abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31584876
quote:
LONDEN - De Venezolaanse president Hugo Chavez beschikt naar eigen zeggen over bewijsmateriaal dat de Verenigde Staten zijn land willen binnenvallen. Zijn inlichtingendiensten zouden de Amerikaanse invasieplannen hebben ontdekt. Tegen de BBC-radio zei hij donderdag dat de VS het hebben voorzien op de Venezolaanse olievoorraden. Chavez herinnerde aan de mislukte staatsgreep tegen hem in 2002, waarvoor hij de VS verantwoordelijk houdt. De Amerikaanse regering ontkent betrokkenheid bij de couppoging.

Chavez beschuldigde de VS er bovendien van terroristen te steunen. De VS hebben een "imperialistische regering, die zegt het terrorisme te bestrijden maar het eigenlijk beschermt", aldus Chavez
http://www.telegraaf.nl/buitenland/27201081/Chavez:_Bewijs_voor_VS-invasie_Venezuela.html

Europa moet met alle landen tegen USA zijn en USA in de steek laten want ze zijn gek bij hun hoofd
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_31584907
Chavez is pas een gek. Je kunt ook in alles wat met de VS te maken heeft een complot zien ...
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
  Moderator donderdag 20 oktober 2005 @ 19:24:37 #3
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31585418
ja dat is in tegenwoordig, als je volk van je af wil en je de stemgang moet vervalsen om aan de macht te blijven kun je altijd nog roepen dat de grote boze Amerikanen je land willen aanvallen ... heb je gelijk een excuus om geld in je zakken te steken want dat heb je immers nodig om tegen een aanval die nooit komt voor te bereiden
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator donderdag 20 oktober 2005 @ 19:25:26 #4
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31585429
titel iets aangepast om misverstanden te voorkomen
  donderdag 20 oktober 2005 @ 19:28:46 #5
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_31585493
Laat ik zeggen dat het toch iets gecompliceerder ligt er er ook een andere reden voor is dat Chavez zo van leer trekt tegen de VS.

Ik kom hier morgen op terug want mijn werk roept me weer.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_31585564
het kan er nog van komen

chavez op zijn beurt wil de antillen annexeren en ligt daarom ook met NL in de clinch
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator donderdag 20 oktober 2005 @ 19:34:33 #7
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31585615
ja dat is even waarschijnlijk als een Amerikaanse aanval op Venezuela

Chavez is grote vriendjes met Castro, zijn achterban ook dus moet hij af en toe de 'kolonialen' en de Amerikanen proberen te schofferen anders hoort hij er niet meer bij
  donderdag 20 oktober 2005 @ 19:44:28 #8
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_31585814
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 19:24 schreef sp3c het volgende:
ja dat is in tegenwoordig, als je volk van je af wil en je de stemgang moet vervalsen om aan de macht te blijven kun je altijd nog roepen dat de grote boze Amerikanen je land willen aanvallen ... heb je gelijk een excuus om geld in je zakken te steken want dat heb je immers nodig om tegen een aanval die nooit komt voor te bereiden
hier heb je vast een goede onafhankelijke bron voor?
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  donderdag 20 oktober 2005 @ 19:46:20 #9
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_31585851
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 19:34 schreef sp3c het volgende:
ja dat is even waarschijnlijk als een Amerikaanse aanval op Venezuela

Chavez is grote vriendjes met Castro, zijn achterban ook dus moet hij af en toe de 'kolonialen' en de Amerikanen proberen te schofferen anders hoort hij er niet meer bij
Feit blijft dat de VS een rijke geschiedenis heeft met inmeningen in de politiek, steunen van couppogingen etc. in veel Zuid-Amerikaanse landen. Het is daarom niet totaal ondenkbaar dat dit bericht op waarheid berust
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
  Moderator donderdag 20 oktober 2005 @ 19:56:05 #10
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31586052
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 19:44 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

hier heb je vast een goede onafhankelijke bron voor?
nope
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 19:46 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Feit blijft dat de VS een rijke geschiedenis heeft met inmeningen in de politiek, steunen van couppogingen etc. in veel Zuid-Amerikaanse landen. Het is daarom niet totaal ondenkbaar dat dit bericht op waarheid berust
het steunen van een couppoging is zo radicaal iets anders als het direct aanvallen van het land dat je dit wil uit kunt sluiten.
De VS heeft momenteel gewoon niet de maschappen, het materiaal of de publieke steun om ook maar na te denken over een invasie van Venezuela.

ik geloof overigens wel dat Bush iedere dag voor het slapen gaat god vraagt of hij dat probleem niet wil oplossen oid want ze zitten er wel mee in de maag maar een US invasie is momenteel even waarschijnlijk als een succesvolle operatie van de ESA
  donderdag 20 oktober 2005 @ 19:57:16 #11
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_31586088
Chavez is al bijna net zo leip als Castro en Kim Yong.

Hij weet de rollen wel altijd leuk om te draaien: Zij zijn slecht en ik ben goed.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  donderdag 20 oktober 2005 @ 20:07:17 #12
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_31586307
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 19:57 schreef popolon het volgende:
Chavez is al bijna net zo leip als Castro en Kim Yong.

Hij weet de rollen wel altijd leuk om te draaien: Zij zijn slecht en ik ben goed.
ik vind dit geen vergelijking. Chavez is democratisch gekozen in 1998, herkozen in 2000 en vorig jaar heeft hij in een referendum, met een opkomst van 85% een meerderheid gehaald van 58%.
  donderdag 20 oktober 2005 @ 21:21:40 #13
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_31588177
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 19:34 schreef sp3c het volgende:
Dus Busch ziet in hem een vijand met veel olie voorraden en we weten allemaal wat hij met Irak gedaan heeft........

Bij Bush lijkt het wel of alles om de olie draait
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  donderdag 20 oktober 2005 @ 21:32:09 #14
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_31588475
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 21:21 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Dus Busch ziet in hem een vijand met veel olie voorraden en we weten allemaal wat hij met Irak gedaan heeft........

