abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 oktober 2005 @ 10:38:07 #151
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_31803061
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 09:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:

Je mag dit eventjes héél goed onderbouwen, of je neemt het terug en je biedt L_V je verontschuldigingen aan.
Feedback, part 10
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
  zondag 30 oktober 2005 @ 10:47:01 #152
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_31803231
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 10:38 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Feedback, part 10
Dat is gelul. Je beweert dat ik de Holocaust ontken omdat ik het niet eens ben met je "profeet" gelul. Dat onderbouw je of je biedt excuses aan. Punt. Einde discussie.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zondag 30 oktober 2005 @ 12:09:13 #153
60090 Akkersloot
pi_31805103
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 10:47 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Dat is gelul. Je beweert dat ik de Holocaust ontken omdat ik het niet eens ben met je "profeet" gelul. Dat onderbouw je of je biedt excuses aan. Punt. Einde discussie.
Jij lult. Ik zeg dat je de holocaust verdraait, en dus ontkent, omdat je mij met mijn anti-islam posts "geen haar beter vind dan die mensen die voor WO zo op de joden afgaven".

Verder het verzoek om hierover in de feedback te posten. Je mede mod Natalie heeft toch gevraagd het hier ontopic te houden.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
  zondag 30 oktober 2005 @ 12:29:10 #154
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_31805639
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 12:09 schreef Akkersloot het volgende:

Verder het verzoek om hierover in de feedback te posten. Je mede mod Natalie heeft toch gevraagd het hier ontopic te houden.
Feedback wil ik die discussie niet in hebben. Als je het niet hier wilt voeren, dan per mail.
  zondag 30 oktober 2005 @ 13:09:50 #155
60090 Akkersloot
pi_31806606
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 12:29 schreef Alicey het volgende:
Feedback wil ik die discussie niet in hebben. Als je het niet hier wilt voeren, dan per mail.
De beschuldiging dat ik geen haar beter ben dan de jodenhaters van voor wo 2 is publiekelijk geuit en wordt dus ook publiekelijk afgewerkt.

En niet hier, zoals je mede mod Nathalie dat gevraagd heeft.
pi_31806641
Akkersloot weet dondersgoed dat hij fout zit, maar het past niet bij zijn 'image' dit toe te geven. Beetje triest dat hij, om 'zijn gezicht te redden', ervoor kiest vast te houden aan een denkbeeld waar hijzelf al lang niet meer van overtuigd is. Erg zielig.
  zondag 30 oktober 2005 @ 13:13:01 #157
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_31806708
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 12:09 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Jij lult. Ik zeg dat je de holocaust verdraait, en dus ontkent, omdat je mij met mijn anti-islam posts "geen haar beter vind dan die mensen die voor WO zo op de joden afgaven".
Inderdaad. En dat vind ik nog steeds. En jij mag nog steeds onderbouwen waarom dit verdraaien en ontkennen van de Holocaust is. Dat kun je niet, dat geef ik je nu vast mee, dus ik wacht op je excuses voor deze uitspraak, zoals ook door FA dagonet aan jou is opgedragen.
quote:
Alicey is mod van WFL en die heeft gezegd dat het hier hoort. Bovendien heeft Nathalie (die geen mod is maar FA) dat tegen JOU gezegd, knul.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_31806741
Why Zul-Qarnain of the Qur’an is not Alexander the great?
quote:
The story of Zul-Qarnain begins in the Qur’an with: "And they ask you about Zul-Qarnain. Say: "I shall recite to you something of his story." Verily, We established him in the earth, and We gave him the means of everything." [v83-v84] The most important point made in verse 84 is that Allah endowed upon Zul-Qarnain the worldly power and prestige to enable him to rule justly. If a man of God is under the divine protection, then naturally, under no circumstances, the forces of evil can overpower him. Let us now see if, from the following historical record of Alexander the great, we recognise Zul-Qarnain of the Qur’an: Alexander: "Hearing of the river Indus, ...drove the army eastward across the Hindu Kush (327 B.C.). His army had understood the need to consolidate all the Persian dominion, but believed this new venture to be a madman’s act. Actually, Alexander thought that he was entering the last peninsula of the earth: that beyond it lay the Ocean of the East. He reached the Indus with a growing following, a moving state of allied peoples and their families, while his remaining Macedonians laid down pontoon bridges, shored up roads over immense ranges, and fought battles when necessary. Passing from the friendly country around Taxila (near Attock), they encountered the hostile Paurava rajah at the Jhelum River where the Macedonian infantry had to fight against armoured elephants for the first time. Alexander and his spearhead could not approach the elephants, which terrified the horses. This shook the Macedonian veterans who mutinied en masse at the river Ravi. Deeply angered, because he believed the end of the land lay not far off, at Ocean, Alexander was obliged to retreat (326 B.C.)."(3)
http://debate.domini.org/newton/alex.r.html
pi_31821925
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 13:14 schreef Triggershot het volgende:
Why Zul-Qarnain of the Qur’an is not Alexander the great?
[..]

http://debate.domini.org/newton/alex.r.html
Nav de referentie: Allah is een God die daadwerkelijk in kan grijpen in het menselijk drama op aarde en het ook doet?

Overigens zijn er bronnen en suggesties dat Alexander bekend was dat er voorbij India nog een groot land (China) lag, omdat er handel was tussen India en China. Dus dat India niet het einde vd wereld was.
pi_31822037
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 21:35 schreef Yosomite het volgende:

[..]

Nav de referentie: Allah is een God die daadwerkelijk in kan grijpen in het menselijk drama op aarde en het ook doet?
volgens de islam is Allah die in kan grijpen en ook wel eens doet.
  dinsdag 1 november 2005 @ 20:24:34 #161
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_31876697
trouwens in de bijbel wordt alexander ook min of meer genoemd. iets met koning van griekenland (zal wel fout zijn vertaald, is toch echt een macedonier voor zover ik weet) verovert de meden en perzen ten tijde van darius en zijn rijk zal uit een vallen in 4 rijken of zo
The more debt, the better
pi_31947549
Alexander een homo? Dat zullen we nooit zeker weten , maar aangenomen wordt dat hij bisexueel was.
quote:
iets met koning van griekenland
Dat was hij ook, aangezien hij de andere stadstaten had veroverd..
quote:
verovert de meden en de Perzen
De Meden waren een door de Perzen overwonnen volk. Grappig genoeg waren het eerst de Meden die een rijk in handen hadden, later hebben de Perzen die macht overgenomen en hun rijk uitgebreidt. Alexander heeft dit allemaal verovert en na zijn dood viel zijn rijk uiteen in gebieden die werden toegewezen aan zijn trouwste officieren, zoals het Seleuciaanse Rijk, het Ptolemaische rijk, maar ook opstandige provincies als Parthia en Pontus.

Overigens wordt door het Westen de heer Alexander met 'De Grote' aangesproken, maar op de Balkan en in Rusland is het gewoon Alexander de Macedonier. Zou ie in de religieuze teksten echt met 'De Grote' worden benoemd?
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_31949005
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 01:03 schreef Steeven het volgende:

Overigens wordt door het Westen de heer Alexander met 'De Grote' aangesproken, maar op de Balkan en in Rusland is het gewoon Alexander de Macedonier. Zou ie in de religieuze teksten echt met 'De Grote' worden benoemd?
Dat is interessant.
HIj heeft delen van Rusland etc. veroverd. Daarom misschien "De Macedoniër? Een vreemdeling?
Voor het westen, gezien als afstammelingen vh de Grieken, is hij een Grote Griek, vandaar Alexander de Grote?
pi_31949360
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 02:03 schreef Yosomite het volgende:

[..]

Dat is interessant.
HIj heeft delen van Rusland etc. veroverd. Daarom misschien "De Macedoniër? Een vreemdeling?
Voor het westen, gezien als afstammelingen vh de Grieken, is hij een Grote Griek, vandaar Alexander de Grote?
Omdat de Helleniaanse invloed door de veroveringen over de toen bekende wereld werd verspreidt zijn wij hem De Grote gaan noemen. Eigenlijk heeft ie toen de 'westerse cultuur' opgedrongen aan heel Klein Azie. Maar of hij delen van Rusland heeft verovert? Naar mijn weten waren de Scythen heer en meester daar in die tijd.

Ik denk zelf dat de benaming voor Alexander een verschil in cultuur is. Hier is hij de grote westerse held die de dreiging van de Perzen definitief wist te vermorzelen, omdat ze een gevaar vormden voor het ontwikkelde Griekenland (met gewaagde ideeen als de democratie). Wie weet wat er gebeurt zou zijn met dat soort ideeen als de Perzen Griekenland verovert zouden hebben?

