abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31591569
Planet.nl / ANP
quote:
De Australische televisie heeft woensdag een videoband uitgezonden waarop te zien is hoe Amerikaanse militairen in Afghanistan twee dode Taliban verbranden.
Volgens het Austalische programma Dateline zijn de opnames begin oktober gemaakt door een 'embedded journalist', een verslaggever die met de troepen meetrekt. Ze zijn in het dorp Gonbaz, zo'n honderd kilometer verwijderd van Kandahar, een voormalig bolwerk van de Taliban.

Verbranden
Vijf Amerikaanse militairen staan om de brandende Taliban heen. Zij bespotten hun kameraden als 'laffe honden' die te bang zouden zijn de lijken op te halen. De soldaten zeggen dat het verbranden van de lijken nodig is in verband met de hygiëne. Maar volgens de journalist slaat dat argument nergens op, ze zijn ver verwijderd van het dorp.

Het verbranden van een lichaam wordt door de Islam als ontheiliging gezien. Lijken moeten gewassen worden, er moet gebeden worden en dan moet het lichaam binnen 24 uur begraven worden.

Volgens het tv-rapport zou het incident tegen de Conventie van Geneve ingaan. Daarin staat dat de overblijfselen van vijanden met respect behandeld moeten worden.

Onderzoek
De Amerikaanse strijdkrachten in Afghanistan hebben in een verklaring een onderzoek van het incident aangekondigd. Ook de Afghaanse autoriteiten hebben een eigen onderzoek aangekondigd. Een woordvoerder van president Karzai veroordeelde de minachting voor de lijken.
Video : http://www.geenstijl.nl/filmpjes/brandtaliban.wmv

hier kan ik me echt boos om maken ze zijn er toch om democratie in het land te brengen en niet om terroristen te spelen

Toen er in Irak 2 Amerikaanse soldaten werden verbrand gingen Amerikanen als wraak honderden Irakezen vermoorden . Maar nu zegt USA dat ze met een onderzoek komen terwijl Irakezen dat ook hebben gezegd na die 2 branden met Amerikanen erin.

beetje hyprociet - en dan denken dat ze voor democratie komen het is een pot terroristen samen met Taliban
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_31591781
TT beetje aangepast. Het gaat hier wel om lijken hč .

Verder een zoveelste smet op het blazoen van de Amerikaanse strijdkrachten. Ik heb toch zo mijn twijfels over de leiderschapskwaliteiten van de officieren in dat leger. Je zou toch denken dat die "sturing" geven aan hun troepen en de "goede" naam van hun leger proberen hoog te houden. Zeker na al die incidenten die wereldwijd de laatste jaren in de media zijn verschenen

[ Bericht 31% gewijzigd door kLowJow op 20-10-2005 23:21:34 ]
pi_31591814
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 23:16 schreef kLowJow het volgende:
TT beetje aangepast. Het gaat hier wel om lijken hč .
aah dat heb ik niet gemerkt thnx
  donderdag 20 oktober 2005 @ 23:25:54 #4
66318 AvispaCS
Religion is evil !
pi_31592082
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 23:10 schreef Meki het volgende:
Planet.nl / ANP

Toen er in Irak 2 Amerikaanse soldaten werden verbrand gingen Amerikanen als wraak honderden Irakezen vermoorden . Maar nu zegt USA dat ze met een onderzoek komen terwijl Irakezen dat ook hebben gezegd na die 2 branden met Amerikanen erin.
Zijn daar bewijzen van?
quote:
beetje hyprociet - en dan denken dat ze voor democratie komen het is een pot terroristen samen met Taliban
Amerikanen zijn hypocriet, dat wisten we al langer. Het is wel duidelijk dat er nu meer democratie is dan onder de taliban.
"Religion is excellent stuff for keeping common people quiet.", Napoleon Bonaparte.
"I am an atheist and thank God for that.", George Bernard Shaw.
"Religion is nothing more than socially acceptable insanity.", Oscar Wilde.
pi_31592109
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 23:25 schreef AvispaCS het volgende:

[..]

Zijn daar bewijzen van?
[..]