Een grondwet en verkiezingen aan Irak geleverd. Of dat nou de gemakkelijkste manier is om aan olie te komen...
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
  Moderator donderdag 20 oktober 2005 @ 21:42:42 #15
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31588875
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 21:21 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

das ook een rare conclusie uit mijn post
  donderdag 20 oktober 2005 @ 21:48:23 #16
119078 McCarthy
communistenjager
pi_31589051
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 20:07 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

ik vind dit geen vergelijking. Chavez is democratisch gekozen in 1998, herkozen in 2000 en vorig jaar heeft hij in een referendum, met een opkomst van 85% een meerderheid gehaald van 58%.
dan kan ie nog wel leip zijn
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  Moderator donderdag 20 oktober 2005 @ 21:58:47 #17
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31589341
je moet hem meer vergelijken met mugabe, die begint ook altijd uit het niets te brullen dat Blair hem aan wil vallen als het een tijdje stil is rond zijn figuur
  donderdag 20 oktober 2005 @ 23:14:45 #18
103219 OpenYourMind
Question Everything
pi_31591729
Binnen nu en 10 jaar kan er gewoon niet genoeg olie geproduceerd worden om aan de (wereld)vraag naar olie te kunnen voldoen. Dit betekend dat de olieprijs nog verder stijgt!!! De westerse wereld is afhankelijk van olie. Denk aan olie als brandstof voor transport, grondstof in bijna alle producten die we dagelijks gebruiken, energie voor stroom, water en verwarming en niet te vergeten de olie die nodig is om de wereld van voedsel te voorzien!!! Dit komt erop neer dat we voor onze olie afhankelijk zijn van een handjevol landen die niet noodzakelijk ons welzijn voor ogen hebben en waar het politiek en sociaal vaak erg onstabiel is.

De US is grootverbruiker van olie en importeert een groot deel van haar olie uit Venezuela. In deze onrustige tijden en het steeds dichterbij komende moment dat er niet meer aan de wereldvraag naar olie voldaan kan worden probeerd de VS wereldwijd controle te krijgen over de gebieden met de nog resterende olie in de grond. Venezuela is daarbij een van de belangrijkste landen voor de VS. Voornamelijk vanwege de ligging. Olie uit Venezuela kan binnen een paar dagen aan de VS geleverd worden waar olie uit het Midden Oosten of West Afrika toch zeker enkele weken op zich laat wachten.

De VS weet dit en kan zich dan ook niet veroorloven Chavez aan de macht te hebben. Chavez is een man van en voor het volk, iemand die opkomt voor de armen en zeker niet de wensen van Washington als eerste belang ziet (zoals de vorige president Pérez). Chavez weet echter ook dat de VS van hem af wil, de coup poging in 2002 was hier een uitstekend voorbeeld van. Ondertussen is er een coup gepleegd in Haiti waar een VS gezinde regering is geinstalleerd. Dit is de eerste stap naar een directe aanval op Venezuela mocht de VS dit ooit nodig achten. Haiti fungeert in deze als een tussenstap en bevoorradingsplaats. Chavez ziet deze dreiging en besluit op zijn beurt te dreigen met het afsluiten van de olietoevoer. Om zijn dreigement kracht bij te zetten is hij onderhandelingen begonnen met China voor de verkoop van olie. Dit alles zorgd voor een erg onstabiele situatie...

Ik denk dat je Chavez hier wel degelijk serieus moet nemen, Alhoewel ik twijfels zet bij de mogelijkheid van de VS om Venezuela te kunnen bezetten. Als Chavez de olie daadwerkelijk afsluit dan kan dat wel eens de doodssteek zijn voor de Amerikaanse/wereld economie.
"And if all others accepted the lie which the Party imposed - if all records told the same tale - then the lie passed into history and became truth. Who controls the past controls the future, who controls the present controls the past."
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 00:53:07 #19
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_31594395
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 23:14 schreef OpenYourMind het volgende:
Als Chavez de olie daadwerkelijk afsluit dan kan dat wel eens de doodssteek zijn voor de Amerikaanse/wereld economie.
Ik denk persoonlijk dat dit nog wel mee gaat vallen. De Verenigde Staten hebben namelijk reserves om 3 maanden lang op reserve olie te kunnen draaien, en alhoewel de prijs van benzine dan waarschijnlijk zal verdubbelen in de VS en ook in Europa omdat de vraag van olie uit het midden-oosten dan een stuk groter wordt..... denk ik dat dit eerder de doodsteek van Venezuela wordt, omdat zij net zo afhankelijk zijn van de inkomsten van al die olie die ze verkopen.

60% van de Venezeluaanse olie wordt aan de VS verkocht. 75% van ALLE exports is olie. Als ze de kraan naar de VS zouden dichtdraaien, dan verliezen ze opeens 45% van ALLE export die ze doen, en dat is een gigantische berg geld die ze daarmee mislopen.

Daar zal bovendien direct een embargo van de VS bovenopkomen en alle andere goederen die tussen de VS en Venezuela verhandeld worden (inclusief een hele hoop luxeproducten) komt dan tot stilstand. De Amerikaanse economie kan hier nog wel mee overleven omdat Venezuela niet hun enige klant is, maar aan Venezuelaanse zijde kan dit een zware economische impact betekenen.

Ook niet onbelangrijk: De belangrijkste factor van olie export is dat je de olie continue kunt blijven pompen en exporteren. Venezuela produceerd +/- 2.6 million vaten olie per dag, en zij verbruiken ongeveer een half miljoen vaten per dag. Dit betekend dat binnen de korste keren (weken, mischien zelfs dagen) alle olievaten en resevoirs VOL zitten, en dan mogen de rafinaderijen duizenden medewerkers naar huis sturen.

Ze kunnen die olie niet binnen enkele dagen opeens aan andere landen verkopen. Bovendien kan een land als Canada of andere goede vrienden van de VS de olie ook doorverkopen aan de de VS.... ze betalen dan wel meer, maar de olie komt dan alsnog aan in de VS.

