Ik dacht dat jij niet op zo'n manier in hokjes dacht? Iemand in een links of rechts hoekje plaatsen is toch echt een typisch voorbeeld van hokjes denkenquote:Op dinsdag 25 oktober 2005 18:53 schreef Scandum het volgende:
[..]
Eindelijk beet, een links persoon dat typische xenophobe rechtse taal uit slaat
[..]
Alleen al het fervent aanhangen van dat nazistische gedachtengoed maakt ze in mijn ogen neo-nazi, netzoals je in mijn ogen geen aanslagen gepleegd moet hebben om Moslim extremist te zijn.quote:Oja? Vertel, hoeveel joden en negers hebben ze vermoord?
Behalve het veroordelen van hun mening wil ik verder helemaal niks doen. Ik vind vrijheid van meningsuiting namelijk een belangrijk gemeengoed. Wil overigens niet zeggen dat ik hun gedachtengoed niet gevaarlijk vind, integendeel. Groot verschil is echter dat ik de haatdragende aspecten van hun gedachtengoed veroordeel en niet de persoon. Sterker nog, als ik zo'n kind zag verdrinken zou ik zonder aarzelen mijn hand toesteken om ze eruit te helpen. (Vraag is alleen of ze dan niet liever zouden verdrinkenquote:Klopt. Wat wil je daar verder aan doen, moet de vrijheid van menings uiting net zoals in Nederland verboden worden?
En El Moumni is gewoon een geindoctrineerde dwaas... zo kun je het ook zien natuurlijk...quote:Dat het gewoon twee geindoctrineerde meiden zijn die niet kunnen zingen en ten vollen hun vrijheid benutten die hen door de Amerikaanse grondwet geschonken wordt.
en?quote:Op maandag 24 oktober 2005 19:07 schreef nickybol het volgende:
Had ik met ze afgesproken gister, zijn ze niet thuis... Naja bel vanavond nog wel een keer. Nog suggesties?
Met andere woorden: als iemand de ideologie van een ander niet aanstaat, dan is het OK om die ander te (laten) verkrachten, ook al is die ander een brugpieper? Of is het alleen maar toegestaan bij Neo-Nazi kinderen?quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 09:30 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Niet wannneer je verwijst naar een partij die staat voor het uitroeien van andere rassen en anders denkenden en in het verleden miljoenen doden op het geweten heeft gehad.
Die kinderen praten na wat ze door hun ouders geleerd is. Waarschijnlijk ontkennen ze de kampen ook nog. Nogmaals: we hebben het over kinderen, waarvan hier geroepen wordt dat ze om hun (extreem afwijkende) mening verkracht mogen worden. Sorry, ik vind dat bedenkelijk. Wanneer is een mening niet meer extreem bedenkelijk? Mag een 12-13 jarige zeggen dat wat hem betreft onderzoekers die konijnen geruiken in een lab doodgeschoten moegen worden? Moet jij dan ook maar verkracht worden? Mag een 13 jarige die een extreem alternatieve leefwijze nastreeft (je doet nou eenmaal rare dingen als je jong bent) verkracht worden omdat zij niet mainstream denkt?quote:Wanneer ze zo trots zijn op het blanke ras en zich bezig willen houden met allerlei pro-white zaken maar hierbij dood en verderf zouden afkeuren zouden ze hierbij niet Hitler en Hess icm WO II adoreren.
Volgens mij zijn we het over dat punt al lang eens. Ik heb nergens gezegd en zelfs nergens ook maar enigszins gesuggereerd dat ik dit soort opmerkingen ok vind, sterker nog, ik vind ze zo verwerpelijk als het maar kan.quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 23:04 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Met andere woorden: als iemand de ideologie van een ander niet aanstaat, dan is het OK om die ander te (laten) verkrachten, ook al is die ander een brugpieper? Of is het alleen maar toegestaan bij Neo-Nazi kinderen?
[..]
quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 00:01 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik achterlijke opmerkingen als 'verkrachten die hap' not done.
Als we echter jouw openminded gedachtengang doortrekken, verschillen dit soort opmerkingen niet veel van het gedachtengoed dat deze meiden aanhangen. Dit soort opmerkingen komen voort uit een bepaalde afkeer, woede en/of gevoel van onmacht, ontstaan uit een idealbeeld, namelijk het beeld dat de wereld beschermd moet worden tegen het nazistische gedachtengoed.
Hetzelfde zien we ook bij de ideologie die deze meiden aanhangen. Zij verheerlijken o.a. een oorlog waar talloze mensen, waaronder een hoop kinderen, de dood vonden vanwege het ideaal dat het blanke ras superieur is en daarom de wereld zou moeten overheersen.
Iets wat verder los staat van de oorzaken die ertoe geleid hebben dat deze tweeling zo'n gedachtengoed aanhangt.
Nu wat duidelijker?quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 19:46 schreef KreKkeR het volgende:
[...]
Behalve het veroordelen van hun mening wil ik verder helemaal niks doen. Ik vind vrijheid van meningsuiting namelijk een belangrijk gemeengoed. Wil overigens niet zeggen dat ik hun gedachtengoed niet gevaarlijk vind, integendeel. Groot verschil is echter dat ik de haatdragende aspecten van hun gedachtengoed veroordeel en niet de persoon. Sterker nog, als ik zo'n kind zag verdrinken zou ik zonder aarzelen mijn hand toesteken om ze eruit te helpen. (Vraag is alleen of ze dan niet liever zouden verdrinken)
[..]
Okay, dus als ik in mijn slaapkamer een nazi vlag heb hangen en elke morgen Heil Hitler!1!! roep voordat ik m'n crusli op eet, en Sieg Heil1!11 voordat ik naar bed ga zit ik in jouw ogen op het zelfde niveau als iemand die twee dertienjarige meisjes verkracht.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 00:56 schreef KreKkeR het volgende:
Ik zeg dat ik opmerkingen als 'verkrachten die meiden' ongeveer net zo verwerpelijk vind als het adoreren van een partij die staat voor het zaaien van dood en verderf onder andere rassen en anders denkenden. Hoe haal je het in je hoofd om daarvan te maken dat ik dit soort opmerkingen opeens ok vind???
Nee, ook dat heb ik niet gezegd. Ik heb nergens gesproken over daadwerkelijke verkrachting, net zoals ook bij deze meiden geen sprake is van daadwerkelijke geweldpleging.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 02:20 schreef Scandum het volgende:
[..]
Okay, dus als ik in mijn slaapkamer een nazi vlag heb hangen en elke morgen Heil Hitler!1!! roep voordat ik m'n crusli op eet, en Sieg Heil1!11 voordat ik naar bed ga zit ik in jouw ogen op het zelfde niveau als iemand die twee dertienjarige meisjes verkracht.
Dat er bij indoctrinatie norm vervaging plaats vind begrijp ik, maar vind je het zelf ook niet een klein beetje raar dat je een 'thought crime' (vrijheid van mening en uiting eigenlijk) op hetzelfde niveau zet als verkrachting?
quote:Op woensdag 26 oktober 2005 02:20 schreef Scandum het volgende:
[..]
Okay, dus als ik in mijn slaapkamer een nazi vlag heb hangen en elke morgen Heil Hitler!1!! roep voordat ik m'n crusli op eet, en Sieg Heil1!11 voordat ik naar bed ga
En wat als je een volwassen iemand, die een gelijk gedachtengoed aanhangen, zag verdrinken? De moeder bijvoorbeeld... Zou je dan ook zonder aarzelen je hand toesteken?quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 19:46 schreef KreKkeR het volgende:
Groot verschil is echter dat ik de haatdragende aspecten van hun gedachtengoed veroordeel en niet de persoon. Sterker nog, als ik zo'n kind zag verdrinken zou ik zonder aarzelen mijn hand toesteken om ze eruit te helpen. (Vraag is alleen of ze dan niet liever zouden verdrinken)
In de post die ik quotte las ik wat anders.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 00:56 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Volgens mij zijn we het over dat punt al lang eens. Ik heb nergens gezegd en zelfs nergens ook maar enigszins gesuggereerd dat ik dit soort opmerkingen ok vind, sterker nog, ik vind ze zo verwerpelijk als het maar kan.
Goed LE-ZEN!!!
quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 08:59 schreef ik:
[..]
Sorry, maar ik vind "verkracht twee 12-jarige meisjes" iets anders als "stem op PartijX"
Volgens mij staat er dat het verkrachten van een 12-jarige niet iets anders is als een stemadvies op een onwelvallige partij.quote:Waarop jij op dinsdag 25 oktober 2005 09:30 reageerde met:
[..]
Niet wannneer je verwijst naar een partij die staat voor het uitroeien van andere rassen en anders denkenden en in het verleden miljoenen doden op het geweten heeft gehad.
(...)
Laten we het er op houden dat je je in de quote die ik net nogmaals aanhaalde ietsie ongelukkig uitdrukte.quote:Ik zeg dat ik opmerkingen als 'verkrachten die meiden' ongeveer net zo verwerpelijk vind als het adoreren van een partij die staat voor het zaaien van dood en verderf onder andere rassen en anders denkenden. Hoe haal je het in je hoofd om daarvan te maken dat ik dit soort opmerkingen opeens ok vind???
Los van dat ik het zelfs expliciet heb gezegd, zou het zelfs zonder deze expliciete vermelding duidelijk moeten worden dat ik tegen dit soort geweld ben. Lees onderstaande quotes nog maar eens volledig door:
[..]
[..]
Nu wat duidelijker?
Wat een understatement.quote:Op maandag 24 oktober 2005 22:47 schreef gelly het volgende:
Ben jezelf misschien een beetje een nazi Scandum
KKK-bitch wordt de nieuwe cover van Prussian Blue, orgineel door Body Countquote:Die 2 moeten gewoon eens goed gepenetreerd worden door wat forse neger piemels
maar even zonder dollen: kleurlingen moeten gewoon niet voor een aanleiding zorgen natuurlijk, hoewel negers schijnbaar steeds beter geaccepteerd worden is er met de komst van de Moslims niet veel vooruitgang geboekt. Er zitten nogal wat dwazen tussen, tussen de Moslims en hoewel het einde van religie in zicht leek in de Germaanse gebieden is er nu een terugval waar te nemen door deze groep allochtonen. Zielig en ziekelijk.quote:Aw yeah, what's up out there? BC's in the house. Right
about now, I wanna tell you a little love story, you know
what I'm sayin', this is a Body Count love story check out
the lyrics, you know, I'm a tell you 'bout what happened
when we went down South last year on tour.
Out on tour yo, I been all around the world
went to Georgia, met this fine-assed white girl,
blonde hair, blue eyes, big tits and thighs,
the kinda girl that would knock out most guys.
She got wild in the backstage bathroom,
sucked my dick like a muthafuckin' vacuum,
said "I love you, but my daddy don't play,
he's the fuckin' grand wizard of the KKK."
I I I love my KKK bitch, love it when she sucks me though,
I I I love my KKK bitch, love it when she fucks me though,
I I I love my KKK bitch, she loves it when I treat her bad,
I I I love my KKK bitch, mutha fuck her dear old dad.
You know what I'm sayin'. So we was down South fallin' in
love, you know, D-Roc had this Nazi girl, my man
Mooseman had a skinhead, I fell in love with Tipper Gore's
two twelve year old nieces. It was wild, you know what I'm
sayin', it got even worse, you know.
So one night they took us to a meetin'
white sheets, white hoods, no room for seatin'
there was Skinheads, Nazi's and crazies,
talkin' 'bout black people pushin' up daisies.
They hated Blacks, Jews, Puerto Ricans,
Mexicans, Chinese, even the Indians.
We had our hoods on,
we were slick
she pushed her butt up hard against my dick.
Then her daddy jumped on the stage
talkin' 'bout killin' in a goddamn rage.
I got mad, my dick got hard
entered in her ass
she said, "Oh my God!"
So what we really tryin' to say is Body Count loves
everybody. We love Mexican girls, Black girls, Oriental girls,
it really don't matter. If you from Mars, and you got a pussy,
we will fuck you. You know, that's all we're sayin', word.
So every year when Body Count comes around
we throw an orgy in every little Southern town.
KKK's, Skinheads, and Nazi
girls break their necks
to get to the party.
It ain't like their men can't nut,
their dick's too little
and they just can't fuck.
So we get buck wild with the white freaks
we show them how to really work the white sheets.
I know her daddy'll really be after me,
when his grandson's named little Ice-T.
quote:Op donderdag 27 oktober 2005 11:40 schreef VARKEN het volgende:
I know her daddy’ll really be after me,
When his grandson’s named little ice-t.
Wil je hiermee zeggen dat het racisme onder dit soort Amerikaanse white-supremecists in feite de schuld is van de kleurlingen e.d.?quote:Op donderdag 27 oktober 2005 11:40 schreef VARKEN het volgende:
[..]
KKK-bitch wordt de nieuwe cover van Prussian Blue, orgineel door Body Count
[..]
maar even zonder dollen: kleurlingen moeten gewoon niet voor een aanleiding zorgen natuurlijk, hoewel negers schijnbaar steeds beter geaccepteerd worden is er met de komst van de Moslims niet veel vooruitgang geboekt.
racisme is nooit de schuld van diegenen die worden gediscrimineerd maar is puur een ongelofelijke vorm van miaching jegens mensen die anders zijn. het feit dat je iemand niet mag omdat ie een kleurling is, is dat de schuld van de kleurling? racisme heeft niks te maken met aanleiding, het gaat er over dat je iedereen over 1 kam gooit en minacht, want als je dan echt zo eerlijk zou zijn zou je alleen de mensen die aanleiding geven tot minachten ook daadwerkelijk minachten en niet meteen iedereen die toevallig dezelfde uiterlijke kenmerken heeft, zoals racisme betaamt.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 11:40 schreef VARKEN het volgende:
[..]