Amerikanen zijn hypocriet, dat wisten we al langer. Het is wel duidelijk dat er nu meer democratie is dan onder de taliban.

ik zal kijken of ik die bron nog heb maar het is een jaar geleden
-----------
welke grondwet geeft het recht toe om dode Afganen te branden
pi_31592119
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 23:10 schreef Meki het volgende:
Toen er in Irak 2 Amerikaanse soldaten werden verbrand gingen Amerikanen als wraak honderden Irakezen vermoorden .
Nou moet je het ook niet weer overdrijven hoor
  donderdag 20 oktober 2005 @ 23:35:00 #7
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_31592349
-edit: zie hieronder-

[ Bericht 95% gewijzigd door kLowJow op 20-10-2005 23:54:00 ]
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
pi_31592491
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 23:27 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Nou moet je het ook niet weer overdrijven hoor
ik heb het gelezen ben op zoek naar de bron daarvan
quote:
Nadat vier Amerikanen waren verbrand, verminkt en de lichamen werden opgehangen in Fallujah, werd een aanval ingezet op de Iraakse stad onder leiding van Generaal Jim Mattis,

ik ben er nog mee bezig met bron
  donderdag 20 oktober 2005 @ 23:51:31 #9
18811 sooty
pi_31592890
-edit: Nu weer normaal graag-

[ Bericht 92% gewijzigd door kLowJow op 20-10-2005 23:53:28 ]
  donderdag 20 oktober 2005 @ 23:56:56 #10
10692 nomad
Green on... GO!
pi_31593072
Dat deden die mannen in opdracht van hun PsyOps eenheid, om zo de Opposing Militant Forces (OMF) "uit de tent" te lokken. Typisch geval van Amerikaanse militaire logica, zo'n verbranding (om bovengenoemde reden welteverstaan!) zou natuurlijk nooit door Nederlandse militairen gedaan worden.
Overigens werd die mannen verteld dat ze dat deden in het kader van hygiëne. Die teksten die ze oplazen zijn eerder verspreid in de omgeving met hetzelfde PsyOps doel.
Behoorlijk opgeblazen dit allemaal imho, het is toevallig dat dit (openlijk!) gefilmd werd (nog een aanwijzing dat de betrokken militairen zich niet van kwaad bewust waren), maar ongetwijfeld gebeurt het veel vaker. Aan beide zijden.
hoorde ik daar een biertje roepen?
  donderdag 20 oktober 2005 @ 23:57:51 #11
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_31593099
Dat was op verzoek van de overledenen, ze wilden een crematie.
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 00:02:58 #12
18811 sooty
pi_31593228
-edit: [NWS] Feedback-
Verdere offtopic posts zullen worden verwijderd.

[ Bericht 83% gewijzigd door kLowJow op 21-10-2005 00:54:39 ]
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 00:03:22 #13
39631 GoeRoe86
Libera eas de ore leonis!
pi_31593232
Het zal best aan beide kanten gebeuren, er is echter wel een verschil tussen beide kanten.

kant 1: Dat zijn de terroristen die we proberen te tegen te houden omdat we verachten wat ze doen en waar ze voor staan.

kant 2: De wereldmacht van dit moment. Naar eigen zeggen de ombestwiste leider op gebied van democratie en blindelings achtervolgd door menig regeringen.
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 00:18:02 #14
10692 nomad
Green on... GO!
pi_31593446
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 00:03 schreef GoeRoe86 het volgende:
Het zal best aan beide kanten gebeuren, er is echter wel een verschil tussen beide kanten.

kant 1: Dat zijn de terroristen die we proberen te tegen te houden omdat we verachten wat ze doen en waar ze voor staan.

kant 2: De wereldmacht van dit moment. Naar eigen zeggen de ombestwiste leider op gebied van democratie en blindelings achtervolgd door menig regeringen.
Heb je helemaal gelijk in, en het is ook zeker geen goede zaak. Maar vanuit Amerikaans _militair_ oogpunt best te begrijpen: Ze zijn sowieso al van de lompe aanpak, en nu zijn ze ook al bijna 4 jaar bezig spoken te achtervolgen, de ongrijpbare locale strijders. Dan ga je vanzelf een keer naar meer onorthodoxe manieren grijpen. Maar inderdaad, politiek gezien is het totaal niet te billijken.