Als het uiteindelijk tussen een polieke boycot komt tussen deze twee landen, dan kan ik je verzekeren dat de economische schade voor Venezuela vele malen groter zal zijn dan voor de VS. Zeker gezien de huidige status van de economie in Venezuela.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 08:57:52 #20
70154 klez
pi_31598306
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 23:14 schreef OpenYourMind het volgende:
Binnen nu en 10 jaar kan er gewoon niet genoeg olie geproduceerd worden om aan de (wereld)vraag naar olie te kunnen voldoen. Dit betekend dat de olieprijs nog verder stijgt!!! De westerse wereld is afhankelijk van olie. Denk aan olie als brandstof voor transport, grondstof in bijna alle producten die we dagelijks gebruiken, energie voor stroom, water en verwarming en niet te vergeten de olie die nodig is om de wereld van voedsel te voorzien!!! Dit komt erop neer dat we voor onze olie afhankelijk zijn van een handjevol landen die niet noodzakelijk ons welzijn voor ogen hebben en waar het politiek en sociaal vaak erg onstabiel is.

De US is grootverbruiker van olie en importeert een groot deel van haar olie uit Venezuela. In deze onrustige tijden en het steeds dichterbij komende moment dat er niet meer aan de wereldvraag naar olie voldaan kan worden probeerd de VS wereldwijd controle te krijgen over de gebieden met de nog resterende olie in de grond. Venezuela is daarbij een van de belangrijkste landen voor de VS. Voornamelijk vanwege de ligging. Olie uit Venezuela kan binnen een paar dagen aan de VS geleverd worden waar olie uit het Midden Oosten of West Afrika toch zeker enkele weken op zich laat wachten.

De VS weet dit en kan zich dan ook niet veroorloven Chavez aan de macht te hebben. Chavez is een man van en voor het volk, iemand die opkomt voor de armen en zeker niet de wensen van Washington als eerste belang ziet (zoals de vorige president Pérez). Chavez weet echter ook dat de VS van hem af wil, de coup poging in 2002 was hier een uitstekend voorbeeld van. Ondertussen is er een coup gepleegd in Haiti waar een VS gezinde regering is geinstalleerd. Dit is de eerste stap naar een directe aanval op Venezuela mocht de VS dit ooit nodig achten. Haiti fungeert in deze als een tussenstap en bevoorradingsplaats. Chavez ziet deze dreiging en besluit op zijn beurt te dreigen met het afsluiten van de olietoevoer. Om zijn dreigement kracht bij te zetten is hij onderhandelingen begonnen met China voor de verkoop van olie. Dit alles zorgd voor een erg onstabiele situatie...

Ik denk dat je Chavez hier wel degelijk serieus moet nemen, Alhoewel ik twijfels zet bij de mogelijkheid van de VS om Venezuela te kunnen bezetten. Als Chavez de olie daadwerkelijk afsluit dan kan dat wel eens de doodssteek zijn voor de Amerikaanse/wereld economie.
Chavez denkt alleen maar aan zichzelf en zijn omringende kliek. Zoals te doen gebruikelijk in landen waar linkse machthebbers onder het mom van "voorvechters van het volk" aan de macht komen...
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 11:19:17 #21
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_31600646
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 08:57 schreef klez het volgende:

[..]

Chavez denkt alleen maar aan zichzelf en zijn omringende kliek. Zoals te doen gebruikelijk in landen waar linkse machthebbers onder het mom van "voorvechters van het volk" aan de macht komen...
Zou best een kern van waarheid in kunnen zitten, alleen had je het 'linkse' voor 'machthebbers' wel weg kunnen laten.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_31601304
Als ik Bush was geweest had ik allang in Venuzuela gestaan.
Wat is er mis met een beetje ouderwets imperialisme
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 12:52:28 #23
103219 OpenYourMind
Question Everything
pi_31602632
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 00:53 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik denk persoonlijk dat dit nog wel mee gaat vallen. De Verenigde Staten hebben namelijk reserves om 3 maanden lang op reserve olie te kunnen draaien, en alhoewel de prijs van benzine dan waarschijnlijk zal verdubbelen in de VS en ook in Europa omdat de vraag van olie uit het midden-oosten dan een stuk groter wordt..... denk ik dat dit eerder de doodsteek van Venezuela wordt, omdat zij net zo afhankelijk zijn van de inkomsten van al die olie die ze verkopen.

60% van de Venezeluaanse olie wordt aan de VS verkocht. 75% van ALLE exports is olie. Als ze de kraan naar de VS zouden dichtdraaien, dan verliezen ze opeens 45% van ALLE export die ze doen, en dat is een gigantische berg geld die ze daarmee mislopen.

Daar zal bovendien direct een embargo van de VS bovenopkomen en alle andere goederen die tussen de VS en Venezuela verhandeld worden (inclusief een hele hoop luxeproducten) komt dan tot stilstand. De Amerikaanse economie kan hier nog wel mee overleven omdat Venezuela niet hun enige klant is, maar aan Venezuelaanse zijde kan dit een zware economische impact betekenen.

Ook niet onbelangrijk: De belangrijkste factor van olie export is dat je de olie continue kunt blijven pompen en exporteren. Venezuela produceerd +/- 2.6 million vaten olie per dag, en zij verbruiken ongeveer een half miljoen vaten per dag. Dit betekend dat binnen de korste keren (weken, mischien zelfs dagen) alle olievaten en resevoirs VOL zitten, en dan mogen de rafinaderijen duizenden medewerkers naar huis sturen.

Ze kunnen die olie niet binnen enkele dagen opeens aan andere landen verkopen. Bovendien kan een land als Canada of andere goede vrienden van de VS de olie ook doorverkopen aan de de VS.... ze betalen dan wel meer, maar de olie komt dan alsnog aan in de VS.

Als het uiteindelijk tussen een polieke boycot komt tussen deze twee landen, dan kan ik je verzekeren dat de economische schade voor Venezuela vele malen groter zal zijn dan voor de VS. Zeker gezien de huidige status van de economie in Venezuela.
Goede analyse

Ik heb alleen mijn twijfels bij het Midden Oosten en het kunnen voldoen aan het opvangen van de vraag naar olie. Vooralsnog denk ik trouwens niet dat Venezuela of de VS ook maar iets gaan ondernemen op een coup poging van de VS na misschien.
"And if all others accepted the lie which the Party imposed - if all records told the same tale - then the lie passed into history and became truth. Who controls the past controls the future, who controls the present controls the past."
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 13:17:54 #24
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_31603142
Achtergrondinfo, vanuit een ander perspectief dan je normaal in europa tegenkomt:
Vampire Romance O+
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 13:20:11 #25
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_31603182
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 19:56 schreef sp3c het volgende:

het steunen van een couppoging is zo radicaal iets anders als het direct aanvallen van het land dat je dit wil uit kunt sluiten.
Varkensbaai, zegt je dat iets? Panama? Irak? Afghanistan?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_31603361
Als venzuela het zo voor elkaar krijgt dat ze die 60% export aan amerika kunnen omzetten naar china die momenteel in een grote inhaal slag aan het maken is (Communisme blijkt daar net zo effectief te zijn als onze democratie) dan krijgt amerika er ineens 2 grote vijanden bij.

Venzuela die amerika boycot met de olie waardoor amerika zijn voorzieningen ergens anders vandaan moet halen tegen een hoge prijs plus china die zijn grote inhaal slag nu nog meer kan bevorderen door een groot bevoegdheid aan olie.

Ben benieuwd wat hier gaat uitkomen....
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 13:34:11 #27
70154 klez
pi_31603435
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 13:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Irak en Afghanistan waren natuurlijk duidelijk gevallen van regimes die erom vroegen. "Come on, spank me, spank me..."
En je vergeet Nederland, Belgie, Frankrijk, Italie, enz. enz.
Hoe durven ze...
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 14:59:14 #28
110987 ErwinRommel
pi_31605083
Chavez evenals Castro zijn bang voor teveel inmening in Zuid-Amerika. Niet geheel onterecht gezien de VS reputatie in dit gebied.
Nu houden Paraguay en de VS een gezamelijke oefening. Althans dat is de planning op zeer korte termijn. Ik zag een tijdje terug dat Brazilie reeds een aantal eenheden richting de grens heeft gestuurd voor extra bewaking langs de grens. Nu is Lula ook behoorlijk socialistisch, althans dat zou men denken en is goed bevriend met Chavez en Castro.
Ze willen dus alledrie eigenlijk zo min mogelijk inmening van de VS in dit continent.

Verder is het natuurlijk ook een deel blufpoker welke men aan het spelen is. Venezuele heeft iets wat de VS heel goed kan gebruiken.
pi_31605197
De VS heeft ook invasieplannen voor Nederland, en wij hebben gas
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  Moderator vrijdag 21 oktober 2005 @ 15:29:22 #30
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31605582
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 13:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

varkensbaai waren geen Amerikaanse militairen bij betrokken, Irak en Afghanistan liggen bij mijn weten niet in Zuid Amerika maar ik weet natuurlijk niet hoe jouw atlas er uit ziet misschien is dat een oude druk ofzo.

maar Panama vind ik nog wel een goede
  Moderator vrijdag 21 oktober 2005 @ 15:30:02 #31
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31605598
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 15:05 schreef longinus het volgende:
De VS heeft ook invasieplannen voor Nederland,
onzin
quote:
en wij hebben gas
lang niet genoeg
pi_31610137
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 21:32 schreef klez het volgende:

[..]

Een grondwet en verkiezingen aan Irak geleverd. Of dat nou de gemakkelijkste manier is om aan olie te komen...
You dont cease to amaze me klez, het is gewoon een puppet regering van amerika die nu iraq bestuurt dat weet toch iedere BL, denk je dat de amerikanen zoveel geld uitgeven om vrijheid en democratie aan de man te brengen??
fefesff ere erfe
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 19:13:59 #33
66444 Lord_Vetinari
pi_31610210
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 15:29 schreef sp3c het volgende:

[..]

varkensbaai waren geen Amerikaanse militairen bij betrokken, Irak en Afghanistan liggen bij mijn weten niet in Zuid Amerika maar ik weet natuurlijk niet hoe jouw atlas er uit ziet misschien is dat een oude druk ofzo.

maar Panama vind ik nog wel een goede
Dus Amerika geldt alleen als imperialistisch als het in Zuid Amerika is? De invasie van Irak bewijst dat Amerika bezig is zijn oliebelangen veilig te stellen dus een invasie van venezuela vind ik zo onwaarschijnlijk nog niet. En behalve Panama hadden we ook nog Grenada.
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 19:22:51 #34
110987 ErwinRommel
pi_31610390
En de invloed die het had in Nicuaragua.
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 19:32:34 #35
110987 ErwinRommel
pi_31610616
Mocht de VS venezuela willen binnen vallen dan vrees ik op een grote wanorde op het zuid amerikaanse continent.
Dit is geen doemdenken, maar zou in de toekomst wellicht waarheid kunnen zijn.
Niets voor niets is de VS haar invloed al aan het uitbreiden in dit continent. Dit is natuurlijk niet zonder reden. Het is om zieltjes te winnen.
Ik ben zelf anti-Lula, en over Chavez heb ik mijn twijfels. Maar als ze zeggen dat de VS haar invloed wilt uitbreiden naar Zuid Amerika dan zal ik ze daarin gelijk geven. Nee, een VS basher ben ik niet. Maar de VS moet ook eens weten op te houden met haar imperialistische politiek.
Zou best nog eens kunnen zijn dat in of mijn kinderen in de toekomst tegen de VS zullen vechten wanneer het erop aankomt. En dat zeg ik dan als nederlander.
pi_31610978
Erwin, hoe lang woon je in Brazilië? En waarom (naast dat het daar meestal mooi weer is)?
  Moderator vrijdag 21 oktober 2005 @ 20:03:31 #37
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_31611163
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 19:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Dus Amerika geldt alleen als imperialistisch als het in Zuid Amerika is?
nee dat maak jij ervan
quote:
De invasie van Irak bewijst dat Amerika bezig is zijn oliebelangen veilig te stellen dus een invasie van venezuela vind ik zo onwaarschijnlijk nog niet.
er zijn goedkopere manieren om aan olie te komen, als dat het motief was dan hadden ze Rumsfeld bij zijn oude makker op bezoek gestuurd met wat volmachten.

sterker nog als oorlog wel het motief was dan hoeft Venezuela uberhaupt niets te vrezen want dat avontuur is nu niet bepaald voor herhaling vatbaar in de komende 20 jaar denk ik
quote:
En behalve Panama hadden we ook nog Grenada.
grenada, haiti etc. ik zie dat toch meer als peacekeeping
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 21:32:05 #38
103219 OpenYourMind
Question Everything
pi_31613066
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 20:03 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee dat maak jij ervan
[..]

er zijn goedkopere manieren om aan olie te komen, als dat het motief was dan hadden ze Rumsfeld bij zijn oude makker op bezoek gestuurd met wat volmachten.

sterker nog als oorlog wel het motief was dan hoeft Venezuela uberhaupt niets te vrezen want dat avontuur is nu niet bepaald voor herhaling vatbaar in de komende 20 jaar denk ik
[..]

grenada, haiti etc. ik zie dat toch meer als peacekeeping
Volmachten e.d. zorgen er niet voor dat je voor langere termijn verzekerd bent van alle olie in de grond... verder is het natuurlijk van strategische en levensbelang voor het westen om het Midden Oosten in de hand te houden omwille van de olie. De oorlog in Irak was noodzakelijk voor meerdere redenen, waarvan de hoofdreden toch wel olie genoemd mag worden. Niet alleen het veiligstellen van de olietoevoer voor nu en komende jaren voor de VS maar ook om door middel van militaire aanwezigheid de rest van de regio te intimideren en militaire basisen te vestigen voor toekomstige "projecten".

En dat ze hetzelfde soort avontuur niet kunnen herhalen is onzin. Als de olienood hoog genoeg wordt dan maakt het geen enkel land meer uit of iets ethisch verantwoord is of niet.
pi_31614112
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 18:44 schreef Meki het volgende:

[..]

http://www.telegraaf.nl/buitenland/27201081/Chavez:_Bewijs_voor_VS-invasie_Venezuela.html

Europa moet met alle landen tegen USA zijn en USA in de steek laten want ze zijn gek bij hun hoofd
Chavez is pas gek. Chavez heeft al gezegd de ABC eilanden te willen claimen, Nederlands grondgebied dus..
pi_31614469
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 21:32 schreef OpenYourMind het volgende:

[..]

Volmachten e.d. zorgen er niet voor dat je voor langere termijn verzekerd bent van alle olie in de grond... verder is het natuurlijk van strategische en levensbelang voor het westen om het Midden Oosten in de hand te houden omwille van de olie. De oorlog in Irak was noodzakelijk voor meerdere redenen, waarvan de hoofdreden toch wel olie genoemd mag worden. Niet alleen het veiligstellen van de olietoevoer voor nu en komende jaren voor de VS maar ook om door middel van militaire aanwezigheid de rest van de regio te intimideren en militaire basisen te vestigen voor toekomstige "projecten".

En ook niet te vergeten de hegemonie van de Dollar
En dat ze hetzelfde soort avontuur niet kunnen herhalen is onzin. Als de olienood hoog genoeg wordt dan maakt het geen enkel land meer uit of iets ethisch verantwoord is of niet.
En ook niet te vergeten de hegemonie van de Dollar
fefesff ere erfe
pi_31617926
Maar met z'n speech bij de VN heeft ie zo'n invasie voorlopig wel voorkomen iig . Wat me opvalt aan de berichten daarover is dat hij kennelijk een ovatie kreeg van de overige aanwezigen
quote:
09/16/05 -- -- UNITED NATIONS (AP) - Venezuelan President Hugo Chavez took President Bush to task in front of a global summit for waging war in Iraq without U.N. consent and won rousing applause for his critique.

The leftist leader told a U.N. summit on Thursday that fighting the war without U.N. authorization showed Washington did not respect the world body. He recommended moving U.N. headquarters to a country that has more regard for the organization.
Give it to us Hugo
quote:
At a press conference after his speech, Chavez said that the United States was a "terrorist state" because of its actions in Iraq, Robertson's assassination call and for harboring Luis Posada Carriles, who is wanted for the bombing of a Cuban airliner.

"It is a terrorist state. It is a government that violates all rules and behaves shamelessly," he said.

"The United States is the champion of double standards. The United States' government defends terrorism. They talk of the fight against the terrorism, but they commit terrorism, state terrorism," said Chavez.

Iedereen al The Revolution Will Not Be Televised gezien? (rustig; gewone journalisten die daar toevallig aanwezig waren). Over de mislukte coup in 2002. Maakt de situatie een stukje duidelijker iig

[ Bericht 1% gewijzigd door Sebastral op 22-10-2005 00:46:55 ]
"You can never get enough of what you don't need to make you happy."
pi_31618058
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 22:19 schreef Stratos het volgende:

[..]

Chavez is pas gek. Chavez heeft al gezegd de ABC eilanden te willen claimen, Nederlands grondgebied dus..
Meteen weggeven die eilanden nu er nog iemand is die ze wil claimen.
pi_31618182
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 00:38 schreef dewd het volgende:

[..]

Hehehe, alleen jammer dat ik dan misschien een visum nodig heb om mijn schoonpa te bezoeken. Maar laat Chavez zijn gang gaan
"If you receive something that says "Send this to all your friends", please consider me not your friend. "
pi_31618531
-edit, verkeerde topique.
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 01:10:48 #45
103219 OpenYourMind
Question Everything
pi_31618920
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 00:32 schreef Sebastral het volgende:
Maar met z'n speech bij de VN heeft ie zo'n invasie voorlopig wel voorkomen iig . Wat me opvalt aan de berichten daarover is dat hij kennelijk een ovatie kreeg van de overige aanwezigen
[..]

Give it to us Hugo
[..]

Iedereen al The Revolution Will Not Be Televised gezien? (rustig; gewone journalisten die daar toevallig aanwezig waren). Over de mislukte coup in 2002. Maakt de situatie een stukje duidelijker iig
Naast die documentaire zou iedereen ook deze moeten zien

Venezuela Bolivariana: People and Struggle of the Fourth World War

http://images.indymedia.org/imc/prico/venboliv_part1.mp4
http://images.indymedia.org/imc/prico/venboliv_part2.mp4
http://images.indymedia.org/imc/prico/venboliv_part3.mp4
http://images.indymedia.org/imc/prico/venboliv_part4.mp4
http://images.indymedia.org/imc/prico/venboliv_part5.mp4
http://images.indymedia.org/imc/prico/venboliv_part6.mp4
http://images.indymedia.org/imc/prico/venboliv_part7.mp4
pi_31623059
Die rare Meki roept maar weer eens wat zonder dat hij er wat vanaf weet. Europa moet helemaal niet tegen de VS zijn en Chavez roept maar weer eens wat zoals gewoonlijk.

Het begint eentonig te worden dat Calimero-gemekker van Chavez. Ik dacht dat hij zijn tanden wilde laten zien door middel van een oorlog. Echter, VS-bashen en janken is echt het enige wat die kerel nog in petto heeft.

Hier is Venezuela zeker niet mee gebaat.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_31623072
quote:

[..]

Jij denkt dat die verkiezingen helemaal eerlijk zijn verlopen?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_31624596
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 00:38 schreef dewd het volgende:

[..]

Mooie eilanden dien je te behouden Mooiste stukje grondgebied die NL nog over heeft.
pi_31624786
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 11:17 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Die rare Meki roept maar weer eens wat zonder dat hij er wat vanaf weet. Europa moet helemaal niet tegen de VS zijn en Chavez roept maar weer eens wat zoals gewoonlijk.

Het begint eentonig te worden dat Calimero-gemekker van Chavez. Ik dacht dat hij zijn tanden wilde laten zien door middel van een oorlog. Echter, VS-bashen en janken is echt het enige wat die kerel nog in petto heeft.

klopt
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 15:32:36 #50
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_31628382
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 11:18 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Jij denkt dat die verkiezingen helemaal eerlijk zijn verlopen?
heb jij dan bronnen die het tegendeel bewijzen?
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 15:40:01 #51
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_31628533
Referendum Venezuela eerlijk verlopen
quote:
CARACAS (ANP) - De Venezolaanse president Hugo Chavez heeft het referendum over zijn positie terecht gewonnen. Dat heeft een onderzoek van internationale waarnemers uitgewezen. De stembusgang is eerlijk verlopen, concludeerden de onderzoekers zaterdag.
er was destijds ook een ongekende hoeveelheid internationale waarnemers present.
pi_31628535
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 15:46:37 #53
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_31628682
LOL, je meent toch niet werkelijk die militaire verzetsbeweging als serieuze bron aan te voeren?
pi_31628813
Je hebt het niet eens gelezen. Je ziet de Spaanse titel van de website en begint meteen op de boodschapper te schieten. Teken van zwakte. Je weet er gewoon niets vanaf, dat blijkt nu wel.
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 15:53:10 #55
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_31628854
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 15:51 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Je hebt het niet eens gelezen. Je ziet de Spaanse titel van de website en begint meteen op de boodschapper te schieten. Teken van zwakte. Je weet er gewoon niets vanaf, dat blijkt nu wel.
goh. van jouw site:
quote:
Venezuelan strongman Hugo Chavez claims to have won an August 15, 2004, recall referendum on his presidency. The former military coup-plotter supposedly got the backing of 57.8% of the electorate, with only 42.2% against him. But the reality, say observers on the ground, is the opposite: By tampering with electronic voting machines, Yes-votes for recalling Chavez got turned into No-votes allowing him to stay in power.
van mijnes:
quote:
De Venezolaanse oppostie had de uitslag van de volksraadpleging, die afgelopen zondag werd gehouden, verworpen. Daarin stemde 59 procent van de stemmers voor het aanblijven van de populistische Chavez. Volgens de oppostie was er echter met de de electronische stemmachines gemanipuleerd.

De waarnemers, van het Carter Center en de Organisatie van Amerikaanse Staten, zeiden zaterdag echter dat ze slechts kleine afwijkingen hadden gevonden. Van grootschalig geknoei met stemmen bleek geen sprake.
pi_31628890
Ja, en? Jouw site heeft zeker per definitie gelijk denk je? Je weet er gewoon niets vanaf, geef dat dan ook gewoon toe.
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 15:55:59 #57
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_31628923
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 15:54 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ja, en? Jouw site heeft zeker per definitie gelijk denk je? Je weet er gewoon niets vanaf, geef dat dan ook gewoon toe.
jouw bron betreft een mening van de oppositie en van een anti-chavez beweging. Mijn bron betreft de mening van onafhankelijke internationale waarnemers. Wat snap je niet?
pi_31628987
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 15:55 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

jouw bron betreft een mening van de oppositie en van een anti-chavez beweging. Mijn bron betreft de mening van onafhankelijke internationale waarnemers. Wat snap je niet?
Jouw bron is gewoon een artikeltje hoor, geen rechtstreeks geschrift van de waarnemers. Of spreken en schrijven die soms Nederlands? Ben je dom of doe je alsof?
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 16:00:02 #59
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_31629035
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 15:58 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Jouw bron is gewoon een artikeltje hoor, geen rechtstreeks geschrift van de waarnemers. Of spreken en schrijven die soms Nederlands? Ben je dom of doe je alsof?

http://www.cartercenter.org/doc1690.htm
quote:
The Carter Center participated in an audit of the votes (see final report above) and concluded the results were accurate.
pi_31629133
quote:
Ik had het over dat artikeltje wat je net hebt gepost, figuur. Daarnaast is het de vraag of Carter objectief is in Venezuela. Hij heeft al eerder hand- en spandiensten verleend aan Chavez en ik heb weleens wat dubieuze foto's gezien van Carter in Venezuela.
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 16:11:18 #61
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_31629325
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 16:03 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Ik had het over dat artikeltje wat je net hebt gepost, figuur. Daarnaast is het de vraag of Carter objectief is in Venezuela. Hij heeft al eerder hand- en spandiensten verleend aan Chavez en ik heb weleens wat dubieuze foto's gezien van Carter in Venezuela.
nee jouw bron is lekker objectief ik heb nog steeds geen betrouwbare bron van jouw zijde gezien voor jouw stelling.
Overigens kan ik ook nog wel een bron van de organisation of american states te voorschijn toveren als dat moet ? tadaa
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 16:16:34 #62
103219 OpenYourMind
Question Everything
pi_31629457
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 11:17 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

Ga je je claims nog onderbouwen of blijft het bij dit soort nietszeggende uitspraken?

Het is duidelijk te zien aan jouw opvolgende berichten dat je bevooroordeeld bent ten opzichte van Chavez en Venezuela, dat is je goed recht, maar verwacht dan niet dat een ander het gelijk met jou eens is zonder dat je enige argumentatie levert.

Verder ben ik geneigd eerder Chavez en zijn aanhang te geloven dan private media die al heeft laten zien geen middel te schuwen om Chavez zwart te maken.
pi_31629524
Waarom reageer je niet op hetgeen dat ik het gepost?

Overigens wordt de oppositie ook wel onderdrukt door Chavez natuurlijk. Door het niet nakomen van beloftes en bedrijfsvlucht hebben veel Chavisten zich ook tegen Chavez gekeerd. Logisch. Chavez is een populist en je blijft niet populair als je steeds de Calimero uit gaat hangen en gaat melken over de VS in plaats van je werk te doen.

De papieren waarmee het Carter Centre en de Amerikaanse staten mee hebben gewerkt werden overigens bewaard door het leger. Het leger dat pro-Chavez is en compleet afhankelijk is van Chavez.
pi_31629536
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 16:16 schreef OpenYourMind het volgende:

[..]

Ga je je claims nog onderbouwen of blijft het bij dit soort nietszeggende uitspraken?

Het is duidelijk te zien aan jouw opvolgende berichten dat je bevooroordeeld bent ten opzichte van Chavez en Venezuela, dat is je goed recht, maar verwacht dan niet dat een ander het gelijk met jou eens is zonder dat je enige argumentatie levert.

Verder ben ik geneigd eerder Chavez en zijn aanhang te geloven dan private media die al heeft laten zien geen middel te schuwen om Chavez zwart te maken.
Dan zeg je dat ik bevooroordeeld ben.
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 16:27:28 #65
103219 OpenYourMind
Question Everything
pi_31629743
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 16:20 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Dan zeg je dat ik bevooroordeeld ben.
Scherp

Maar aan de ander kant stel ik hier dan ook geen absolute waarheden en probeer niet halstarrig mensen te overtuigen. (zonder overtuigende argumentatie)
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 16:27:29 #66
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_31629744
quote:

[..]

Hitler is ook ooit via verkiezingen aan de macht gekomen.
Hup, aan het werk!
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 16:28:02 #67
103219 OpenYourMind
Question Everything
pi_31629759
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 16:27 schreef Ciurlizza het volgende:

[..]

Bush ook... what's the point again?
pi_31629801
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 16:27 schreef OpenYourMind het volgende:

[..]

Scherp

Maar aan de ander kant stel ik hier dan ook geen absolute waarheden en probeer niet halstarrig mensen te overtuigen. (zonder overtuigende argumentatie)
Je stelt bijvoorbeeld dat Chavez opkomt voor de armen. Dat is betwistbaar. Chavez is vooral bezig aandacht te genereren door voortdurend te huilebalken over de VS.
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 16:30:05 #69
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_31629815
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 16:28 schreef OpenYourMind het volgende:

[..]

Bush ook... what's the point again?
Lees de context even.
Hup, aan het werk!
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 16:35:54 #70
66444 Lord_Vetinari
pi_31629963
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 16:27 schreef Ciurlizza het volgende:

[..]

Nee hoor. Hitler heeft nooit een verkiezing rechtstreeks gewonnen. Hij is in 33 aan de macht geholpen door andere rechtse partijen, die van mening waren dat ze hem wel onder de duim konden houden.
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 16:40:24 #71
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 16:44:57 #72
103219 OpenYourMind
Question Everything
pi_31630195
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 16:30 schreef Ciurlizza het volgende:

[..]

Lees de context even.
De democratisch verkozen Chavez vergelijken met Hitler en andere dictators door te stellen dat Hitler ook via verkiezingen aan de macht is gekomen is gewoon mank net als dat ik dat argument aan zou trekken bij Bush.

Maar je punt is duidelijk, verkiezingen zeggen niks over hoe democratish een leider werkelijk gekozen is.

Als het echt zo erg gesteld was daar dan had de oppositie en de anti-Chavez media vast wel onbetwistbaar bewijs gevonden van knoeierij bij de verkiezingen en lots of it. (iets tastbaars, niet zomaar geruchten)
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 16:54:00 #73
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_31630453
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 16:44 schreef OpenYourMind het volgende:

[..]

De democratisch verkozen Chavez vergelijken met Hitler en andere dictators door te stellen dat Hitler ook via verkiezingen aan de macht is gekomen is gewoon mank net als dat ik dat argument aan zou trekken bij Bush.

Maar je punt is duidelijk, verkiezingen zeggen niks over hoe democratish een leider werkelijk gekozen is.

Als het echt zo erg gesteld was daar dan had de oppositie en de anti-Chavez media vast wel onbetwistbaar bewijs gevonden van knoeierij bij de verkiezingen en lots of it. (iets tastbaars, niet zomaar geruchten)
Het ging me dan ook niet om de vergelijking met Hitler of welke andere politieke leider dan ook, maar meer om het feit dat verkiezingen niet alles zeggen.

Zelfs in Irak lukte het de oppositie niet om met onbetwistbaar en tastbaar bewijs te komen over geknoei bij verkiezingen. Saddam is overigens wel een idool van Chavez, net zoals Castro dat is.

Als Chavez zelf de papieren over de verkiezingen een tijdje in zijn bezit heeft en ze dan vervolgens geeft aan Jimmy Carter dan kan er best het één en ander met die papieren zijn gebeurd.