KKK-bitch wordt de nieuwe cover van Prussian Blue, orgineel door Body Count
[..]
maar even zonder dollen: kleurlingen moeten gewoon niet voor een aanleiding zorgen natuurlijk, hoewel negers schijnbaar steeds beter geaccepteerd worden is er met de komst van de Moslims niet veel vooruitgang geboekt. Er zitten nogal wat dwazen tussen, tussen de Moslims en hoewel het einde van religie in zicht leek in de Germaanse gebieden is er nu een terugval waar te nemen door deze groep allochtonen. Zielig en ziekelijk.
Fuck Religion en Fuck Islamisation.
Aangenaam kennis te maken op dit forum, mijn naam is VARKEN en ik haat religie. Ik heb verder niets op met extreem-rechts of verheerlijkers van het Germaanse Ras of vernietiging van andere rassen. Ik hekel censuur. En vrijheid, maar dan ook absolute vrijheid voor allen staat voor mij hoog in het vaandel.
De Nederlandse banken discrimineren allochtonen omdat hun bedrijfjes vaker failiet gaan dan die van autochtonen. Dit heeft niets met minachting te maken maar puur met de harde werkelijkheid, was het andersom geweest dan werden de autochtonen gediscrimineerd. En zo zijn er wel meer oorzaken en gevolgen te noemen.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 13:24 schreef Jerruh het volgende:
racisme is nooit de schuld van diegenen die worden gediscrimineerd maar is puur een ongelofelijke vorm van miaching jegens mensen die anders zijn.
Onzin.quote:Op woensdag 26 oktober 2005 17:07 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
On Topic: wat een leeghoofdige breezahfiguren die 2 jengelende wijven.
Off Topic: het is natuurlijk wel raar dat 'proud to be black' wel kan en 'proud to be white' niet. De reden hiervoor? Juist, dàt is nou discriminatie op basis van huidskleur.
Het omgekeerde geldt natuurlijk ook: Als een blanke zegt dat hij er trots op is dat hij blank is, wordt hij gelijk onder de kaalkopjes met een stijve rechterarm geschaard. Persoonlijk denk ik dat er niets mis is met trots zijn op je huidskleur, ongeacht welke kleur dat is. Een blanke mag dat dus net zo goed zeggen.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 14:42 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Onzin.
Zwarte jazz-artiesten zijn "proud to be black", maar niet omdat ze zich beter voelen dan blanken, maar omdat ze trots zijn dat ze nu geen tweederangsburgers meer zijn, zoals vóór de tijd van Rosa Parks en Dr. King. Wanneer blanke Amerikanen "proud to be white" zijn, kan ik niets anders bedenken dan dat ze zich beter voelen dan andere mensen en rare neonazi's zijn.
Het is alleen jammer dat groepen als The Black Muslims en enkele hiphopartiesten "proud to be black" net zo interpreteren als kaalkopjes het doen met "proud to be white".
Zo zou het idd moeten zijn. Dat de realiteit anders is is pure discriminatie, omdat je bevooroordeeld wordt op je huidskleur vanwege de historie.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 15:20 schreef RonaldV het volgende:
Persoonlijk denk ik dat er niets mis is met trots zijn op je huidskleur, ongeacht welke kleur dat is. Een blanke mag dat dus net zo goed zeggen.
excuses zoeken om het enigszins goed te praten? tuurlijk zal je discriminatie hebben, op verschillende gebieden. zakelijk, persoonlijk etc. wat ik dus persoonlijk erg jammer en gewoon minachtend vind, dus, is dat het op de mens zelf wordt gebeurd: racisten haten zwarten of chinezen of blanken niet omdat ze onbetrouwbaar zijn in hun werk, niet omdat ze over het algemeen misschien slechter zingen bij wijze van spreke, maar omdat ze anders zijn in hun wezen. stel dat een zwarte leraar, met veel goeds in zich, die gediscrimineerd wordt door racisten, blank was, dan zou hij door diezelfde mensen niet gediscrimineerd worden, puur omdat hij een andere huidskleur heeft.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 14:19 schreef Scandum het volgende:
[..]
De Nederlandse banken discrimineren allochtonen omdat hun bedrijfjes vaker failiet gaan dan die van autochtonen. Dit heeft niets met minachting te maken maar puur met de harde werkelijkheid, was het andersom geweest dan werden de autochtonen gediscrimineerd. En zo zijn er wel meer oorzaken en gevolgen te noemen.
Dat is nogal een simpele opvatting die misschien volstaat op de basis school maar als politiek de plank misslaat zoals de afgelopen 30 jaar is gebleken. Racisme heeft in de praktijk weinig met haat te maken en alles met negatieve ervaringen die veranderen in vooroordelen en daarna keer op keer bevestigd worden.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 15:44 schreef Jerruh het volgende:
racisten haten zwarten of chinezen of blanken niet omdat ze onbetrouwbaar zijn in hun werk, niet omdat ze over het algemeen misschien slechter zingen bij wijze van spreke, maar omdat ze anders zijn in hun wezen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |