abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33246390

Ik vond ze wel leuk gelukt Maar heb verder nog hélémaal geen ervaring met fotografie. Ben zeg maar, nog geen paar weken bezig, maar wel fanatiek! Duss.
Alles is een raadsel, maar ik weet nog niet in wat voor vorm en in welke taal.
  dinsdag 20 december 2005 @ 15:39:48 #252
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_33246462
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 15:36 schreef Metalmeisje het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Ik vond ze wel leuk gelukt Maar heb verder nog hélémaal geen ervaring met fotografie. Ben zeg maar, nog geen paar weken bezig, maar wel fanatiek! Duss.
Wat een lieve honden .

De foto's spreken mij wel aan, en zijn geen "standaard" huisdierfoto's. Het si allemaal net iets spannender gemaakt door de crop.
Bij 2 en 3 zou het denk ik wel iets beter zijn als de hele neus erop stond. Maar wie ben ik om kritiek te geven, zonder ervaring enzo .
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_33246518
Metalmeisje, wat een grappige hond!
Bij de eerste foto vind ik het jammer dat er nog een andere hond (?) naast ligt, dat maakt de compositie nogal rommelig. Opzich wel een erg leuk standpunt.
De tweede vind ik meer een mislukt kiekje eigenlijk, de hond en persoon staan er beide 'net niet' op.
De snuit van de hond vind ik in de derde foto erg leuk, bovenin mist jammergenoeg net een stukje neus. Ook voegt de wegduikende persoon niet zoveel toe.

Maar dat is mijn, ook niet zo ervaren, mening
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_33246539
De eerste foto is leuk. De hond ligt op een prima plek in de foto en staat er goed op. De rest van de foto is helaas een beetje rommelig. Verder heeft ie voor een zw foto wat weinig contrast imho. Foto 2 en 3 zijn in simpel Nederlands mislukt. Ik neem aan dat je je hond wou fotograferen, en hij staat er grotendeels niet op. Dat lijkt me geen gelukte foto. Het beest wou ws te graag snuffelen aan dat gekke ding met dat knipperende lampje.

En persoonlijk hou ik niet zo van dikke rouwranden om foto's

@mwvdlee: die tweede vind ik niet zo goed bij de eerste passen, vanwege te de herkenbare kaarsen.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_33287054
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 13:12 schreef Bright het volgende:
Blinky, wat wil je met die foto bereiken? Ik snap'm niet, eigenlijk ...
Ik wilde eigenlijk laten zien dat iets wat donker en verlaten is ook heel mooi kan zijn.
Beetje zweverig misschien, maar ach, het is bijna Kerst
Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize
pi_33358476
M'n eerste foto's hier:

Zelf vind ik ze allebei wel mooi, wat denken jullie?
pi_33358979
@ Metalmeisje: Je foto's zijn niet volgens de regels van de meeste fotografen maar voor mij zijn ze top.
Alleen foto 1 is rechts te overbelicht maar mischien is daar nog wat aan te doen, ik zou zeggen uitvergroten en aan de muur het liefst als drieluik
Iedereen een prettige kerst en een gelukkig nieuwjaar!!!
kiekjes
pi_33368141
Endtroducing, mooie sfeerbeelden.

Bij de eerste foto zou ik denk ik wat meer ingezoomd hebben op de bloemen, zodat de tafelpoot zou verdwijnen en eventueel ook de stelen links. Anders zorgen dat de achtergrond wat meer wegvalt door te spelen met scherpte.

De tweede foto is wel intrigerend 'wat zie ik hier?' Hier twijfel ik of ik de bloemen op de achtergrond iets vind toevoegen. In de reflectie op de cd (?) is een stukje boom en de rand van het glas te zien, dat vind ik jammer.

Maar zeker mooie belichting en leuke objecten!
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
  zaterdag 24 december 2005 @ 14:09:44 #259
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_33369472
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 23:42 schreef Endtroducing het volgende:
M'n eerste foto's hier:

[afbeelding]

[afbeelding]

De vaas met de harde schijf vind ik een leuke vondst. Het enige jammere is dat er op de besturing van de leesarm geschreven is, 100% metaal zou net iets mooier geweest zijn. En de linkerkant met de achtergrond zou ik wegcroppen.

Misschien een idee om de foto nog eens te maken, maar dan met een wit vel papier als achter-/ondergrond?
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_33373316
quote:
Op vrijdag 23 december 2005 23:42 schreef Endtroducing het volgende:
M'n eerste foto's hier:

[afbeelding]

[afbeelding]

De betere eerste foto's! Ik vind ze tenminste goed gelukt.
Toch twee tips: De eerst misschien wat last van te "hard" licht. Dus die rechtstreekse zonnestralen die delen van de foto wat teveel verbleken.
De tweede vind ik zelf het mooist alleen sluit ik me wel aan bij RonaldV: een rustigere achtergrond zou hem helemaal goed maken.

Hier nog eentje van vandaag:
voor mijn (inmiddels erg oude) foto's...click!
mijn nieuwere foto's staan hier maar alle links werken nog niet...
  zaterdag 24 december 2005 @ 18:54:35 #261
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_33377074
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 16:38 schreef luap het volgende:

[..]

De betere eerste foto's! Ik vind ze tenminste goed gelukt.
Toch twee tips: De eerst misschien wat last van te "hard" licht. Dus die rechtstreekse zonnestralen die delen van de foto wat teveel verbleken.
De tweede vind ik zelf het mooist alleen sluit ik me wel aan bij RonaldV: een rustigere achtergrond zou hem helemaal goed maken.

Hier nog eentje van vandaag:
[afbeelding]
Superleuke foto! .
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_33381434
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 14:09 schreef RonaldV het volgende:

[..]

De vaas met de harde schijf vind ik een leuke vondst. Het enige jammere is dat er op de besturing van de leesarm geschreven is, 100% metaal zou net iets mooier geweest zijn. En de linkerkant met de achtergrond zou ik wegcroppen.

Misschien een idee om de foto nog eens te maken, maar dan met een wit vel papier als achter-/ondergrond?
Ik weet niet of ik hem opnieuw kan maken, die harde schijf stond maar in het water en is er niet mooier op geworden. Maarja, bedankt voor alle tips iedereen.
pi_33390700
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 21:20 schreef Endtroducing het volgende:

[..]

Ik weet niet of ik hem opnieuw kan maken, die harde schijf stond maar in het water en is er niet mooier op geworden. Maarja, bedankt voor alle tips iedereen.
Misschien toch juist mooi of interessant om op de foto te zetten

Luap: ik vind het wel een goede foto, maar toch zou de glazenwasser er van mij iets meer en duidelijker uit mogen springen. Ik moest nu eerst even uitvinden waar ik precies naar zat te kijken Maar als je dat eenmaal ziet is ie goed
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_33392913
Ik ging aan de slag met een oude speigel reflex camera van me ouders die 25 jaar oud is en ik schoot een rolletje vol:

1

2

3

4

Jammer van de slechte scanner..
  zondag 25 december 2005 @ 14:01:40 #265
90061 coz
laat een bericht achter na de
pi_33393845
quote:
Op zondag 25 december 2005 11:17 schreef Elefes het volgende:
Luap: ik vind het wel een goede foto, maar toch zou de glazenwasser er van mij iets meer en duidelijker uit mogen springen. Ik moest nu eerst even uitvinden waar ik precies naar zat te kijken Maar als je dat eenmaal ziet is ie goed
dat vond ik juist zo sterk aan die foto !
Leesen verrry carefully, I weel zay zis only once
Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
pi_33397258
quote:
Op zondag 25 december 2005 14:01 schreef coz het volgende:

[..]

dat vond ik juist zo sterk aan die foto !
het is dat elefes het zei, anders had ik het echt niet gezien
  zondag 25 december 2005 @ 18:12:37 #267
15524 PS
And someday I shall fly again
pi_33398097
quote:
Op zondag 25 december 2005 13:18 schreef thijsje123 het volgende:
Ik ging aan de slag met een oude speigel reflex camera van me ouders die 25 jaar oud is en ik schoot een rolletje vol:

[afbeelding]
1

[afbeelding]
2

[afbeelding]
3

[afbeelding]
4

Jammer van de slechte scanner..
Zo zie je maar, oud is niet slecht. Ik vind de eerste eigenlijk het sterkst. Bij die laatste vraag ik me of ie kaal is ofdat het gewoon te onscherp is.
If your shaking it more than twice, your playing with it.
pi_33398726
quote:
Op zondag 25 december 2005 18:12 schreef PS het volgende:

[..]

Zo zie je maar, oud is niet slecht. Ik vind de eerste eigenlijk het sterkst. Bij die laatste vraag ik me of ie kaal is ofdat het gewoon te onscherp is.
de 1e spreekt me idd het meeste aan, de 4e vind ik zelf niet echt wat
pi_33398897
quote:
Op zondag 25 december 2005 19:07 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

de 1e spreekt me idd het meeste aan, de 4e vind ik zelf niet echt wat
4e is een gezicht wat omhoog kijkt, vind hem zelf ook niet erg goed. Maar de kleuren, en de grond en de persoon die ernaast zit vind ik wel iets hebben.

Het is me eerste keer dat ik met een spiegelreflex foto's ging maken! Is toch erg moeilijk 10 van de 16 overbelicht of niet scherp enzo
pi_33419559
quote:
Op zondag 25 december 2005 11:17 schreef Elefes het volgende:

[..]
Dan is ie wat mij betreft geslaagd Persoonlijk vind ik het niet erg om even te moeten zoeken/kijken wat er nou op een foto staat. Eigenlijk vind ik dat juist wel leuk, vooral als je dan een "ahhh... natuurlijk" ervaring hebt.
pi_33419589
quote:
Op zondag 25 december 2005 13:18 schreef thijsje123 het volgende:
De eerste vind ik goed! De sfeer is erg sterk: beetje ruis, klein stukje scherp, piano... goeie plaat
pi_33427047
Helemaal eens met de laatste 2 reacties van Luap.

De harde schijf van Endtroducing vind ik ook erg leuk gelukt, maar zoals volgens mij al eerder is gezegd mag de achtergrond wel zwart.. (beetje fotoshoppen, valt niet op)
pi_33441113
Ik heb ook weer eens gespeeld met de camera:

Winter Wonderland in Maastricht op het Vrijthof:

Vriendje die op het kerstdiner wacht.

En ik heb nog even onder de lamp gehangen:

Nou, kom maar op met dat commentaar en de tips!

[ Bericht 2% gewijzigd door BloodyLotte op 27-12-2005 16:27:00 ]
pi_33442538
quote:
Op zondag 25 december 2005 19:20 schreef thijsje123 het volgende:

[..]

4e is een gezicht wat omhoog kijkt, vind hem zelf ook niet erg goed. Maar de kleuren, en de grond en de persoon die ernaast zit vind ik wel iets hebben.
ja, de kleuren zijn wel leuk maar... ja.. iets andere hoek oid, waarmee je iets meer grond had, en niet dat hoofd.. dan was het idd nog best een goede foto geweest
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 15:31 schreef BloodyLotte het volgende:
Ik heb ook weer eens gespeeld met de camera:

[afbeelding]
[afbeelding]
Winter Wonderland in Maastricht op het Vrijthof:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Vriendje die op het kerstdiner wacht.
En ik heb nog even onder de lamp gehangen:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Nou, kom maar op met dat commentaar en de tips!
ik vind de 1e foto mooi, hoewel je mss de sluitertijd net iets langduriger had kunnen kiezen portetfotos ben ik nog niet zo bekend mee, maar toch vind ik die ook goed gelukt.. de foto heeft iig een sterke uitstraling

de lampenfotos kan ik me eigenlijk niet zo in vinden.. ik vind ze veel te druk, en bij de laatste stoort die onscherpje 'bal' in het midden best wel de 2e lampenfoto is dan nog het beste, maar dat is eigenlijk een nietszeggende foto..

[ Bericht 17% gewijzigd door LoggedIn op 27-12-2005 16:27:14 ]
pi_33442757
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 16:20 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

ja, de kleuren zijn wel leuk maar... ja.. iets andere hoek oid, waarmee je iets meer grond had, en niet dat hoofd.. dan was het idd nog best een goede foto geweest
[..]

ik vind de 1e foto mooi, hoewel je mss de sluitertijd net iets langduriger had kunnen kiezen portetfotos ben ik nog niet zo bekend mee, maar toch vind ik die ook goed gelukt.. de foto heeft iig een sterke uitstraling

de lampenfotos kan ik me eigenlijk niet zo in vinden.. ik vind ze veel te druk, en bij de laatste stoort die onscherpje 'bal' in het midden best wel de 2e lampenfoto is dan nog het beste, maar dat is eigenlijk een nietszeggende foto..
Nou, daar kan ik zeker iets mee. Bedankt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')