Het enige waar het Chavez om gaat is om binnenlands geknoei en dictatoriale maatregelen te verbloemen door zijn pijlen voortdurend te richten op de VS. Daarnaast hoopt hij dat mocht er wat gebeuren met hem, de VS direct de schuld krijgt en de boel ontploft daar. Terwijl Chavez echt wel meer vijanden heeft dan de VS en de VS zich helemaal niet zo druk maakt over Chavez.
Hup, aan het werk!
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 16:55:18 #74
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_31630491
http://en.wikipedia.org/wiki/Godwin%27s_Law

een vergelijking die in dit geval comleet mank gaat trouwens..
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 17:00:28 #75
104871 remlof
Europees federalist
pi_31630651
En nog een plaagstootje van Chávez:
"Chávez, a self-described socialist revolutionary fiercely opposed to the U.S. administration, says he wants to cooperate with Argentina, Brazil and possibly Iran to develop nuclear energy as part of his drive for regional integration."

bron: The Daily Journal
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 17:03:09 #76
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_31630741
De context kennen is belangrijk. Dat wordt hier vaak onderschat helaas.

Chavez is al langer bezig banden aan te halen met landen als Noord Korea, Iran en Brazilië.
Hup, aan het werk!
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 17:03:34 #77
66444 Lord_Vetinari
pi_31630750
quote:
Tja, wat daar staat is dus niet correct. Hitler is nooit gekozen als Rijkskanselier. kanseliers werden namelijk niet gekozen, maar benoemd door de Rijkspresident.
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 17:12:40 #78
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_31631000
De NSDAP werd verkozen door het Duitse volk en alle andere partijen werden verboden. Het Duitse volk heeft dus gewoon gekozen voor de NSDAP en haar grote leider Hitler.
Hup, aan het werk!
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 17:23:32 #79
66444 Lord_Vetinari
pi_31631231
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 17:12 schreef Ciurlizza het volgende:
De NSDAP werd verkozen door het Duitse volk en alle andere partijen werden verboden. Het Duitse volk heeft dus gewoon gekozen voor de NSDAP en haar grote leider Hitler.
Nee. De NSDAP was de grootste partij maar heeft nooit meer dan 43,9% van de stemmen gehaald (Verkiezingen 5 maart 1933). In de verkiezinghen van juli 1932 was het zelfs maar 37,4%.1

Er werd in 33 een coalitieregering gevormd met Hitler aan het hoofd, maar men ging ervan uit, dat de anderen (Papen met name) hem onder controle zouden kunnen houden. Vergissinkje. De overige partijen werden pas later in het jaar verboden.

1Alan Bullock, Hitler en Stalin, parallele levens (Amsterdam 1991), p. 1052 - 1053.
pi_31631523
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 18:44 schreef Meki het volgende:

[..]

Hoezo...zie jij hersenkronkels van een paranoide megalomaan dan als bewijs? Of ben je weer eens ouderwets bezig met je anti amerika fascisme?

[ Bericht 0% gewijzigd door wonko op 22-10-2005 22:57:11 ]
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 17:41:50 #81
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_31631679
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 17:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nee. De NSDAP was de grootste partij maar heeft nooit meer dan 43,9% van de stemmen gehaald (Verkiezingen 5 maart 1933). In de verkiezinghen van juli 1932 was het zelfs maar 37,4%.1

Er werd in 33 een coalitieregering gevormd met Hitler aan het hoofd, maar men ging ervan uit, dat de anderen (Papen met name) hem onder controle zouden kunnen houden. Vergissinkje. De overige partijen werden pas later in het jaar verboden.

1Alan Bullock, Hitler en Stalin, parallele levens (Amsterdam 1991), p. 1052 - 1053.
In een meerpartijenstelsel is het doorgaans niet te doen om 51% van de stemmen te halen. 43,9% is toch een klinkende overwinning en een teken dat men een regering wil met Hitler aan het hoofd.
Hup, aan het werk!
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 17:44:28 #82
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_31631744
Nogmaals, de vergelijking tussen chavez en hitler is totaal ongegrond. Zo niet, dan wil ik daar ook wel eens bronnen van zien, net als dat ik nog steeds wacht op betrouwbare bronnen van de vermeende fraude.
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 17:46:43 #83
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_31631791
Het gaat niet om de vergelijking Hitler-Chavez, het gaat om die opmerking die gemaakt was. Je moet de context wel kennen, dat had ik al een keer gezegd. OpenYourMind begrijpt mijn punt, jij niet zo te zien.
Hup, aan het werk!
  zondag 23 oktober 2005 @ 03:38:03 #84
50242 Flem
Snap je 'm?
pi_31646654
Dat zei-ie in september ook al? President Venezuela vreest invasie door VS
pi_31647375
Hm, het valt me nu ook op.

Toen op ABC, nu op de BBC. Aanvullende inlichtingen? De VS liegt dat ze barst over die couppoging, en kan er niet goed tegen dat ze hun macht verliezen daar, dus er zullen ongetwijfeld plannen zijn die liggen te wachten op een rede
quote:
The media in the United States is controlled by the corporate giants who fund and control the policies of the U.S. government, this fact is not news. Everything viewed on the television, heard on the radio, or from any major U.S. news media outlet on the internet must first be cleared via the U.S. State Department. Welcome to freedom of speech and expression. This is one reason why most people in America Holland have no clue who President Hugo Chavez is, or why he is so important to stopping the global oppression put forth by the U.S. government.
True.
quote:
Iedereen _moet_ dit zien idd . Ik ben ineens weer heel erg blij dat die europese grondwet er niet door is gekomen

Owja, dit stond ook nog in het telegraaf bericht;
quote:
Israël heeft onder druk van Washington een contract met Caracas opgeschort om de Venezolaanse F-16's te upgraden. Dit heeft de Israëlische publieke radio donderdag gemeld op gezag van officiële bronnen. De joodse staat had 100 miljoen dollar kunnen verdienen met de werkzaamheden aan de vliegtuigen van Amerikaanse makelij.

[ Bericht 5% gewijzigd door Sebastral op 23-10-2005 06:09:46 ]
"You can never get enough of what you don't need to make you happy."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')