En LASEK dan, want dat heb ik laten doen..quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 22:53 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
http://www.fda.gov/cdrh/LASIK/default.htm
ff in je profiel doen: http://forum.fok.nl/user/profilequote:Op vrijdag 21 oktober 2005 22:53 schreef Luli het volgende:
Wat is de gemiddelde leeftijd dan van dit forum??? Ik ben net lid. Hoe krijg je eigenlijk zo'n leuk plaatje bij je naam? Misschien ben ik te oud hiervoor...
precies, ik wil eerst ff dat weten allemaal voor ik in het avontuur stap.quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 23:00 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
Je zal maar net zo'n pechvogel zijn die wel blind wordt door zo'n operatie.![]()
En zoveel jaar bestaan die ooglaser apparaten nog niet eens en ze weten ook nog niks over de lange termijn gevolgen. Ik wacht nog wel wat jaartjesquote:Op vrijdag 21 oktober 2005 23:01 schreef 020-NRD het volgende:
[..]
precies, ik wil eerst ff dat weten allemaal voor ik in het avontuur stap.
http://forum.fok.nl/misc/faq/manual_profilequote:Op vrijdag 21 oktober 2005 23:05 schreef Luli het volgende:
geen flauw idee hoe ik foto's moet uploaden hier. Jongens, ik vond het gezellig tot later! Nu tijd voor Rayman
na 3 dagen niet meer (in geval van lasek behandeling). Lasik doet geloof ik helemaal geen pijn.quote:
Gelul dat is niet waar, ook in Amerika zijn ze er pas sinds de jaren '90 mee bezig.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 12:18 schreef Luli het volgende:
In Amerika zijn ze al veel langer bezig met laser operaties. Daar zijn de lange termijn gevolgen wel bekend.
Is ook gelul, een cilinder kunnen ze ook prima behandelen met een laser, misschien niet met LASEK, maar wel met andere lasertherapieen.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 12:18 schreef Luli het volgende:
Ze kunnen trouwens geen cylinder afwijking corrigeren. Bij bijziende mensen zonder cylinder afwijking zijn de beste resultaten.
Maar, als je dan uit gaat van die 4000 euro die TS noemt, moet het niet alleen volledig lukken (en dat is voorzover ik heb begrepen lang niet altijd zo), maar moeten je ogen ook nog eens tien jaar niet achteruit gaan wil je dezelfde kosten hebben. Pas daarna ga je besparen, en dus alleen als de behandeling helemaal lukt. Ik kan me voorstellen dat de problemen die je hebt met je lenzen en gevoelige ogen wél een reden zou zijn om die behandeling te doen. Maar ik kan me ook voorstellen dat zo'n behandeling bij gevoelige ogen wel problemen zal geven...quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 22:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
Die lenzen kosten 99 euro per 3 paar. 400 euro per jaar dus, dat is voor zachte lenzen een van de duurste als ik me niet vergis.
quote:Op vrijdag 21 oktober 2005 22:27 schreef 020-NRD het volgende:
btw, tenen tijdens doesjen? Ik hou me lenzen gewoon in hoor
Dan moet jij waarschijnlijk lensen laten implanteren en is voor jou een laserbehandeling niet mogelijk... Volgens mij geldt dat voor > 8quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 19:50 schreef Nouk het volgende:
Vraagje... ik hoorde dat het alleen van ong -6 naar 0 kan, en van lager dan dat (dus -10 zoals ik heb), dat je dan alleen terug kan naar -4 ofzo. Dit heeft voor mij natuurlijk geen enkele zin, dan moet je nog steeds lenzen dragen.
Het kan toch niet van -10 naar 0 gebracht worden nog?
Ik had dus een bril en heb tientallen jaren vanalles in de mist moeten doen. Nu niet meer!quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 19:47 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]Ik ook.