En tķch he, dit is van een heel ander niveau dan de Abu Graib of Guantanamo martelingen, waar inmiddels honderden mensen bij zijn vermoord "omgekomen" (zie nova vanavond)
hoorde ik daar een biertje roepen?
pi_31594351
Jomanda had een lijntje met de overledenen en die wilden uit respect graag verbrand worden.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 01:00:47 #16
50490 wjschreuder
-------------------
pi_31594630
god waar we ons allemaal druk om kunnen maken. Het staat ook niet in verhouding met andere zaken die zich daar afspelen. Hier thuis is het lekker makkelijk praten, die soldaten daar hebben het wat minder makkelijk en hebben misschien ook niet zoveel zin om de tientallen taliban soldaatjes die eerder hun collega('s) vermoorden te gaan schrobben en begraven.
Daarbij, lijken zijn niet zo fris en ik denk dat er niet veel soldaten zijn die daar zin in hebben (zou jij het doen..?). Waarschijnlijk heeft het amerikaanse leger ook weinig begravenisbedrijven meegenomen naar irak

Kijk, het is natuurlijk netter om ze te begraven hoe ze het gewild hadden. Maar ik denk dat 'the bigger picture' op dit moment belangrijker is......
pi_31594973
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 01:00 schreef wjschreuder het volgende:
god waar we ons allemaal druk om kunnen maken. Het staat ook niet in verhouding met andere zaken die zich daar afspelen. Hier thuis is het lekker makkelijk praten, die soldaten daar hebben het wat minder makkelijk en hebben misschien ook niet zoveel zin om de tientallen taliban soldaatjes die eerder hun collega('s) vermoorden te gaan schrobben en begraven.
Daarbij, lijken zijn niet zo fris en ik denk dat er niet veel soldaten zijn die daar zin in hebben (zou jij het doen..?). Waarschijnlijk heeft het amerikaanse leger ook weinig begravenisbedrijven meegenomen naar irak

Kijk, het is natuurlijk netter om ze te begraven hoe ze het gewild hadden. Maar ik denk dat 'the bigger picture' op dit moment belangrijker is......
Correct...we hebben met zijn alleen geen idee wat zich daar echt heeft afgespeeld en wat er zich voor de rest afspeelt...ook hebben we geen idee wat wij zouden hebben gedaan als wij daar stonden....of als wij een opdracht kregen om iets dergelijks te doen...iedereen kan wel lekker lopen mauwen maar niemand die weet wat er aan de hand is.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_31596433
Het zijn maar taliban hoor, die zijn bepaald geen lieverdjes. En ze worden alleen maar gecremeerd. Anders zijn het alleen maar ziektebronnen.
Verder heb ik de indruk dat de enige reden van verontwaardiging van de TS is, omdat er hier moslims en/of die duivelse Amerikanen bij betrokken zijn.

Dit totaal opgeblazen en compleet oninteressante "nieuwsfeit" is nog niet 1 bit internetverkeer waard. Veel plezier met het oeverloze gekakel in dit waardeloze topic.
Ga ik me weer druk maken over de dingen die echt belangrijk zijn, zoals de aanslagen in Irak (zouden meer mensen moeten doen).
pi_31599105
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 23:57 schreef -Angel- het volgende:
Dat was op verzoek van de overledenen, ze wilden een crematie.
onzin dat mag dus niet van de Islaam
de Amerikanen hebben het express gedaan
Bron : NOS Journaal
pi_31599225
UHmzz
weet je wel hoe erg die gasten gaan stinken als ze dood zijn,..
Kan je ze beter verbranden stinkt even.
Daarna niet meer.
Begraven is nl ook een optie,.. maar dat duurt te lang
Op vrijdag 18 mei 2007 11:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik was allang overtuigd van jouw wijsheid O+
Op vrijdag 21 oktober 2005 10:06 schreef het.ismij het volgende:
UHmzz
weet je wel hoe erg die gasten gaan stinken als ze dood zijn,..
Kan je ze beter verbranden stinkt even.
Daarna niet meer.
Begraven is nl ook een optie,.. maar dat duurt te lang
daarover beslissen nabestaanden niet bezetters Amerikanen
pi_31599642
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 10:11 schreef Meki het volgende:

[..]

daarover beslissen nabestaanden niet bezetters Amerikanen
Ik zal er volgende keer /funmodus bij zetten,..
ja zwarte humor
Op vrijdag 18 mei 2007 11:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik was allang overtuigd van jouw wijsheid O+
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 10:28:48 #23
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_31599645
F*ck it..
terecht.. laat ze maar branden!
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolō Canepa
pi_31599795
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 10:28 schreef TimoBasso het volgende:
F*ck it..
Ja, who gives a shit. Die gast was toch al dood.

In artikel 17 van de Eerste Geneefse Conventie uit 1949 over gewonden op het slagveld is bepaald dat gesneuvelden een 'eerbare' begrafenis moeten krijgen, indien mogelijk volgens de rituelen van de godsdienst van de dode.

Niets aan de hand toch?
pi_31599870
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 10:28 schreef TimoBasso het volgende:
F*ck it..

en als het Amerikanen waren geweest ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')