En tja, wat voor invloed heeft Alexander gehad op Rusland? Niet veel verder, voor hen is het achteraf, qua invloed, een ver-van-hun-bed-show geweest. Misschien dat ze in Azie Gjenghis Kahn wel eren en wij hem de grote barbaar noemen? Of Atilla de Hun? .
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_31956677
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 02:27 schreef Steeven het volgende:

[..]
Omdat de Helleniaanse invloed door de veroveringen over de toen bekende wereld werd verspreidt zijn wij hem De Grote gaan noemen. Eigenlijk heeft ie toen de 'westerse cultuur' opgedrongen aan heel Klein Azie. Maar of hij delen van Rusland heeft verovert? Naar mijn weten waren de Scythen heer en meester daar in die tijd.
Ik dacht dat het rijk van Alex inclusief de Zwarte en Kaspische zee was. Dat is dus niet zo.
Het hield bij Uzbekistan (Tasjkent) zo'n beetje op.
  dinsdag 8 november 2005 @ 18:17:32 #166
60090 Akkersloot
pi_32094068
quote:
Op zondag 30 oktober 2005 13:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Alicey is mod van WFL en die heeft gezegd dat het hier hoort. Bovendien heeft Nathalie (die geen mod is maar FA) dat tegen JOU gezegd, knul.
Nee Natalie heeft juist gezegd dat het hier niet thuis hoort.
  dinsdag 8 november 2005 @ 18:19:16 #167
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_32094110
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 18:17 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Nee Natalie heeft juist gezegd dat het hier niet thuis hoort.
Mijn doorverwijzing naar topic was foutief. Evenwel hoort het echter evenmin in FB. Vetes tussen users onderling worden in het geheel niet uitgevochten in WFL, en ik sluit me bij Natalie aan dat het hier on-topic moet blijven.
  dinsdag 8 november 2005 @ 18:20:51 #168
60090 Akkersloot
pi_32094152
quote:
Op vrijdag 4 november 2005 01:03 schreef Steeven het volgende:
Overigens wordt door het Westen de heer Alexander met 'De Grote' aangesproken, maar op de Balkan en in Rusland is het gewoon Alexander de Macedonier.
In Iran wordt deze moordenaar en plunderaar ook geen "de grote " genoemd. En terecht.
quote:
Zou ie in de religieuze teksten echt met 'De Grote' worden benoemd?
Misschien wist de "alwetende" "profeet" zelfs niet dat met de hoornenman Alexander de Grote werd bedoeld. Of had deze handelsreizigers zelfs nog nooit van Alexander de Grote gehoord.
  dinsdag 8 november 2005 @ 18:21:59 #169
60090 Akkersloot
pi_32094180
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 18:19 schreef Alicey het volgende:
Mijn doorverwijzing naar topic was foutief. Evenwel hoort het echter evenmin in FB. Vetes tussen users onderling worden in het geheel niet uitgevochten in WFL, en ik sluit me bij Natalie aan dat het hier on-topic moet blijven.
De stuk of vijf verwijzingen dat iemand gestoord is, is natuurlijk wél ontopic.
  dinsdag 8 november 2005 @ 18:44:43 #170
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_32094809
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 18:21 schreef Akkersloot het volgende:
Als íemand z'n waffel moet houden over ad hominems, ben jij het, Akje. Je maakt bepaald geen indruk.
'Nuff said
pi_32094845
quote:
In Iran wordt deze moordenaar en plunderaar ook geen "de grote " genoemd. En terecht.
Ik zie hem wel degelijk als De Grote, maar dat zal altijd een interpretatie blijven en daar heb ik zo mijn redenen voor. Ik snap heel goed dat andere mensen dat weer niet vinden.
  dinsdag 8 november 2005 @ 19:04:02 #172
60090 Akkersloot
pi_32095312
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 18:44 schreef Doffy het volgende:
Als íemand z'n waffel moet houden
Ben jij de zelfde Doffy die onder de FB schreef om het fatsoenlijk te houden.
quote:
over ad hominems, ben jij het, Akje. Je maakt bepaald geen indruk.
Nou die verwijzingen waren in elk geval niet ontopic. Of hoort dat er gewoon bij als je het in een bepaald topic niet kan winnen. Kramer, de koranvertaler die het zeer waarschijnlijk houdt dat met de hoornenman Alexander de Grote werd bedoeld , lijkt mij althans geen achterlijke.
pi_32108308
quote:
Op dinsdag 8 november 2005 18:21 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Niets mis met het verduidelijken van de context.
  woensdag 9 november 2005 @ 18:46:03 #174
60090 Akkersloot
pi_32124026
quote:
Op woensdag 9 november 2005 08:35 schreef Doderok het volgende:
Niets mis met het verduidelijken van de context.
Dank voor het topic schopje
  donderdag 10 november 2005 @ 17:43:45 #175
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_32153658
quote:
Op woensdag 9 november 2005 18:46 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Dank voor het topic schopje
Nog steeds met de hetze bezig? LOL, je bent toch niet besneden hé?

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')