Anders zie ik niet eens het verschil tussen een fles douchegel en een fles shampoo
Levenslange garantie heb je wat aan ALS blijkt dat het op lang termijn je compleet blind maakt enzoquote:Op zaterdag 22 oktober 2005 20:14 schreef J_CDA het volgende:
http://www.carevision.nl/home.php
995 euro per oog! Met levenslange garantie.
- Waarom heb je trouwens voor de Lasek behandeling gekozen en niet voor de Lasik?
- Hoeveel dagen voor de operatie mag je geen lezen meer dragen? (Ik lees dat jij een bril droeg, maar misschien weet je dit wel).
Krijg je dan geen last van je ogen? Mijn lenzen gaan altijd ontzettend irriteren als ik ze in heb bij het douchen. En ondanks -8 (rechts) en -4,5 (links) zie ik nog wel het verschil tussen een pot gel en shampooquote:
Krijg je gratis 2 glazen ogenquote:Op zaterdag 22 oktober 2005 20:19 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Levenslange garantie heb je wat aan ALS blijkt dat het op lang termijn je compleet blind maakt enzo
Hoe veel jaar is dat geleden? Het verschilt ook per kliniek, per behandelwijze en is ook afhankelijk van het type laser die gebruikt wordt. Cilinderafwijkingen hoger dan 2 zijn ook te behandelen.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 19:21 schreef Luli het volgende:
Een cylinderafwijking is moeilijk te behandelen hebben de oogartsen mij verteld, tenminste hoge cylinderafwijkingen (>2).
Dus een cilinder van 120 en 80 is te verhelpen met laseren? Ik wil het zeker laten doen als ik de loterij win namelijk.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 19:21 schreef Luli het volgende:
Een cylinderafwijking is moeilijk te behandelen hebben de oogartsen mij verteld, tenminste hoge cylinderafwijkingen (>2).
Bronnen graag ?quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 19:21 schreef Luli het volgende:
Quote: laatste 3 berichtjes:
Amerika is wel al 25 tot 30 jaar bezig met testen en kunnen dus de resultaten op die termijn bepalen. Natuurlijk worden andere soorten oogoperaties al veel langer uitgevoerd (staar enzo). Oogartsen weten wel waar ze mee bezig zijn.
Helaas, maar ze nemen geen enkele vorm van oogbehandeling aan bij het trainen van een gevechtsvlieger. Kijk op de site van de luchtmacht voor verdere informatie.quote:Vliegers die lasek hebben laten doen, nemen ze wel aan want bij lasek wordt een dun laagje hoornvlies verwijderd ( en kan dus ook niet losraken ). Bij Lasik wordt een laagje hoornvlies opengemaakt en teruggeklapt. Dat kan dus wel losraken.
Nou ja, raar, ach, dat moet ieder voor zich weten, maar ik kan er verder weinig over vinden, alleen 'u kunt echt niet blind worden hoor'. Dat is voor mij persoonlijk te weinig voor een voor mij medisch niet noodzakelijke ingreep.quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 21:09 schreef Luli het volgende:
haha, nou ik zal wel even rapporteren over een jaar of 30 of 40. Wat raar nou dat ik daar totaal niet bang voor ben.
Niks gevonden op de site, behalve een heel kort stukje tekst....quote:Op zondag 23 oktober 2005 23:23 schreef Luli het volgende:
Gewoon piloot worden kan zeker wel, gevechtsvlieger ben ik niet zeker van. Ik ga wel even op de site van de luchtmacht kijken.
www.Visionclinics.nl, daar heb ik mij laten behandelen en daar hebben ze me gezegd (misschien staat het ook wel op de site), dat ze in Amerika al veel langer met testen en onderzoeken bezig zijn.
en ditquote:Sinds begin jaren 80 is er internationaal veel ervaring opgedaan met laserbehandelingen. Uit onderzoek blijkt dat het hoornvlies zich goed en stabiel herstelt en dat er geen aanleiding is tot twijfel over de effecten van de behandeling na twintig jaar. Lensimplantaties worden zelfs al ruim veertig jaar uitgevoerd. Het implantatiemateriaal blijkt ook op lange termijn zeer goed te worden verdragen. Bij contactlensimplantaties is er een licht verhoogd risico op vroegtijdige staar (vertroebeling van de ooglens).
