Ow okay.. hoe ben je daar achter gekomen dat dat voor jou werkt? Wordt je daar werkelijk rustig van of is dat ook een manier van jezelf 'pijnigen'?quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 22:59 schreef Plonky het volgende:
-knip-
Inderdaad, gewoon zeker van je zaak blijven! Het is meestal een gedachtengang die veranderd moet worden om je gedrag te veranderen. Gelukkig zijn er mensen die je even een duw in de goede richting kunnen geven; die je gedrag snappen en er een verandering samen met jou in kunnen aanbrengen. Ik heb veel respect voor mensen die dit met beide handen aangrijpen.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 23:17 schreef Plonky het volgende:
ik vind het ook niet een goed idee.. maar het is eigenlijk mijn enige keus. Ik heb veel andere dingen geprobeerd... zoals naar de gym gaan, afleiding zoeken, enz. Maar, dat lukte tijdens de zomer wel. Maar, daar heb ik nu helemaal geen zin meer in.
Ik *denk* dat het werkt voor mij omdat het pas echt uit de hand liep (dus, 2 liter ijs om de 2 dagen of zo) toen ik mij slecht begon te voelen (toen ik nog samen was met mijn nu ex-vriendin). Het werkte, tot op een gegeven moment, na ongeveer een half jaartje, werkte het niet meer.
Ik heb de keuze om rustig te blijven. Maar, dat lukt niet altijd. Wilskracht heb ik heel veel - als ik mij voor iets inzet dan moet en zal het mij altijd lukken. Maar, ik neem het zekere voor het onzekere.
Ik ben ook hulp aan het zoeken (professionele) om de dingen uit te zoeken, en dan hoop ik uiteindelijk dat ik dat niet meer hoef te doen. Dus, ik maak mij er nog niet zo heel veel zorgen om, omdat ik weet dat als ik mij weer beter voel dat het niet meer nodig zal zijn - hoe lang dit duurt weet ik niet.. maar ik kom er wel.
Het ziet er beter uit, omdat je het beter snapt? misschien zelfs wel meer accepteert?quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 23:30 schreef Plonky het volgende:
Oh, en het heeft wel 3 maanden geduurd voordat ik bedacht van... goh plonky, ik denk toch wel dat er iets meer mis met je is dan alleen de problemen met je ex. Nu ben ik 2 maanden verder, en toch ziet het er iets beter uit (niet veel beter, omdat er een hoop uitelkaar is gevallen, maarja, zo zit het leven eenmaal in elkaar).
Eigenlijk beschrijf je hier mijn relatie. Er zijn genoeg dingen gebeurd. Teveel denk ik soms..quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 15:38 schreef VaLkyRie het volgende:
[..]
Hmm, dus staat de ellende toch tussen jullie in concludeer ik maar even. Het is moeilijk om hier iets zinnigs over te vertellen als ik geen idee heb waar op gedoelt wordt met ellende.
Ik zou geneigd zijn te zeggen: praten, afstand nemen, reflecteren. Duidelijk maken wat voor jou de ellende is, hem laten duidelijk maken hoe hij dat ziet.... even wat afstand nemen om het perspectief te krijgen en daarna weer praten. Hopelijk hebben jullie beide dan ff genoeg zicht op de situatie om de lol weer boven de ellende te plaatsen.
Let wel, het is makkelijker afstand nemen en praten als je er beide nog voor wil vechten. Dat weet je dat jeje beide inzet voor de relatie.
Tja, mocht je nog es verder willen praten moet je me maar ff adden op msn als je dat makkelijker vind..
Yep. 5 maanden nu. En ik kan vrijwel niets meer herinneren. Alles is heel snel gegaan. Shit. Zelfs de laatste 3 weken zijn heel snel gegaan.quote:Op zondag 23 oktober 2005 11:55 schreef Slaapje het volgende:
De wereld draait echt langs je heen, geen idee meer van tijd.. Het voelt alsof je er volledig buiten staat.
Goed van je dat je toch je eigen ding bent gaan doen en niet naar haar bent gegaan.quote:Op zondag 23 oktober 2005 11:55 schreef Slaapje het volgende:
En zoals was te verwachten heb ik haar gisteravond toch nog gesproken, erg emotioneeel allemaal.
Zij wist het allemaal niet meer, wil ze nou wel verder of niet? etc. (maargoed bij iedereen waar er nog gevoel zit gebeuren dit soort dingen lijkt mij) Ik natuurlijk in staat om alles aan de kant te schuiven en naar haar toe te komen, na een uurtje ofzo er toch maar voor gekozen om het niet te doen. De avond doorgebracht op een verjaardag van een vriend van mij.
De wereld draait echt langs je heen, geen idee meer van tijd.. Het voelt alsof je er volledig buiten staat.
Toch aardig laat geworden aangezien ik niet alleen wilde terugkeren naar mijn huis voordat ik zo moe was dat ik dacht dat ik meteen in slaap zou vallen.
Dat bleek natuurlijk ook niet te kloppen...
Eenmaals thuis gekomen heb ik mij letterlijk in slaap gehuild (my god ik begin me echt een cry baby te voelen :p) Vanmorgen opgestaan met weer dat verschrikkelijke gevoel in mijn buik en de tranen waren er een half uurtje later ook weer.
Nu voel ik me redelijk rustig, wat de rest van de dag brengt weet ik niet..
Ik moet leren.. heb zware tentamens voor de boeg maar kan het gewoon niet opbrengen om te gaan leren. Ik kan mijn aandacht er niet bijhouden. Ben echt bang dat ik ze gigantisch ga verklotenquote:Op zondag 23 oktober 2005 12:17 schreef Woessssj het volgende:
Ik ook Kiwi... ik weet niet of ik me ga storten op het uitzoeken van mijn kledingkast, of maar stom op de bank ga zitten.. Zware onrust, dus.. en buikpijn van gemis, woede en verdriet.
Tsja ik doe mijn best om zoveel mogelijk dingen te blijven/gaan doen, maar het duurt alleen zo lang voordat je er weer van kan genieten...quote:Op zondag 23 oktober 2005 12:21 schreef Woessssj het volgende:
[..]
Goed van je dat je toch je eigen ding bent gaan doen en niet naar haar bent gegaan.
Ik denk dat jullie veel rust nodig hebben.. en hoe je je voelt is zo herkenbaar...!
Ja ik ben dus net 1e jaars student... en ik doe rechten. Niet echt makkelijke studie. Maar kan me er nu gewoon niet op concentreren. Ik ga vandaag mn moeder helpen, dan is die ook weer blij en dan maak ik vanavond een planning vanaf morgen waar ik me echt aan moet houden. Misschien werkt dat!quote:Op zondag 23 oktober 2005 12:30 schreef Plonky het volgende:
kiwi, ik heb exact hetzelfde probleem.
- januari heb ik tentamens van al het stof van de laatste 2.5 jaar (en dit is echt heel erg veel)
- mid-december heb ik tentamens van mijn lessen van dit half jaar (waar ik eigenlijk niet hard aan heb gewerkt)
- mid/eind-november heb ik tentamens van klinische stof van het laatste jaar (waar, ik eigenlijk nog niet zo goed in ben).
Maarja, ik moet er toch mee verder gaan.
Ga eventjes je moeder helpen poetsen, en probeer dan eventjes een half uurtje te werken.
En yep, zondagen zijn rottig. Daarom ben ik ook in de bieb - dan ben ik niet alleen
Zorg jij eerst maar eens voor rust.. voor haar, voor jezelf..quote:Op zondag 23 oktober 2005 12:25 schreef Slaapje het volgende:
[..]
Tsja ik doe mijn best om zoveel mogelijk dingen te blijven/gaan doen, maar het duurt alleen zo lang voordat je er weer van kan genieten...
En inderdaad.... zondagen zijn verschrikkelijk!
Poets lekker vanalles van je af, en blijf gewoon een beetje hier hangen.. niet al te streng zijn voor jezelf want dan lukt het helemáál niet!quote:Op zondag 23 oktober 2005 12:36 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
Ja ik ben dus net 1e jaars student... en ik doe rechten. Niet echt makkelijke studie. Maar kan me er nu gewoon niet op concentreren. Ik ga vandaag mn moeder helpen, dan is die ook weer blij en dan maak ik vanavond een planning vanaf morgen waar ik me echt aan moet houden. Misschien werkt dat!
Ik vind dat we de zondagen maar moeten overslaan! Gewoon overslaan die dagen..
Tsja rust... ik ben er nog niet aan toe om er zoveel over na te denken, misschien wil ik er wel nog niet zoveel over na denken. Voordeel is door hier te schrijven dat je er wel over na denkt maar op het zelfde moment het een soort van je af kan schriven.. Dat scheelt wel weer..quote:Op zondag 23 oktober 2005 12:38 schreef Woessssj het volgende:
[..]
Zorg jij eerst maar eens voor rust.. voor haar, voor jezelf..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |