abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31591867
Ze hebben beide goed moraal opgedaan de afgelopen week in Europees verband. PSV krijgt er alleen een uitermate goede aanvaller (in vorm) bij en speelt mijn inziens volwassener dan Ajax. Daar hebben ze dan ook de spelers voor (Ooijer, Alex Reiziger, Cocu). Vooral in wedstrijden zoals deze is een stabiele basis en een goede organisatie belangrijk, en dat hebben ze bovenal. Qua voetballend potentieel heeft Ajax meer in huis, maar daar win je niet altijd mee. -Ik hoop natuurlijk wel dat ik Ajax wint -
Winnaar Peter Niemeyer-award 2006
Op woensdag 7 maart 2007 01:24 schreef TerroRobbie het volgende:
Ga je ook nog eens nuttigs melden? :{
pi_31591965
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 21:05 schreef Zapper het volgende:

[..]

Vorig jaar 0-4 in Amsterdam, al vergeten?

Als jullie net zo ruk spelen als zaterdag tegen Heracles Almelo, en PSV net zo goed als tegen AZ, zit die 5-0 er zeker in
Als jullie net zo ruk spelen als op 17 mei 1998, zit die 0-5 er zeker in.
pi_31592264
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 23:22 schreef Nashje het volgende:

[..]

Als jullie net zo ruk spelen als op 17 mei 1998, zit die 0-5 er zeker in.
Ze speelden niet eens zo ruk, maar Ajax was meesterlijk die dag. Maestro Laudrup en Litmanen waren echt briljant die dag
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_31599554
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 16:50 schreef pascalheister het volgende:

[..]

wedstrijd tegen Az niet gezien dan?
en we zijn net een paar wedstrijden onderweg, en om dan al sprankelend voetbal te verwachten
Uhm, jullie spelen al bijna anderhalf seizoen afbraakvoetbal........
I didn't lose my mind, it was mine to give away.
pi_31599581
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 17:53 schreef Cart_man het volgende:

[..]

Nou en?
Dat is een teken van zwakte.
pi_31599621
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 16:58 schreef Bos81 het volgende:

PSV speelt in mijn ogen behoudend voetbal met de drang naar voren.
contradictio in termino
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 10:37:50 #57
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_31599809
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 10:23 schreef aldostuta het volgende:

[..]

Uhm, jullie spelen al bijna anderhalf seizoen afbraakvoetbal........
Dus ajax is vorig seizoen thuis met 0-4 van de mat geveegd door afbraakvoetbal?
En Milan was in de halve finale tegen PSV de mindere door het afbraakvoetbal van PSV?

Je hebt het zelf niet in de gaten maar je maakt jezelf met de post belachelijker

For those involved, No explanation is necessary
For those who are not, No explanation is possible
pi_31599880
quote:
Op donderdag 20 oktober 2005 16:28 schreef the_legend_killer het volgende:
PyTh lag het mooi uit.
Jezus, let eens wat beter op tijdens Nederlands of zo.
Prima dat je zo nu en dan een werkwoord verkeerd vervoegd en zo, normaal erger ik mij er ook niet aan of zo.
Maar dit is gewoon taalverkrachting.
-
pi_31599889
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 10:37 schreef PyTh het volgende:

[..]

En Milan was in de halve finale tegen PSV de mindere door het afbraakvoetbal van PSV?

Je hebt het zelf niet in de gaten maar je maakt jezelf met de post belachelijker

Gelukkig kan de mening van een ander mij niet zo bar veel schelen

Milan waren leuke potjes, dat geef ik toe. Tegen Ajax stonden jullie ook gewoon met 11 man op eigen helft te verdedigen hoor.....

Dus zelfs bij de wedstrijden die in jouw ogen kennelijk een voorbeeld waren van sprankelend voetbal, blijkt het bij nader inzien reuze mee te vallen
pi_31599900
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 10:37 schreef PyTh het volgende:

[..]

Beetje realisme van jouw kant zou ook niet verkeerd zijn zo nu en dan hoor.
Soms komen je posts vrij dicht in de buurt qua absurdisme. .
-
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 10:45:22 #61
35903 Garlic_Sauce
Hell, it's about time...
pi_31599954
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 10:41 schreef aldostuta het volgende:

[..]