Studies van 10 jaar ?quote:Onderzoekers uit Parijs hebben een groep van 100 opeenvolgende PRK behandelingen uit 1991 en 1992 onder de loep genomen en concluderen dat de resultaten goed en stabiel zijn.
Het zijn twee aparte artikelen.quote:Op maandag 24 oktober 2005 22:51 schreef Luli het volgende:
Van begin jaren tachtig tot nu is toch echt wel 25 jaar? Of kan ik nou niet rekenen?
Ik zou dat onderzoek wel willen lezen en niet blind op een stukje tekst dat door een 'commercieel' bedrijf is neer gezet. Bron vermeldingen graag!quote:Op maandag 24 oktober 2005 23:14 schreef Luli het volgende:
Nou dan geloof ik maar het eerste onderzoek... In Parijs lopen ze misschien een beetje achter op de andere landen (zoals Amerika) wat betreft laserbehandelingen. In Nederland zijn ze ook nog maar 5 of 6 jaar bezig.
quote:Op maandag 24 oktober 2005 23:22 schreef Luli het volgende:
Ga jij even zoeken op internet? Ik heb even geen zin...
Lasik kan alleen als je hoornvlies dik genoeg is, anders moet je aan de Lasek. Lenzen mag je vanaf 2 weken (Zachte) of 4 weken (harde) voor de Doctors-Intake niet meer in... behandeling volgt redelijk snel na je intake (weekje, 2 als het druk is).quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 20:14 schreef J_CDA het volgende:
http://www.carevision.nl/home.php
995 euro per oog! Met levenslange garantie.
- Waarom heb je trouwens voor de Lasek behandeling gekozen en niet voor de Lasik?
- Hoeveel dagen voor de operatie mag je geen lezen meer dragen? (Ik lees dat jij een bril droeg, maar misschien weet je dit wel).
Als je puur financieel kijkt, dan is het toch echt zo dat je het er niet eerder dan die 10 jaar uit kan halen. En dat deed ik. Dat gemak is uiteraard ook wat waard, maar dat zorgt nog niet dat je rekening lager is. Tenzij je uiteraard die minuten die je nu besteed aan je lenzen zou besteden aan betaald werk, maar volgens mij zijn er maar weinig mensen die dat daadwerkelijk voor elkaar kunnen krijgen.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 23:03 schreef UnleashMitch het volgende:
@ miss_dynastie: Je haalt het er eerder dan die 10 jaar uit. Niet puur op financieel gebied maar op de waarde die het voor jou heeft om s ochtends niet met je lenzen te zitten spelen, dat je tijdens het zwemmen niet meer op je lenzen moet passen, dat je op het strand geen zand meer tussen je lenzen hebt etc etc. Voor dat gemak 'betaal' je ook.
Anders lees je het topic ff door ofzo!quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 14:32 schreef Hanneke1983 het volgende:
ohja shit...cilinders... maakt dat ook nog wat uit?
Afgelopen vrijdag operatie gehad (nu dus 4 dagen geleden). Droge ogen heb ik geen last van, maar dat heb ik ook met jarenlang lenzen nooit gehad, dus dat kan aan mij liggen. Je krijgt in elk geval oogdruppels tegen droge ogen mee. Vermoeide ogen... tsja, een beetje. Niets wat koffie niet verhelptquote:Op dinsdag 1 november 2005 13:29 schreef SeLang het volgende:
Wie heeft er commentaar op de volgende symptomen na laserbehandeling :
- Halo's ziet om heldere objecten s'nachts
- Droge ogen
- Vermoeide ogen
Dit zijn dingen die ik weleens hoor. Wie heeft hier praktijk ervaring mee ?
Volgens mij kan je het niet onbeperkt een andere lens er zomaar inschuiven....quote:Op woensdag 2 november 2005 21:08 schreef HeyFreak het volgende:
Naast laseren is het ook nog mogelijk een lens te implanteren. Lasik schijnt idd wat klachten op te leveren soms. Van berichten zoals op deze site schrik ik soms wel...
http://www.flawedlasik.com/imagecenter.htm
Voordeel van een lensimplantaat is dat het makkelijk opnieuw te behandelen is als bijvoorbeeld je oogsterkte achteruit gaat, er kan dan gewoon een andere lens in geschoven worden.
Iemand hier die meer info heeft over de voordelen van de lensimplantaat t.o.v. laseren?
van hun website:quote:Op woensdag 2 november 2005 21:28 schreef Setambre het volgende:
[..]
Volgens mij kan je het niet onbeperkt een andere lens er zomaar inschuiven....
lensimplantaten behoren wel tot de wat oudere generatie oogbehandeling. Ik wacht gewoon nog een decenia voordat ik mijn ogen laat behandelen.
Lenzen en een bril volstaan goed genoeg
ARTISAN en ARTIFLEX zijn misschien wel nieuw maar het principe is volgens mij al vrij vaak toegepast, niet altijd met succes.quote:Op woensdag 2 november 2005 21:31 schreef HeyFreak het volgende:
[..]
van hun website:
De ARTISAN® en ARTIFLEX® lenzen behoren tot de modernste methoden van brilvervangende chirurgie. Ze vormen een degelijk alternatief voor de populaire laserbehandelingen
Dus nog wel redelijk modern. Vooral het feit dat het omkeerbaar is is voor mij belangrijk...
Is inderdaad een buitengewone uitgave, als deze niet wordt vergoed door de ziektekostenverzekeraar. Je moet wel zorgen dat je een verwijzing krijgt van een onafhankelijke oogarts, deze mag dus niet met de behandelende kliniek verbonden zijn.quote:Op woensdag 2 november 2005 21:17 schreef HeyFreak het volgende:
en dan nog iets, ooglaser behandelingen zijn deels aftrekbaar als 'buitengewone uitgaven', voor zover deze niet worden vergoed door het ziekenfonds of de ziektekostenverzekeraar.
Dit zal ook na dat gedoe met de basisverzekering het geval zijn neem ik aan?
dat heeft te maken met vervorming van het hoornvlies (?) waardoor je een misvormd beeld krijgtquote:Op vrijdag 4 november 2005 16:34 schreef -pinguin- het volgende:
wat is een cilinder, ik zie nergens de uitleg in dit topic?
Ik had last van droge ogen, en het zien van halo's snachts. Die halo's heb ik nog steeds snachts, het is nu al ongeveer 6 maanden geledent. Maar voor de rest geen comlicaties. Mijn ogen zijn er 140%/150% op vooruit gegaan. Ik had -6,75 & -6,25quote:Op dinsdag 1 november 2005 13:29 schreef SeLang het volgende:
Wie heeft er commentaar op de volgende symptomen na laserbehandeling :
- Halo's ziet om heldere objecten s'nachts
- Droge ogen
- Vermoeide ogen
Dit zijn dingen die ik weleens hoor. Wie heeft hier praktijk ervaring mee ?
Zoek met google maar eens op "astigmatisme".quote:Op vrijdag 4 november 2005 16:34 schreef -pinguin- het volgende:
wat is een cilinder, ik zie nergens de uitleg in dit topic?
Een cilinder kan zowel met verziendheid als met bijziendheid voorkomen. Dit hoeft echter niet, je kan ook alleen een cilinderafwijking hebben.quote:Op vrijdag 4 november 2005 19:19 schreef -pinguin- het volgende:
kan je met goede ogen ook een cilinder hebben? , want ik las op de vorige pagina dat iemand maar aan 1 oog een cilinder had
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |