze per definitie tegen zijn.

De overheid heeft haar burgers lui gemaakt.
Ik ben immers een lui persoon, ik hoef nou niet zo nodig te kiezen, als ik wil bellen, neem ik de Vodafone simply variant, gewoon bellen, meer niet

als ik zorg wil, met wat extra, betaal ik 5 euro per maand meer aan CZ, en dan zoeken hun het maar uit, zij hebben er dagelijks mee te maken, ik wil niet kiezen, ik wil adviezen van gedegen artsen, naar wie ik het beste kan gaan

en geen centenneukende verzekeraar, eerlijk gezegd.
quote:
(2) Er toe doen? Nutsbedrijven en zorg toch zeker! Daar moet dus keuzevrijheid komen voglens jou agreed

Je gaat ook WEER eens uit van het dogma dat de overheid zsaken goed regelt. Resultaten in het verleden bewijzen echter het tegendeel.
okey, voorbeeldje
bouwfraude, overheid is hierbij de klant, en bedrijven 'die o zo eerlijk concurreren' lichten voor miljoenen de overheid op, en de overheid met het doen met geld van de burgers

is alles op bedrijven gooien dus dé oplossing? het verleden heeft bewezen van niet

[ Bericht 15% gewijzigd door HaagscheHarry op 23-10-2005 00:06:23 (editje, FOK! is ineens langzaam) ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')