Gelukkig kan de mening van een ander mij niet zo bar veel schelen

Milan waren leuke potjes, dat geef ik toe. Tegen Ajax stonden jullie ook gewoon met 11 man op eigen helft te verdedigen hoor.....

Dus zelfs bij de wedstrijden die in jouw ogen kennelijk een voorbeeld waren van sprankelend voetbal, blijkt het bij nader inzien reuze mee te vallen
hmmmm.... Dit lijkt verdacht veel op een verkapte 'penis-envy'
-=( PSV Eindhoven )=- Fan of Roy Beerens, our local hero...
pi_31599959
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 10:41 schreef Dr.Daggla het volgende:

Prima dat je zo nu en dan een werkwoord verkeerd vervoegd en zo, normaal erger ik mij er ook niet aan of zo.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_31599960
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 10:27 schreef aldostuta het volgende:

[..]

contradictio in termino
Als je nou graag met dat soort termen wil smijten, doe het dan wel goed.
pi_31600310
Mensen, zullen we ons op aanstaande zondag richten?
Dat PSV vorig jaar heeft gewonnen en Ajax in de JC Schaal ontmoeting zegt mij helemaal niks!
Zondag staan er twee ploegen in het veld met ieder zijn kwaliteiten

Ik snap alleen niet dat alle PSV-ers na de wedstrijd tegen Milan zo veel vertrouwen hebben??
Jullie zijn helemaal weggespeeld, hebben geen enkele kans gecreeerd en hebben ontzettend veel geluk gehad dat de vizieren van de Milan aanval niet goed afgesteld stonden. Dat heeft niets met goed voetbal te maken. OK bij vlagen werd er goed verdedigd en werden kansen voorkomen, maar zodra Milan even aanzette werd de druk onmetelijk groot. . . . .
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 11:14:21 #65
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_31600543
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 11:02 schreef Robar het volgende:

Ik snap alleen niet dat alle PSV-ers na de wedstrijd tegen Milan zo veel vertrouwen hebben??
Jullie zijn helemaal weggespeeld, hebben geen enkele kans gecreeerd en hebben ontzettend veel geluk gehad dat de vizieren van de Milan aanval niet goed afgesteld stonden. Dat heeft niets met goed voetbal te maken. OK bij vlagen werd er goed verdedigd en werden kansen voorkomen, maar zodra Milan even aanzette werd de druk onmetelijk groot. . . . .
Milan behoort dan ook tot de top 5 van beste ploegen in Europa.

Er was heel de wedstrijd constante druk op het PSV doel maar dit bleef toch echt beperkt tot afstandschoten en halve kansen, want echte kansen heeft Milan nauwelijks gehad.

Verder zal de voorhoede van PSV op 2 plaatsen gewijzigd zijn ten opzichte van de ploeg die Woensdag in San Siro ten strijde trok.

Het vertrouwen in Zondag heeft verder volgens mij niet echt veel te maken met de wedstrijd tegen Milan, maar meer met de wedstrijd tegen AZ vorige week en de historie van PSV - ajax. (slechts 3x winst voor jullie in de afgelopen 30 jaar)
pi_31600783
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 11:14 schreef PyTh het volgende:

[..]

Er was heel de wedstrijd constante druk op het PSV doel maar dit bleef toch echt beperkt tot afstandschoten en halve kansen, want echte kansen heeft Milan nauwelijks gehad.

Verder zal de voorhoede van PSV op 2 plaatsen gewijzigd zijn ten opzichte van de ploeg die Woensdag in San Siro ten strijde trok.

Het vertrouwen in Zondag heeft verder volgens mij niet echt veel te maken met de wedstrijd tegen Milan, maar meer met de wedstrijd tegen AZ vorige week en de historie van PSV - ajax. (slechts 3x winst voor jullie in de afgelopen 30 jaar)
Zoals ik al zei, historie is leuk voor de statistieken, maar dat zegt me verder helemaal niets.
De statistieken wijzen alleen uit dat thuisspelende ploegen over het algemeen meer kans hebben om te winnen, zeker als die ploeg PSV is. Maar elke wedstrijd staat op zich en dan gaat het om de vorm van de dag, die ene pass die wel of niet aankomt, die ene bal die binnenkant paal of buitenkant paal gaat, die rode kaart die wel of niet gegeven had moeten worden. En dat soort dingen kun je niet uit de statistieken halen. Zondag staan er twee ploegen op het veld die aan elkaar gewaagd zijn. Ajax heeft sterke punten en PSV heeft sterke punten. Als ik de sterke punten van beide ploegen tegenover elkaar zet, dan kun je in mijn ogen alleen maar concluderen dat PSV op dit moment de meeste kans op een overwinning heeft.
pi_31601125
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 11:14 schreef PyTh het volgende:

[..]

Uhm, Nederlandse ploegen spelen Italiaanse ploegen altijd van de mat! De kwaliteit van de italianen is het verdedigen en hard toeslaan, wat ze tegen Nederlandse ploegen succesvol doen! Ik moet zeggen dat Milan het anders wou doen dan de vorige keren (toen ze werden weggespeeld) en daarom meer druk zette, maar een hele wedstrijd zo klem te worden gezet is niet goed van PSV (zelf een top 10/15 ploeg van Europa, uitgaande van vorig seizoen, waar die dingen op gebasseerd zijn).

PSV heeft dit seizoen niet meer zo de controle over de wedstrijden zoals de dat vorig jaar wel hadden. Vorig jaar speelde PSV in de competitie vooral zakelijk. Tegen Ajax zijn speciale wedstrijden, waardoor er wel veel strijd in het spel komt.

En bout aan dat psv de afgelopen 30 jaar zo veel thuis gewonnen heeft van ajax, ik krijg zo echt geen meer respect voor psv ofzo. Ik steun mijn club gewoon, verliezen hoort nou eenmaal bij sport. Ajax blijft voor mij toch altijd de beste...........en als we dan een keer winnen in Eindhoven zal dat ook vele keren mooier zijn!!! (Hoewel ik hier dus niet vanuit ga zondag)
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 11:51:00 #68
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_31601289
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 11:26 schreef Robar het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, historie is leuk voor de statistieken, maar dat zegt me verder helemaal niets.
De statistieken wijzen alleen uit dat thuisspelende ploegen over het algemeen meer kans hebben om te winnen, zeker als die ploeg PSV is. Maar elke wedstrijd staat op zich en dan gaat het om de vorm van de dag, die ene pass die wel of niet aankomt, die ene bal die binnenkant paal of buitenkant paal gaat, die rode kaart die wel of niet gegeven had moeten worden. En dat soort dingen kun je niet uit de statistieken halen. Zondag staan er twee ploegen op het veld die aan elkaar gewaagd zijn. Ajax heeft sterke punten en PSV heeft sterke punten. Als ik de sterke punten van beide ploegen tegenover elkaar zet, dan kun je in mijn ogen alleen maar concluderen dat PSV op dit moment de meeste kans op een overwinning heeft.
Heb je ook wel gelijk in.

Maar jij vroeg je af waar het vertrouwen vandaan kwam, en dat probeerde ik alleen toe te lichten Robar
pi_31601642
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 11:51 schreef PyTh het volgende:

[..]

Heb je ook wel gelijk in.

Maar jij vroeg je af waar het vertrouwen vandaan kwam, en dat probeerde ik alleen toe te lichten Robar
Het tweede deel van je betoog (dat de wedstrijd van AZ vertrouwen geeft) vond ik dan ook veel realistischer en daar had ik dan ook geen commentaar op.
pi_31601753
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 10:45 schreef Suijk het volgende:

[..]

Ik zag um te laat idd .
-
pi_31601890
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 10:41 schreef aldostuta het volgende:

[..]

Er zit nog wel wat tussen afbraakvoetbal en sprankelend frivool voetbal in kerel PSV speelt geen van beiden. Ze spelen zeker niet erg aanvallend, maar om het afbraakvoetbal te noemen gaat te ver.

Waarom zijn Nederlanders zo vaak gebrand op mooi voetbal? Wat heb je daar aan
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 12:19:00 #72
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_31601910
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 10:24 schreef aldostuta het volgende:

[..]

Dat is een teken van zwakte.
In jou ogen.
A.M.A.B
pi_31602030
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 12:19 schreef Cart_man het volgende:

[..]

In jouw ogen.
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 12:31:34 #74
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_31602198
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 12:24 schreef Robar het volgende:

[..]

Ik heb een typfout gemaakt, mijn leven heeft geen zin meer.
A.M.A.B
pi_31602322
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 12:31 schreef Cart_man het volgende:

[..]
mijn leven heeft geen zin meer.
je was toch al langer voor feyenoord?

pi_31602467
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 12:31 schreef Cart_man het volgende:

[..]

Ik heb een typfout gemaakt, mijn leven heeft geen zin meer.
Wat doe je hier nog?

vrijdag 21 oktober 2005 @ 12:44:47 #77
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_31602480
Welke oud Roda speler beslist deze tobber?

1) Ioannis Anastasiou,
2) Arouna Koné,
3) Andre Ooier,
4) Gerald Sibon of
5) Eric Addo.
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_31602640
Haha Addo in combinatie met Ananas hoop ik
Houd van een lijntje.
pi_31602747
Jongens zingt u mee:

Couplet 1
'We spelen kutvoetbal, we spelen kutvoetbal, we spelen kutvoetbal'

Couplet 2
'We worden kampioen, we worden kampioen, we worden kampioen'
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
pi_31605753
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 10:45 schreef DIJK het volgende:

[..]

Als je nou graag met dat soort termen wil smijten, doe het dan wel goed.
Een spelfout is snel gemaakt ja.
Als dat je enige argument is
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 15:41:55 #81
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_31605881
PSV wint gewoon en schakelt daarmee Ajax uit voor de titel.
pi_31605899
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 12:18 schreef JustJunior het volgende:

[..]

Er zit nog wel wat tussen afbraakvoetbal en sprankelend frivool voetbal in kerel PSV speelt geen van beiden. Ze spelen zeker niet erg aanvallend, maar om het afbraakvoetbal te noemen gaat te ver.
Met hun zoals jij het noemt verdedigende voetbal proberen ze het de tegenstander onmogelijk te maken om te spelen. Dat is mijn ogen een goede definitie van afbraakvoetbal.
quote:
Waarom zijn Nederlanders zo vaak gebrand op mooi voetbal? Wat heb je daar aan
Mooi voetbal gekoppeld aan effectiviteit is het summum. PSV speelde meestal wel leuk en attractief voetbal. Toen de resultaten in de voorbereiding op vorig seizoen uitbleven is voor de defensieve stijl gekozen, hetgeen dus een zwaktebod is. Als men dit eindelijk eens erkent, is er niets aan de hand
pi_31606037
Ik lees net dat Charisteas zeker niet mee doet, en Rosenberg waarschijnlijk weer in de basis staat. Blind verwacht niet veel op de helft van PSV te spelen en loert dus een beetje op een snelle tegenaanval.
pi_31606139
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 15:49 schreef JeroenV het volgende:
Ik lees net dat Charisteas zeker niet mee doet, en Rosenberg waarschijnlijk weer in de basis staat. Blind verwacht niet veel op de helft van PSV te spelen en loert dus een beetje op een snelle tegenaanval.
Charisteas is wel inzetbaar.
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 15:54:11 #85
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_31606149
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 15:42 schreef aldostuta het volgende:

[..]

Met hun zoals jij het noemt verdedigende voetbal proberen ze het de tegenstander onmogelijk te maken om te spelen. Dat is mijn ogen een goede definitie van afbraakvoetbal.
Hoe kun je nou verdedigend voetbal spelen in een 4-3-3 opstelling?
PSV maakt het elke tegenstander keer op keer weer moeilijk om hun spel te maken maar als je dat als afbraakvoetbal wil betitelen dan moet je dan doen.
Ik zie het als een kwaliteit, die maar weinig ploegen bezitten.
quote:
Mooi voetbal gekoppeld aan effectiviteit is het summum. PSV speelde meestal wel leuk en attractief voetbal. Toen de resultaten in de voorbereiding op vorig seizoen uitbleven is voor de defensieve stijl gekozen, hetgeen dus een zwaktebod is. Als men dit eindelijk eens erkent, is er niets aan de hand
PSV speelde vorig jaar de eerste 10 duels meer vanuit de defensie maar dat is in het verloop van de competitie wel degelijk tot leuk voetbal omgezet. Je kunt in het hedendaagse voetbal gewoon niet meer als een dolle de aanval kiezen, want dan loop je keer op keer in het mes.
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 15:55:56 #86
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_31606189
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 15:53 schreef ThomasBerge het volgende:

[..]

Charisteas is wel inzetbaar.
Denk niet dat je Charisteas in actie zult zien Zondag na dat hij pas vandaag de training meer hervat heeft.
pi_31606329
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 15:55 schreef PyTh het volgende:

[..]

Denk niet dat je Charisteas in actie zult zien Zondag na dat hij pas vandaag de training meer hervat heeft.
Nee ok, maar hij is eventueel inzetbaar. Ik zou gewoon beginnen met Yannis
pi_31606989
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 15:54 schreef PyTh het volgende:

[..]

Hoe kun je nou verdedigend voetbal spelen in een 4-3-3 opstelling?
PSV maakt het elke tegenstander keer op keer weer moeilijk om hun spel te maken maar als je dat als afbraakvoetbal wil betitelen dan moet je dan doen.
Ik zie het als een kwaliteit, die maar weinig ploegen bezitten.
[..]
- systeem zegt niets over speelwijze, dat weet je best

-Neem een C+ abonnement en kijk de Italiaanse en Duitse wedstrijden; genoeg ploegen die deze 'kwaliteit' bezitten.....
quote:
PSV speelde vorig jaar de eerste 10 duels meer vanuit de defensie maar dat is in het verloop van de competitie wel degelijk tot leuk voetbal omgezet. Je kunt in het hedendaagse voetbal gewoon niet meer als een dolle de aanval kiezen, want dan loop je keer op keer in het mes.
Je hoeft ook niet als een dolle de aanval te kiezen (al haalde AZ er wel redelijkie resultaten mee dacht ik zo...). Het gaat erom dat de intentie is om aan te willen vallen en zelfs iets te creeren, niet om te wachten op fouten van de tegenstander.
pi_31607291
Niks zelf creeren zo ga je zelf in de fout. ( een beetje mag wel, maar niet te veel )
pi_31607459
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 16:51 schreef the_legend_killer het volgende:
Niks zelf creeren zo ga je zelf in de fout. ( een beetje mag wel, maar niet te veel )

Dit geeft alleen maar aan dat je een gebrek aanvertrouwen in eigen kunnen hebt, en dat het dus een zwaktebod is....
pi_31608018
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 16:02 schreef ThomasBerge het volgende:

[..]

Nee ok, maar hij is eventueel inzetbaar. Ik zou gewoon beginnen met Yannis
Nope;

'Charisteas mag dan de training hervat hebben, hij is nog niet fit genoeg voor de wedstrijd tegen PSV.' (Ajax Netwerk)
pi_31608019
dubbel..

[ Bericht 98% gewijzigd door JeroenV op 21-10-2005 17:37:58 ]
pi_31608258
Ik zie het nu inderdaad ook
  vrijdag 21 oktober 2005 @ 18:06:07 #94
73789 BillyBeflap
Wat een feest!
pi_31608791
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 15:49 schreef JeroenV het volgende:
Aldostuta...........dus de speelstijl van PSV is een zwaktebod???
pi_31608963
pi_31609633
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 17:00 schreef aldostuta het volgende:

[..]

Dit geeft alleen maar aan dat je een gebrek aanvertrouwen in eigen kunnen hebt, en dat het dus een zwaktebod is....
De slimheid ( tactiek ) Jullie als gekken aanvallen en wij op de counter er 3 inschieten

Hoezo zwaktebod ? gewoon betere tactiek. En om tactiek draait het voetbal.
En dit is gewoon de beste tactiek.
pi_31624880
Dapp're Strijders
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 13:40:09 #98
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_31625845
quote:
Op vrijdag 21 oktober 2005 18:45 schreef the_legend_killer het volgende:

[..]

De slimheid ( tactiek ) Jullie als gekken aanvallen en wij op de counter er 3 inschieten

Hoezo zwaktebod ? gewoon betere tactiek. En om tactiek draait het voetbal.
En dit is gewoon de beste tactiek.
Dat is relatief. Wanneer je namelijk een tegenstander tegenkomt die hetzelfde spelletje doet dan krijg je problemen en saaie kutwedstrijden die in 0-0 eindigen.
pi_31626455
Mooi voetbal m'n reet, als PSV maar wint.
Bobby Robson forever!
Stadio Oreste Granillo ---- Stadio Angelo Massimino ---- Stadio Euganeo ---- Stadio Olimpico
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 14:54:02 #100
81576 The_M
He, alles goed? Nee, 2 fout...
pi_31627543
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 14:08 schreef kollie het volgende:
Mooi voetbal m'n reet, als PSV maar wint.
Idd.....laat Ajax maar lekker proberen mooi te blijven voetballen, dan pakken wij de punten wel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')