En LASEK dan, want dat heb ik laten doen..quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 22:53 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
http://www.fda.gov/cdrh/LASIK/default.htm
ff in je profiel doen: http://forum.fok.nl/user/profilequote:Op vrijdag 21 oktober 2005 22:53 schreef Luli het volgende:
Wat is de gemiddelde leeftijd dan van dit forum??? Ik ben net lid. Hoe krijg je eigenlijk zo'n leuk plaatje bij je naam? Misschien ben ik te oud hiervoor...
precies, ik wil eerst ff dat weten allemaal voor ik in het avontuur stap.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 23:00 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Je zal maar net zo'n pechvogel zijn die wel blind wordt door zo'n operatie.![]()
En zoveel jaar bestaan die ooglaser apparaten nog niet eens en ze weten ook nog niks over de lange termijn gevolgen. Ik wacht nog wel wat jaartjesquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 23:01 schreef 020-NRD het volgende:
[..]
precies, ik wil eerst ff dat weten allemaal voor ik in het avontuur stap.
http://forum.fok.nl/misc/faq/manual_profilequote:Op vrijdag 21 oktober 2005 23:05 schreef Luli het volgende:
geen flauw idee hoe ik foto's moet uploaden hier. Jongens, ik vond het gezellig tot later! Nu tijd voor Rayman
na 3 dagen niet meer (in geval van lasek behandeling). Lasik doet geloof ik helemaal geen pijn.quote:
Gelul dat is niet waar, ook in Amerika zijn ze er pas sinds de jaren '90 mee bezig.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 12:18 schreef Luli het volgende:
In Amerika zijn ze al veel langer bezig met laser operaties. Daar zijn de lange termijn gevolgen wel bekend.
Is ook gelul, een cilinder kunnen ze ook prima behandelen met een laser, misschien niet met LASEK, maar wel met andere lasertherapieen.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 12:18 schreef Luli het volgende:
Ze kunnen trouwens geen cylinder afwijking corrigeren. Bij bijziende mensen zonder cylinder afwijking zijn de beste resultaten.
Maar, als je dan uit gaat van die 4000 euro die TS noemt, moet het niet alleen volledig lukken (en dat is voorzover ik heb begrepen lang niet altijd zo), maar moeten je ogen ook nog eens tien jaar niet achteruit gaan wil je dezelfde kosten hebben. Pas daarna ga je besparen, en dus alleen als de behandeling helemaal lukt. Ik kan me voorstellen dat de problemen die je hebt met je lenzen en gevoelige ogen wél een reden zou zijn om die behandeling te doen. Maar ik kan me ook voorstellen dat zo'n behandeling bij gevoelige ogen wel problemen zal geven...quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 22:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
Die lenzen kosten 99 euro per 3 paar. 400 euro per jaar dus, dat is voor zachte lenzen een van de duurste als ik me niet vergis.
quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 22:27 schreef 020-NRD het volgende:
btw, tenen tijdens doesjen? Ik hou me lenzen gewoon in hoor
Dan moet jij waarschijnlijk lensen laten implanteren en is voor jou een laserbehandeling niet mogelijk... Volgens mij geldt dat voor > 8quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 19:50 schreef Nouk het volgende:
Vraagje... ik hoorde dat het alleen van ong -6 naar 0 kan, en van lager dan dat (dus -10 zoals ik heb), dat je dan alleen terug kan naar -4 ofzo. Dit heeft voor mij natuurlijk geen enkele zin, dan moet je nog steeds lenzen dragen.
Het kan toch niet van -10 naar 0 gebracht worden nog?
Ik had dus een bril en heb tientallen jaren vanalles in de mist moeten doen. Nu niet meer!quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 19:47 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]Ik ook.
Anders zie ik niet eens het verschil tussen een fles douchegel en een fles shampoo
Levenslange garantie heb je wat aan ALS blijkt dat het op lang termijn je compleet blind maakt enzoquote:Op zaterdag 22 oktober 2005 20:14 schreef J_CDA het volgende:
http://www.carevision.nl/home.php
995 euro per oog! Met levenslange garantie.
- Waarom heb je trouwens voor de Lasek behandeling gekozen en niet voor de Lasik?
- Hoeveel dagen voor de operatie mag je geen lezen meer dragen? (Ik lees dat jij een bril droeg, maar misschien weet je dit wel).
Krijg je dan geen last van je ogen? Mijn lenzen gaan altijd ontzettend irriteren als ik ze in heb bij het douchen. En ondanks -8 (rechts) en -4,5 (links) zie ik nog wel het verschil tussen een pot gel en shampooquote:
Krijg je gratis 2 glazen ogenquote:Op zaterdag 22 oktober 2005 20:19 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Levenslange garantie heb je wat aan ALS blijkt dat het op lang termijn je compleet blind maakt enzo
Hoe veel jaar is dat geleden? Het verschilt ook per kliniek, per behandelwijze en is ook afhankelijk van het type laser die gebruikt wordt. Cilinderafwijkingen hoger dan 2 zijn ook te behandelen.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 19:21 schreef Luli het volgende:
Een cylinderafwijking is moeilijk te behandelen hebben de oogartsen mij verteld, tenminste hoge cylinderafwijkingen (>2).
Dus een cilinder van 120 en 80 is te verhelpen met laseren? Ik wil het zeker laten doen als ik de loterij win namelijk.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 19:21 schreef Luli het volgende:
Een cylinderafwijking is moeilijk te behandelen hebben de oogartsen mij verteld, tenminste hoge cylinderafwijkingen (>2).
Bronnen graag ?quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 19:21 schreef Luli het volgende:
Quote: laatste 3 berichtjes:
Amerika is wel al 25 tot 30 jaar bezig met testen en kunnen dus de resultaten op die termijn bepalen. Natuurlijk worden andere soorten oogoperaties al veel langer uitgevoerd (staar enzo). Oogartsen weten wel waar ze mee bezig zijn.
Helaas, maar ze nemen geen enkele vorm van oogbehandeling aan bij het trainen van een gevechtsvlieger. Kijk op de site van de luchtmacht voor verdere informatie.quote:Vliegers die lasek hebben laten doen, nemen ze wel aan want bij lasek wordt een dun laagje hoornvlies verwijderd ( en kan dus ook niet losraken ). Bij Lasik wordt een laagje hoornvlies opengemaakt en teruggeklapt. Dat kan dus wel losraken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |